6 клас
Урок-гра "Що ми знаєм про рослини"
Тема: Царство Рослини.
Мета: - повторити і закріпити знання учнів, отримані під час вивчення даної теми;
Обладнання: картки із запитаннями до конкурсів, емблеми команд-учасниць, мультимедійний комплекс, музичний супровід.
|
"Вчитися і не розмірковувати — марно витрачати час" Конфуцій |
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Грає дві команди (по 7 гравців у кожній).
2. Дві групи — вболівальники кожної з команд.
3. Ведучий — вчитель.
4. Члени журі.
ІІ. Мотивація, емоційне налаштування на гру.
Добрий день вам, любі учні,
Ви прийшли на нашу зустріч,
І ми раді вас вітати.
Є науки природничі —
І цікаві, й таємничі,
З ними будеш йти готовий
У природи світ чудовий.
Пропонуємо сьогодні
На шляхах біологічних
Теж нові зробити кроки.
Від мікроба до людини,
Від рослини до тварини —
Нас веде і там, і тут
Біології маршрут.
А сьогодні нам стежини
В загадковий світ рослинний.
Приготуйтесь мандрувати
І нові знання дістати.
Будуть різні запитання,
Хто із двох команд сильніший —
Це покажуть нам змагання.
Побажаємо вам, діти,
Правильно відповідати.
Є питання і серйозні,
Є питання жартівливі,
Тому будьте ви уважні,
Тому будьте ви кмітливі.
ІІІ. Початок гри.
Проводиться жеребкування для визначення яка з команд відповідатиме першою.
Кожна з команд по черзі відповідає на 6 запитань. На обдумування відповіді на 1 запитання відводиться 15 секунд. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал. Якщо команда не має відповіді на запитання право відповіді надається команді-суперниці. Якщо відповіді немає — право відповіді надається вболівальникам спочатку команди, яка повинна була відповідати першою, а потім вболівальникам команди-суперниці.
Запитання для першої команди.
Запитання для другої команди.
Підбиття підсумків. Оголошення рахунку.
Впишіть назви органів та частин рослини. На виконання дається 2 хв. Одне правильно відгадане слово оцінюється в 1 бал.
|
|
|
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
п |
|
|
|
|
|
|
|
|
б |
|
|
|
|
|
|
|
|
о |
р |
г |
а |
н |
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
т |
|
б |
|
|
н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Квітка, корінь, листок, брунька, пагін, стебло.
Загадки. (по 5 для кожної з команд). Правильна відповідь — 1 бал.
1. Росте, коливається листочками величається,
А торкнешся — добре кусається. (кропива)
2. Вузлувата і листата, а доспіє — головата. (капуста)
3. Під землею птиця кубло звела і яєць нанесла (картопля)
4. Білі кульки на стеблах красуються в полі,
Повіє легенький вітерець — стебла стають голі (кульбаба).
5. Є коси, не з волосся, є зерно, та не колосся (кукурудза).
6. Що то за голова, що лиш зуби та борода? (часник)
7. Стою стрункий, високий, в зелених шатах я,
І золотом оздоблена голівонька моя (соняшник).
8. Стоїть кущ над водою з червоною бородою (калина).
9. Як дерево називається, що влітку в білий пух одягається? (тополя)
10. Стоять у полі сестрички: жовті очка, білі повічки (ромашка).
Запитання (по 3 для кожної з команд). Правильна відповідь — 1 бал.
5. Конкурс "Заморочки з бочки".
Використовуються бочечки з лото. Капітани команд витягують по черзі номери запитань, на які команди повинні дати відповідь через 30 секунд. Кожна правильна повна відповідь оцінюється у 2 бали.
Красива осінь вишиває клени
Червоним, жовтим, срібним, золотим,
А листя просить: — Виший нас зеленим!
Ми ще побудем, ще не облетим.
Чому листки втрачають своє зелене забарвлення перед листопадом і набувають багряних і золотисто-жовтих відтінків? (підготовка до листопаду — зміна забарвлення листя — це результат руйнування хлорофілу. Зміна тривалості світлового дня, температури довкілля, вмісту води в ґрунті восени супроводжують руйнування хлорофілу. Жовті та червоні пігменти в листку влітку замасковані інтенсивним забарвленням хлорофілу).
5. Українська поетична легенда розповідає, що сріблясті дзвіночки конвалії з’явилися зі щасливого сміху лісової русалки Мавки.
Визначте у який тип суцвіття зібрані ніжні яскраво-білі, ніби порцелянові дзвіночки, квітки конвалії (китиця).
6. Цей овоч — ласощі та ліки. Його високо цінували, йому вклонялися, його включали в релігійні ритуали. Знамениті стародавні лікарі Гіппократ і Галлен рекомендували його при різних захворюваннях. Якщо й приймати ліки, то не в таблетках і капсулах, а у вигляді цього овоча, головне багатство якого — каротин (морква).
Підсумки конкурсу.
Музична пауза. Для того, щоб ви трішки відпочили перед наступним раундом, пропонується послухати чарівну мелодію.
Вболівальники готують по два запитання для команди суперника.
6. Конкурс "Я тобі — ти мені".
Відповіді на запитання оцінюються в 1 бал.
7. Конкурс "Фотозапитання".
Протягом 15 секунд команди розглядають фотографії і визначають, що на них зображено і дають відповіді на запитання.
1. (хвощ польовий і картопля).
Що це за рослини? Що між ними спільного? (10 балів)
(На видозмінених підземних пагонах обох рослин утворюються бульбочки і бульби, в яких накопичується крохмаль).
2. (папороть)
Що це за рослина? Давнє повір’я твердить, що ця рослина цвіте лише один раз на рік. Коли це відбувається? (5 балів)
(Ніколи. Папороть не цвіте, тому що належить до спорових рослин).
3. (сфагнум)
Що це за рослина? Що спільного між цією рослиною ватою та йодом? (5 балів) (Торф’яний мох сфагнум добре вбирає рідину і дезинфікує, оскільки містить речовину, яка діє на бактерії).
4. (вороняче око і подорожник)
Як називаються ці рослини і чому вони є рослинами-винятками у своїх групах? (10 балів)
(Вороняче око належить до класу однодольні, але має сітчасте жилкування. Подорожник належить до класу дводольні, але має дугове жилкування листків).
Підведення підсумків конкурсу.
Ведучий. Гра до кінця підходить,
І сумнівів немає,
Нам зараз переможців
Рахунок визначає.
Команді переможців
Від нас аплодисменти!
Команда друга також
Сьогодні добре грала.
Бажаю, щоб реваншу
Наступний раз дістала.
Приходьте ж на уроки,
Беріть підручник в руки,
Нехай завжди вам будуть
Цікавими науки!
Журі оголошує результати гри.
Дякую командам за участь у нашій грі. Дякую всім за увагу. До нових зустрічей.
Найактивніші гравці та вболівальники отримають оцінки в журнал.
1