1 липня о 18:00Вебінар: Дискусія та дебати в освітньому процесі

Урок мужності " ВЧИМОСЯ БУТИ ДОБРИМИ ЛЮДЬМИ"

Про матеріал

Тема: ВЧИМОСЯ БУТИ ДОБРИМИ ЛЮДЬМИ

Мета: ознайомити учнів із сутністю понять «добро», «доброта»; учити

дітей цінувати добро; формувати вміння оцінювати власні вчинки та вчинки

інших людей, формулювати оціночні судження; розвивати вміння та навички

підтримання міжособистісної злагоди, а також вміння, які допомагають

запобігати виникненню конфліктів чи мирному їх урегулюванню; виховувати

любов і повагу один до одного, бажання творити добро.

Перегляд файлу

 Тема: ВЧИМОСЯ БУТИ ДОБРИМИ ЛЮДЬМИ

Мета: ознайомити учнів із сутністю понять «добро», «доброта»; учити

дітей цінувати добро; формувати вміння оцінювати власні вчинки та вчинки

інших людей, формулювати оціночні судження; розвивати вміння та навички

підтримання міжособистісної злагоди, а також вміння, які допомагають

запобігати виникненню конфліктів чи мирному їх урегулюванню; виховувати

любов і повагу один до одного, бажання творити добро.

Обладнання: надруковані вислови про добро, клубочок ниток, уривок з

мультиплікаційного фільму «День народження кота Леопольда», сигнальні

картки червоного та зеленого кольорів, ілюстрації казкових персонажів,

стікери.

                                                                      Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Вправа «Долоньки».

Завдання: потрібно доторкнутись долоньками один одного та щиро

посміхнутись, даруючи гарний настрій і «тепло свого серця». При цьому слід

промовляти рядки вірша:

Сонце встало із-за гаю –

Промінцями росу сушить.

Я здоров’я вам бажаю

І добра у ваші душі.16

2. Вправа «Павутинка дружби».

Завдання: діти повинні передавати клубочок ниток один одному,

називаючи кілька позитивних якостей або даруючи комплімент.

ІІ. Мотивація та оголошення теми і мети уроку

1. Перегляд уривку з мультиплікаційного фільму «День народження

кота Леопольда» (акцентувати увагу на пісні «Добрим будь!»).

 Який персонаж вам сподобався найбільше? Чому?

 Якими якостями він володіє?

 Чому він завжди перемагає?

 Які висновки допомагає зробити персонаж мультиплікаційного фільму?

2. Вибір якостей для себе.

(На дошці – зображення хлопчика і дівчинки, а також стрічка, на якій

надруковані якості людей. Учитель чи один з учнів зачитує написані на стрічці

риси характеру, а інші з допомогою сигнальних карток «семафорять» про те,

чи необхідна їм ця якість.)

Якості людини: мужність, благородство, відвертість, великодушність,

відповідальність, вірність, делікатність, милосердя, співчутливість, добро,

скромність, правдивість, працелюбність, порядність, добродійність,

безсоромність, грубість, заздрість, підступність, зарозумілість, доброта,

лицемірство, лихослів’я, брехливість.

3. Вправа «Мозковий штурм».

Завдання для дітей у групах: пояснити тлумачення слів «добро»,

«доброта».

Один учень з’ясовує тлумачення слів за словником.

4. Висновок: сьогодні на уроці ми познайомимось із такими важливими

якостями, як добро та доброта. А також з’ясуємо, чому вони мають таке велике

значення для нас, спробуємо зрозуміти, як дарувати добро іншим.

ІІІ. Новий матеріал, осмислення

1. Слухання притчі про мудреця та метелика.

Багато років тому в одному місті жив дуже мудрий чоловік. До нього

часто приходили люди за порадою. Кожному з них йому вдавалося дати дуже

хорошу і правильну пораду. Слава про його мудрість рознеслася всюди. Одного

дня його слава дійшла до ще одного чоловіка, який теж був мудрим і відомим в

окрузі. Цей чоловік теж допомагав іншим людям. Йому подобалося те, що його

вважають наймудрішим і прислухаються до його порад. І коли він дізнався, що

є ще один мудрець, то став злитися на нього за те, що втрачає свою

популярність. І став думати, як довести іншим людям, що насправді мудрішим

є він. Довго він думав і вирішив: «Я візьму метелика, заховаю його між долонь,

підійду на очах у всіх до мудреця і запитаю його: «Скажи, що в мене в руках?».

Він, звичайно ж, великий мудрець, тому він здогадається і скаже: «У тебе в

руках метелик». Тоді я його запитаю: «А який це метелик: живий чи мертвий?».

І якщо він скаже, що метелик живий, тоді я легенько притисну його своїми

долонями так, що коли я їх розкрию, то всі побачать, що тваринка мертва. А 17

якщо мій супротивник скаже, що метелик мертвий, тоді я відпущу його і він

полетить. І таким чином усі побачать, що мудрець виявився не правий». Так він

і зробив. Узяв метелика, підійшов до мудреця і запитав його:

 Скажи, що у мене в руках?

Мудрець подивився і сказав:

 У тебе в руках метелик.

Тоді він запитав мудреця:

 Скажи, який він: живий чи мертвий?

Мудрець пильно подивився йому в очі, подумав і сказав:

 Все буде так, як ти захочеш.

2. Обговорення.

 Як ви розумієте вислів: «Усе у твоїх руках?».

 Яку пораду ви дасте героям притчі?

 Який висновок ви зробили?

3. Гра «Казкова лікарня».

(На дошці – ілюстрації негативних персонажів із казок.)

Завдання для учнів: об’єднавшись у групи, указати негативну якість

персонажа, казку, з якої персонаж завітав до лікарні, та запропонувати

рекомендації для лікування.

Персонажі: Лисичка, Баба Яга, Змій Горинич, Вовчик-братик.

4. Дискусійна сітка.

Ми допомогли розібратися в ситуації іншим, допомогли їм, а як би ми

вчинили самі? Як би ви вчинили, якщо вас образили? Вибачити чи дати здачі?

Яку якість вважаєте важливішою: «доброту» чи «справедливість»?

(Діти відповідають на питання з допомогою стікерів, які прикріплюють

на дош ці біля обраного слова.)

Доброта Справедливість

 Давайте спрогнозуємо результати, наслідки кожного з виборів.

 Які висновки ви зробили?

 Чи змінив хтось свою думку щодо питання дискусійної сітки?

5. Запропонуйте для розгляду інші ситуації, які траплялися з вами чи

вашими друзями, коли ви були невпевнені, що зробили правильний вибір.

(Слухання та обговорення ситуацій.)

6. Гра «Збери прислів’я».

Перед вами конверти, у яких ви знайдете слова про добро. Ви повинні

скласти з цих слів речення, а точніше прислів’я про добро.

 Добрі діла тихо ходять, а злі, як дзвони дзвонять.

 Від добра добра не шукають.

 Хто людям добра бажає, той і собі має.

 З добрим дружись, а злого й лихого стережись.

 Без доброго діла немає доброго імені.

 Роби добро, скільки можеш, і від того не занеможеш.

 За добро добром і платять.18

ІV. Рефлексія

1. Гра «Семафор доброти».

Дітям пропонуються твердження, ситуації, а вони повинні зреагувати

на них підняттям картки: червоної, якщо вислів правильний, та чорної, якщо

вислів хибний.

 Добрі хлопчики завжди смикають дівчат за волосся.

 Не можна ледарювати, коли всі працюють.

 «Дайте мені хлібину!», – звертається хлопчина в магазині до продавця.

 Мої черевики чистить мама.

 Якщо товариш запросив тебе на день народження, залиш подарунок

удома. Він тобі і самому згодиться. У гостях ні з ким не розмовляй, тільки

вибирай, що смачніше, та їж.

 Я поважаю батька свого і дуже люблю свою маму.

 Я ніколи нікому не заздрю.

 Дівчаткам дуже подобається, коли їх лупцюють та ставлять підніжки.

 Я завжди допомагаю старшим.

 Якщо твій товариш упав, покажи на нього пальцем, смійся голосно,

щоб він бачив, що ти не засмучуєшся.

 «Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі», – сказала дівчинка

бібліотекарю.

 Люби ближнього свого, як себе самого.

 Як хочеш, щоб з тобою чинили люди, так і ти вчиняй із ними.

2. Творча робота.

Завдання: намалюйте добро.

3. Вправа «Я хочу стати кращим».

Завдання: прикріпити до дерева листочок, на якому записано

(намальовано), яку добру справу я планую зробити сьогодні.

V. Підсумки уроку

1. Вправа «Мікрофон».

 Я дізнався…

 Я навчився…

 Я зрозумів, що…

2. Слова вчителя.

 Діти, турботливе та поважне ставлення людини, її доброта завжди

приносять радість оточуючим. І навпаки, грубість, черствість, байдужість до

самопочуття людини, її долі - засуджуються дорослими та однолітками.

Отже, будьте, діти, милосердними, говоріть теплі, щирі слова один

одному, робіть добрі справи, здійснюйте гарні вчинки, і добро буде завжди у

вашому домі, родині, а головне – у вашому серці!

О. П. Стукаленк

docx
Додано
3 травня 2018
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку