Урок на тему " Діяльність Ярослава Мудрого"

Про матеріал
План уроку на тему " Діяльність Ярослава Мудрого " 7 Конспект містить: 1.Перевірка домашнього завдання 2.Вивчення нового матеріалу ( робота з підручником, історичним джерелом) 3.Узагальнення уроку. Робота з Q-r код( тестові завдання)
Перегляд файлу

1

 

Навчальний предмет: історія України.

Урок створено за Програмою історія України. Всесвітня історія 7 – 9 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти. Затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698).

Клас: 7-Б.

Учитель: Наумчук Таїсія Миколаївна, учитель історії спеціалізованої школи №173.

Розділ: «Русь-Україна наприкінці X – у першій половині XI ст.».

Тема: «Діяльність Ярослава Мудрого».

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Мета уроку: розглянути історичну добу Ярослава Мудрого, ознайомити учнів зі змінами, що відбулися в Київській державі за часів правління Ярослава Мудрого, охарактеризувати зовнішню та внутрішню політику князя, з’ясувати значення діяльності політика для розвитку держави; розвивати в учнів увагу, уяву, творче мислення та навички роботи з історичними джерелами інформації та на їх основі робити висновки про історичні факти і події; виховувати в учнів повагу до рідної землі та до видатних історичних діячів.

Обладнання: підручник, зошит, інтерактивне відео та вказівки, мультимедійна презентація, інтерактивні завдання (історичне колесо), роздатковий матеріал (уривки історичних документів).

Методи та прийоми: «мікрофон», «мозковий штурм», елементи перевернутого класу (випереджальне завдання), бесіда, робота в групах, незакінчене речення, «мозаїка» (робота з підручником), робота з історичними джерелами.

Очікувані результати учнів:

  •    знають роки правління Ярослава Мудрого, основні дати подій, пов’язаних з правлінням князя;
  •    розуміють становище держави Русі-України як середньовічної централізованої монархії у Європі;
  •    уміють розташувати в хронологічній послідовності відомості про правління Ярослава Мудрого;
  •    уміють охарактеризувати релігійне та освітньо-культурне життя доби Ярослава Мудрого;
  •    уміють розпізнавати пам’ятки архітектури та культури з часів Київської держави.

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку.

Доброго дня, сьогодні ми з вами помандруємо шляхом  Русі-України та ознайомимось із діяльністю Ярослава Мудрого, але перед тим як розпочнемо, перевіримо вивчене на попередньому уроці.

2. Перевірка домашнього завдання.

Гра «Історичне колесо».

  1. Оголошення теми та мети уроку.

Розгортаємо зошити та записуємо число та класна робота. Тема уроку зазначена на слайді. На уроці ми розглянемо історичну добу Ярослава Мудрого, охарактеризуємо внутрішню та зовнішню політику, висвітлимо культурні здобутки Русі-України. Мета уроку зазначена на слайді.

4. Мотивація навчальної діяльності.

5. Формування проблемного питання.

 Історія часто надає прізвиська історичним діячам, які характеризують їх правління. Ми знаємо Святослава Хороброго, Володимира Великого, Карла Мартела. Нашим проблемним запитанням, на яке ми наприкінці уроку дамо відповідь буде: «Чому князя Ярослава вважають наймудрішим правителем Русі-України?»

6. Основна частина уроку.

6.1. Вивчення нового матеріалу.

Перегляд відео: «Історична постать Ярослава Мудрого».

Дати відповіді на запитання:

 

6.2. Робота з підручником.

Опрацювання матеріалу підручника складання таблиці «Внутрішня та зовнішня політика князя Ярослава». Робота в групах.

6.3. Робота біля дошки.

Як кажуть мудрі книги «Не хлібом єдиним живе людина». Це означає, що князь був не лише гарним політиком, а й розвивав культуру своєї держави.

На попередньому уроці ви отримали випереджальне завдання ознайомитися з церковним та культурно-освітнім життям. Я пропоную виконати завдання на відповідність. Перед вами будуть фото пам’яток та їх назви, які потрібно співвіднести, тобто знайти пару.

6.4. Робота з історичним джерелом.

Ознайомившись з церковним та культурно-освітнім життям доби Ярослава Мудрого, ми перенесемось в його часи, а зробимо ми це за допомогою уяви. Перед вами лежать уривки історичних документів, які ви прочитаєте та спробуєте уявити, яким було тогочасне життя. Допоможуть вам у цьому запитання під документом.

святим благовіщенням господнім і молитвою святої богородиці та архангела Гавриїла. Після цього [він звів] монастир святого Георгія [Побідоносця] і [монастир] святої Орини».

Запитання до джерела:

  •        Про що ми дізналися з даного уривку?
  •        Льщлаьлщ
  •        лотлоптот

Запитання до джерела:

  •   Проти якого кочового народу описано протистояння Ярослава?
  •   В якому році відбулась битва описана в джерелі?
  •   Яку пам'ятку було збудовано на честь перемоги?

7. Домашнє завдання.

Написати есе на тему «Розмова з князем Ярославом».

8. Відповідь на проблемне питання.

Настав час відповісти на проблемне питання: «Чому князя Ярослава вважають наймудрішим правителем Русі-України?» Для цього ми скористаємось історичним м’ячем. Я кидаю м’яч. Той, хто зловить, висловлює власну думку та передає іншому.

9. Підсумок уроку.

Наш урок добігає кінця. Перед вами лежать квіти, але квіти не прості, а із завданням, яке потрібно виконати, перейшовши за посиланням, яке зашифроване у Q-r коді.

10. Рефлексія.

 Перед вами аркуші паперу під назвою «Мій успіх на уроці був...» Прошу заповнити та поділитися враженнями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Історія України, Розробки уроків
Інкл
Додано
18 березня
Переглядів
91
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку