Тема. Подорож містом Інформація.
Мета: перевірити знання учнів набуті на уроках інформатики, розвивати логічне мислення, кмітливість, увагу, вміння нестандартно мислити; виховувати емоційну чуйність; відповідальність й екологічну свідомість, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Форма проведення: урок-квест.
Обладнання та наочність: комп’ютери, плазма, презентація, глобальна мережа Інтернет, картки із завданнями, інструкція з ТБ у кабінеті інформатики.
Очікувані результати: здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, вміння чітко висловлюватись, працювати в команді, швидко і якісно виконувати певні завдання з метою досягнення кінцевої цілі, дотримуватись правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організація класу
Доброго дня всім! Сьогодні на урок до нас завітали гості, привітайтеся з ними.
2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку
Діти, яких персонажів ви бачите на моніторі? Так, це Фіксики. На пошту мені сьогодні прийшов лист від них. В якому вони повідомили, що ми з ними будемо проходити квест, подорожуючи цікавим містом.
Головні герої мультфільму нам залишили зашифроване повідомлення, розгадавши його, ми дізнаємося в яке місто ми потрапимо. Ось, тримайте картки.
Ігрек - 1, Нулик - 1, Фаєр -1, О, Верта - 3, Сімка - 3, Мася - 2, Ц, Дідус - 2, Шпуля - 5.
|
ІІ. Основна частина
Отже, місто - Інформація.
Ви готові до подорожі? Який у вас настрій. Тоді вперед.
Чого ви очікуєте від цієї подорожі? Вправа «Очікування».
На кожній зупинці нас буде зустрічати хтось із їхньої команди із своїм завданням. За вірні відповіді ви отримаєте монети фікси, які потім обміняєте на подарунок.
Прийшов час представити команди. Перша команда – «Сімка», друга – «Нулик». Карта у нас є. Тільки ми не знаємо маршруту. У цьому нам допомагатимуть фіксики. Ви будете виконувати завдання, рішення першого буде завданням другого і так далі.
Подорож наша почнеться з проспекта Науки, де зустріне нас Дідус і щось цікаве нам розкаже…(перегляд відеофрагмента мультфільма «Відеозв’язок»)
Запитання від Дідуса
Давайте завітаємо іще в лабораторію до професора Чудакова (перегляд фрагмента мультфільма «Екотестер»).
Щоб далі рухатись ми маємо знайти підказу в ребусі.
(Театр)
Ми з вами на вулиці Театральній.
Завдання від Шпулі
Пригадати героїв з казки «Колобок». Інсценізація казки (дійові особи: автор, дід, баба, колобок, зайчик, лисичка).
Жили собі дід та баба. Та дожились до того, що й хліба нема. Дід і просить:
– Бабусю! Спекла б ти колобок!
– Та з чого ж я спечу, як і борошна нема?
– От, піди в хижку та назмітай у засіку борошенця, то й буде колобок.
Послухалась бабуся. Назмітала борошенця, замісила тісто і спекла чудовий рум'яний колобок. Поклала його на віконце студитися. Колобку незабаром набридло лежати на віконці, він зістрибнув і втік. Покотився по доріжці прямо в ліс.
Біжить та й біжить дорогою, коли це назустріч йому зайчик.
– Колобок, колобок, я тебе з'їм!
– Не їж мене, зайчику-лапанчику, я тобі пісеньку заспіваю:
– Ану заспівай!
Я по засіку метений,
Я із борошна спечений, –
Я від баби втік,
Я від діда втік,
То й від тебе втечу!
Та й побіг знову. По дорозі він побачив сірого вовка і ведмедя. Вони теж хотіли з'їсти колобка, але той кожному співав свою завзяту пісеньку і тікав. Але ось зустрів колобок хитру лисичку.
– Колобок, колобок, я тебе з'їм!
– Не їж мене, лисичко-сестричко, я тобі пісеньки заспіваю.
– Ану заспівай!
Я по засіку метений,
Я із борошна спечений, –
Я від баби втік,
Я від діда втік,
Я від зайця втік,
Я від вовка втік,
Від ведмедя втік,
То й від тебе втечу!
– Ну й пісня ж гарна! – каже лисичка.
– От як виконаєш моє завдання то побіжиш далі, а ні - то з’їм тебе.
Дітки, а ви хочете, щоб лисичка не з’їла колобка? Тоді допоможемо йому виконати завдання.
Потрібно дописати в словах відсутні елементи букв.
Провулок Мімів
Завдання від Фаєра
Передати інформацію однокласникам за допомогою рухів, міміки, жестів. Командир передає своїй команді.
- політ пташки;
- зубна щітка
- дзвоник на урок;
- змія.
Яка ж наша наступна зупинка? Ось і загадка для підказки.
Він на вулиці щораз
Оком блимає на нас.
- Зупинися! Підожди!
Терпеливо стій-но!
А тепер, будь ласка, йди
Впевнено й спокійно!
(Світлофор)
Дуже цікава ця вулиця Знакова. І вона нам також приготувала завдання.
Завдання від Папуса
Розшифрувати інформаційні знаки.
Далі нам дорогу вкаже ось цей інформаційний дорожній знак. Що він означає?
(Місце відпочинку)
У нас на карті є парк Відпочинок, у якому ми з вами й відпочинемо. (Виконання руханки «Дощик капає кап-кап-кап»).
Давайте глянемо на карту. Ми все пройшли? Ні. Що лишилося пройти? Так, бульвар Художників. Отже, вперед!
Завдання від Масі
ІІІ. Заключна частина
Ось і підійшла наша подорож до кінця. Діти, давайте на хмарині слів відшукаємо слова, які допомагали вам сьогодні у проходженні квесту.
Потрібно підбити підсумок нашого квесту (рахування монеток).
Нагородження переможців.
1