Урок на тему: "Оператори повторення. Цикли з умовами"

Про матеріал

Продовжуємо вивчати мову програмування Python. Закріплюємо знання з теми цикли із лічильником, проводимо диктант. Вчимо далі цикли, а саме цикли із повторенням. Використовуємо практичні завдання із дистанційного курсу Оксани Пасічник. Є картка із завданнями для учнів.

Перегляд файлу

Тема: Оператори повторення. Цикли з умовами.

Метою є формування таких компетентностей:

Спілкування державною мовою. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів).

Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття.

Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові ) методи для вирішення прикладних завдань. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей.

 

Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційнокомунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).

Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави.

 

Тип уроку: урок застосування (закріплення) знань, умінь та навичок.

Обладнання: комп’ютер, зошит, проектор, дидактичні картки.

ПЗ: Python.

Структура уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання.

Задача 1: Скласти програму, що перевіряє знання таблиці множення. В ній випадковим чином одержати два числа  (від 1 до 9), після чого на екран виводиться питання у вигляді: 4 * 9 =? Після вводу відповіді повинно видаватись повідомлення, чи відповідь правильна Так Ні

Задача 2: Питання виводити 12 раз та підраховувати кількість правильних та неправильних відповідей. В кінці поставити оцінку (кількість правильних відповідей)

import random

pv=0

npv=0

for i in range(0,12):

    a=random.randint(1,9)

    b=random.randint(1,9)

    print(a,"*",b,"=",end=' ')

    v=int(input())

    if (v==a*b):

        print("TAK")

        pv=pv+1

    else:

        print("HI")

        npv=npv+1

 

print("кількість правильних відповідей = ", pv)

print("кількість помилок = ", npv)

print("Ваша оцінка  ", pv, " балів")

 

  1.    Актуалізація опорних знань та їх коригування.

Диктант

  1. У програмах цикли поділяються на ______(умовні) та_______(з лічильником).
  2. Цикл з параметром використовується, коли потрібно забезпечити повторення блоку команд ______________ ( вказану) кількість разів.
  3. Що має бути після рядка коду for змінна in шкала: _______ ( команди)
  4. Одне виконання команд циклу називається ________ ( ітерацією)
  5. Рядок з командою for завершується ______( двокрапкою)
  6. Яка функція   створює послідовність чисел у вигляді арифметичної прогресії (шкалу). (range())
  7. Записати функцію яка виведе нам шкалу чисел від 0 до n-1 (range(n))
  8. Записати функцію яка виведе шкалу чисел від k до n-1 з кроком m (range(k,n,m))
  9. У функції range(1,10,3) початковим числом є 1 , кінцевим числом є __ (10).
  10.  Функція  range(1,10,3)  утворює послідовність чисел______ [1,4,7].
  11. Який модуль потрібно підключити щоб можна було використати випадкові числа (import random)
  12.  У разі використання функції random.randint(5,10) які числа можуть бути обрані? (5,6,7,8,9,10)

 

 

 

 


  1.  Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети.

    Ми вже вміємо будувати програми з лінійною структурою та ознайомилися із розгалуженнями. Тепер розглянемо як будуються цикли мовою Python.

    Цикл - це процес багаторазового повторення дії або послідовності дій. У програмах цикли поділяються на умовні та з лічильником. Сьогодні ми розглянемо детально цикли з умовами.

 

  1.   Вступні вправи (можуть поєднуватись із поглибленням або вивченням невеликих порцій нового матеріалу та ознайомленням з правилами, алгоритмами виконання певних дій).

В умовних циклах повторення буде відбуватися доти, доки буде виконуватися певна умова.

1.jpg

У мові програмування  Python умовний цикл застосовується за допомогою оператора while. У коді це виглядає так:

while логічний вираз(умова виконання):

 тіло циклу

break

Припинення виконання циклу, перехід до наступної команди

 

Тілом циклу називають набір команд, які будуть повторюватися, доки працює цикл.



6.   Пробні та тренувальні вправи (Використання вивченого в стандартних умовах).

Задача 1. Вводити з клавіатури числа, поки не введемо нуль

a=int(input("Введіть число"))

while (a!=0):

    a=int(input("Введіть число"))

print ("The End")

 

Задача 2. Генерувати випадкові числа від 1 до 6, поки не випаде 1

import random

a=random.randint(1,6)

while (a!=1):

    print(a)

    a=random.randint(1,6)

print ("The End")

 

Задача 3. Порахувати, скільки чисел генерує комп'ютер, поки не отримає випадкове число 100 в діапазоні від 1 до 100

import random

a=random.randint(1,100)

k=0

while (a!=100):

    print(a, end=' ')

    a=random.randint(1,100)

    k=k+1

print ("K=",k)

 

Задача 4. Порахувати, скільки парних і непарних чисел генерує комп'ютер, поки не отримає випадкове число 100 в діапазоні від 1 до 100.

import random

a=random.randint(1,100)

k=0

n=0

while (a!=100):

    print(a, end=' ')

    if(a%2==0):

        k=k+1

    else:

        n=n+1

    a=random.randint(1,100)

print ("Парних=",k)

print ("Непарних=",k)

 

Задача 5. Порахувати середнє арифметичне отриманих чисел

import random

a=random.randint(1,100)

k=0

n=0

s=0

while (a!=100):

    s=s+a

    print(a, end=' ')

    if(a%2==0):

        k=k+1

    else:

        n=n+1

    a=random.randint(1,100)

s=s/(k+n)

print ("Парних=",k)

print ("Непарних=",k)

print ("Середнє=",s)

 

Задача 6. Вгадуємо число. Комп'ютер загадує число від 1 до 10. Нам потрібно його вгадати

import random

print("Я загадую число від 1 до 10")

a=random.randint(1,10)

print("Ваша версія=",end=' ')

b=int(input())

while (a!=b):

    if (a>b):

        print("Мало")

    else:

        print("Багато")

    print("Ваша версія=",end=' ')

    b=int(input())

print ("Вгадано!")

 

 

7.    Підсумки уроку.

Питання до класу:

  1. Пояснити схему:

1.jpg

  1. За допомогою якого оператора, у мові програмування  Python,  застосовується умовний цикл.

 

  1. Пояснити рядок коду:

while (a!=1):

        print(a)

           else:

                  print("Це одиниця!")

8.    Домашнє завдання.

  1. Опрацювати конспект.
  2. Виконати завдання на комп’ютері, зберегти.

Задача :  Ми загадуємо число, комп'ютер намагається його вгадати

 

Завдання для учнів по темі: «Оператори повторення. Цикли з умовами»

Задача 1. Вводити з клавіатури числа, поки не введемо нуль

розв’язок задачі:

a=int(input("Введіть число"))

while (a!=0):

    a=int(input("Введіть число"))

print ("The End")

 

Задача 2. Генерувати випадкові числа від 1 до 6, поки не випаде 1

 

Задача 3. Порахувати, скільки чисел генерує комп'ютер, поки не отримає випадкове число 100 в діапазоні від 1 до 100

розмістити рядки коду в правильному порядку:

a=random.randint(1,100),  print ("K=",k), print(a, end=' '), while (a!=100):,  k=0, k=k+1,  a=random.randint(1,100),  import random.

Задача 4. Порахувати, скільки парних і непарних чисел генерує комп'ютер, поки не отримає випадкове число 100 в діапазоні від 1 до 100.

 

Задача 5. Порахувати середнє арифметичне отриманих чисел

 

Задача 6. Вгадуємо число. Комп'ютер загадує число від 1 до 10. Нам потрібно його вгадати

дописати пропущені рядки коду:

import random

print("Я загадую число від ___ до ____")

a=_________________________

print("Ваша версія=",end=' ')

b=_________________________

while (_______):

    if (________):

        print("Мало")

    else:

        print("_________")

    print("Ваша версія=",end=' ')

    b=_____________

print ("Вгадано!")

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Петрук Алла Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 серпня 2018
Переглядів
8232
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку