Урок на тему: "Графічні побудови у Python"

Про матеріал

Продовжуємо вивчати мову програмування Python. Закріплюємо знання з теми "побудова графічних примітивів", проводимо невеличку самостійну роботу із теоретичного матеріалу. Вчимося будувати композицію із найпростіших геометричних фігур. Використовуємо практичні завдання із дистанційного курсу Оксани Пасічник. Є картка із завданнями для учнів.

Перегляд файлу

Тема: Графічні побудови  у Python

Метою є формування таких компетентностей:

Спілкування державною мовою. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки.

Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття.

Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційнокомунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).

Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.

 

Загальнокультурна грамотність. Формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння

 

 

Тип уроку: урок застосування (закріплення) знань, умінь та навичок.

Обладнання: комп’ютер, зошит, проектор, дидактичні картки.

ПЗ: Python.

Структура уроку

1. Організаційний момент.
2.    Актуалізація опорних знань та їх коригування. Повідомлення теми й мети.

Самостійна робота

  1. Як підключити модуль для графічних побудов?

(from tkinter import *
tk = Tk())

  1. Намалювати як розміщені осі координат при побудові графічних об’єктів мовою  Python.
  2. Намалювати, що буде в результаті виконання цих рядків коду

(100 пікселів = 1см):

canv=Canvas(Window, width=500, height=300, bg="light blue")

canv.place(x=0, y=0)

  1. Дописати значення кожної функції:

create_line() – (для побудови лінії)

create_rectangle() – (для побудови прямокутника)

create_oval() – (для побудови еліпса)

create__polygon()(для побудови довільного многокутника)

  1. Пояснити що буде намальовано внаслідок виконання цього коду:

canv.create_line([100,100],[200,200], width=3, fill= “green”)

  1. У  функції create_rectangle() поснити що це за координати:

назва_полотна. create_rectangle([x1,y1],[x2,y2], аргумент1…)

х1 та х2 –( координати точки верхнього лівого кута)

у1 та у2 –( координати точки правого нижнього кута)

  1. У чому полягає складність побудови еліпса мовою програмування Python?

(при створенні еліпсу потрібно вказувати координати уявного прямокутника описаного навколо нього)

  1. Що за геометрична фігура буде побудована?

canv.create_polygon([100,90], [200,190], [300,190], [350,200], [400,100],   smooth=False)

(П’ятикутник)

  1. Яку можливість над дає функція colorchooser.askcolor()?
  2.                      З’єднати атрибут об’єкта  із його значенням:

fill

 

згладжування контурів

width

 

колір контуру

smooth

 

колір фону об’єкта

outline

 

товщина контуру

 

  1.                      У результаті виконання програми

import random

from tkinter import *

tk = Tk()

1.jpgcanvas = Canvas(tk, width=100, height=100)

canvas.pack()

for z in range(10,20):

    y=random.randint(10,90)

    x=random.randint(0,80)

   canvas.create_rectangle(x+10,y,x+20,y+10)

Намальовано таку композицію:

Позначте правильні твердження. Виберіть одну або декілька відповідей:

Оскільки координати Х та У вибираються випадковим чином, існує ймовірність того, що квадрат може вийти за межі полотна

Намальовано 20 квадратів

Намальовано квадрати зі стороною 20

Розмір полотна для малювання 100 на 100

Намальовано квадрати зі стороною 10

Скільки разів не виконувалась би програма, жоден квадрат не вийде за межі полотна

Намальовано 10 квадратів

Розмір полотна для малювання 90 на 80

 

3.    Мотивація навчальної діяльності.

Малювання у Python – це, мабуть, найцікавіша частина у всьому курсі програмування. Отже, і ми попрактикуємося далі над створенням графічних об’єктів, їх комбінація.


  1. Творчі вправи.

Задача 1. Намалювати фотоаппарат

1.jpg

Задача 2. Намалювати шпаківню

2.jpg


Задача 3. Намалювати будиночок

3.jpg

 

 

Задача 4. Намалювати композицію

5.jpg


 

Задача 5. Намалювати смайлик


4.jpg

 

  1.               Підсумки уроку.
  1. З яких основних графічних примітивів можна створити малюнок?
  2. Де практичні вміння та навички малювання мовою програмування Python можна реалізувати у житті?

 

  1.   Домашнє завдання.
  1. Опрацювати конспект.
  2. Виконати практичне завдання, зберегти і продемонструвати.

Задача 1. Намалювати робота

Задача 2. Намалювати довільну композицію

 

 



 


Завдання до теми: «Графічні  побудови»


2.jpg

Задача 1. Намалювати фотоаппарат

1.jpg

  Задача 2. Намалювати шпаківню

 

 

 

 

 


 

Задача 3. Намалювати будиночок

3.jpg

5.jpg

Задача 4. Намалювати композицію

 


 

Задача 5. Намалювати смайлик


1.jpg


 

 

 

 


Самостійна робота

  1. Як підключити модуль для графічних побудов?
  2. Намалювати розміщення осей координат при побудові графічних об’єктів мовою  Python.
  3. Намалювати, результат виконання коду (100 пікселів = 1см):

canv=Canvas(Window, width=500, height=300, bg="light blue")

  1. Написати значення кожної функції:

create_line(), create_rectangle(), create_oval(), create__polygon()

  1. Пояснити що буде намальовано внаслідок виконання цього коду:

canv.create_line([100,100],[200,200], width=3, fill= “green”)

  1. У  функції create_rectangle() пояснити що за координати х1 та х2, у1 та у2?
  2. У чому полягає складність побудови еліпса мовою програмування Python?
  3. Що за геометрична фігура буде побудована?

canv.create_polygon([10,9], [20,19], [30,19], [35,20], [40,10],   smooth=False)

  1. Яку можливість над дає функція colorchooser.askcolor()?
  2.                      З’єднати атрибут об’єкта  із його значенням:

fill

 

згладжування контурів

width

 

колір контуру

smooth

 

колір фону об’єкта

outline

 

товщина контуру

  1.                      1.jpgУ результаті виконання програми

import random

from tkinter import *

tk = Tk()

canvas = Canvas(tk, width=100, height=100)

canvas.pack()

for z in range(10,20):

    y=random.randint(10,90)

    x=random.randint(0,80)

   canvas.create_rectangle(x+10,y,x+20,y+10)

Позначте правильні твердження. Виберіть одну або декілька відповідей:

  1. Оскільки координати Х та У вибираються випадковим чином, існує ймовірність того, що квадрат може вийти за межі полотна
  2. Намальовано 20 квадратів
  3. Намальовано квадрати зі стороною 20
  4. Розмір полотна для малювання 100 на 100
  5. Намальовано квадрати зі стороною 10
  6. Скільки разів не виконувалась би програма, жоден квадрат не вийде за межі полотна
  7. Намальовано 10 квадратів
  8. Розмір полотна для малювання 90 на 80
Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Риковський Михайло
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
20 серпня 2018
Переглядів
14026
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку