Урок на тему " Г. Тютюнник. Оповідання "Ласочка""

Про матеріал
Тема. Г. Тютюнник. Оповідання "Ласочка" Мета. Удосконалювати навички швидкого, виразного, свідомого читання й усвідомлення прочитаного, збагачувати словниковий запас. Розвивати та коригувати зв'язне мовлення, мислення, розкрити причинно-наслідкові зв'язки дружніх стосунків людини і звіра, вчити з розумінням ставитись до "братів наших менших". Працювати над корекцією мовлення здобувачів освіти. Виховувати спостережливість, чуйність, любов до тварин.
Перегляд файлу

Тема. Г. Тютюнник. Оповідання "Ласочка"

Мета. Удосконалювати навички швидкого, виразного, свідомого читання й

           усвідомлення прочитаного, збагачувати словниковий запас. Розвивати та

            коригувати зв'язне мовлення, мислення, розкрити причинно-наслідкові

           зв'язки дружніх стосунків людини і звіра, вчити з розумінням ставитись до

           "братів наших менших". Працювати над корекцією мовлення здобувачів

            освіти. Виховувати спостережливість, чуйність, любов до тварин.

 

Обладнання. Картки, портрет Г. Тютюнника, ілюстрації, геометричні фігури.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Нервово-психологічна підготовка. (Створення позитивного настрою в здобувачів освіти).

Вчитель: - Доброго дня! Всі діти стали рівно, починаємо наш уроку, бо…

Діти говорять:

Продзвенів уже дзвінок –

Починаємо урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі –

Діти – просто молодці.

Вчитель: - Дорогі мої діти, я вірю, що на сьогоднішньому уроці ви будете гарно працювати, а в кінці уроку я з гордістю вам усім скажу "Ви – молодці!"

  • Що на вашу думку ми обов'язково повинні взяти з собою, щоб наш урок пройшов вдало? (Розум, увагу, гарну пам'ять, зв'язне мовлення, виразне читання…)
  • Так, звичайно ми все це візьмемо з собою, але обов'язково ми повинні взяти гарний настрій, а він починається з щирої посмішки. Тож подаруйте посмішку один одному – сусіду по парті.

Гра "Передай посмішку"

(для досягнення згуртованості та позитивного настрою на роботу).

Діти повертаються обличчям один до одного і передають посмішку.

  • Діти, скажіть, будь-ласка, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

(Навчитися гарно читати, нових знань, цікавих завдань, що мене похвалить учителька, що я буду старанним і т.п.)

Тож бажаю всім гарного настрою,

Щоб було цікаво всім нам працювати,

Щоб хотіли дуже всі відповідати,

Щоб допомагало вам вміння гарно читати та міркувати,

І хороші бали легко заробляти!

 

Девіз (хором)

Красиво читаємо,

Чітко розповідаємо,

Мову свою розвиваємо!

ІІІ. Актуалізація знань, необхідних для вивчення нового матеріалу

1. Мовна розминка

1). Дихальні вправи.

- Щоб ротик і язичок були на уроці слухняним нам потрібно виконати наступні вправи:

Уявіть стежку вздовж річки. По стежці їде вершник на коні. Покажіть, який звук ви чуєте від копит (діти цокають язичками).

Вздовж річки ростуть високі верби і кучеряві кущі калини. Подув легенький вітерець (дмухають) і зашелестіло листячко на вербах ( ш-ш-ш-ш). Але вітер не вщухав, дув ще сильніше (дмухають сильніше), зашуміло листя і на калині (голосніше ш-ш-ш-ш-ш). Вийшло ясне сонечко (малюнок сонечка). Все навкруги стихло.

2). Скоромовка

Лис малий і більший лис

По гриби ходили в ліс.

Заздрить білка в лісі лису

Лис лисички ніс із лісу.

 

3). Чистомовка

Ця – ця – ця – хитра як лисиця.

Ить – ить - ить – у животі бурчить.

Ак – ак – ак – добрий, як їжак.

Ся – ся - ся – виводок пасеться.

Ри – ри – ри – нікого не дури.

Жу – жу – жу – я швидко побіжу.

Ко – ко – ко – як твоє здоров'ячко.

 

4). Руханка

Їжачок ішов лісочком,

Вмить згорнувся клубочком,

А лисичка походила, походила,

Й їжачка того не з'їла.

5). Підсумок розчитування, оцінювання результатів, рефлексія.

- Молодці, діти! Ви добре попрацювали. Пам'ятайте, що пам'ять, увага, зв'язне мовлення – скарбниця розуму, її постійно треба з дитинства розвивати.

 

ІV. Перевірка домашнього завдання.

1. Читання і переказ здобувачами освіти оповідання "Яблунька" своїми словами.

2. Зорова гімнастика.

Очки вліво подивились –

Там нічого не змінилось.

Вправо повели зінички –

Ні зайчика, ні лисички.

Очки вгору, очки вниз,

Не лінуйся, посміхнись.

Очки сплять, вони втомились.

Знов відкрились, подивились.

Сплять – відкрились (2 рази)

І на цьому зупинились.

 

 

V. Вивчення нової теми

 

VІ. Ознайомлення із життєвим і творчим шляхом Г. Тютюнника.

 

VІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Прочитайте заголовок твору.
  • Чи можете ви сказати про кого буде розповідатися в оповіданні?

1. Вправа "Передбачення"

- На уроці ми ознайомимось з біографією Григора Тютюнника та його твором "Ласочка". І разом з головним героєм оповідання підемо на риболовлю і спробуємо встановити причинно-наслідкові зв'язки між людиною і "братами нашими меншими", вдосконалюватимемо навички швидкого читання та вміння орієнтуватися в змісті оповідання.

2. Опрацювання оповідання Г. Тютюнника "Ласочка"

а). Читання вчителем. Хто є головним героєм твору?

б). Словникова робота.

Ласочка                          ласувати                          ласкавий

пильнував                      скімлення                         ожеледь

бродив                           тиснуло                            замолотила

куняв                              дзявучить                         круча

  • Прочитати слова, що означають дію предметів.

в). Самостійне читання здобувачами освіти оповідання. (Індивідуальна робота)

г). Фізкультхвилинка

Ми з вами трохи потрудились

І мабуть трохи притомились.

Тепер настав час відпочинку,

Ми почнемо фізкультхвилинку.

Рано – вранці сонце встало

І проміння всім послало.

Сонце в спинки припікає,

Лиски з нірок вибігають

І під сонечком стрибають.

Дмухнув вітер – лиски сіли.

Бо страшенний вітер збив їх.

Піднялися, тихо встали,

Мило з нами танцювали.

Будемо ми всі сідати

Й далі плідно працювати.

д). Гра "Блискавка"

Читання уривка за хвилину. 1 раз – 1 хвилина з олівцем відмітити. 2 раз – 1 хвилина відмітити.

е). Повторне читання "ланцюжком"

є). Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

- Прочитайте опис ранку. Які звуки сповіщали про його прихід?

- З ким зустрівся Арсен? Як ви думаєте, чому лисеня з'явилося на кручі?

- Прочитайте, яким вперше побачив Арсен лисеня? За що воно сподобалось рибалці? Як про це говориться у тексті?

- Прочитайте слова, які описують зовнішність, рухи, звуки звірятка?

- Чи можна дії лисеняти розцінювати, як його розмову з дідом? Хто цю розмову передав?

- Чому рибалка назвав лисеня Ласочкою? Від якого слова? (Ласочка – від ласувати, їсти щось смачненьке).

- З чого видно, що Ласочка була розумною, терплячою, спостережливою?

- Знайдіть і прочитайте, чого навчилося лисеня у Арсена. Як Ласочка допомагала рибалці?

ж). Поділ оповідання на частини і добір до кожної назви.

1. Ранок.

2. Незвичайний гість.

3. Друзі – рибалки.

4. Довга зима.

5. Ласоччина сім'я.

з). Словесне малювання (робота в групах)

Характеристика головних героїв оповідання. Технологія "Гронування".

  • Яким уявляєте Арсена? Яка в нього зовнішність? Характер? Доведіть словами тексту (небагатослівний, мудрий, спостережливий, привітний, щедрий, небайдужий, турботливий).
  • Подумайте, якою була Ласочка? (розумна, працьовита, скромна, не набридлива, спостережлива, терпелива, витримана, здібна, відповідальна).
  •  

VІІІ. Підсумок уроку, оцінювання результатів, рефлексія.

  • Чи сподобався вам урок?
  • Чого навчає нас автор?
  • Тож, чого навчає нас автор, яка головна думка оповідання?
  • Описуючи незвичайну дружбу людини і звіра, автор закликає:
  • Шануйте, оберігайте товаришуйте з "братами нашими меншими" і це стане окрасою вашого життя. За ваше добро вам заплатять любов'ю і вірністю. Добро і любов повинно йти з вами разом все ваше життя.

 

Діагностика

  • Перед вами, діти, геометричні кольорові фігури. Виберіть ту, яка вам найбільше подобається. Тепер я розповім про кожного з вас, які ви є і якими будете, коли станете дорослими. Все це пов'язане з тим, яку фігуру ви обрали.

Круг – доброзичливі, піклуються про інших, але дещо нерішучі, балакучі, мають широке коло друзів.

 

Квадрат – ці діти охайні, підтягнутий вигляд, робоче місце впорядковане, працелюбні, дотримуються правил.

 

Трикутник – зовнішній вигляд модний, прагнуть до лідерства, влади, нетерплячі, дотримуються правил.

 

Прямокутник – всім цікавляться, збуджені, уникають конфліктів, схильні до втрати речей, весь час знаходять нових друзів.

 

Ламана – прагнуть до знань, робоче місце в безладі, не люблять роботи, дотепні.

 

ІХ. Домашнє завдання

Читати і переказувати оповідання "Ласочка". с. 117.

 

 

 

1

 

docx
Додано
24 лютого 2021
Переглядів
384
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку