Продовжуємо вивчати мову програмування Python. Закріплюємо знання з теми "побудова графічних примітивів", проводимо невеличку самостійну роботу із теоретичного матеріалу. Вчимося будувати композицію із найпростіших геометричних фігур. Використовуємо практичні завдання із дистанційного курсу Оксани Пасічник. Є картка із завданнями для учнів.
Тема: Графічні побудови у Python
Метою є формування таких компетентностей:
Спілкування державною мовою. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки.
Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття.
Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційнокомунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).
Тип уроку: урок застосування (закріплення) знань, умінь та навичок.
Обладнання: комп’ютер, зошит, проектор, дидактичні картки.
ПЗ: Python.
Структура уроку
1. Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань та їх коригування. Повідомлення теми й мети.
Самостійна робота
(from tkinter import *
tk = Tk())
(100 пікселів = 1см):
canv=Canvas(Window, width=500, height=300, bg="light blue")
canv.place(x=0, y=0)
create_line() – (для побудови лінії)
create_rectangle() – (для побудови прямокутника)
create_oval() – (для побудови еліпса)
create__polygon() – (для побудови довільного многокутника)
canv.create_line([100,100],[200,200], width=3, fill= “green”)
назва_полотна. create_rectangle([x1,y1],[x2,y2], аргумент1…)
х1 та х2 –( координати точки верхнього лівого кута)
у1 та у2 –( координати точки правого нижнього кута)
(при створенні еліпсу потрібно вказувати координати уявного прямокутника описаного навколо нього)
canv.create_polygon([100,90], [200,190], [300,190], [350,200], [400,100], smooth=False)
(П’ятикутник)
fill |
|
згладжування контурів |
width |
|
колір контуру |
smooth |
|
колір фону об’єкта |
outline |
|
товщина контуру |
import random
from tkinter import *
tk = Tk()
canvas = Canvas(tk, width=100, height=100)
canvas.pack()
for z in range(10,20):
y=random.randint(10,90)
x=random.randint(0,80)
canvas.create_rectangle(x+10,y,x+20,y+10)
Намальовано таку композицію:
Позначте правильні твердження. Виберіть одну або декілька відповідей:
Оскільки координати Х та У вибираються випадковим чином, існує ймовірність того, що квадрат може вийти за межі полотна
Намальовано 20 квадратів
Намальовано квадрати зі стороною 20
Розмір полотна для малювання 100 на 100
Намальовано квадрати зі стороною 10
Скільки разів не виконувалась би програма, жоден квадрат не вийде за межі полотна
Намальовано 10 квадратів
Розмір полотна для малювання 90 на 80
3. Мотивація навчальної діяльності.
Малювання у Python – це, мабуть, найцікавіша частина у всьому курсі програмування. Отже, і ми попрактикуємося далі над створенням графічних об’єктів, їх комбінація.
Задача 1. Намалювати фотоаппарат
Задача 2. Намалювати шпаківню
Задача 3. Намалювати будиночок
Задача 4. Намалювати композицію
Задача 5. Намалювати смайлик
Задача 1. Намалювати робота
Задача 2. Намалювати довільну композицію
Завдання до теми: «Графічні побудови»
Задача 1. Намалювати фотоаппарат
Задача 2. Намалювати шпаківню
Задача 3. Намалювати будиночок
Задача 4. Намалювати композицію
Задача 5. Намалювати смайлик
Самостійна робота
canv=Canvas(Window, width=500, height=300, bg="light blue")
create_line(), create_rectangle(), create_oval(), create__polygon()
canv.create_line([100,100],[200,200], width=3, fill= “green”)
canv.create_polygon([10,9], [20,19], [30,19], [35,20], [40,10], smooth=False)
fill |
|
згладжування контурів |
width |
|
колір контуру |
smooth |
|
колір фону об’єкта |
outline |
|
товщина контуру |
import random
from tkinter import *
tk = Tk()
canvas = Canvas(tk, width=100, height=100)
canvas.pack()
for z in range(10,20):
y=random.randint(10,90)
x=random.randint(0,80)
canvas.create_rectangle(x+10,y,x+20,y+10)
Позначте правильні твердження. Виберіть одну або декілька відповідей: