Урок на тему: "Десятковий дріб. Запис десяткових дробів"

Про матеріал
Розробка уроку для учнів 5 класу на тему: "Десятковий дріб. Запис десяткових дробів". Мета: закріпити уявлення про десяткові дроби; домогтися засвоєння розрядів десяткового дробу; закріпити вміння читати й записувати десяткові дроби, використовувати десяткові дроби для запису значень величини; розвивати логічне мислення учнів, самостійність, удосконалювати вміння усно рахувати; формувати культуру математичних записів та мови; виховувати позитивне ставлення до навчання.
Перегляд файлу

Дата:.

Тема. Десятковий дріб. Запис десяткових дробів

Мета: Закріпити уявлення про десяткові дроби; домогтися засвоєння розрядів десяткового дробу; закріпити вміння читати й записувати десяткові дроби, використовувати десяткові дроби для запису значень величини; розвивати логічне мислення учнів, самостійність, удосконалювати вміння усно рахувати; формувати культуру математичних записів та мови; виховувати позитивне ставлення до навчання.

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.

Обладнання: підручник, розданий матеріал.

 Епіграф до уроку

Серед всіх наук, які відкривають шлях до пізнання

законів природи, найбільшої є математика.

 С. Ковалевська

Хід уроку

І. Організація класу.

Перевірка емоційного стану дітей (на партах у кожного лежать смайлики, за проханням учителя діти підіймають той смайлик, який відповідає настрою дітей)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Повідомлення теми й мети уроку.
  2. Робота над епіграфом до уроку.
  •    Як ви розумієте епіграф уроку?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Розв’язування учнями біля дошки прикладів подібних до домашніх

IV. Актуалізація опорних знань.

Інтерактивна вправа «Ромашка» (на дошці ромашка з лепестками із різних кольорів, на звороті написані питання. Діти обирають колірта відповідають на запитання усно)

  1. Які числа записують у вигляді а/в?

Як називаються числа а та в?

  1. Що показує чисельник і що показує знаменник звичайного дробу?
  2. Як порівнюють звичайні дроби?
  3. Який дріб називається правильним, а який неправильним?
  4. Як виділити цілу частину з неправильного дробу?
  5. Як додавати дробі з однаковими знаменниками?
  6. Які числа називають мішаними?

V. Формування вмінь і навичок учнів.

  1. Вступне слово вчителя. Цікаві факти про десяткові дроби.

На відміну від нашої країни, де дробову частину десяткового дробу відокремлюють комою, у США та Великій Британії відокремлюючий знак інший – крапка. Коми у цих країнах в запису чисел використовують для відокремлення класів, наприклад число 1 200,09 у США матиме вигляд 1,200.09, а число 0,59 матиме вигляд 0.59 або .59

  1. Усна вправа. (Розшифрувати слово, підібравши правильно знаменник до десяткового дробу)

         а)  0,6;             в) 0,501;              г) 0,24;

        б)  0,3711;       г) 0,234567;       д) 0,1020305

А

Л

К

И

А

Н

10000000

1000

10

1000000

10000

100

 

  1. Читання десяткових дробів.

Повторимо алгоритм читання десяткових дробів:

1) назвати цілу частину;

2) назвати число після коми;

3) порахувати кількість знаків після коми;

4) з’ясувати, в якому числі після одиниці стоїть така кількість нулів.

Пам’ятаємо: 1 знак після коми (1 нуль – 10) - десяті, 2 знаки після коми (2 нулі - 100 ) - соті, 3 знаки після коми (3 нулі – 1000) - тисячні, 4 знаки після коми(4 нулі - 10000) - десятитисячні, 5 знаків після коми(5 нулів – 100000) – стотисячні, 6 знаків після коми(6 нулів – 1000000) - мільйонні. Чисельник дробової частини має містити стільки цифр, скільки нулів у знаменнику.

Приклади на дошці.

VI.  Фізкультхвилинка.

Якщо правильний дріб, діти підіймають руки вгору, якщо неправильний дріб – присідають, якщо мішане число – руки в сторони.

7/8, 3 6/8, 3/19, 18/15, 6 13/19, 9/11, 52/13, 7 1/8, 6/5

VІІ. Засвоєння знань та вмінь.

Робота біля дошки. Математичне лото. Діти по черзі вибирають карту – завдання з зображенням геометричної фігури. На звороті кожної картки завдання, яке треба виконати біля дошки. Потім учні згадують, що вони знають про цю геометричну фігуру

C:\Users\Лунтик\Desktop\Без названия (3).jpg C:\Users\Лунтик\Desktop\kvadrāts.jpg C:\Users\Лунтик\Desktop\images.png C:\Users\Лунтик\Desktop\unnamed.png C:\Users\Лунтик\Desktop\unnamed.jpg C:\Users\Лунтик\Desktop\Без названия.png

 

 

 

 

 

 

 

Якими числами треба замінити знак питання, щоб рівність стала правильною?

 

 

 

  • Трикутник    
  • Квадрат     
  • Прямокутний кут   
  • Гострий кут   

          Записати частку чисел у вигляді звичайного та десяткового дробу:

     -    Куб    8:1000

      -    Прямокутний паралелепіпед   246:1000

2. Робота за підручником.  Ст.. 196-197, № 1137, 1139, 1141,1142

VІІІ. Підсумок уроку.

Інтерактивна вправа

1. Які дроби називаються десятковими?
2. З яких частин складається десятковий дріб?
3. Як записати десятковий дріб у вигляді дробового числа?
4. Які розряди бувають у десяткових дробах?
5. Назвіть числа більше за 2,7 і менше за 2,8? 
6. Між якими натуральними числами знаходяться дріб 3,958?

Оцінювання та перевірка емоційного стану учнів у кінці уроку за допомогою смайликів.

 

IX. Рефлексія.

  •    На уроці ми засвоїли…
  •    Мені сподобалося…
  •    Мої очікування…
  •    На уроці було цікавого…
  •    Своїми враженнями від уроку я поділюсь із…

X . Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.

Завдання за підручником.

Опрацювати § 34 .Виконати: І-ІІ рівень № 1132, 1135. ІІІ рівень 1143, 1147.

На повторення: № 1168.

 

 

Використана література

  1.               Математика. Підручник для 5 класу загальноосвіт. навч. закл./ О.С. Істер — К.: «Генеза», 2018.
  2.          Навчальна програма з математики. – Режим доступа: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 березня 2021
Переглядів
1169
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку