Трудове навчання (7 кл)
Тема уроку: Модульне орігамі. Виготовлення брошки-сердечка.
Мета: навчальна: навчити виготовляти виріб об'ємної форми з паперу в техніці модульне орігамі; удосконалювати навички роботи з папером;
розвиваюча: розвивати творчі здібності і мислення на уроці, спостережливість, акуратність у роботі; розвивати творчу уяву;
виховна: виховувати працелюбність, любов і бережне ставлення до природи, естетичні смаки.
Обладнання: папір двосторонній синього та жовтого кольорів формату А4, клей ПВА, зразки виробу, шаблони, мультимедійна презентація, музичний супровід.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок
Хід уроку
І. Організаційна частина
Організаційний момент.
Психологічне налаштування. Хочу запропонувати провести наш сьогоднішній урок під девізом (психоформула уроку):
ІІ. Актуалізація опорних знань
Давайте пригадаємо, який проект ми розпочали на попередньому уроці.
(Ми дізналися що таке модульне орігамі.)
«Орі» – склад в японській мові,означає щось складати,
А папір японці називають – «гамі»,
Коли з нього щось складають,
Кажуть «орігамі».
Розвинулось орігамі саме в Японії.
Орігамі – це дивовижне мистецтво складання різноманітних фігурок з паперу. Умільці орігамі можуть звичайний аркуш паперу перетворити на витвір мистецтва.
Ми з вами пройшли перший і другий етап проекту .Склали певним чином папір та розрізали його на прямокутники (які потрібні нам для модулів).Ви памятаєте, якими властивостями володіє папір?
Мнеться,рветься,скручується, розмокає,горить,ріжеться.
А чи бажаєте дізнатись ще більше цікавого про папір?
Отже,фокус.
Звернемося до історії.А чи знаєте ви на чому писали люди ,поки не було паперу.(Перегляд презентації)
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
Модульне орігамі -це особлива техніка створення об’ємних фігур з паперу. Для того, щоб отримати в техніці модульного орігамі сердечко чи будь-яку іншу фігуру, потрібно з невеликих шматочків паперу зробити безліч невеликих модулів, а потім зібрати ці модулі.
Щоб зробити модульне орігамі, потрібно запастися папером і терпінням: оскільки фігури в техніці модульного орігамі зазвичай виконуються в досить великих розмірах, то модулів може знадобитися багато.
IV.Мотивація навчальної діяльності.
Ви всі знаєте, що неабияк приємно виготовляти різні речі своїми руками. Тож давайте виготовимо наше сердечко.
Перегляд відео.
https://youtu.be/UcNicLmYixc?feature=shared
V.Вивчення нового матеріалу.
Готові модулі для орігамі мають трикутну форму. Зазвичай роблять модулі з прямокутних шматків паперу розміром 1/16 (з одного аркушу паперу А4 виходить 16 модулів), 1/32 (з одного аркушу паперу А4 виходить 32 модулі).
З підготовлених прямокутників необхідно скласти модулі, щоб зробити модульне орігамі. Спочатку прямокутник необхідно скласти навпіл – уздовж його довгої сторони. Потім слід скласти прямокутник навпіл і по короткій стороні. Далі потрібно розгорнути прямокутник взяти в руки, розташований другим згином до себе.
Краї складеного по довгій стороні прямокутника слід зігнути до середини – вийде трикутник. Цей трикутник необхідно перевернути. Краї підняти вгору, а кутики загнути на «зворотну» сторону трикутника. Потім кутики потрібно відвернути і знову скласти по лініях згину, але вже не «загортаючи» їх «за» трикутник, після чого підняти вгору. Трикутник скласти навпіл.
Отриманий модуль має дві кишеньки – саме з їх допомогою модулі будуть з’єднуватися між собою. Щоб зробити модульне оригамі, можна складати модулі між собою по-різному. Відповідно до одного з найпоширеніших способів, щоб скласти кілька модулів, необхідно два модулі вкласти в кишеньки третього.
VI.Практична робота.
Робота з інструкційними картами
Повторимо основні правила техніки безпеки
Руханка
VII. Підведення підсумків уроку. Рефлексія
Закінчіть речення:
Сьогодні на уроці мені…
Було цікаво…
Мене здивувало…
Мені захотілося…
- оцінка виконаної роботи:
- виставлення і мотивація балів.
Додаток -Інструкційна карта.