Урок на тему : "Добре там жити, де вміють дружити"

Про матеріал
Уточнити уявлення дітей про життя, працю в колективі. Розвивати вміння оцінювати свої вчинки, визначати свою роль у колективі, авторитет колективу. Виховувати почуття колективізму, дружби, товаришування, прищеплювати бажання удосконалювати себе.
Перегляд файлу

Мета. Уточнити уявлення дітей про життя, працю в колективі. Розвивати вміння оцінювати свої вчинки, визначати свою роль у колективі, авторитет колективу. Виховувати почуття колективізму, дружби, товаришування, прищеплювати бажання удосконалювати себе.

 Обладнання. Казка «Сім лозин»,  модель долоні, набір слів, таблиця «Правила чемності»,  графік авторитетності учнів в класному колективі,   смайлики, казкове віконечко, довідкове бюро, клей, скріпки, степлер,   запис пісні «Сонечко на небі знову сяє », магнітофон.

Вчитель. Сідайте, діти, тихенько,

                 Спинки випряміть рівненько,

                 Один одному всміхнулись

                 І до мене повернулись.

Давайте дружно всі разом заспіваємо нашу улюблену пісню

 « Сонечко на дворі знову сяє » Н.Май.

Вчитель. Молодці, діти! Вже час спробувати  визначити тему уроку.

( Діти розгадують  назву теми уроку, разом читають.)

 

У колективі немає чужої справи

Вчитель. Сьогодні поговоримо про нас. Дізнаємось, які ми є, чи добре нам живеться разом.

1.Пропоную  заглянути у казкове віконечко і послухати казку «Сім лозин». Слухати потрібно уважно, щоб дати відповіді на запитання.

- Чому сини не змогли виконати першого батьківського побажання, але так легко впоралися із другим?

- Чого навчає ця казка?

2.У нашому класі 10 учнів. Ми - 3 клас. Давайте до слова «клас» підберемо слова, близькі за значенням - синоніми.

(група, учні, друзі, школярі, колектив)

 3.Звернемося у «Довідкове бюро»

- Що означає слово « колектив »?

(Учень пояснює) Колектив -  це група людей, що виконують спільну роботу, мають спільні інтереси.

- Чи є клас, 10 учнів, колективом?

Казка навчила, що люди в колективі тримаються вкупі, мов пальці на руці.

4. Модель долоні є у вас на парті. Тож з переліку слів, які лежать на моделі виберіть потрібні слова, які позитивно впливають на життя і працю в колективі і наклейте на один із пальчиків на моделі долоні.

( Дружба, доброзичливість, взаємодопомога, взаємовиручка, спільні справи, повага, толерантність, щирість, великодушність, ввічливість, щедрість  )

Гра «Вибери потрібне слово».

Учні читають ланцюжком вибрані і наклеєні слова. Вчитель збирає моделі, степлером скріплює, опускає пальцями вниз. - Що нагадує? (корінь дерева)- це міць, сила нашого колективу.

Піднімає пальцями вгору: - Що нагадує? (корону) - вона вказує на величність колективу.

 Звичайно, добре жити в такому колективі, в якому цінують дружбу, щирість, великодушність, взаємодопомогу. Ми не перші, хто хоче стати справжніми друзями, справжнім колективом. Про це мріяли наші дідусі, бабусі, мами й тата. Колись вони створили правила, які згуртували їх у колектив.

5.Робота з правилами чемності для хлопчиків і дівчаток, що згуртовують колектив.

 Учні по черзі  беруть і читають зміст правил, відкривається буква за номером правила. Учні на пелюстках пишуть відповідь і приклеюють до серединки квітки.

ПРАВИЛА ЧЕМНОСТІ

1. Ти прийшов до школи. Яке перше слово слід сказати?

2. Тобі допомогли роздягтися і повісити одяг. Що треба ска­зати?

3. Ти йшов коридором і випадково когось штовхнув. Що треба сказати?

4. Щоб тобі із задоволенням допомогла людина, не слід забувати одне чарівне слово. Яке?

5. Людина зробила добре діло і їй потрібно подякувати. Які слова ти скажеш?

6. Які слова ти не забуваєш казати мамі й татові, рідним, коли йдеш спати?

7. Уся сім'я сідає до столу обідати. Які слова ти скажеш усім?

8. Ти був у гостях і вже йдеш додому. Які слова скажеш?

 

Потім всі хором читають ключове слово «колектив». Продовжують хором речення за початком:

- Щоб бути колективом треба виконувати... (правила чемності).

6.Рухома фізкультхвилинка для зняття напруги

 

7. Гра « Мікрофон».

Вчитель бере мікрофон. Пропонує продовжити роботу грою «Мікрофон». Початок речення однаковий.

Колектив починається з мене, бо я... ( далі думки учнів )

Вчитель починає: колектив починається з мене, бо я вас навчаю розуму, спілкуванню, життю. (Вчитель передає мікрофон учням.)

Свої думки послідовно висловлюють діти.

Висновок: об'єднання всіх висловів говорить про те, що в нашому колективі - один за всіх, всі за одного.

8.Авторитет  класу.

Вчитель. Часто чуємо фразу «він користується авторитетом в класі»

- Як ви розумієте цей вислів?

- Що означає слово авторитет?  

 Звернемося у «Довідкове бюро»

Авторитет - це загальне визнання людини, довіра до неї з боку інших, завдяки знанням та праці самої людини.

Пропоную гру, яка дозволить дізнатися чи є у нас в класі учні, які користуються найбільшим авторитетом серед однокласників.

Візьміть по 3 смайлика вийдіть із-за парт до дошки і утворіть коло.

Виконуйте за мною: слухайте питання, продумайте відповідь, віддайте смайлик тому, про кого подумали, вертайтесь на місце в коло.

> 3 ким би ти хотів сидіти в класі за партою?

> Вибраний тобою товариш захворів. З ким би ти тоді сів за одну парту?

> Якщо цей учень перейшов до іншої школи, кого б ти вибрав тоді?

Діти сідають на місце, рахують кількість смайликів, разом з учителем складають графік авторитетності учнів класу.)

9. Вікторина «Ерудит».  Школа самовдосконалення.

Вчитель читає початок прислів'я про дружбу, діти говорять кінець.

Дружба — велика сила. 

 

Нових друзів май, а старих не забувай. 

 

Справжнього друга за гроші не купиш. 

 

Друг не той, хто медом маже, а хто правду каже. 

 

Людина без друзів, мов дерево без коріння. 

 

Справжній друг пізнається в біді.

 

Друга шукай, а знайдеш — тримай. 

 

З добрим дружись, а лихого стережись. 

 

Діти! Ми сьогодні багато говорили про наш колектив. Давайте перевіримо вашу здатність до товаришування і дружби за допомогою тесту

 

10. Тест «Я і колектив»

( Діти працюють над тестом, рахують бали.)

1. Ваш товариш захворів і не прийшов до школи. Ви:

а) зателефонуєте йому і поцікавитеся здоров'ям - 5;

б) ніяк не відреагуєте - 1;

в) відвідаєте його якщо хвороба неінфекційна - 10.

 

2.Товариш не впорався із домашнім завданням. Ви:

 

а) дасте йому списати - 5;

б) допоможете розібратися - 10;

в) вдасте, що вас це не стосується - 1.

 

3.Вам дуже хочеться морозива, і ви маєте гроші, та поряд із вами товариш, у якого немає грошей. Ви:

 

а) купуєте морозиво тільки собі - 1;

б) позичите товаришеві гроші - 5;

в) купите два морозива, сподіваючись, що і для вас товариш

нічого не пожалкує-10.

4.Однокласник запросив вас на День народження, а товариша - ні. Ви:

а) нічого не скажете йому і підете самі - 1;

б) попросите однокласника запросити товариша-10;

в) підете самі, попередньо пояснивши товаришеві ситуацію, що

склалася - 5.

5.Товариш отримав не дуже приємне доручення - прибрати клас або вимити вікна. Ви.

а) залишитесь після уроків і допоможете йому-10;

б) поспівчуваєте йому і підете додому - 5;

в) порадієте тихцем, що таке доручення отримав він, а не ви 1.

 

6.Ваш товариш виграв приз у складному конкурсі. Ви:

а) будете намагатися взяти участь у такому ж конкурсі - 5;

б) порадієте за свого товариша - 10;

в) у душі позаздрите йому -1.

 

Вчитель.- Якщо ви набрали 20 і більше балів, то ваші товариші можуть пишатися дружбою з вами. Ви - надійна людина, з вами хоч у вогонь, хоч у воду. У вас з колективом повне

порозуміння.

Підсумок.

- Яке слово найчастіше промовляли під час уроку?

 -Чи хотілося б вам жити в нашому колективі?

-А з яким настроєм?

11.Виберіть із конверта одного метелика, який відповідає вашому настрою зараз і приклейте на квітку нашого колективу, розташовану на дошці.

- Діти! Розгляньте, як ви оздобили квітку! Метелики такі різні, такі веселі. Вони - це ви, учні класу. А квітка! Яка вона гарна! Сподіваюсь, як і наш колектив.

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров’я 4 клас (Танько Т. П., Медведєва В. Л.)
Додано
4 грудня 2020
Переглядів
529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку