Конспект
із заняття музичного мистецтва
Тема: «В країні музики завжди лад»
студента 3 курсу, групи Б
Тема: В країні музики завжди лад.
Мета: формувати ключові компетентності:
культурна компетентність
навчання впродовж життя
формувати предметні компетентності:.
освітня: формувати у дітей уявлення про лад в музиці;
розвивальна: розвивати знання дітей про типи ладу: мінор, мажор; розвивати логічне мислення та вміння висловлювати власні думки, розрізняти веселу та сумну музику;
виховна: виховувати любов до музики, до культурних пам’яток України дбайливе ставлення до свої однокласників та вчителя.
Тип уроку: комбінований
Обладнання:
для вчителя: музичний інструмент (баян), ноутбук, флешка, ілюстрації;
для учнів: вирізанні сонечка і хмаринки
Основні поняття: мінор, мажор, лад.
Сценарій уроку
1. Організаційний момент. Привітання
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він весняний та цікавий,
Тож гостей зібрав чимало.
Повернімося обличчям до гостей,
Усміхнімося і промовим : “ Добрий день!”
Мене звати Сергій Володимирович і урок музичного мистецтва у Вас проведу сьогодні я.
Діти, щоб нам гарно працювати і світ довкола пізнавати, тре музично привітатись і швиденько до роботи братись. Отож діти, будьте уважні я гратиму на цьому музичному інструменті, який називається баян, а ми всі разом будемо співати.
2. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
Діти, сьогодні ми з Вами вирушимо в країну «Музиколяндію» та дізнаємося багато чого цікавого.
Домовилися? Так
Дивіться, хто це нас зустрічає? ( Білосніжка)
Так правильно, це Білосніжка, вона хоче розповісти Вам цікаву історію, дозволимо їй? Так.
Отож, в країні музики, де панує гармонія і порядок, або як його називають «Лад» жили двоє братів Мінор та Мажор, вони були близнятами і як дві каплі води схожими між собою, але Мінор, був завжди сумний, пригнічений, і полюбляв створювати таку ж саму музику, а найулюбленішим заняттям у нього було читання цікавих та захоплюючих пригод різних казкових героїв. Сьогодні він хоче вам показати та розповісти про замки України. Білосніжка теж послухає його розповідь разом з Вами, і після цього продовже свою історію.
(Вмикаю слайд з сумним хлопчиком, який гуляє темним лісом)
Існує легенда, що кожен замок охороняє свій гном, він турбується про нього. Отож розпочинаємо, перший замок – це Хотинський замок, його охороняє жовтий гном. Наступний гном, червоного кольору, він доглядає за замком, який знаходиться в місті Кам’янець – Подільський. Третій гном, береже замок Любарта, який розташований в місті Луцьк. Синій гном, оберігає замок в місті Мукачево, а його назва: «Замок Паланок». Зелений гном охороняє замок, який кожен з Вас мабуть бачив – це Дубенський замок. Червоний гном із квіткою піклується про замок у Чернівцях. Оранжевий гном береже замок в місті Судак, а називається він Генуезьким.
Сподобалася розповідь Мінора?
Отож, Білосніжка переказує, що хоче, щоб Ви трішки поспівали.
(виконую на баяні розспівку)
3.Хоровий спів.
А зараз, ми з Вами познайомимося із чудовою піснею, про героїв розповіді, вона називається «Семеро гномів» її автор відомий український пісняр Анатолій Житкевич, який створив багато цікавих і гарних пісень. Зараз він проживає в Америці. Отож приготуйтесь до співу.
(Розучую з дітьми пісню)
Молодці!!!
4. Сприймання музики.
Ми з вами, познайомилися із братом Мінором, а зараз ми поговоримо про його братика – Мажора. Мажор був протилежністю своєму брату, він був надзвичайно веселим та позитивним. Любив танцювати, веселитися. Але його найбільшим захопленням було слухання п’єс. Він пропонує Вам послухати балет, який був створений для нього та його брата. Вона називається «Весело, сумно», цю п’єсу написав відомий композитор - Людвіг ван Бетховен.(демонструю фото).
Отож будьте уважні, адже у кожного із вас на парті є сонечко і хмарка і ваше завдання коли буде лунати весела мелодія піднімаємо сонечко, а коли сумна то хмаринку. (Вмикаю мелодію)
(Після прослуховування п’єси запитую у дітей):
1) Яким є характер прослуханої музики?
2) Чи весь час музика була однаковою за настроєм?
3) Як чергуються настрої у цій п’єсі?
5. Рухи під музику.
Ми знаємо, що Мажор був веселий, тому він хоче, щоб ви трішки порухалися.
(вмикаю руханку: «Якщо ти щасливий»)
Молодці!!!
6. Підсумок уроку.
Отож діти, сьогодні ми з Вами познайомилися із двома братиками, які називаються? (Мінор, Мажор)
Скажіть який був Мінор?
А яким був Мажор?
А що ви дізналися від Мінора? (про замки)
Назвіть, які замки ви знаєте?
Молодці!!!
На цьому наш урок завершено!
До побачення!!!