Костопільська загальноосвітня школа № 3 І – ІІІ ступенів
Інтегрований день
Підготувала
Зарицька Н. В.
учителька початкових класів
Костопіль 2021
Інтегрований день. Уроки природознавство, математика, українська мова у 4 класі
Природознавство. Рослинний і тваринний світ Австралії.
Математика. Обчислення значень виразів на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух. Задачі на спільну роботу.
Укр. мова. Практичне засвоєння вимовляння і написання відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50, 60, 70, 80, 1000). Утворення словосполучень із числівниками.
Мета уроку:
= уміння вчитися: розвивати готовність самостійно працювати з новим доступним за складністю матеріалом, з підручником, картами атласу, додатковою літературою;
= комунікативної:
= інформаційної: формувати здатність знаходити необхідні відомості, доводити та спростовувати судження; активізовувати фантазію, творчість і креативність, закріпити корисну інформацію і набути практичних навичок;
= загальнокультурної: навчити використовувати набуті знання, уміння під час виконання соціальних ролей; виховувати інтерес до навчання.
Тип уроків: уроки ознайомлення з новим матеріалом з елементами критичного мислення.
Обладнання: глобус, атласи, підручники, ілюстрований матеріал про природу материка, відео презентація, картки-кластери для записів, картки для записів, картки з задачами для роботи в парах, картки для самостійного оцінювання, картки для опитування «Доповни речення».
Хід уроку
І. Організаційний момент
-Привітання
-Вправа-руханка
-Девіз уроку: Думай, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь!
І про кмітливість не забудь!
-Вперед до успішної роботи на уроках сьогоднішнього дня.
-Успіхів Вам, бажаю Вам гарної та цікавої співпраці.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
(Діти працюють на картках)
S Євразії – 54 760 000 км2
S найменшого материка – 7 692 000 км2
На скільки/у скільки менша площа?
Я – найменший, найсухіший
І, мабуть, найцікавіший:
Звірі з сумками живуть,
«Лихом» кролика тут звуть.
Сьогодні ми будемо мандрувати його просторами, віртуально знайомитися з рослинним і тваринним світом. І не просто знайомитись, а й рахувати, мислити, допомагати один одному й мені, розв’язувати задачі з природничим змістом на зустрічний рух, спільну роботу. Якщо швидко будемо працювати, то продовжимо вчитися самостійно складати задачі!
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
-Розв’язати приклади ланцюжком. Записати зашифроване слово, розставивши числа у порядку спадання. Таким чином дізнаємося зашифроване слово.
НАВПАКИ
Австралія – країна навпаки,
Де в січні квітнуть всі сади.
Дерева можуть жити без кори,
А ріки протікають без води…
Велика латка на блакитнім тлі…
Згори надщерблена, надгризена з долини,
На колір сухаря, пожовклого з нудьги.
Багато чого є протилежним до того, що вважають нормальним для нас – України і Європи.
Коли в Україні зима – літо
В Києві 10 год – Канберрі – 18 год
Чим далі на північ – холодніше, а в Австралії спекотно.
Навіть на географічних картах Австралії південь – у верхній частині. Не всі дерева дають тінь. Тварини вирощують дитинчат в сумках. Окремі ссавці відкладають яйця, а годують малюків молоком. І кролик «найстрашніший звір»…
200 років тому мандрівникові потрібен був рік, щоб дістатись з Києва до Сіднея (найбільше місто Австралії, а столиця - Канберра).
-А сьогодні - ? Хочете дізнатись?
-Ось вам цифри:
Відстань S = 6296 км
Швидкість літака v = 850 км/год
t - ?
5.Фізкультхвилинка «Ой мете, метелиця…»
ІV. Вивчення нового матеріалу. Ось ми і в Австралії
(Створення учнями індивідуальних кластерів з теми) (Додаток 5).
Загадки:
В неї є кишеня-дім,
Там маля живе у нім.
Грається, відпочиває,
Помаленьку підростає…
(Кенгуру)
Бура шерсть, качиний дзьоб,
У водичці льоп-льоп-льоп…
Їсть молюсків і рачків,
Жаб, креветок, черв’ячків.
(Качконіс)
Ці малесенькі звірята
Мов лялькові ведмежата.
Можуть гілку обійняти,
Та на ній спокійно спати.
(Коали)
(Робота в атласі)
Урок 2
І.Каліграфічна хвилинка.
Математичний диктант (взаємоперевірка)
- Який за величиною материк Австралія?
- Скільки океанів омиває Австралію?
- Скільки держав розміщено на материку?
- Скільки вулканів є на материку?
- Скільки великих материків розташовано біля Австралії?
(62102 – характеристика числа дітьми)
ІІ. Розповідь учителя
Австралія – багата і розвинена країна. Її економіка – посідає 12 місце в світовому рейтингу розвитку країн. Але найменш заселений материк. 9/10 – населення живе на пд-сх.
Корінне населення – становить 1/100 (1 відсоток) від загальної кількості. Більшість – це переселенці з Європи та Америки. З 1820 р. українці почали селитися в Австралії; особливо із заходу після Другої Світової війни. Зараз в Австралії проживає 35 тисяч українців. А населення складає 24 931 182 (25 250 000) особи.
України 42 248 598 (41 980 000) осіб
ІІІ. Складання задачі!
Площа України – 603 990 км2
Площа Австралії – 7 692 000 км2
На 7 млн км2
IV. Фізкультхвилинка «Покажи екзотичну тваринку»
V. Робота по варіантах.
Розв’язання задач з природничим змістом про рослини та тварини Австралії. (Додаток 6)
!!! ТВОРЧА РОБОТА(скласти і розв’язати обернену задачу)
VІ. Узагальнення й систематизація отриманих знань. Гра «Знайди помилки» (робота в парах). (Додаток 7)
VІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
1. Вікторина «Я знаю»
2. Чи здійснилися ваші очікування?
Чого навчились, про що дізнались?
3.Оцініть роботу на уроці на картках самооцінки та виберіть смайл, який характеризує ваш настрій.
VІІІ. Домашнє завдання
Природа ст. 88 – 93 (опрацювати).
Математика – скласти і розв’язати задачу з природничим змістом за вибором:
Урок 3
«Не знаючи граматики, не втнеш і математики»
Г. Бойко.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Створення емоційного настрою.
-Девіз уроку: Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто працювати, а міркувати.
Про каліграфію не забувати.
-Аутотренінг «Учитель – Учні»:
Сидимо – Рівно
Пишемо – Гарно
Слухаємо – Уважно
Відповідаємо – Точно
2. Перевірка домашнього завдання
- Скажіть, яке домашнє завдання було задано на сьогодні?
Перед вами «Крісло автора». Хто хоче присісти на нього і загадати загадку, яку він придумав про рослин і тварин Південної Америки?
(Декілька учнів запрошують в крісло автора, інші відгадують загадки і називають числівники, які почули).
3. Гра «Асоціації»
(Називаю числівники, учні відповідають, які асоціації вони в них викликають).
4. Каліграфічна хвилинка. Ребуси (100 вбур, 3 зуб, 3 кутник, 100 лиця, 40 а, 3 вога, 3 тон, смор1а, ци3на).
5. Повідомлення теми і мети уроку.
Тож сьогодні ми продовжимо знайомитися з числівниками і на практиці засвоїмо вимовляння та написання відмінкових форм окремих числівників.
Сьогодні: я хочу навчитися …
Я хочу повторити …
Я хочу спробувати …
Я хочу досягти …
ІІ. Основна частина
(Перегляд відео презентації)
Страус може розвивати швидкість до 70 км/год.
Вага великого рудого кенгуру може сягати 80 кг.
Кенгуру можуть бігати зі швидкістю 50 – 60 км/год.
Валабі - маленькі кенгуру мають довжину до 50 см, важать до 10 кг.
Котрий? двадцять кроликів, дерев, орхідей
Котрі? перша орхідея
Котра? четверте дерево
Котре? десяті кролики, дерева, орхідеї
Скільки? п’ятий кролик
5 (страус), 1 (папуги), 13 (заєць), 600 (крокодил), 50 (верблюд), 100 (евкаліпт), 70 (кілограм), 500 (дерево), 8 (собака Динго), 11 (качконіс).
Від числівників, що відповідають на питання який? Котрий?, тобто порядкових, утворіть кількісні, тобто ті, що відповідають на запитання скільки і запишіть!
Двохсотий, дев’ятий, тридцять третій, сорок восьмий, перший, тридцятий, сотий, сто перший.
ІІІ. Заключна частина уроку
Сьогодні я навчився …
Я повторив …
Я спробував …
Я досягнув …
2. Самооцінка на картках
- Ви пересвідчились, що математика і мова – дві вірні подруги, які приходять одна одній на допомогу: «Не знаючи граматики, не втнеш і математики», - Г. Бойко.
ІV. Домашнє завдання за вибором:
Додаток 1.
Доповни речення
Додаток 2.
Таблиця самостійного оцінювання
Задача № 1 |
2 |
|
Ланцюжки прикладів |
2 |
|
Задача № 2 Знаходження t |
2 |
|
Математичний диктант |
2 |
|
Задача № 3 Населення |
2 |
|
Задача № 4 Робота в парах |
2 |
|
|
Оцінка |
|
Додаток 3.
І
4500 : 10 =
: 9 =
+ 250 =
: 3 =
П
ІІІ
7200 : 10 =
: 8 =
+ 400 =
: 70 =
В
V
5000 : 10 =
: 5 =
+ 170 =
: 3 =
А
ІІ
3600 : 10 =
: 60 =
+ 120 =
: 3 =
Н
ІV
3200 : 10 =
: 40 =
+ 120 =
: 2 =
А
VI
1500 : 10 =
: 30 =
+ 195 =
: 2 =
КИ
Додаток 4.
Презентація «Австалія. Природні зони»
Додаток 5.
Додаток 6.
1 варіант
Крокодил і кенгуру рухалися назустріч один одному. Через три години вони зустрілись. Швидкість кенгуру була 60 км/год, а крокодила – 30 км/год. Скільки кілометрів була відстань між ними?
2 варіант
Страус і кенгуру рухались назустріч один одному. Через 3 години вони зустрілись. Швидкість страуса 70 км/год, а кенгуру – 60 км/год. Скільки кілометрів була відстань між ними?
Задачі з природничим змістом
Маса великого рудого кенгуру сягає 80 кг, а маленького кенгуру – валабі – 10 кг. У скільки разів маса великого кенгуру більша за масу валабі?
Швидкість орла 160 км/год, лебедя в два рази менша, ніж орла, а качки – на 1/5 більша від швидкості лебедя. На скільки швидкість лебедя менша від швидкості орла? Яку відстань пролетить лебідь за 3 години?
Пітон аметистовий, що живе в Австралії, має довжину 9 м. Якої довжини буде «стрічка» зі ста змій?
Один верблюд за 10 хв випиває 90 л води. Скільки вип’є 5 верблюдів води за 1 хв?
Страус розвиває швидкість 50 км/год. Яку відстань він подолає за 30 хв?
Гірський козел перестрибує ущелини шириною 4 м, а великі кенгуру, рятуючись можуть стрибнути у 3 рази далі. Яку відстань подолає за 4 стрибки кенгуру? А яку гірський козел?
Щотижня в світі вимирає 2 види диких рослин. Між тим один вид таких рослин забезпечує існування в середньому 11 видам тварин. Скільки видів тварин залишається без «засобів існування» за рік?
Додаток 7.
Знайди помилки
Австралія – найбільший материк. |
|
Австралія – це материк, де все навпаки: у липні тут зима, а у січні – літо. |
|
В Австралії дуже часто йдуть дощі. |
|
Пустелі займають близько половини території. Найпоширеніше дерево – сосна. |
|
Це материк з найбільшою кількістю населення. |
|
Додаток 8.