Урок: "Рушійні сили еволюції. Природний добір."

Про матеріал
  • Конспект уроку з біології 11 класу з теми "Рушійні сили еволюції. Природний добір" з використанням смарт - дошки
Перегляд файлу

 

 

Тема: Будова скелету людини. Подібність і відмінність скелетів людини і тварини.

Мета: вивчити будову скелету людини, пов'язати особливості будови скелету з виконуваними функціями, на основі порівняння скелету людини і ссавців, зробити еволюційні висновки; продовжити формування умінь і навичок роботи з текстом, розвивати вміння аналізувати, робити висновки; проводити гігієнічне виховання.

Обладнання: таблиці "Скелет людини", "Скелет ссавців", портрет скульптора Мікеланджело.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку:

 

I. Актуалізація знань.

  1. Склад опорно-рухової системи.
  2. Функції опорно-рухової системи.
  3. До якого класу хордових відноситься людина?
  4. Пригадайте основні відділи скелету ссавців.

 

II. Мотивація навчальної діяльності.

Як ви гадаєте, чи буде скелет людини подібний до скелету ссавців?

Над цим питанням задумувались ще в Древній Греції і Древньому Римі Церква забороняла розтин трупів. Демокрит збирав залишки скелетів, відвідуючи кладовища. Клавдій Гален (древньоримський лікар) посилав своїх учеників збирати кістки загиблих ворогів. Сам він здійснив подорож в Олександрію, щоб вивчити там єдиний зібраний скелет людини. Андрій Везалій вночі крав трупи вішальників.

Німецький поет Гете також вивчав скелет, описав його будову і роль в житті організму.

Я вас запрошую до анатомічної лабораторії для дослідження будови скелету.

 

III. Вивчення нового матеріалу.

  1. Будова скелету людини:

а) робота в групах з підручником: кожна група досліджує будову певного відділу скелету:

  • череп;
  • хребет;
  • грудна клітка;
  • плечовий пояс;
  • скелет верхньої кінцівки;
  • тазовий пояс;
  • скелет нижньої кінцівки.

б) групи звішуються про свою роботу, працюють з таблицею "Скелет людини".

  1. Гра "Скульптор"

а) Відомий італійський скульптор Мікеланджело у своїх роботах показував грацію людського тіла. А зараз кожен з вас може стати скульптором. Клас поділяється на 2 команди, які повинні з допомогою карток побудувати скелет людини (І команда-вид спереду; II команда — вид ззаду) на схемі-малюнку:

 

б) підсумки гри.

  1. Подібність і відмінність між скелетами людини і тварин.

а) кожна група порівнює свій відділ скелету.

Відділ скелету

б) результати роботи записують у таблицю:

Відділ скелету

Особливості скелету людини в порівнянні із ссавцями

 

 

 

в) висновок: - на що вказує подібність скелетів людини і ссавців. - про що говорить відмінність скелетів.

 

IV. Підсумок уроку:

1. Що ви дізнались сьогодні на уроці?

2. Таємниці опорно-рухової системи (повідомлення учня).

 

V. Домашнє завдання

Опрацювати §16, заповнити таблицю ст. 68. * завдання "поміркуй", поетичне завдання скласти "Оду скелету".


Таємниці опорно-рухової системи

 

  • 14% маси тіла становлять кістки.
  • У тілі дорослої людини 206 кісток.
  • У тілі дитини близько 300 кісток.
  • Череп людини складається з 22 кісток.
  • Хребет складається з 33 хребців.
  • У людини 7 пар справжніх ребер, 3 пари не справлені і 2 пари коливних.
  • Кисть руки складається з 27 кісток.
  • У тілі людини 650 м'язів.
  • Найдовший м'яз-кравецький, що проходить по внутрішній частині.
  • Найбільший м'яз-великий сідничний.

Неймовірна міцність

При однаковій масі кістка в 5 разів міцніша за сталь.

Яка кістка найдовша?

Стегнова кістка ноги вважається найдовшою. її довжина складає близько чверті зросту дорослої людини.

Яка кістка найменша?

Найменша кістка розміром з рисове зернятко називається стременною кісткою. Вона знаходиться глибоко в центрі вуха.

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, 11 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
6 квітня 2018
Переглядів
1768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку