1 клас
Урок № 32 Досліджуємо склад числа 8
Мета: формувати поняття про склад числа 8, спираючись на історію складу числа 8 (метод ейдотехніки); формувати вміння користуватися термінами «вираз», «значення виразу», «рівність»; учити знаходити значення виразів на додавання та віднімання числа 1; проводити підготовчу роботу до ознайомлення з переставним законом додавання та взаємозв’язку дій додавання та віднімання; розвивати логічне мислення, мовлення учнів; здатність співпрацювати з однокласниками в парі, групі; виховувати толерантність, повагу до однокласників та членів родини.
Обладнання: підручник «Математика» 1 клас. С.О. Скворцова, О.В.,
Онопрієнко; зошит «Математика. 1 клас. Робочий зошит» Світлана Скворцова, Оксана Онопрієнко, лего, цифрові віяла, лічильний та наочний матеріал набір цифр від 1 до 10, образи цифр, малюнок до історії про склад числа 8, таблиці самооцінювання.
Очікувані результати: учні отримують поняття про склад числа 8; вміють користуватися знаками додавання та віднімання, термінами «вираз», «значення виразу», «рівність»; знаходити значення виразів на додавання та віднімання числа 1, на основі знання місця розташування чисел у натуральному ряді. Хід уроку
І. Організація класу.
Вже закінчилась перерва.
І дзвенить для нас дзвінок.
Всі зібралися у класі?
Починаємо урок!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1) Порядкова лічба.
Порядкова лічба від 1 до 10, від 10 до 1 (на набірному полотні – тварини) (лічба хором, по черзі «ланцюжком», індивідуально).
2) Гра «Нагодуй зайчиків» - (Користуватися числовим променем) З’єднати вираз на морквинках зі значенням виразу на зайчиках.
3) Робота з математичним віялом:
• Наступне
• Попереднє
• Сусіди
• Скільки днів у тижні?ОЦІНЮВАННЯ: покажіть цеглинками ЛЕГО, як вам працювалось під час повторення матеріалу.
ІІІ. Повідомлення теми уроку та формування цілей.
Сьогодні на уроці ми продовжуємо вивчати число 8 і дізнаєтесь про склад числа 8.
- Діти, що ви очікуєте від цього уроку? (дізнаємося нову історію, вона допоможе запам’ятати склад числа 8. ІV. Вивчення нового матеріалу
Знайомство з новою історією
- Пригадайте, які образи мають наші вивчені числа?
Отже, цифру 8 – фея перетворила на машинку. Погляньте на малюнок!
- Кого ви бачите в центрі малюнка? (машинку, це число 8).
У неї з ротика йде пара, вона зламалась... Але друзі не залишать її в біді.
Яблучко з Лисичкою (5 і 3) шукають пошкодження. Ластвіка принесла в Чайнику (2 і 6) води, щоб охолодити зламану машину. Також Олівець несе майстра Молотка (1 та 7), який швидко полагодить машину. Після ремонту вдячна машинка відвезе всіх друзів до двох затишних Будиночків (4 і 4), щоб вони добре відпочили.
- Отже, який склад має число 8? ( Діти пригадують на малюнку образи парами і перетворюють в числа: 5 і 3, 6 і 2, 7 і 1, 4 і 4)
V. Розвиток математичних знань.
1) Робота в зошиті
а) Колективний запис в таблицю складу числа 8
б) Робота в парах
ОЦІНЮВАННЯ: покажіть цеглинками ЛЕГО, як вам працювалось під час виконання цього завдання в парі.
2) Самостійна робота
3) Робота в групах, за підручником.
1 група – до 1 схеми.
2 група – до 2 схеми. 3 група – до 3 схеми.
д) Звіт груп:
6+2=8 5+3=8 7+1=8
2+6=8 3+5=8 1+7=8
8-2=6 8-3=5 8-7=1
8-6=2 8-5=3 8-1=7
VI. Підсумок уроку. Рефлексія Про що ви дізналися на уроці?
Що навчилися робити?
Чим був корисний цей урок для вас?
Що сподобалося на уроці найбільше? З яких чисел складається число 8?
- Учні, покажіть своє враження від уроку та оцініть свою роботу на ньому.
Дякую всім учням за роботу на уроці!