Урок "Музичний калейдоскоп.Малюємо мелодію тепими або холодними кольорами".

Про матеріал
Урок з образотворчого мистецтва в 5 класі. «Музичний калейдоскоп.Малюємо мелодію теплими або холодними кольорами». Мінервіна Наталя Костянтинівна, учитель образотворчого мистецтва Криворізького науково-технічного металургійного ліцею №16, Днепропетровська обл. Анотація. Отримувати поняття про відтінки холодних та теплих кольорів , гармонійне заповнення площини аркуша; розвививати образне мислення, чуття кольору, моторику рук, уміння бачити красу довкола; збагачувати та закріплювати в дітей любов та інтерес до мистецтва, зокрема до музичного; виховувати акуратність у процесі роботи з фарбами.
Перегляд файлу

Музичний калейдоскоп. Малюємо мелодію теплими або холодними кольорами. Створення композиції «Тихо шепочеться листя».

Мета:

  • Навчальна: навчати учнів отримувати різні відтінки холодних та теплих кольорів , гармонійно заповнювати площину аркуша;
  • Розвивальна: розвивати образне мислення , чуття кольору, моторику рук, уміння бачити красу довкола;
  • Виховна: прищеплювати любов та інтерес до мистецтва, зокрема до музичного; виховати акуратність у процесі роботи з фарбами.

Тип уроку: комбінований.

Оснащення

. Зоровий ряд: дерева на картинах відомих художників.

. Музичний ряд: « Кап-кап-кап» муз.О.Дуброва,сл.В.Зорік; аудіозаписи музичного супроводу уроку Чайковський П.І. «Пори року. Жовтень.», Вальс із балету «Спляча красуння».

Рахманінов С.В. «Італійська полька».

. Літературний ряд: загадки ,вірш про осінь ( К. Перелісна «Осінній дощик»)

. Матеріали та інструменти: аркуш ватману; палітра ; пензлі; акварельні фарби; засушені і нові листочки; ємності з водою; серветки для витирання рук і пензлів.

Обладнання: медіазасоби; дитячі музичні інструменти (барабани, бубни, брязкальця).

 

Перебіг уроку:

 

Здрастуйте, діти !

Сьогодні незвичайний урок. Ми намалюємо мелодію теплими або холодними кольорами, навчимося отримувати  різні відтінки жовтого та зеленого, та гармонійно заповнимо аркуш зображенням листя.

Тема сьогоднішного уроку - «Тихо шепочеться листя». Ми випробуємо себе  в ролі співаків (виконаємо пісню), музикантів (зіграємо музику) та художників (створимо картину).

Відгадайте загадку:

Коли я завітаю в сад

Наллється соком виноград,

І пізні яблука ранет                                                    

Солодкі стануть, наче мед.                                        

Як помандрую по гаях з чарівним пензлем у руках,-

Все розмалюю на путі,

Берізки стануть золоті!

І всі мене уклінно просять:                                    

-Заходь у гості…(Осінь).

Восени вітер здіймає в повітря різнокольорові листочки, і вони починають свій танок під ритм дощу. Уявімо, що ми відомі співаки. Виконаймо для Осені пісню про дощик . Пісня «Кап-Кап-Кап» ( муз. О. Дуброва, сл. В. Зорік).

Виконання пісні

  • Яким є настрій пісні?

…Заховалось сонечко, не видати,

Сипле вітер дощиком кругом хати.

Стукотить і грюкає у віконця:

«А що?.. Вам не весело тут без сонця?».

Такий вітер капосний, сам гуляє,

А дітей на вулицю не пускає.

                                      К. Перелісна «Осінній дощик»

Уявімо, що ми – музиканти, які мають створити музичний супровід для дощу.

Учні грають на дитячих музичних інструментах: на барабанах, бубнах, брязкальцях.

Виконання музики.

Уявімо, що ми- художники. А якщо ми-художники,то маємо добре знати кольори.

-Назвіть три основних кольори. (Жовтий,червоний і синий;)

Гра «Доповни вірш»

Доповніть речення і згадайте назви похідних кольорів.

Якщо жовтий із червоним зустрічається,

(Помаранчевий) з’являється.

Якщо синій із червоним зустрічається,

(Фіолетовий) з’являється.

Якщо жовтий із синім зустрічається,

(Зелений) з’являється.

 

 

 

Слайд-презентація «Дерева на картинах сучасних художників»

 

Художники завжди цікавилися тим які дива відбуваються восени: як змінюється зелений колір листя, набуваючи різноманітних жовтих чи червоних відтінків.

 

Виконання тренувальних вправ і слухання музики

З’ясуймо, що відбуватиметься із зеленою фарбою якщо її змішати з жовтою. Змішуватимете фарби під звучання мелодії Сергія Рахманінова «Італійська полька»

 -Змішайте кольори: до зеленої фарби додайте жовтої.

-Який колір ви отримали?( Світло-зелений).

-Який настрій створює ця музика? (Радісний).

    Так, цей колір створює світле й радісне відчуття, а музика – радісний, веселий настрій.

-Які ще кольори викликають у вас відчуття бадьорості та радості? Так, це теплі  кольори сонечка- червоний, жовтий, оранжевий ,тому що осоціюються у нас з літом і теплом.

-З’ясуймо, що відбуватиметься із зеленою фарбою, якщо змішати її з  синьою фарбою. Змішуватимете фарби під звучання вальсу з балету П.Чайковського «Спляча красуня».

-Який колір ви отримали? (Темно-зелений). Які відтінки синього є холодним кольором. Холодні кольори асоціюються з зимою, водою, чимось темним, тьмяним. Музика викликає відчуття тривоги, сумний настрій.

Фізкультхвилинка

Стоячи, учні під музику малюють листочок у повітрі – однією рукою, потім другою, на підлозі – однією ногою, потім другою.

Творча робота

Кольорове зображення листочків можна отримати в різний спосіб, використовуючи різні знайомі вам техніки, теплі, або холодні кольори.  Композицію «Тихо шепочеться листя» створимо під звуки спокійної, тихої музики Чайковського П.І. « Пори року. Жовтень». Малюючи, намагайтеся відобразити свої відчуття від почутої мелодії.

               

       

Учнівські роботи

Поетапне зображення листа дерев.

  1. Аналіз форми листа і визначення місця та розмірів його зображення в заданому форматі.

Визначення пропорційних відношень між складовими частинами його форми, їх конструктивними особливостями (листя дерев, як і інші предмети симетричної форми, будуються за допомогою вісі симетрії).

  1. Детальне промальовування характерних ознак всіх елементів листка з подальшим їх контурним рішенням.

  1. Малюючи листя округлої і овальної форми (листя груші, тополі, дуба), важливо визначити лінії симетрії і окреслити плавний контур форми.
  2. Листя клена має характерну форму (п’ятикутник) і його малюють у кілька етапів. Спочатку легкими лініями позначають загальну форму з урахуванням величини і просторового розміщення, потім визначають головні елементи листка, уточнюють напрям і контур його частин, характер прожилок, передають колір.
  3. Необхідно виконати зображення листя декількох різних порід дерев. Якщо малюнок виконують аквареллю, то зображення форми треба наносити легкими штрихами. Натуру для малювання аквареллю бажано вибирати барвистого, насиченого осіннього кольору (золотаво-червоних, оранжевих, тепло-зелених і коричневих відтінків) чіткої і виразної форми. Передають колір малюванням аквареллю «по-вологому».

                                 Підбиття підсумків уроку

Сьогодні ви показали себе майстерними співаками, музикантами, та художниками. Ви задоволені нашою роботою?

І на останок вірш Н. Приходько про осінь:

Тихо осінь ходить гаєм.
Ліс довкола аж горить.
Ясен листя осипає.
Дуб нахмурений стоїть.

Домашнє завдання: Прослухайте музичний твір  Антоніо Вівальді «Зима.»

Спробуйте зобразити музику. Заплющте очі та прислухайтеся.

  • Що ви бачите? Що відчуваєте? Це кольори чи образи?
  • Думки чи почуття? Спробуйте самостійно обрати матеріал для музичного малюнка.

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку