Урок розкриває сутність безпровідної технології Wi-Fi, містить посилання на презентацію до уроку, ментальну карту, інтерактивні вправи, QR-коди на вправи та завдання ю.для учнів. Конспект уроку детальний та може бути алаптований під конкретну навчальну групу
Тема. Безпровідна технологія Wi-Fi.
Мета:
- навчальна: ознайомити учнів із призначенням та основними завданнями безпровідної архітектури Wi-Fi; розглянути основні стандарти Wi-Fi, принцип роботи та схеми підключення, технологію Wi-MAX, а також переваги і недоліки технології Wi-Fi;
- виховна: виховувати уважність, самостійність, навички самоконтролю і самоаналізу, любов до майбутньої професії, інформаційну культуру;
- розвиваюча: навички самостійного пошуку і аналізу інформації, логічне мислення, пізнавальний інтерес, творчість, ініціативу, навички роботи у малих групах, культуру мовлення, чіткість і точність думки, культуру поведінки при роботі в середовищі ІКТ.
Методична мета: ефективно використовувати інтерактивні та інформаційні технології на уроках спеціальних дисциплін.
Цілі та завдання уроку, напрямлені на досягнення учнями - особистісних результатів:
1) формування шанобливого ставлення до думки інших учнів;
2) прийняття і освоєння власної соціальної ролі у суспільстві, розвиток мотивів навчальної діяльності та формування особистісного сенсу навчання;
3) навики співпраці із викладачем та одногрупниками у різних соціальних ситуаціях, вміння знаходити рішення у спірних випадках;
4) налаштування на безпечний, здоровий спосіб життя, мотивація до творчої праці, до роботи на результат.
- метапредметних результатів:
1) оволодіння здатністю приймати та зберігати цілі та завдання навчальної діяльності, пошуку засобів її реалізації;
2) активне використання мовних засобів для рішення комунікаційних та пізнавальних задач;
3) логічні дії, встановлення аналогій та причинно-наслідкових зв’язків, побудова суджень;
4) готовність слухати співрозмовника та вести діалог, готовність визнавати можливість існування різних точок зору і право кожного мати власну, висловлювати свою думку та аргументувати свою точку зору;
5) вміння розуміти причини успіху/поразки навчальної діяльності.
- предметних результатів:
1) розуміння призначення безпровідної технології Wi-Fi;
2) знання основних характеристик та стандартів Wi-Fi;
3) знання принципу дії технології Wi-Fi;
4) знання основних схем підключення РС у Wi-Fi;
5) розуміння переваг і недоліків організації роботи ІКМ на основі технології
Wi-Fi;
6) вміння знаходити та аналізувати необхідну інформацію у різноманітних джерелах;
7) застосування отриманих знань та вмінь для здійснення встановлення та налаштування периферійних пристроїв.
Предметні компетенції: навчальні, інформаційно-комунікаційні, культурні, когнітивні.
Тип уроку: комбінований.
Методи і форми навчання: частково-пошуковий метод, дослідницький метод, проблемний метод (наскрізне проблемне запитання), інтерактивні методи (робота в малих групах, мозковий штурм, коло ідей, незакінчене речення, мікрофон, пошук інформації, ігрові методи (вікторина, «заповни пропуски», «визнач правильно»).
Міжпредметні зв’язки:
- Технологія роботи з інформаційно-комунікаційним устаткуванням. Тема «Мережеві архітектури»
- Програмне забезпечення інформаційно-комунікаційних систем. Тема «Налаштування роботи ІКМ»
- Українська мова. Тема «Мова і мовлення»
Методичне забезпечення: презентація в Power Point 2010, опорні конспекти учня, зображення QR-кодів для виконання завдань, інтерактивні завдання, розроблені у додатку Web 2.0 LearningApps, домашнє завдання, розроблене та розміщене на сервісі Web 2.0 edmodo.com.
Матеріально-технічне забезпечення: ПК, проектор, екран, безпровідний маніпулятор типу «Миша», планшети із встановленим програмним забезпеченням для зчитування QR кодів, зразки точок доступу та безпровідних маршрутизаторів.
Очікувані результати:
- розуміння призначення технології Wi-Fi;
- знання основних стандартів та характеристик Wi-Fi;
- розуміння принципу дії та основних схем підключення технології Wi-Fi;
- розуміння переваг та недоліків безпровідної архітектури Wi-Fi;
- вміння самостійно знаходити та аналізувати інформацію;
- вміння працювати в малих групах;
- розвиток пізнавального інтересу;
- формування мотивації до навчальної діяльності;
- розуміння особистісного значення у суспільстві.
Ключові поняття: Wi-Fi; мережа, архітектура, частота, швидкість, стандарт, підключення, мобільність, налаштування.
Використана література:
- Олифер В.Г., Олифер Н.А. Компьютерные сети принципы, технологии, протоколы. – СПб: Питер, 2012.-672с.
- Гук М. Аппаратные средства локальных сетей. Энциклопедия.- СПб: Питер,
2013.- 576 с.
СТРУКТУРА УРОКУ:
Чим більше знаєш, тим більше можеш.
Е. Абу
1. Організаційний момент (1 хв).
Мета етапу:
• Створити сприятливий психологічний клімат на уроці
Діяльність викладача:
Перевірка присутніх на уроці та налаштування учнів на навчальну діяльність.
Діяльність учнів:
Черговий зазначає кількість відсутніх.
Діяльність викладача:
Сьогодення важко уявити без сучасних комп’ютерних засобів, комп’ютерної техніки, доступу до ресурсів глобальної комп’ютерної мережі Інтернет. Кожен з нас використовує мережу у своїх
цілях, але кожен прагне отримати доступ будь-де та будь-коли. Саме забезпечення повноцінного доступу до Інтернет є одним із головних завдань монтажника ІКУ. Важливим при цьому є вибір мережевої архітектури, які ми з вами і вивчаємо.
На попередньому уроці, методом жеребкування, ви об’єдналися у 3 команди і сьогодні на уроці ви працюватимете у відповідному складі.
У кожній команді є головні помічники експерта. Їх завдання – контролювати діяльність групи, надавати поради, стимулювати роботу.
За кожне завдання відповідно до складності ви отримуватимете бали. Також вкінці уроку буде оцінена робота всієї групи, тому закликаю кожного бути активним.
У кожного з вас є бланк, у якому потрібно зазначати бали. Загальна сума балів визначить оцінку за роботу на уроці. Отож, налаштовуємося на плідну роботу.
2. Актуалізація опорних знань учнів (10 хв).
Мета етапу:
• Пробудити, викликати зацікавленість, спонукати учнів пригадати те, що вони знають
Діяльність викладача:
2.1 Увага на екран!
- Пропоную пригадати основні вивчені поняття. Потрібно обрати номер і дати відповідь на запитання.
Діяльність учнів:
Обирають номер запитання, формують відповідь (Учні відповідають, на слайді з’являються відповіді).
Інтерактивність презентації: при натисканні на зображення номера на слайді з’являється запитання, натиснувши на яке з’являється правильна відповідь.
Діяльність викладача:
2.2 Далі пропоную пригадати усі відомі провідні мережеві архітектури.
Діяльність учнів: Учні по-черзі називають відомі їм мережеві архітектури.
Інтерактивність презентації: при натисканні на «Перечисли!» з’являються назви провідних мережевих архітектур.
Діяльність викладача:
2.3 Далі пропоную зіграти «Вікторину». Члени команд дають відповіді по-черзі.
Діяльність учнів: Учні обирають правильні відповіді на запитання.
Діяльність викладача:
2.4 Наступне завдання – визначити переваги і недоліки провідних мережевих архітектур (зазначити наявність опорних конспектів для роботи на уроці).
Діяльність учнів:
Насамперед, учні називають основні критерії вибору архітектур. Потім самостійно в опорних конспектах визначають переваги і недоліки провідних архітектур. Перевіряють разом із викладачем на екрані.
3. Мотивація навчальної діяльності учнів (3 хв).
Мета етапу:
• Сфокусувати увагу дітей на проблемі та викликати інтерес до обговорюваної теми.
Діяльність викладача:
Отже, враховуючи переваги і недоліки провідних мережевих архітектур, які ми визначили, скажіть, будь-ласка, наскільки доцільне їх використання сьогодні?
Наскільки актуальні зазначені архітектури?
Що є альтернативою провідних мережевих архітектур?
Наскільки, сьогодні поширена технологія Wi-Fi?
Сьогодні технологія Wi-Fi набуває все більшої і більшої популярності.
Отже, сьогодні на уроці я пропоную зясувати:
Діяльність учнів:
Учні дають відповіді на запитання. Також команди роблять припущення:
«так» чи «ні», які перевіряють або ж спростовують по завершенню уроку.
Інтерактивність презентації: при натисканні на знак запитання з’являється проблемне запитання.
4. Формулювання теми та мети уроку (1 хв). Мета етапу: • Забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності.
Скажіть, будь-ласка, на вашу думку, що нам потрібно знати, щоб знайти відповідь на наше запитання?
Діяльність учнів:
Учні дають відповіді на запитання: дізнатися характеристики, принцип дії технології Wi-Fi, визначити переваги і недоліки зазначеної технології.
Діяльність викладача: Отже, тема нашого уроку «Безпровідна технологія Wi-Fi».
Інтерактивність презентації: на слайді по черзі з’являються завдання уроку.
5. Пояснення нового матеріалу (14 хв).
Мета етапу:
• надати учням достатньо інформації для того, щоб на її основі вони могли виконати практичні завдання за мінімально короткий час;
• визначення учнями особистого розуміння отриманої інформації;
• пояснення змісту опрацьованого, порівняння реальних результатів з очікуваними.
План: |
1. Призначення та характеристики мережі Wi-Fi. 2. Стандарти мережі Wi-Fi. 3. Організація роботи мережі Wi-Fi. 4. Технологія Wi-MAX. 5. Переваги і недоліки мережі Wi-Fi. |
1. Призначення та характеристики мережі Wi-Fi.
Діяльність викладача:
1. Що таке Wi-Fi?
2. Яке середовище передачі даних використовується у Wi-Fi?
3. Який частотний діапазон використовується у Wi-Fi?
Отже, давайте зараз разом сформулюємо визначення безпровідної технології Wi-Fi.
Діяльність учнів: Учні дають відповідь на запитання, формулюють визначення.
Діяльність викладача:
- Які завдання дозволяє вирішувати технологія Wi-Fi?
Діяльність учнів:
Учні перечислюють відомі завдання Wi-Fi.
Інтерактивність презентації: на слайді поетапно з’являються основні визначення.
2. Стандарти мережі Wi-Fi.
Діяльність викладача:
Називає основні стандарти та характеризує їх. Учні самостійно записують назви стандартів у опорні конспекти та перевіряють разом на екрані.
Діяльність учнів:
Виконують роботу в опорних конспектах та перевіряють разом із викладачем.
Інтерактивність презентації: при натисканні на обраний стандарт з’являються відповідні характеристики.
3. Організація роботи мережі Wi-Fi.
Діяльність викладача:
Викладач пояснює структуру безпровідної технології, типи точок доступу та принцип дії мережі Wi-Fi. Також пояснює основні схеми підключення по Wi-Fi.
Діяльність учнів:
Учні відповідають на запитання в ході пояснення.
Класифікують точки доступу Wi-Fi.
Інтерактивність презентації: на екрані по-черзі з’являються необхідні визначення.
4. Технологія Wi-MAX.
Діяльність викладача:
Викладач пояснює призначення та основні характеристики мережі Wi-MAX. Після пояснення пропонує учням самостійно заповнити пустографи в опорних конспектах.
Діяльність учнів:
Виконують роботу в опорних конспектах та перевіряють разом із викладачем.
Інтерактивність презентації: при натисканні на параметри мережі, з’являються їх визначення.
5. Переваги і недоліки мережі Wi-Fi.
Діяльність викладача:
На основі розглянутого матеріалу, пропоную вам самостійно з’ясувати переваги і недоліки безпровідної технології Wi-Fi.
Діяльність учнів:
Виконують роботу в опорних конспектах та перевіряють разом із викладачем.
Діяльність викладача:
На сьогодні декілька учнів отримали завдання підготовити інформацію про цікавинки у світі Wi-Fi.
Діяльність учнів:
По-черзі розповідають підготовлену інформацію.
6. Закріплення вивченого матеріалу (7 хв).
Мета етапу:
Забезпечити засвоєння навчального матеріалу, досягнення результатів уроку.
6.1 «Заповни пропуски».
(кожна команда по отриманому QR-коду завантажує завдання на планшет).
Мета етапу:
• Закріпити та скорегувати засвоєне
• Встановити зв’язки між тим, що вже відомо і тим, що потрібно засвоїти, навчитись у майбутньому.
Діяльність викладача:
Повернення до проблемного запитання
А зараз пропоную вам дати відповідь на наше запитання, спростувати або ж підтвердити припущення на початку уроку. Для цього пропоную продовжити речення.
Діяльність учнів:
Учні відповідають на запитання, обговорюють із викладачем.
Діяльність викладача:
Викладач підбиває підсумок уроку, коментує відповіді та роботу учнів.
І як за звичай опорна схема (ментальна карта), яка відображає матеріал сьогоднішнього уроку.
(Викладач демонструє учням на презентації опорну схему, наголошує на наявність її в опорних конспектах).
8. Рефлексія (4 хв).
Мета етапу:
• Вираження почуттів, що виникли в учнів у ході уроку.
Діяльність викладача:
Давайте з вами разом проголосуємо та визначимо наскільки плідно і творчо ми з вами попрацювали.
Діяльність учнів:
Із допомогою планшетів голосують на переглядають результати на екрані.
Діяльність викладача:
Також у ваших конспектах є мішені, які допоможуть нам визначити ваші оцінки за роботу на уроці.
Вам потрібно зазначити оцінку роботи своєї групи, атмосфери у групі під час уроку та оцінку вашої діяльності на уроці.
Також у цій мішені є місце для викладача.
Виставлення оцінок із коментуванням.
Діяльність викладача:
Викладач виставляє оцінки в журнал, акцентуючи увагу на активність на уроці.
На наступному уроці ми проаналізуємо ваші мішені.
9. Домашнє завдання (1 хв). Мета етапу:
• Розвивати самостійність та творче мислення
• Удосконалювати методи самостійної роботи
Діяльність учителя:
Викладач сприяє розумінню учнями цілей, змісту й способів виконання домашнього завдання.
Теоретичний блок
- Опорний конспект
- ЕНМК «Проектування, монтаж та обслуговування АЗ ІКМ», розділ «Підключення зовнішніх пристроїв», тема «Встановлення та налаштування периферійних пристроїв» Практичний блок
- Здійснити порівняльну характеристику відомих безпровідних мережевих архітектур
- Тестове завдання «Технологія Wi-Fi» у віртуальному класі
Усім бажаю нових перемог, відкриттів та успіхів!