Продовжуємо вивчати мову програмування Python. Продовжуємо вчити цикли, а саме цикли із лічильником. Вчимося організовувати випадковий вибір числа мовою Python. Використовуємо практичні завдання із дистанційного курсу Оксани Пасічник. Є картка із завданнями для учнів.
Тема: Цикли із лічильником . Випадкові числа.
Метою є формування таких компетентностей:
Спілкування державною мовою. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів).
Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття.
Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційнокомунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).
Тип уроку: урок застосування (закріплення) знань, умінь та навичок.
Обладнання: комп’ютер, зошит, проектор, дидактичні картки.
ПЗ: Python.
Структура уроку
1. Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань та їх коригування.
Диктант
3. Перевірка домашнього завдання.
Прокоментувати кожен рядок коду:
Задача 1. Надрукувати усю таблицю множення.
for n in range(1,10):
for i in range(1,10):
k=n*i
print(n,"*",i,"=",k)
Задача 2. Обчислити значення функції y=4x2+3x+2 на проміжку від -10 до 10
for x in range(-10,10):
y=4*x*x+3*x+2
print(x,"\t",y)
Задача 3. У бригади є 10 косилок. Перша працювала m годин, кожна наступна - на 10 хвилин довше. Скільки годин і хвилин працювали косилки?
m=int(input("Час роботи першої косилки в годинах="))
time=m*60
suma=0
for n in range(1,10):
suma=suma+time
time=time+10
print("Косилки працювали" ,suma//60,"годин",suma%60,"хвилин")
3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети.
Дуже часто зараз ми зустрічаємося із акціями, де переможець вибирається випадковим чином. Комп’ютерна програма із усіх учасників обирає випадковим чином переможця. Давайте дізнаємося як можна таку процедуру організувати на мові програмування Python.
4. Вступні вправи (можуть поєднуватись із поглибленням або вивченням невеликих порцій нового матеріалу та ознайомленням з правилами, алгоритмами виконання певних дій).
import random
Підготовка до використання випадкових чисел
random.random()
Випадкове число [0.0, 1.0)
random.randint(a, b)
Випадкове число a <= N <= b
Задача 1. Одержати у програмі 10 випадкових цілих чисел у діапазоні від 0 до 10
import random
for i in range(1,11):
x=random.randint(0,10)
print(x)
5. Пробні та тренувальні вправи (Використання вивченого в стандартних умовах).
Задача 2. Знайти суму 20 випадкових чисел від 1 до 10
import random
s=0
for i in range(1,21):
x=random.randint(1,10)
s=s+x
print(x)
print("Сума чисел=",s)
Задача 3. Одержати у програмі 15 випадкових чисел у діапазоні від -5 до 5 та знайти кількість додатніх.
import random
k=0
for i in range(0,15):
x=random.randint(-5,5)
if (x>0):
k=k+1
print(x)
print("Кількість додатніх=",k)
Задача 4. Одержати випадковим чином два числа (від 1 до 6), що моделюють кидання іграшкових кубиків двома гравцями. Вивести результат та з'ясувати, хто з гравців набрав більше балів.
import random
a=random.randint(1,6)
b=random.randint(1,6)
print(a,b)
if (a > b):
print("Виграв перший")
elif (a < b):
print("Виграв= другий")
else:
print("Нічия")
Задача 5. Скласти програму, що перевіряє знання таблиці множення. В ній випадковим чином одержати два числа (від 1 до 9), після чого на екран виводиться питання у вигляді: 4 * 9 =? Після вводу відповіді повинно видаватись повідомлення, чи відповідь правильна Так Ні
import random
a=random.randint(1,9)
b=random.randint(1,9)
print(a,"*",b,"=",end=' ')
v=int(input())
if (v==a*b):
print("TAK")
else:
print("HI")
6. Підсумки уроку.
Чи зможете Ви самостійно провести конкурс, де переможець буде вибраний випадковим чином? Як саме Ви це зробите?
7. Домашнє завдання.
Задача(на основі задачі 5): Питання виводити 12 раз та підраховувати кількість правильних та неправильних відповідей. В кінці поставити оцінку (кількість правильних відповідей)
Завдання для учнів по темі: «Цикли із лічильником . Випадкові числа.»
Задача 1. Одержати у програмі 10 випадкових цілих чисел у діапазоні від 0 до 10
import random
for i in range(1,11):
x=random.randint(0,10)
print(x)
Задача 2. Знайти суму 20 випадкових чисел від 1 до 10
Задача 3. Одержати у програмі 15 випадкових чисел у діапазоні від -5 до 5 та знайти кількість додатніх.
Задача 4. Одержати випадковим чином два числа (від 1 до 6), що моделюють кидання іграшкових кубиків двома гравцями. Вивести результат та з'ясувати, хто з гравців набрав більше балів.
Задача 5. Скласти програму, що перевіряє знання таблиці множення. В ній випадковим чином одержати два числа (від 1 до 9), після чого на екран виводиться питання у вигляді: 4 * 9 =? Після вводу відповіді повинно видаватись повідомлення, чи відповідь правильна Так Ні.
Розмістити рядки коду у правильному порядку:
v=int(input()), import random, print("HI"), a=random.randint(1,9), if (v==a*b):, print("TAK"), b=random.randint(1,9), else:, print(a,"*",b,"=",end=' ')
Задача додому: (на основі задачі 5): Питання виводити 12 раз та підраховувати кількість правильних та неправильних відповідей. В кінці поставити оцінку (кількість правильних відповідей)