Урок музичного мистецтва у 5 класі. "Інструментальне соло"

Про матеріал
Мета. Ознайомити учнів з поняттям сольна, дуетна інструментальна музика, з жанром етюд у мистецтві та жанром концерту, ознайомитися з творчістю Ф. Шопена, Н. Паганіні. Розвивати вміння учнів надавати характеристику музичному образу інструментального сольного твору, розрізняти на слух звучання музичних інструментів. Виховувати інтерес до інструментальної сольної музики, народної пісні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

http://lashinaolga.at.ua/Мандруємо Європою

Номер слайду 2

Серед безлічі інструментальних творів є твори у різному виконан­ні. Залежно від кількості виконавців , ця музика може бути сольною, дуетною, ансамблевою або оркстровою.

Номер слайду 3

Інструментальне соло

Номер слайду 4

Інструментальну музику, яку виконує один інструмент, на­зивають сольною, а виконавця такої музики — солістом

Номер слайду 5

Виконання музичного твору двома музикантами називають дуетом, а трьома музикантами— тріо

Номер слайду 6

Ніколо Паганінііталійський скрипаль-віртуоз , композитор та гітарист. Славу геніального скрипаля Паганіні здобув не лише через вроджений талант, а й завдяки самобутній, яскравій, неперевершеній техніці гри. Рондо зі скрипкового концерту №2 Соната для скрипки і гітари. Слухаємо музику

Номер слайду 7

Який інструмент виконував соло?Розкажіть про засоби музичної виразності твору, використовуючи таблицю. Поміркуймо

Номер слайду 8

Концерт — великий віртуозний за характером музичний твір, написаний для одного інструмента в супроводі оркестру або ансамблю. Соліст-виконавець може виконувати музичний твір із супроводом (оркестру, ансамблю тощо)

Номер слайду 9

Які характерні риси цих творів? Чим вони подібні та чим від­різняються?Поміркуймо

Номер слайду 10

ЕТЮД ???Поміркуймо

Номер слайду 11

Слово «етюд» може означати:— твір образотворчого мистецтва допоміжного характеру, виконаний з натури;— невеликий літературний твір;— невеликий музичний твір віртуозного характеру або п’єса навчального характеру. Музичний словничок

Номер слайду 12

Фридерик Шопенвидатний польський композитор і піаніст. Його вважають національним героєм Польщі. Шопен є автором різноманітних за жанром творів для фортепіано та фортепіано з оркестром. Слухаємо музику. Етюд №2 фа-мінор. Етюд №24 «Океан»

Номер слайду 13

Які характерні риси цих творів? Чим вони подібні та чим від­різняються?Який інструмент виконував соло?Розкажіть про засоби музичної виразності кожного твору, використовуючи таблицю. Поміркуймо

Номер слайду 14

Розгляньте різні етюди. Що спільного, а що відмінного між ними? Який із них, на вашу думку, може бути ілюстрацією до твору Шопена?Поміркуймо

Номер слайду 15

Руханкаhttp://lashinaolga.at.ua/

Номер слайду 16

Розучування пісніСл. і м. Н. Май «Пісня про скрипаля»http://lashinaolga.at.ua/

Номер слайду 17

1. Жив на світі скрипаль, Він нічого не мав, Тільки скрипку свою До грудей пригортав... Він ішов по землі, По дорогах, стежках, І світилась любов У великих очах!.. Розучування пісніhttp://lashinaolga.at.ua/

Номер слайду 18

Приспів:І тільки скрипка починала. Вести мелодії свої,Всі обертались,І на мить спинявся час.І в раз добрішими ставали. Від того люди на землі,І грав скрипаль для всіх,Немов в останній раз... Розучування пісніhttp://lashinaolga.at.ua/

Номер слайду 19

2. Та прийшли холоди,Білий сніг полетів,У дорозі своїй. Наш скрипаль захворів... Та ішов по земліСкрізь терени доріг,І скрипальські пісніЗігрівали усіх... Розучування пісніhttp://lashinaolga.at.ua/

Номер слайду 20

Приспів: Тихенько скрипка награвала. Усі мелодії свої,Всі обертались,І на мить спинявся час... Весна на землю поверталась,Світило сонце на землі,І грав скрипаль для всіх,Немов в останній раз... Розучування пісніhttp://lashinaolga.at.ua/

Номер слайду 21

Рефлексія. Які музичні інструменти пов’язані з музичними творами двох геніїв.http://lashinaolga.at.ua/{5 DA37 D80-6434-44 D0-A028-1 B22 A696006 F}РК{5 DA37 D80-6434-44 D0-A028-1 B22 A696006 F}ІА{5 DA37 D80-6434-44 D0-A028-1 B22 A696006 F}ОН{8 A107856-5554-42 FB-B03 E-39 F5 DBC370 BA}СКРИПКА

Номер слайду 22

Рефлексія. Які міста були пов’язані з творчістю Ф. Шопена та Н. Паганіні? Викресли слова, які є, на твою думку, зайвимиhttp://lashinaolga.at.ua/Прага. Варшава. Відень. Будапешт. Берлін. Київ. Генуя. Рим. Мадрид. Париж

Номер слайду 23

Твір образотворчого мистецтва допоміжного характеру, виконаний з натури.2. Великий літературний твір, який описує історичні події. 3. Невеликий музичний твір віртуозного характеру або п’єса навчального характеру. 4. Тричастинний музичний твір для симфонічного оркестру. Рефлексія. Знайдіть правильні визначення терміну етюд.http://lashinaolga.at.ua/

Номер слайду 24

Послухайте інші твори Ф. Шопена та Н. Паганіні. До одного з них намалюйте ілюстрацію. Домашнє завданняhttp://lashinaolga.at.ua/

Номер слайду 25

http://lashinaolga.at.ua/

pptx
Додано
25 серпня 2023
Переглядів
270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку