Урок систематизації та узагальнення знань з теми"Додавання та віднімання натуральних чисел."Розроблений відповідно до нової програми.Урок містить інтерактивні вправи.
Конспект уроку з математики
для 5 класу на
тему:
«Додавання та віднімання натуральних чисел».
Мета: повторити і систематизувати знання з теми, закріпити знання ,вміння,навички учнів додавати,віднімати натуральні числа,розв’язувати задачі на ці дії;
розвивати логічне мислення ,вміння працювати самостійно,в групах ;
виховувати в учнів творчі здібності ,
впевненість у своїх силах , самостійність .
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Обладнання: таблички з номерами груп;
картки для групової роботи учнів, комп’ютор ,проектор.
План уроку.
II.Мотивація навчальної діяльності.
III.Вдосконалення вмінь та навичок.
1.Перевірка домашньої роботи.(4б.)
2.Усна лічба
3.Математичний диктант.(3б)
4.Робота в групах.(1+2б +2б)
Утворення чисел (1б)
Знайти периметр геометричних фігур(1б)
Виконання №613.(2б)
Знаходження значення виразу.(2б)
IV. Підсумок уроку.
V.Рефлексія.
VI.Домашня робота
І. Організаційний момент.
Учитель. Добрий день.
Сьогодні на уроці ми з вами поринемо у світ математики. Слайд 2
Відомий французький математик та фізик Б.Паскаль говорив:
» Об’єкт математики настільки серйозний, що слід не пропускати нагоди зробити його цікавішим.»
Побажання на урок:
Думати - колективно,
Працювати – оперативно,
Сперечатися - доказово,
Це - для всіх обов’язково.
II.Мотивація навчальної діяльності.
Учитель.Розпочнемо урок з історії виникнення чисел. Вчені вважають, що числа зародилися ще в доісторичні часи, коли людина навчилася рахувати предмети. Але знаки для позначення чисел з'явилися значно пізніше: їх винайшли шумери – народ, який жив у 3000-2000 рр.. до н. з. в Месопотамії (нині в Іраку).
Слайд3 , слайд4 , слайд5
Історія свідчить, що на табличках з глини вони видавлювали клиноподібні рисочки, а потім винайшли знаки. Деякі клинописні знаки позначали числа 1, 10, 60,100, тобто були цифрами, інші числа записувалися за допомогою з'єднання цих знаків. Користування цифрами полегшувало рахунок: рахували дні тижня, голови худоби, розміри земельних ділянок, обсяги врожаю. Вавилоняни, які прийшли в Месопотамію після шумерів, успадкували багато досягнень шумерської цивілізації Користувалися цифрами і стародавні єгиптяни . Велика заслуга у поширенні і виникненні індійських цифр в арабському світі належала працям двох математиків: середньоазіатського вченого Хорезмі (бл. 780-бл. 850) і араба Кінді (бл. 800 – бл. 870). Хорезмі, який жив у Багдаді, написав арифметичний трактат про індійських цифрах, який став відомий в Європі в перекладі італійського математика Леонардо Пізанського (Фібоначчі).
Аль- Кінді (801-873р.) Мухаммед аль-Хорезмі Фібоначчі(1170-1250р)
( 787-850р.)
Оголошення теми уроку. Слайд6
III .Вдосконалення вмінь та навичок.
Учитель. Перевіримо домашню роботу. Слайд7
Обміняйтеся зошитами і звіряєте розв’язки та відповіді , які записані на слайдах. Якщо виконано правильно, то на полях зошита ставите 3бали.Кожне завдання 1 бал.
№ 164.
3).705 312 999 –(472 382 515 + 43 180 397 )= 189 750 087
Відповідь: 189 750 087
4). 472 515 392 +(13 839 572 – 8 457 342)=477 897 622 Відповідь: 477 897 622
№169.
1)25-21=4(км/год) - швидкість течії
2)21-4=17(км/год) - швидкість проти течії
3)21-17=4 (км/год)
Відповідь: на 4 (км/год)
№149.
2а+в=2·7+5=19 - ТА
2а+в=2·6+3=15 -РАС
2а+в=2·8+2=18 -ШЕВ
2а+в=2·8+4= 20 -ЧЕН
2а+в=2·5+7=17 -КО
19 15 18 20 17
ТАРАС ШЕВЧЕНКО
Учитель.Діти, хто знає хто такий Тарас Шевченко?
Учитель. Зараз проведемо усний рахунок. Слайд8
Усний рахунок
1. Прочитайте числа:
267 866; 1 238 658; 45 001 532; 9 003 043 ; 51 178 002; 476 509 ; 856 000 145; 7 865, 740 006; 2 478 001; 58 170.
2.Виконайте дії:
23+15= 36-12= 272+18= 3633-33=
76+14= 67-26= 513-13= 4555+45=
3.Спростіть вирази:
18+(17+а)= (25+у)+12= 11-(8+а )= 30-(22-х)=
16+(9+а)= 7-(5-в) = 12+(7- 8у) = 36 +(14-с) =
Учитель . Молодці добре рахуєте. Повторимо теоретичний матеріал і напишемо математичний диктант. Слайд9
Математичний диктант
1.Натуральними числами називаються числа, які…
2.Назвіть найменше натуральне число.
3.Чи існує найбільше натуральне число?
4.Запис , у якому використовують букви, числа, знаки арифметичних дій і дужки називається…
5. Щоб до суми двох чисел додати третє число, можна до першого числа додати суму другого та третього. Властивість..
6.Від перестановки доданків сума не змінюється. Властивість ..
7.Зменшуване ,від’ємник, різниця – компоненти дії..
8. Щоб відняти суму від числа ,можна від нього відняти один доданок, а потім …
9.Компоненти дії додавання.
10. Щоб від суми відняти число ,можна від першого доданка відняти число , а потім …
11. Яке число більше трицифрове чи чотирицифрове?
12. Яке число більше п’ятицифрове чи чотирицифрове?
Учитель. Обміняйтесь зошитами і перевіряємо усно.
Кожна правильна відповідь оцінюється 0,5 бала. Підніміть руки ті, хто отримав 3 бали, 2бали, 1бал, жодного бала.
Учитель. Протягом вивчення математики у 1-4 класах ви знайомились з різними геометричними фігурами. Назвіть їх. Об’єднаємось у групи за геометричними фігурами.
1 група – трикутники, 2група – квадрати, 3 група – круги.
Завдання 1 (зелені карточки) Слайд 10
1 група (трикутники)
Із поданих цифр 1,5,7 утворіть усі можливі трицифрові числа. Укажіть найменше і найбільше з утворених чисел.
2група (квадрати)
Із поданих цифр 2,4,9 утворіть усі можливі трицифрові числа. Укажіть найменше і найбільше з утворених чисел.
3 група ( прямокутники)
Із поданих цифр 3,2,6 утворіть усі можливі трицифрові числа. Укажіть найменше і найбільше з утворених чисел.
Відповідь. Слайд11
1група. 157,175,517,571,715,751.
Найменше число - 157, найбільше – 751.
2 група. 249,294,429,492,942,924.
Найменше число – 249, найбільше число – 942.
3 група. 326,362,236,263,632,623.
Найменше число – 236, найбільше число – 632.
Учитель .За правильне виконання завдання група одержує 1 бал. Бали записуємо на полях зошита.
Учитель. А зараз виконаємо практичне завдання. За яке ви одержите по 1 б. Слайд 12
Завдання 2.
1 група (трикутник)
Знайдіть периметр трикутника
2 група (квадрат)
Знайдіть периметр квадрата
3 група ( прямокутник)
Знайдіть периметр прямокутника
Учитель Продовжуємо працювати в групах. Я думаю, що ви всі любите дивитись мультики. Щоб відгадати про яку тваринку ми будемо дивитись мультик потрібно розв’язати №174 з підручника .
№174 . Слайд13
Відповідь: 24л,48л,43л.
1 група ( трикутник)
24л,48л,43л- пантера; 24л,45л,43л - заєць; 26л,48л,43л – їжак.
2 група (квадрат)
24л,45л,43л - їжак ; 26л,48л,43л – лисиця; 24л,48л,43л - пантера.
3 група (круг)
24л,48л,43л- пантера; 24л,45л,43л - лисиця; 26л,48л,43л - заєць.
Учитель. Ви виконали номер і за правильне розв’язання одержуєте 1 бал. А тепер ми з вами дивимось мультик про Мауглі та його друга пантеру(сезон1 серія 21) Але дивимось дуже уважно.Перегляд мультика.
Запитання.Якої форми окуляри в ведмедя Балу?Коло.
Якої форми листя квітів на озері?Круг.
Яку фігуру нагадують квіти? куля
Об’єднаємось у нові групи
Учитель. Далі працюємо в нових групах. За правильне виконання завдання групи одержують 2 бали.
Завдання 2. ( червоні карточки) Слайд 14
1 група ( коло ) Слайд15
Знайдіть значення виразу:
805 +(2 450-2 300)- 60=895
1).2 450-2 300=150
2).805+150=955
3).955-60=895
2 група (круг ) Слайд 16
Знайдіть значення виразу:
701 +( 3 200-2 450)-112=1 339
1)3 200-2 450=750
2)701+750=1 451
3)1 451-112= 1 339
3 група ( куля ) Слайд17
Знайдіть значення виразу:
505 +180-(2 400-1 850)= 35
1)2 400-1 850=550
2) 505+180=585
3)585-550=35
IV. Підсумок уроку
Учитель. Ось і добіг до кінця наш урок. Ми з вами повторили дії з натуральними числами, згадали геометричні фігури.
Підрахунок балів. Оцінювання. Максимальну кількість балів ви могли отримати 11.За активність на уроці я хочу додати по 1 балу….
VI. Рефлексія.
Метод Мікрофона Слайд 18
Чи сподобався вам урок?
Що не сподобалось на уроці?
Що нового дізнався?
Що найбільше запам’яталось?
Домашнє завдання. Слайд 19
Початковий та середній рівень:
1.У класі навчається 35 учнів. Дівчаток на 9 менше ніж хлопчиків. Скільки в класі хлопчиків?
2.Обчисліть :
240+(5 608-1 215)=
Достатній рівень:
1.Розв’язати №180,189
Високий рівень.
1 .Розв’язати №192,194.
2. Творче завдання. Скласти казку про числа .
1