Розробка уроку може використовуватись під час проходження даної теми. Урок містить різні види робіт.
Мета даного уроку – спостерігати за життям твари; розвивати спостережливість, допитливість, уміння аналізувати, будувати логічні ланцюжки; сприяти розвитку уміння використовувати підручник, як джерело знань; виховувати бережливе відношення до природи, бажання пізнавати навколишній світ.
Урок з природознавства на тему: «Бурий ведмідь - найбільший звір України»
Підготувала вчитель 1- В класу:
Малько Аліна Сергіївна
Кременчук 2017
Тема: Бурий ведмідь - найбільший звір України.
Мета: сформувати та розширити уявлення учнів про бурого ведмедя як найбільшого звіра України; сприяти розвитку пізнавального інтересу учнів; розвивати мовлення школярів, увагу, мислення; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до тварин.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання: зображення бурого ведмедя, презентація «Бурий ведмідь – найбільший звір України», ілюстрації до казок, роздатковий матеріал.
Хід уроку
Перевірка готовності учнів до уроку
Вправа «Погода»
— Тепло чи холодно надворі?
— Який стан неба?
— Чи були сьогодні протягом дня опади?
Робота над загадками
Сірий, зубастий,
По полю блукає,
Ягнят шукає. (Вовк)
По гілках вона стрибає.
Хоч сама мала на зріст,
Та великий має хвіст.
Як намисто оченята.
Хто це? Спробуй відгадати. (Білочка).
Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…
(Лисиця)
Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок
Як він зветься?… (Їжачок)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Аукціон думок
Виклад матеріалу
Бурий ведмідь - хижий ссавець родини ведмежих, один з найбільших і найнебезпечніших наземних хижаків. Найбільший хижак фауни України. Колись бурий ведмідь був поширеним по всій Європі. У Північну Америку він, ймовірно, потрапив близько 40 000 років тому з Азії. Сьогодні бурий ведмідь винищений на великій частині колишнього ареалу. У Фінляндії бурий ведмідь оголошений національною твариною.
Вигляд бурого ведмедя є типовим для ведмедів взагалі. В нього міцний кремезний тулуб з високою холкою, масивна голова з невеликими вухами та очима. Хвіст короткий (6,5—21 см), часто повністю прихований в шерсті. Лапи міцні, з великими невтяжними кігтями довжиною 8—15 сантиметрів, п'ятипалі, стопоходячі. Шерсть густа, зазвичай забарвлена рівномірно або з деяким потемнінням основного кольору на морді та лапах.
Забарвлення бурого ведмедя загалом варіює у широкому діапазоні: від світло-коричневого до майже чорного; але найзвичайнішою є буро-коричнева форма.
Бурий ведмідь – найбільший з наших наземних хижаків. Маса окремих тварин сягає 450 кг . Звичайно зустрічаються дорослі тварини масою 100-200 кг. А ви чули, як реве ведмідь? Приємний у нього голос?
Найбільш типовими місцями існування бурого ведмедя є ліси, які перемежовуються з водоймами та галявинами. На території України бурі ведмеді зустрічаються в Карпатах.
Фізкультхвилинка
ВЕДМЕДИКИ
Йшли ведмедики малі,
Нахилились до землі.
Потім встали, руки — в боки,
І зробили три підскоки,
Потім розгинали плечі.
Рівні спинки у малечі!
Руки вгору, опустили
І за парти тихо сіли.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Колективна робота
Весела анаграма
А Б Г Р І Л (слово заздалегідь записане на дошці)
Зиму – найбільш голодний і суворий період – ведмеді проводять в барлозі. Якщо ведмідь, кимось потурбований, вилазить з барлогу, всі його органи починають активно працювати, він швидко худне, і йому необхідна їжа. Він починає бродити в пошуках їжі, в народі такого ведмедя називають шатуном. Шатун – небезпечний звір. Він голодний і нервовий. В пошуках їжі, зваблений запахом їжї, він часто заходить на станції лісорубів, інколи робить спроби вполювати лося, оленя чи іншу тварину. Наш ведмідь в пошуках їжі знайшов вулик з бджолами, але підібравшись ближче він налякав бджілок і вони розлетілись. Давайте допоможемо бджілкам повернутись додому.
( учні по черзі наклеюють бджілок біля вулику)
Навесні у ведмедиці народжуються ведмежата.
Скринька цікавих фактів
(Підготовлені учні зачитують цікавинки про тварину)
ІV. Підсумок уроку
Мікрофон