Урок "Music is Heard Everywhere"

Про матеріал
Конспект уроку з теми "Music is Heard Everywhere" для 8-го класу. Особлива увага звертається на опрацювання та активізацію лексики з теми.
Перегляд файлу

План-конспект уроку  в 8 класі

Тема:  Music is Heard Everywhere

Підтема: Benefits of Music

Цілі: 

Практична/ні: - ознайомити учнів із вимовою, значенням, особливостями вживання лексичних одиниць і навчити правильно використовувати їх у знайомих граматичних структурах на рівні фрази; навчати учнів детального розуміння прослуханого тексту.

Освітня/ні: розширити знання учнів про вплив музики на людину;

Розвиваюча /чі: розвивати здібності учнів до антиципації тексту;

Виховна/ні: виховувати гарний смак.

Обладнання уроку: підручник Карпюк О.Д. Англійська мова (8-й рік навчання) – English (Year 8): підручник для закладів середньої освіти. 2-ге видання, перероблене. Тернопіль: Вид-во Астон, 2021. С.137-141, наочний та роздатковий матеріал, відео та аудіозапис.

 

Схематичний план уроку

Етап уроку

 Час

Початок уроку

І. Організація класу.

II. Мовленнєва зарядка. 

Основна частина уроку

III. Опрацювання та активізація лексики з теми Music.

ІV. Аудіювання. Перевірка повного розуміння.

V. Письмо.

Заключна частина уроку

VI. Підбиття підсумків. Виставляння оцінок, їх мотивація.

 

1 хв.

8 хв.

 

10 хв.

 

14 хв.

10 хв.

 

2 хв.

 

 

 

Хід уроку

Етап, мета етапу, прийом, час у форматі початку та кінця етапу

Зміст роботи

 

Очікувані відповіді учнів

І.Організація класу.

8.00-8.01

 Greetings

- Good morning!

I’m glad to see you!

How are you doing today?

Introducing the topic and the aims of the lesson

- The topic of our today’s lesson is “Benefits of Music”. We are going to learn new words, do some vocabulary exercises, watch the video and speak on the topic.

 

 

Good morning!

We’re glad to see you, too!

We are fine, thank you!

 

II. Мовленнєва зарядка.

8.01-8.09

Етап 1:

Активне слухання

Прийом:

Розміщення видів музики в правильному порядку.

 

 

 

Етап 2:

Одноструктурні мовленнєві зразки з опорою на слова.

Прийом:

Послідовні висловлювання учнів на рівні фрази.

 

 

 

Task 1

- First, listen and number the types of music in the order you hear them.

1. jazz

2. rock

3. reggae

4. R’n’B

5. disco

6. classical

7. hip hop

8. heavy metal

9. country

Task 2

- Which types of music do/don’t you like? Use the adjectives to tell the class.

  • boring
  • fast
  • slow
  • happy
  • sad
  • calming
  • relaxing
  • loud

 

 

The students listen and put the numbers.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The students give their individual answers.

eg. I like hip hop. It’s fast and happy/

I can’t stand classical music. I think it’s slow and sad.

 

 

 

ІІІ. Опрацювання та активізація лексики.

8.09-8.19

Етап 1: Тренування вимови нових ЛО.

Прийом 1: Хорове повторення слів за вчителем.

 

 

 

 

 

 

 

Прийом 2: Перехресне з’єднання.

 

 

 

 

 

Етап 2:

Перевірка лексики.

Прийом: Заповнення пропусків в реченнях.

Vocabulary

- Look at the words and say them after me: (Exercise 1a p.137)

  • concert
  • conductor
  • orchestra
  • violin
  • violinist
  • piano
  • pianist
  • opera singer
  • perform
  • cello
  • cellist

 

Matching task

- Match the words to the pictures. Work in groups of four.

 

- Now don’t look at the words. Look at the pictures and say what you can see.

 

Vocabulary Check-up

- Complete the sentences with the words from exercise 1a.

 

1. A large group of people who play music together is called …

2. A person who stands in front of them is …

3. A person who plays the piano is …

4. A person who plays the violin is …

5. A person who plays the cello is …

6. A person who sings opera is …

 

7. A person who writes music is …

 

 

The students repeat the words after the teacher.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The students name what they see in the pictures.

 

 

 

 

 

 

an orchestra

 

a conductor

 

a pianist

 

a violinist

 

a cellist

 

an opera singer

 

a composer

 

ІV. Аудіювання.

8.19-8.33

Етап 1: Антиципація змісту тексту.

Прийом 1: З’єднання частин речень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прийом 2: True/False sentences.

 

Етап 2: Активне слухання під час перегляду відео та виконання завдань.

Прийом 1:

True/False statements.

 

 

 

 

 

 

 

 

Прийом 2: Завдання множинного вибору.

Task 1

- Match the beginnings of the sentences to their endings.

1. Music affects … our brain and our heart.

2. When we listen to music, we use … all the parts of our heart.

3. Music can increase our resistance … up to 50 percent.

4. Dancing makes our … balance better.

5. Children, who play music instruments, … have better memory.

6. The most useful type of music … is jazz music.

Task 2

- Now, read the sentences and try to predict if they are true or false.

 

 

- Let us watch and listen about the benefits of music. While listening, check if your predictions were correct.

https://www.youtube.com/watch?v=-KpDYqS4OLM

- As you see, some of the statements were false. Correct the mistakes.

 

 

 

 

 

Task 3

- Watch again and do the multiple choice task. All the answers are correct except one. Circle the wrong answer.

1. Dancing …

a) makes our balance better

b) fortifies our muscles

c) makes us sad

d) makes us more rhythmic

 

2. Children who play music instruments…

a) have better memory

b) often get tired

c) are more responsible

d) have better Math skills

 

3. When we play babies’ music, …

a) they cry

b) they become excited

c) their hearts race

d) their brains are activated

 

4. The most useful types of music are …

a) lullabies

b) classical pieces

c) relaxing pieces

d) rock songs

 

5. Music …

a) benefits our memory

b) makes us clever

c) makes us remember

d) makes us recall

 

 

The students match the sentences and read them aloud.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The students make their predictions.

 

 

The students check their answers.

 

 

 

 

- When we listen to music, we use all the parts of our brain.

Music can increase our resistance up to 15 percent.

The most useful type of music classical music.

 

 

 

 

 

 

The students’ answers:

1 c

2 b

3 a

4 d

5 b

V. Письмо.

8.33-8.43

Етап: Виконання письмової вправи.

Прийом 1: Завершення речень.

 

Прийом 2: Короткі індивідуальні повідомлення на основі написаних речень.

 

Writing

- Do Exercise 5, p. 140. Complete the sentences about yourself and write them in your notebook.

 

 

- Now, tell the class about your music preferences using the sentences you have written.

 

 

 

 

 

 

 

 

Eg. I never listen to heavy metal. I have listened to jazz several times but I haven’t enjoyed it. I listen to pop music all the time because it is easy and nice. Maybe I will listen to classical music some day. I know I’ll never listen to heavy metal because it is loud and aggressive.

 

 

VI.Заключна частина уроку.

8.43-8.45

- Thank you for your work at the lesson. You did a good job.

 

- Your home task for the next lesson is to learn the words from Ex.1a p.137 for a dictation.

 

- The lesson is over. Good bye! Have a nice day!

 

 

 

 

 

 

 

Good bye! Have a nice day, too!

 

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (8-й рік навчання) 8 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
29 жовтня 2023
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку