Урок на тему "Безпека у соціальних мережах", 2 клас

Про матеріал
Ознайомити учнів з інформаційною безпекою та небезпекою в соціальних мережах; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати інформацію та робити висновки; виховувати обережність.
Перегляд файлу

Безпека у соціальних мережах

Мета

Ознайомити учнів з поняттям «соціальна мережа»;  продовжувати розвивати логічне мислення, вміння аналізувати інформацію та робити висновки; виховувати обережність.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

  • Розповідають, що таке «соціальна мережа».
  • Розрізняють інформаційну безпеку та небезпеку.

Обладнання і матеріали

  • Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.
  • Комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано).

Орієнтовний план уроку

 

Ранкове коло

 

6 хв

Інформаційне повідомлення «Безпека у соціальних мережах»

 

10 хв

Руханка

 

2 хв

Коло спілкування в інтернет-просторі (робота з малюнками, в програмі Paint net або з відео-ресурсами)

 

10 хв

Робота в парах

 

7 хв

Руханка для очей

 

2 хв

Підсумкове завдання

 

3 хв

Усього тривалість

 

40 хв

 

 

 

 

Хід уроку

І. Ранкове коло (актуалізація, вступ до теми, знайомство)

  1. Привітання
  2. Актуалізація знань. (Повторення правил поводження з комп’ютером. Інструктаж з БЖД.)

Ми знаходимося у комп’ютерному класі. На робочих столах знаходяться комп’ютери.

  • Як безпечно користуватися ними?
  1. Гра «Вірю-не вірю» . (Учні по черзі називають своє ім’я та розповідають про себе  дві речі. Одну – правдиву, інщу – ні. Потрібно визначити, де правдива інформація.)
  2. Оголошення теми уроку. «Сьогодні ми дізнаємося про безпеку у соціальних мережах»

 

ІІ. Інформаційне повідомлення «Безпека у соціальних мережах».

Інформаційна безпека та небезпека.

 

Результат пошуку зображень за запитом "Що таке соціальна мережа"

 

Соціальні мережі є засобами масової інформації. Такими ж як телебачення та газети. За допомогою соцмереж можна: спілкуватися в чаті; вести блог; коментувати записи; обговорювати події, ситуації і т.д. Наприклад, в Instagram відбувається обмін фотографіями, повідомленнями для молоді та дорослих. Електронна пошта здійснює розсилки електронних листів. Існують дитячі навчальні та розважальні (ігрові) веб-сайти. Окрім надання корисних послуг, інтернет-служби соціальних мереж становлять і низку небезпек: спам; пропаганда; дезінформація; викрадення приватної інформації; тролінг; поширення шкідливого чи агресивного відео, віруси і т.д.

  • Виділіть позитивні та негативні прояви використання соцмереж.

Позитив

Негатив

Комунікація, коло друзів

Залежність

Самоосвіта, дистанційне навчання

Дезінформація (фейки, спами)

Обмін зображеннями, відео

Зловмисники (викрадення інформації)

ІІІ. Руханка «Арам-зам-зам»

 (Учні повторюють рухи за персонажами відео.)

ІV. Коло спілкування в інтернет-просторі «З ким ти можеш спілкуватися у соцмережі»

  1. Опитування
  • Чи можна довіряти кожній інформації із соцмереж?
  • До кого в першу чергу звернешся за допомогою, а з ким небезпечно спілкуватися?
  1. Складання «Кола спілкування»

V. Робота в парах. Гра «Безпечно»-«небезпечно»

 

Дії в інтернеті

Безпечно

Небезпечно

Повідомляти вік, школу

 

+

Повідомляти адресу проживання

 

+

Виставляти фото без згоди батьків

 

+

Повідомляти про хобі, улюблені іграшки, заняття

+

 

Розповідати про стан здоров’я

 

+

Повідомляти про місце роботи батьків

 

+

Грати в ігри, переглядати мультфільми під контролем батьків

+

 

 

Висновок:

  1. Збереження здоров’я
  2. Не розповсюдження приватної інформації
  3. Довіра між дітьми та батьками, контроль дорослих.

VІ. Руханка для очей

(Слідкування очима за персонажами відео або за таблицею «Руханка для очей»)

VІІ. Підсумкове завдання

  1. Вправа «Поміркуємо». Розгляд проблемних ситуацій. Досвід дітей.

- Чи можна повідомляти пароль від електронної скриньки? (Ні, це таємниця)

- Чи можна довіряти кожній інформації із соціальних мереж? (Ні. Якщо є сумніви, то краще перевірити інформацію)

- Чи повинні батьки знати коло твоїх друзів у соцмережі? (Так. Обов’язково)

- Де можна ще отримати цікаву інформацію для себе? (Дитячі книги, журнали)

2. Обговорення уривка вірша О.Зімби з книги "Я навчилася читати"

https://frnds.in.ua/wp-content/uploads/2015/03/social_networks_family-frndsInUa.jpg---
"Цілий день, по всій планеті,
Всі «засіли» в Інтернеті!
Мама, тато, баба, дід,
В мережі людський весь рід!
Та, щоб усе на світі знати,
Треба всім книжки читати!»

- Що порадите батькам вдома? (Віртуальне спілкування замінити на живе спілкування, читання книг)

3. Вправа «Відкритий мікрофон» (Діти по черзі діляться враженнями від уроку)

4. Учні стають в коло та тричі разом вигукують «Ми –молодці!

 

 

 

 

 

 

 

 

Використані джерела:

  1. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0_%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B0#/media/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Social_network.svg - картинка  «Соціальні мережі»
  2. https://frnds.in.ua/articles/socialjni-merezhi-dobro-chy-zlo/ - картинка «Сім’я у мережі»

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
3710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку