Урок: Образотворче мистецтво
Клас: 4
Тема: Графічна техніка штампування. Виготовлення кліше.
Практичне завдання: Виготовлення валентинки, використовуючи техніку «естамп».
Мета: формувати ключові компетентності: вміння вчитися - орієнтуватися в часі та раціонально його використовувати; самостійно виконувати практичне завдання; здійснювати самоконтроль і самооцінку; предметних компетентностей: дати поняття про графічну техніку штампування, ознайомити учнів із поняттям «естамп» та «кліше»; удосконалювати вміння вирізати і склеювати папір; розвивати творчу уяву, емоційно-почуттєву сферу, точність рухів, дрібну моторику рук; виховувати інтерес до образотворчого мистецтва; формувати здібність отримувати художню насолоду від творчої роботи.
Обладнання:
а) матеріали: картон, червона стрічка, папір червоний і білий, заготовки деталей.
б) інструменти і пристрої: ножиці, щіточки, шпажки, серветки, 6 цеглинок різного кольору по 7шт.;
в) наочні посібники: виставка валентинок, ілюстрації, відеозаписи.
Об’єкт праці: Валентинка - «штампування сердець»
Етапи заняття
І. Мотивація
Об’єднання дітей у групи за кольором цеглинок. (При вході до класу діти отримали по кольоровій цеглинці). Повторення правил роботи в групі.
Мета: сфокусувати увагу дітей на проблемі та викликати інтерес до теми.
Прийоми, методи: коротка бесіда за демонстраційним матеріалом (обладнанням), нескладна інтерактивна технологія «мозковий штурм»
- Що ми сьогодні будемо виготовляти? Над чим працювати? А навіщо нам «сердечка»? (думки дітей).
Сердечко – це символ любові.
- А що означає любити?
- Як називається свято закоханих людей?
- Коли ми відзначаємо це свято?
Тому зараз ми з вами уявно перенесемось на День Святого Валентина – переглянемо відеоролик «10 фактів про свято закоханих».
ІІ. Оголошення теми та очікуваних навчальних результатів
Мета: забезпечити розуміння учнями їхньої діяльності.
Тему заняття формулюємо колективно, тоді один учень зачитує тему зі слайду презентації «Виготовлення валентинки, використовуючи техніку естамп».
Створення проблемної ситуації:
- Що таке «естамп»?
- А чи хотілося вам, коли-небудь подарувати однаковісінькі малюнки одразу декільком своїм друзям?
У цьому вам допоможе техніка «естамп» - (слайд - 2).
Естамп (фр. estampe) - відтиск з гравірувальною дошки (гравюра, літографія, шовкографія, монотипія), що є станковим твором художньої графіки. Естамп друкується з дошки, яку гравірував сам художник, часто він же робить відбитки. Такі роботи зазвичай є передплатними, авторськими екземплярами, вважаються оригіналами.
(слайд – 3) Кліше - копія вирізаного на дереві, лінолеумі, або металі зображення, що служить для розмноження відбитків.
Вони бувають чорно-білими і кольоровими. Друковану форму, з якої роблять відбиток, прийнято називати дошкою, а отриманий з неї відбиток - естампом.
ІІІ. Надання необхідної інформації
Мета: надати учням достатньо інформації для того, щоб вони могли виконати практичні завдання за мінімально короткий час.
Прийоми, методи: ознайомлення з роздатковим матеріалом; детальна інструкція виготовлення виробу (пам’ятка), опанування технології виготовлення кліше (слайд 4).
ІV. Інтерактивна вправа
Мета: засвоєння навчального матеріалу, досягнення результатів уроку.
Прийоми, методи: виконання прапктичного завдання, при якому вчитель виступає як організатор та помічник; презентація результатів праці.
V. Рефлексія результатів
Мета: усвідомлення отриманих результатів.
Прийоми, методи: колективне обговорення.
VІ. Підсумки
Мета: підбити підсумок засвоєння знань і практичних вмінь.
ЛЮБИТИ - ЦЕ ЗНАЧИТЬ: БАЖАТИ ЛЮДИНІ ДОБРА!
Побажаємо один одному добра і любові за допомогою «символа».