Урок "Множина. Елементи множини"

Про матеріал

Даний матеріал можна використати на факультативному занятті. Він формує знання учнів про множину та її елементи, порожню множину, способи задання множин, розвиває логічне мислення, уміння висловлювати свою думку.


Перегляд файлу

                    

                               Урок у 5 класі

Цей урок пропоную провести на факультативному занятті.

Тема. Множина. Елементи множини

Мета. Формування знань учнів про множину та її елементи, порожню множину, способи

          задання множин; розвивати логічне мислення, уміння висловлювати свою думку,

           узагальнювати і робити висновки; виховувати дисциплінованість, ініціативність,

           взаємодопомогу

Тип уроку. Засвоєння знань і вмінь

Обладнання та наочність: моделі: трикутника, квадрата, кола, круга, набір літер; цифр

                                        Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Формулювання мети й завдання уроку

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності

   У сучасній математиці поняття множини вважається одним із основних .

І ввів його Георг Кантор, який вважається основоположником теорії множин.Основні ідеї,

Символи цієї теорії допоможуть нам обговорювати певні математичні проблеми, виконувати записи, робити пояснення конкретнішими, значно коротшими і простішими.

ІV. Сприймання та первинне усвідомлення матеріалу

   Слово вчителя:

    Що ж таке множина?

1. Під словом множинав математиці розуміють сукупність предметів.

     Часто ці предмети подібні між собою, мають спільну ознаку.

Наприклад, учні одного класу утворюють множину учнів цього класу. Слово „множинаможна вжити до людей, що їдуть в автобусі: це множина пасажирів цього автобуса.

    Знаки для записування чисел – цифри - утворюють множину цифр. Для окремих множин предметів люди придумали спеціальні назви множину корів називають чередою; множину коней – табуном ; множину квітів у вазі - букет;

2. Предмети або ще говорять об`єкти, з яких складається множина, називаються елементами множини.

    Елементами множини можуть бути об`єкти будь-якої природи:

наприклад: вересень - елемент множини місяців року;

                    карась-елемент множини риб;

                    М- елемент множини букв алфавіту;

                    8- елемент множини цифр.

  Множини, елементами яких є числа, називаються числовими.

Наприклад:

1) 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 - елементи множини одноцифрових чисел.

2) 2, 4, 6, 8, 10- елементи множини парних чисел.

3. Для позначення множини використовують великі букви латинського алфавіту: А, В, С...X, Y, Z.

Елементи  множини позначають малими буквами латинського алфавіту: a, b, c,…, x, y, z.

   Якщо множина А складається з елементів а, в, с, то це записують так А═{а; в; с}.

Фігурні дужки показують,що об`єкти а, в, с об`єднані в одну множину. Те, що „ трикутник”, „коло” і „квадрат” належать одній множині, можна сказати так:

    С═{трикутник; коло; квадрат} {трикутник; коло; квадрат}

Зауваження 1.

  Елементи у множині можна записувати у будь-якому порядку. Головне не втратити жодного з елементів і не записати зайвого.

Зауваження 2.

Один і той елемент у множині записують лише один раз.

Зауваження 3.

 Слово ‍‍„множина” не треба пов`язувати з поняттям  „ багато”. Множина може складатися з одного, з двох, і може не містити жодного елемента. Таку множину називають порожньою множиною і позначають Ø.

V. Первинне застосування знань.

1.Як інакше назвати вказані множини:

              1) множину фруктових дерев біля будинку. (Сад.)

              2) множину засушених рослин. (Гербарій.)

              3) множину, яка складається з кола, трикутника, квадрата. (Гееометричні фігури.)

              4) множину птахів. (Зграя.)?

2.Встав слова, які означають множини у реченнях.


   У вулику живе ...бджіл.

 

 

 

 

 

 

 

 

  На спортивному майданчику грають...учнів 5-6 класів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


На нічному небі видно... зірок                            

 

 

 

 

У мого тата є ... інструментів.

 


3.Як називають множину, елементами якої є:

   а){понеділок; вівторок; середа;четвер; п`ятниця; субота; неділя.} (Тиждень.)

   б){українська мова; російська мова; математика співи; малювання; фізкультура.} (Уроки.)?

4. а) Якою є множина листя на яблуні взимку? (Ø.)

    б)  Назви множину пташок, що живуть на Місяці? (Ø.)

5.  Запишіть:

       а) множину букв, з яких складається слово „математика. ” (А═{м; а; т; е; и; к}

       б) множину цифр, яку використовують для запису чисел: 48; 44; 555; 2010; 5000.

       ({4;8}; {4}; {5}; {2;0;1}; {5;1}.)

VI. Підсумок уроку.

       1.Що розуміють під словом  „множина”?

        2.Що називають елементами множини?

        3.Чи можна сказати, що „ множина” – це „багато”?

        4.Скільки елементів може містити множина?

        5.Як можна записувати елементи множини?

        6. Як записують один і той самий елемент у множині?

 

VII. Домашнє завдання.

        1.Запишіть:

           а) множину днів тижня;

           б) множину натуральних чисел, що знаходиться між числами 21 і 27;

           в) множину відмінників класу.

         2. Запишіть:

           а) елементи множини, з яких складається твоє ім`я;

           б) елементи множини, з яких складається твоє прізвище.

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 червня 2018
Переглядів
16396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку