Урок на тему "Безпровідна технологія Wi-Fi"

Про матеріал

Урок розкриває сутність безпровідної технології Wi-Fi, містить посилання на презентацію до уроку, ментальну карту, інтерактивні вправи, QR-коди на вправи та завдання ю.для учнів. Конспект уроку детальний та може бути алаптований під конкретну навчальну групу

Перегляд файлу

Тема. Безпровідна технологія Wi-Fi.  

 

Мета:  

-                      навчальна: ознайомити учнів із призначенням та основними завданнями безпровідної архітектури Wi-Fi; розглянути основні стандарти Wi-Fi, принцип роботи та схеми підключення, технологію Wi-MAX, а також переваги і недоліки технології Wi-Fi; 

-                      виховна: виховувати уважність, самостійність, навички самоконтролю і самоаналізу, любов до майбутньої професії, інформаційну культуру;

-                      розвиваюча: навички самостійного пошуку і аналізу інформації, логічне мислення, пізнавальний інтерес, творчість, ініціативу, навички роботи у малих групах, культуру мовлення, чіткість і точність думки, культуру поведінки при роботі в середовищі ІКТ.

 

Методична мета: ефективно використовувати інтерактивні та інформаційні технології на уроках спеціальних дисциплін.

 

Цілі та завдання уроку, напрямлені на досягнення учнями - особистісних результатів:

1)            формування шанобливого ставлення до думки інших учнів;

2)            прийняття і освоєння власної соціальної ролі у суспільстві, розвиток мотивів навчальної діяльності та формування особистісного сенсу навчання;

3)            навики співпраці із викладачем та одногрупниками у різних соціальних ситуаціях, вміння знаходити рішення у спірних випадках;

4)            налаштування на безпечний, здоровий спосіб життя, мотивація до творчої праці, до роботи на результат.

- метапредметних результатів:

1)            оволодіння здатністю приймати та зберігати цілі та завдання навчальної діяльності, пошуку засобів її реалізації;

2)            активне використання мовних засобів для рішення комунікаційних та пізнавальних задач;

3)            логічні дії, встановлення аналогій та причинно-наслідкових зв’язків, побудова суджень;

4)            готовність слухати співрозмовника та вести діалог, готовність визнавати можливість існування різних точок зору і право кожного мати власну, висловлювати свою думку та аргументувати свою точку зору;

5)            вміння розуміти причини успіху/поразки навчальної діяльності.

- предметних результатів:

1)       розуміння призначення безпровідної технології Wi-Fi;

2)       знання основних характеристик та стандартів Wi-Fi;

3)       знання принципу дії технології Wi-Fi;

4)       знання основних схем підключення РС у Wi-Fi;

5)       розуміння переваг і недоліків організації роботи ІКМ на основі технології

Wi-Fi;

6)       вміння знаходити та аналізувати необхідну інформацію у різноманітних джерелах;

7)       застосування отриманих знань та вмінь для здійснення встановлення та налаштування периферійних пристроїв. 

 

Предметні компетенції: навчальні, інформаційно-комунікаційні, культурні, когнітивні.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Методи і форми навчання: частково-пошуковий метод, дослідницький метод, проблемний метод (наскрізне проблемне запитання), інтерактивні методи (робота в малих групах, мозковий штурм, коло ідей, незакінчене речення, мікрофон, пошук інформації, ігрові методи (вікторина, «заповни пропуски», «визнач правильно»).

 

Міжпредметні зв’язки: 

-          Технологія роботи з інформаційно-комунікаційним устаткуванням. Тема «Мережеві архітектури»

-          Програмне забезпечення інформаційно-комунікаційних систем. Тема «Налаштування роботи ІКМ»

-          Українська мова. Тема «Мова і мовлення»

 

Методичне забезпечення: презентація в Power Point 2010, опорні конспекти учня, зображення QR-кодів для виконання завдань, інтерактивні завдання, розроблені у додатку Web 2.0 LearningApps, домашнє завдання, розроблене та розміщене на сервісі Web 2.0 edmodo.com.

 

Матеріально-технічне забезпечення: ПК, проектор, екран, безпровідний маніпулятор типу «Миша», планшети із встановленим програмним забезпеченням для зчитування QR кодів, зразки точок доступу та безпровідних маршрутизаторів.

 

Очікувані результати:

-          розуміння призначення технології Wi-Fi;

-          знання основних стандартів та характеристик Wi-Fi;

-          розуміння принципу дії та основних схем підключення технології Wi-Fi;

-          розуміння переваг та недоліків безпровідної архітектури Wi-Fi;

-          вміння самостійно знаходити та аналізувати інформацію;

-          вміння працювати в малих групах;

-          розвиток пізнавального інтересу;

-          формування мотивації до навчальної діяльності;

-          розуміння особистісного значення у суспільстві.

 

Ключові поняття: Wi-Fi; мережа, архітектура, частота, швидкість, стандарт, підключення, мобільність, налаштування.

 

Використана література:

-          Олифер В.Г., Олифер Н.А. Компьютерные сети принципы, технологии, протоколы. – СПб: Питер, 2012.-672с.

-          Гук М. Аппаратные средства локальных сетей. Энциклопедия.- СПб: Питер,

2013.- 576 с.

СТРУКТУРА УРОКУ:

 

Чим більше знаєш, тим більше можеш.

Е. Абу

1. Організаційний момент (1 хв). 

Мета етапу:

• Створити сприятливий психологічний клімат на уроці

 

Діяльність викладача:

Перевірка присутніх на уроці та налаштування учнів на навчальну діяльність. 

Діяльність учнів:

Черговий зазначає кількість відсутніх.

 

Діяльність викладача:

Сьогодення важко         уявити        без     сучасних комп’ютерних         засобів, комп’ютерної       техніки, доступу до ресурсів глобальної комп’ютерної мережі Інтернет. Кожен з нас використовує мережу у своїх

цілях, але кожен прагне отримати доступ будь-де та будь-коли. Саме забезпечення повноцінного доступу до Інтернет є одним із головних завдань монтажника ІКУ. Важливим при цьому є вибір мережевої архітектури, які ми з вами і вивчаємо.

 

На попередньому уроці, методом жеребкування, ви об’єдналися у 3 команди і  сьогодні на уроці ви працюватимете у відповідному складі. 

У кожній команді є головні помічники експерта. Їх завдання – контролювати діяльність групи, надавати поради, стимулювати роботу.

За кожне завдання відповідно до складності ви отримуватимете бали. Також вкінці уроку буде оцінена робота всієї групи, тому закликаю кожного бути активним. 

У кожного з вас є бланк, у якому потрібно зазначати бали. Загальна сума балів визначить оцінку за роботу на уроці.  Отож, налаштовуємося на плідну роботу.

 

2. Актуалізація опорних знань учнів (10 хв).

Мета етапу:

• Пробудити, викликати зацікавленість, спонукати учнів пригадати те, що вони знають

 

Діяльність викладача:

2.1 Увага на екран!  

- Пропоную пригадати основні вивчені поняття. Потрібно обрати номер і дати відповідь на запитання.

 

         

 

Діяльність учнів:

Обирають номер запитання, формують відповідь (Учні відповідають, на слайді з’являються відповіді).

 

Інтерактивність презентації: при натисканні на зображення номера на слайді з’являється запитання, натиснувши на яке з’являється правильна відповідь.

 

Діяльність викладача:

2.2 Далі пропоную пригадати усі відомі провідні мережеві архітектури.

 

Діяльність учнів: Учні по-черзі називають відомі їм мережеві архітектури.

 

 

 

Інтерактивність презентації: при натисканні на «Перечисли!» з’являються назви провідних мережевих архітектур.

 

Діяльність викладача:

2.3 Далі пропоную зіграти «Вікторину». Члени команд дають відповіді по-черзі.

 

Діяльність учнів: Учні обирають правильні відповіді на запитання.

 

 

Діяльність викладача:

2.4 Наступне завдання – визначити переваги і недоліки провідних мережевих архітектур (зазначити наявність опорних конспектів для роботи на уроці).

 

 

Діяльність учнів:

Насамперед, учні називають основні критерії вибору архітектур. Потім самостійно в опорних конспектах визначають переваги і недоліки провідних архітектур. Перевіряють разом із викладачем на екрані.

 

3. Мотивація навчальної діяльності учнів (3 хв).

Мета етапу:

• Сфокусувати увагу дітей на проблемі та викликати інтерес до обговорюваної теми.

 

Діяльність викладача:

Отже, враховуючи переваги і недоліки провідних мережевих архітектур, які ми визначили, скажіть, будь-ласка, наскільки доцільне їх використання сьогодні?

Наскільки актуальні зазначені архітектури?

Що є альтернативою провідних мережевих архітектур?

Наскільки, сьогодні поширена технологія Wi-Fi?

Сьогодні технологія Wi-Fi набуває все більшої і більшої популярності.

 

Отже, сьогодні на уроці я пропоную зясувати:

 

Діяльність учнів:

Учні дають відповіді на запитання. Також команди роблять припущення:

«так» чи «ні», які перевіряють або ж спростовують по завершенню уроку.

 

Інтерактивність презентації: при натисканні на знак запитання з’являється проблемне запитання.

4.                  Формулювання теми та мети уроку (1 хв). Мета етапу: • Забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності.

 

Скажіть, будь-ласка, на вашу думку, що нам потрібно знати, щоб знайти відповідь на наше запитання?

 

Діяльність учнів:

Учні дають відповіді на запитання: дізнатися характеристики, принцип дії технології Wi-Fi, визначити переваги і недоліки зазначеної технології.

 

Діяльність викладача: Отже, тема нашого уроку «Безпровідна технологія Wi-Fi».

 

 

 

Інтерактивність презентації: на слайді по черзі з’являються завдання уроку.

 

5.                  Пояснення нового матеріалу (14 хв).

 

Мета етапу:

      надати учням достатньо інформації для того, щоб на її основі вони могли виконати практичні завдання за мінімально короткий час;

      визначення учнями особистого розуміння отриманої інформації;

      пояснення змісту опрацьованого, порівняння реальних результатів з очікуваними.

План:

1.       Призначення та характеристики мережі Wi-Fi.

2.       Стандарти мережі Wi-Fi.

3.       Організація роботи мережі Wi-Fi.

4.       Технологія Wi-MAX.

5.       Переваги і недоліки мережі Wi-Fi.  

 

1. Призначення та характеристики мережі Wi-Fi.

 

Діяльність викладача:

 

1.   Що таке Wi-Fi?

2.   Яке середовище передачі даних використовується у Wi-Fi?

3.   Який частотний діапазон використовується у Wi-Fi?

 

Отже, давайте зараз разом сформулюємо визначення безпровідної технології Wi-Fi.

 

Діяльність учнів: Учні дають відповідь на запитання, формулюють визначення.

 

 

 

Діяльність викладача:

- Які завдання дозволяє вирішувати технологія Wi-Fi?

 

Діяльність учнів:

Учні перечислюють відомі завдання Wi-Fi.

 

 

 

 

Інтерактивність презентації: на слайді поетапно з’являються основні визначення.

 

2.        Стандарти мережі Wi-Fi.

 

Діяльність викладача:

Називає основні стандарти та характеризує їх. Учні самостійно записують назви стандартів у опорні конспекти та перевіряють разом на екрані.

 

 

 

Діяльність учнів:

Виконують роботу в опорних конспектах та перевіряють разом із викладачем.

 

Інтерактивність презентації: при натисканні на обраний стандарт з’являються відповідні характеристики.

 

3.        Організація роботи мережі Wi-Fi.

 

Діяльність викладача:

Викладач пояснює структуру безпровідної технології, типи точок доступу та принцип дії мережі Wi-Fi. Також пояснює основні схеми підключення по Wi-Fi.

 

 

Діяльність учнів:

Учні відповідають на запитання в ході пояснення.

Класифікують точки доступу Wi-Fi.

 

 

Інтерактивність презентації: на екрані по-черзі з’являються необхідні визначення.

 

4.        Технологія Wi-MAX.

 

Діяльність викладача:

Викладач пояснює призначення та основні характеристики мережі Wi-MAX. Після пояснення пропонує учням самостійно заповнити пустографи в опорних конспектах.

 

 

Діяльність учнів:

Виконують роботу в опорних конспектах та перевіряють разом із викладачем.

 

Інтерактивність презентації: при натисканні на параметри мережі, з’являються їх визначення.

 

 

 

5.        Переваги і недоліки мережі Wi-Fi.

 

Діяльність викладача:

На основі розглянутого матеріалу, пропоную вам самостійно з’ясувати переваги і недоліки безпровідної технології Wi-Fi.

 

 

 

Діяльність учнів:

Виконують роботу в опорних конспектах та перевіряють разом із викладачем.

 

Діяльність викладача:

На сьогодні декілька учнів отримали завдання підготовити інформацію про цікавинки у світі Wi-Fi.

 

Діяльність учнів:

По-черзі розповідають підготовлену інформацію.

 

 

 

 

6.        Закріплення вивченого матеріалу (7 хв).

Мета етапу:

Забезпечити засвоєння навчального матеріалу, досягнення результатів уроку.

 

6.1 «Заповни пропуски».

(кожна команда по отриманому QR-коду завантажує завдання на планшет).

 

 

Мета етапу:

      Закріпити та скорегувати засвоєне

      Встановити зв’язки між тим, що вже відомо і тим, що потрібно засвоїти, навчитись у майбутньому.

 

Діяльність викладача:

 

Повернення до проблемного запитання

 

А зараз пропоную вам дати відповідь на наше запитання, спростувати або ж підтвердити припущення на початку уроку. Для цього пропоную продовжити речення.

 

 

Діяльність учнів:

Учні відповідають на запитання, обговорюють із викладачем.

 

Діяльність викладача:

Викладач підбиває підсумок уроку, коментує відповіді та роботу учнів.

І як за звичай опорна схема (ментальна карта), яка відображає матеріал сьогоднішнього уроку.

 

(Викладач демонструє учням на презентації опорну схему, наголошує на наявність її в опорних конспектах).

 

 

 

8. Рефлексія (4 хв).

 

Мета етапу:

• Вираження почуттів, що виникли в учнів у ході уроку.

 

Діяльність викладача:

Давайте з вами разом проголосуємо та визначимо наскільки плідно і творчо ми з вами попрацювали.

 

Діяльність учнів:

Із допомогою планшетів голосують на переглядають результати на екрані.

 

 

 

 

Діяльність викладача:

Також у ваших конспектах є мішені, які допоможуть нам визначити ваші оцінки за роботу на уроці.

Вам потрібно зазначити оцінку роботи своєї групи, атмосфери у групі під час уроку та оцінку вашої діяльності на уроці.

 

Також у цій мішені є місце для викладача.   

 

Виставлення оцінок із коментуванням.

 

Діяльність викладача:

Викладач виставляє оцінки в журнал, акцентуючи увагу на активність на уроці.

 

На наступному уроці ми проаналізуємо ваші мішені.

 

9. Домашнє завдання (1 хв). Мета етапу:

      Розвивати самостійність та творче мислення

      Удосконалювати методи самостійної роботи

 

Діяльність учителя:

Викладач сприяє розумінню учнями цілей, змісту й способів виконання домашнього завдання.

 

Теоретичний блок

-          Опорний конспект

-          ЕНМК «Проектування, монтаж та обслуговування АЗ ІКМ», розділ «Підключення зовнішніх   пристроїв»,          тема «Встановлення    та      налаштування периферійних пристроїв» Практичний блок

-          Здійснити порівняльну характеристику відомих  безпровідних мережевих архітектур

-          Тестове завдання «Технологія Wi-Fi» у віртуальному класі

 

 

 

 

Усім бажаю нових перемог, відкриттів та успіхів!

 

pdf
Додано
24 липня 2018
Переглядів
1906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку