Продовжуємо вивчати мову програмування Python. Закріплюємо знання з теми цикли із лічильником, проводимо диктант. Вчимо далі цикли, а саме цикли із повторенням. Використовуємо практичні завдання із дистанційного курсу Оксани Пасічник. Є картка із завданнями для учнів.
Тема: Оператори повторення. Цикли з умовами.
Метою є формування таких компетентностей:
Спілкування державною мовою. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів).
Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття.
Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційнокомунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).
Тип уроку: урок застосування (закріплення) знань, умінь та навичок.
Обладнання: комп’ютер, зошит, проектор, дидактичні картки.
ПЗ: Python.
Структура уроку
Задача 1: Скласти програму, що перевіряє знання таблиці множення. В ній випадковим чином одержати два числа (від 1 до 9), після чого на екран виводиться питання у вигляді: 4 * 9 =? Після вводу відповіді повинно видаватись повідомлення, чи відповідь правильна Так Ні
Задача 2: Питання виводити 12 раз та підраховувати кількість правильних та неправильних відповідей. В кінці поставити оцінку (кількість правильних відповідей)
import random
pv=0
npv=0
for i in range(0,12):
a=random.randint(1,9)
b=random.randint(1,9)
print(a,"*",b,"=",end=' ')
v=int(input())
if (v==a*b):
print("TAK")
pv=pv+1
else:
print("HI")
npv=npv+1
print("кількість правильних відповідей = ", pv)
print("кількість помилок = ", npv)
print("Ваша оцінка ", pv, " балів")
Диктант
Ми вже вміємо будувати програми з лінійною структурою та ознайомилися із розгалуженнями. Тепер розглянемо як будуються цикли мовою Python.
Цикл - це процес багаторазового повторення дії або послідовності дій. У програмах цикли поділяються на умовні та з лічильником. Сьогодні ми розглянемо детально цикли з умовами.
В умовних циклах повторення буде відбуватися доти, доки буде виконуватися певна умова.
У мові програмування Python умовний цикл застосовується за допомогою оператора while. У коді це виглядає так:
while логічний вираз(умова виконання):
тіло циклу
break
Припинення виконання циклу, перехід до наступної команди
Тілом циклу називають набір команд, які будуть повторюватися, доки працює цикл.
6. Пробні та тренувальні вправи (Використання вивченого в стандартних умовах).
Задача 1. Вводити з клавіатури числа, поки не введемо нуль
a=int(input("Введіть число"))
while (a!=0):
a=int(input("Введіть число"))
print ("The End")
Задача 2. Генерувати випадкові числа від 1 до 6, поки не випаде 1
import random
a=random.randint(1,6)
while (a!=1):
print(a)
a=random.randint(1,6)
print ("The End")
Задача 3. Порахувати, скільки чисел генерує комп'ютер, поки не отримає випадкове число 100 в діапазоні від 1 до 100
import random
a=random.randint(1,100)
k=0
while (a!=100):
print(a, end=' ')
a=random.randint(1,100)
k=k+1
print ("K=",k)
Задача 4. Порахувати, скільки парних і непарних чисел генерує комп'ютер, поки не отримає випадкове число 100 в діапазоні від 1 до 100.
import random
a=random.randint(1,100)
k=0
n=0
while (a!=100):
print(a, end=' ')
if(a%2==0):
k=k+1
else:
n=n+1
a=random.randint(1,100)
print ("Парних=",k)
print ("Непарних=",k)
Задача 5. Порахувати середнє арифметичне отриманих чисел
import random
a=random.randint(1,100)
k=0
n=0
s=0
while (a!=100):
s=s+a
print(a, end=' ')
if(a%2==0):
k=k+1
else:
n=n+1
a=random.randint(1,100)
s=s/(k+n)
print ("Парних=",k)
print ("Непарних=",k)
print ("Середнє=",s)
Задача 6. Вгадуємо число. Комп'ютер загадує число від 1 до 10. Нам потрібно його вгадати
import random
print("Я загадую число від 1 до 10")
a=random.randint(1,10)
print("Ваша версія=",end=' ')
b=int(input())
while (a!=b):
if (a>b):
print("Мало")
else:
print("Багато")
print("Ваша версія=",end=' ')
b=int(input())
print ("Вгадано!")
7. Підсумки уроку.
Питання до класу:
while (a!=1):
print(a)
else:
print("Це одиниця!")
8. Домашнє завдання.
Задача : Ми загадуємо число, комп'ютер намагається його вгадати
Завдання для учнів по темі: «Оператори повторення. Цикли з умовами»
Задача 1. Вводити з клавіатури числа, поки не введемо нуль
розв’язок задачі:
a=int(input("Введіть число"))
while (a!=0):
a=int(input("Введіть число"))
print ("The End")
Задача 2. Генерувати випадкові числа від 1 до 6, поки не випаде 1
Задача 3. Порахувати, скільки чисел генерує комп'ютер, поки не отримає випадкове число 100 в діапазоні від 1 до 100
розмістити рядки коду в правильному порядку:
a=random.randint(1,100), print ("K=",k), print(a, end=' '), while (a!=100):, k=0, k=k+1, a=random.randint(1,100), import random.
Задача 4. Порахувати, скільки парних і непарних чисел генерує комп'ютер, поки не отримає випадкове число 100 в діапазоні від 1 до 100.
Задача 5. Порахувати середнє арифметичне отриманих чисел
Задача 6. Вгадуємо число. Комп'ютер загадує число від 1 до 10. Нам потрібно його вгадати
дописати пропущені рядки коду:
import random
print("Я загадую число від ___ до ____")
a=_________________________
print("Ваша версія=",end=' ')
b=_________________________
while (_______):
if (________):
print("Мало")
else:
print("_________")
print("Ваша версія=",end=' ')
b=_____________
print ("Вгадано!")