8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок на тему "Біологічні адаптивні ритми організмів"

Про матеріал

Розробка сучасного уроку з біології на тему "Біологічні адаптивні ритми організмів", де вивчили такі поніття як: біоритм, фотоперфодизм, біологічний годинник.біоритми, фотоперіодизм, фітогормони, криптобіоз, біологічний годинник.

Перегляд файлу

1

 

Урок  з  біології                   12 клас

Тема. Біологічні  адаптивні  ритми  організмів.

Мета освітня:  ознайомити учнів із біологічними ритмами організмів; дати визначення понять “біологічні ритми”, “біологічний годинник”, “фотоперіодизм”; з’ясувати значення біоритмів у життєдіяльності живих організмів; визначити закономірності адаптації організмів до умов існування.

Розвиваюча:  розвивати в учнів мислення, пам’ять і увагу, уміння узагальнювати інформацію, порівнювати об’єкти і знаходити спільні риси між ними; формувати  усвідомлення того, що людина є невід’ємною частиною природи.

Виховна: виховувати дбайливе ставлення до природи і всього живого,  зацікавленість до предмету, свідоме відношення до навчання, моральні якості  особистості.

Методи та форми роботи:

1) інформаційно-рецептивний:

2) репродуктивний:

3)   проблемно-пошуковий:

Тип уроку: комбінований.

Матеріали та обладнання: схеми, малюнки.

Основні поняття та терміни: біоритми, фотоперіодизм, фітогормони, криптобіоз, біологічний годинник.

ХІД  УРОКУ.

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань  учнів.

Інтерактивна вправа «Синтез думок».

 З’ясувати знання учнів про сезонні зміни в житті організмів:

- з чим пов’язані зміни сезонів протягом року?

- чи залежить життя рослин від світла?

- яке значення гормонів у житті рослин, тварин та людини?

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

 Повідомити тему, мету та завдання уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Біологічні адаптивні ритми

Самостійна робота учнів із підручником, бесіда, словникова робота

Необхідно розпочати із самого поняття «біоритми», яке добре знайоме учням із матеріалу 9-го класу (біоритми в людини). Учні самостійно знаходять визначення
в підручнику, записують його у словник, знаходять приклади адаптивних біоритмів.

Запитання до учнів:

 Що таке біоритми?

 Які приклади біоритмів у людини вам відомі?

Біологічні ритми — це повторюваність деякої події у біологічній системі через більш-менш регулярні проміжки часу. Механізми, що лежать в основі прояву ритмічності в біологічних системах і дозволяють живим організмам із достатньою точністю вести відлік часу, називаються біологічними годинниками або біологічний годинник – властивість живих організмів орієнтуватися в часі.

Завдання учням:

 Знайти в підручнику види біоритмів і навести приклади біоритмів у різних організмів.

Біологічні ритми бувають екзогенні (реакція організмів на зміну зовнішніх умов середовища) та ендогенні (ритми, що генеруються організмом і прямо не залежать від зовнішніх умов).

Фотоперіодизм – реакція організмів на зміни довжини світлового періоду доби (рослини довгого та короткого дня, значення фітогормонів та нейрогормонів ( проростання насіння, бульб, строки цвітіння, листопад, відкладання яєць, вилуплення).

4. Бесіда про закономірності адаптації (активна адаптація, пасивна адаптація, криптобіоз).

  Розглянути малюнки, таблиці про біоритми, охарактеризувати їх та записати головні у зошит.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

 Зробити висновки про значення біоритмів для здоров’я людини та виживання тварин і рослин у довкіллі.

VІ. Підведення підсумків уроку. Домашнє завдання.

Вивч.§ 27 ст. 162 – 166.

 

 

docx
Додано
29 березня 2018
Переглядів
3150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку