Урок № 96. 6 клас
Тема. Множення раціональних чисел
Мета:
сформувати уявлення про зміст дії множення двох раціональних чисел з різними знаками та виробити вміння використовувати цей алгоритм для обчислення значень виразів;
вчити використовувати їх до розв’язування вправ;
розвивати навички множення додатного і від’ємного числа;
розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, комунікативні та інформаційні компетентності;
виховувати організованість, активність, упевненість, бажання удосконалювати свої знання.
Хід уроку.
Девіз уроку:
Діяти - активно!
Думати - оперативно!
Сперечатись - доказово!
Для всіх обов’язково!
Оголошення теми і мети уроку.
Сьогодні у нас урок незвичайний. Чи всі ви мріяли коли-небудь побувати у космосі? От сьогодні ми з вами спробуємо там побувати. Нехай ця подорож принесе вам багато нових знань, приємні несподіванки. І зватимемось ми не учнями,а астронавтами. А хто ж такі астронавти? (Люди, які вивчають космос) Отже, ми - астронавти, як і наш відомий земляк, перший українець, хто побував у космосі...?(Леонід Каденюк) Екіпажам зайняти свої місця. Сьогодні ми подорожуватимемо країною чисел і цифр: будемо швидко усно рахувати, письмово обчислювати, застосуємо закони множення на практиці, розв’яжемо рівняння. Дізнаємося більше про планети Сонячної системи. Але всім відомо, що космічними ракетами перед стартом треба прогріти двигуни, а членам екіпажів пригадати все те; що буде необхідно під час подорожі.
Молодці,от тепер я бачу,ви готові до польоту. Наш маршрут такий: відвідати всі планети Сонячної системи (до речі,скільки їх?) Капітанам екіпажів і їх помічникам було завдання: дедалі більше дізнатися про кожну з планет. Екіпажам - готовність номер 1.
Отже, перша планета - Меркурій. Капітан екіпажу №1, рапортуйте! МЕРКУРІЙ.
Ну що ж, летимо далі до іншої планети. Ой, нас здається чекає перша небезпека - метеоритний дощ. Що це таке? (Це мільярди кам'яних частинок, що обертаються в Сонячній системі. Більшість із них дуже малі і згорають, входячи у атмосферу.) Метеоритики можна знищити,виконавши швидко завдання. Гра називається: « Влуч в ціль.» Я називаю речення, а ви підтверджуєте правильність словом «ціль», якщо неправильність, то «мимо».
З небезпекою ми швидко впоралися,тому рушаємо далі.
Наступна зупинка – планета Венера. Капітан екіпажу №2, рапортуйте. ВЕНЕРА.
- Яка температура поверхні на Венері, ви дізнаєтесь, виконавши обчислення:
Усний рахунок.
1 |
2 |
1 |
100 |
4 |
0 |
|
|
5 |
9,8 |
1 |
3 |
10 |
3 |
6 |
10 |
18 |
20 |
10 |
1 |
0,1 |
4,8 |
24 |
3 |
Температура поверхні на Венері
Ми підлітаємо до планети Марс. Капітан екіпажу №3 – рапортуйте. МАРС.
Фізкультхвилинка.
Музична пауза під музику Анатолія Матвійчука «НЛО»
Можемо вирушати далі. Ось і планета Юпітер. Слухаємо капітана екіпажу № 4. ЮПІТЕР.
- Дуже холодно? Наскільки холодно га Юпітері? Щоб дізнатися, треба виконати наступне завдання.
Тренування усно №1266
Виконання письмове №1257
Температура поверхні Юпітера
Ну, все минулося і ми наближаємося до планети Сатурн. Інформацію про цю планету надасть нам екіпаж №5 САТУРН.
- За скільки років здійснює Сатурн повний оберт навколо Сонця?
Щоб отримати відповідь на це питання виконаємо №1261.
Ми відлетіли від Сонця далеко, життя на цих планетах не існує, тому я думаю, що нам нічого чекати на несподіванки.
Повний оберт навколо Сонця Сатурн здійснює за 29років.
Продовжуємо нашу подорож. Ось планета Уран. Про неї розповість екіпаж №6. УРАН.
- Яка температура поверхні на Урані? Виконайте обчислення №1264, тоді дізнаєтеся.
Температура поверхні на Урані
Наші кораблі прямують далі. Наступна і остання планета - Нептун. Про неї розповість екіпаж №7 НЕПТУН.
- Так яка температура на поверхні Нептуна?(-210)
Наші кораблі прямують далі. Наступна і остання планета - Плутон. Про неї розповість екіпаж №8 ПЛУТОН.
Останнє завдання №1269.
Закінчилася наша космічна подорож.
Пора повернутися на нашу рідну планету - Земля.
Але нажаль,ми не зустріли мешканців інших планет і не знаємо, як вони виглядають. Давайте самі зараз уявимо їх. Спробуйте з 11 геометричних фігур скласти інопланетянина.(Робота в групах). От і Земля. Наша подорож завершилася. У польоті ви добре подолали всі труднощі й випробування. Важким був шлях,але ви досягли кінцевої мети. Повторили матеріал показали хороші знання,виявили, кому і над чим треба попрацювати.
Ой,а на Землі нас чекає несподіванка.
Ви ж тепер герої. У вас хочуть взяти інтерв'ю.(«Мікрофон»)
1.-Чи сподобалась вам подорож?
2.-Скільки планет і які саме ви відвідали?
З.-Що вам найбільше запам'яталося?
4.-Що було важким у польоті?
5.-Чи хотіли б ви ще здійснити подорож у Космос?
Планета Земля. Що цікавого про неї ви знайдете. Та з її числами 6 прикладів.
Тож усміхніться один одному, подякуйте за допомогу. І надалі підтримуйте такі дружні стосунки.
МЕРКУРІЙ.
ВЕНЕРА.
МАРС.
ЮПІТЕР.
САТУРН.
УРАН.
НЕПТУН.
ПЛУТОН.
Девіз уроку:
Діяти - активно!
Думати - оперативно!
Сперечатись - доказово!
Для всіх обов’язково!
Сьогодні у нас урок незвичайний.
Чи всі ви мріяли коли-небудь побувати у космосі?
От сьогодні ми з вами спробуємо там побувати.
Нехай ця подорож принесе вам багато нових знань, приємні несподіванки.
І зватимемось ми не учнями,а астронавтами.
А хто ж такі астронавти? (Люди, які вивчають космос)
Отже, ми - астронавти, як і наш відомий земляк, перший українець, хто побував у космосі...?(Леонід Каденюк)
Екіпажам зайняти свої місця.
Сьогодні ми подорожуватимемо країною чисел і цифр: будемо швидко рахувати, обчислювати. Дізнаємося більше про планети Сонячної системи.
Але всім відомо, що космічними ракетами перед стартом треба прогріти двигуни, а членам екіпажів пригадати все те; що буде необхідно під час подорожі.
добуток додатний.
добуток від’ємний.
1.МЕРКУРІЙ.
Ну що ж, летимо далі до іншої планети. Ой, нас здається чекає перша небезпека - метеоритний дощ. Що це таке? (Це мільярди кам'яних частинок, що обертаються в Сонячній системі. Більшість із них дуже малі і згорають, входячи у атмосферу.)
Метеоритики можна знищити, виконавши швидко завдання.
Гра називається: « Влуч в ціль.» Я називаю речення, а ви підтверджуєте правильність словом «ціль», якщо неправильність, то «мимо».
2.ВЕНЕРА.
- Яка температура поверхні на Венері, ви дізнаєтесь, виконавши обчислення:
Усний рахунок.
3.МАРС.
Фізкультхвилинка.
4.ЮПІТЕР.
- Дуже холодно? Наскільки холодно на Юпітері? Щоб дізнатися, треба виконати наступне завдання.
Тренування усно №1266
Виконання письмове №1257
Температура поверхні Юпітера
5.САТУРН.
- За скільки років здійснює Сатурн повний оберт навколо Сонця?
Щоб отримати відповідь на це питання виконаємо №1261.
Ми відлетіли від Сонця далеко, життя на цих планетах не існує, тому я думаю, що нам нічого чекати на несподіванки.
Повний оберт навколо Сонця Сатурн здійснює за 29років.
6.УРАН.
- Яка температура поверхні на Урані? Виконайте обчислення №1264, тоді дізнаєтеся.
Температура поверхні на Урані
7.НЕПТУН.
- Так яка температура на поверхні Нептуна?(-210)
8.ПЛУТОН.
Останнє завдання №1269.
Закінчилася наша космічна подорож.
Пора повернутися на нашу рідну планету - Земля.
Але нажаль,ми не зустріли мешканців інших планет і не знаємо, як вони виглядають. Давайте самі зараз уявимо їх. Спробуйте з 11 геометричних фігур скласти інопланетянина.(Робота в групах).
От і Земля. Наша подорож завершилася. У польоті ви добре подолали всі труднощі й випробування. Важким був шлях,але ви досягли кінцевої мети. Повторили множення раціональних чисел, показали хороші знання, виявили, кому і над чим треба попрацювати.
Ой, а на Землі нас чекає несподіванка.
Ви ж тепер герої. Інтерв'ю з героями(«Мікрофон»)
1.-Чи сподобалась вам подорож?
2.-Скільки планет і які саме ви відвідали?
З.-Що вам найбільше запам'яталося?
4.-Що було важким у польоті?
5.-Чи хотіли б ви ще здійснити подорож у Космос?
Домашнє завдання
Планета Земля. Що цікавого про неї ви знайдете. Та з її числами 6 прикладів.
З геометричних фігур складіть інопланетянина.
З геометричних фігур складіть інопланетянина.
З геометричних фігур складіть інопланетянина.
З геометричних фігур складіть інопланетянина.