Урок на тему "Інтеграція природознавство, математика, українська мова у 4 класі"

Про матеріал
Інтегрований день з елементами критичного мислення: Природознавство. Рослинний і тваринний світ Австралії. Математика. Обчислення значень виразів на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух. Задачі на спільну роботу. Укр. мова. Практичне засвоєння вимовляння і написання відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50, 60, 70, 80, 1000). Утворення словосполучень із числівниками
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Австралія. Природні зони. Підготувала. Зарицька Наталія Володимирівнаучителька початкових класів. Костопільської ЗОШ № 3

Номер слайду 2

найменший материкнайсухіший материк

Номер слайду 3

На півночі материка розташований острів Нова Гвінея, а на півдні - острів Тасманія.

Номер слайду 4

Першим мореплавцем, який ступив на австралійське узбережжя в 1606 р., був голландський капітан Віллем Янсзон – відтоді й почалося відкриття та освоєння Австралії європейцями.

Номер слайду 5

Жителі Австралії називають свою землю “великою тарілкою”. Тут немає жодного діючого вулкана і повністю відсутні гірські льодовики.

Номер слайду 6

Динго — дикий австралійський собака, австралійський підвид вовка. Єдиний в Австралії ссавець-хижак. О. Нова Гвінея

Номер слайду 7

Тасманійський диявол — вид хижих сумчастих ссавців, нині поширений винятково на австралійському острові Тасманія. Розміром тасманійський диявол з невеликого собаку, але має міцнішу статуру. Він відомий характерним чорним хутром, характерним запахом у разі тривоги, дуже гучним голосом і люттю, з якою пожирає їжу. 

Номер слайду 8

Гребінчастий або морський крокодил  — тварина підродини справжніх крокодилів, найбільший серед крокодилів. Зустрічається на узбережжі північної Австралії. Самці можуть досягати довжини 6—7 м (хоча звичайно не більші 5 м); самиці — 2,5—3 м. Дорослі самці важать до 1000 кг; зазвичай 400—500 кг.

Номер слайду 9

Природні зони Австралії

Номер слайду 10

Тропічні ліси

Номер слайду 11

Найбільш відомими рослинами Австралії є евкаліпти.Їх налічується близько 500 видів: від невеликих чагарників до гігантських дерев, що досягають 100 м заввишки.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

КОАЛИНезважаючи на гадану незграбність, коали досить спритно бігають. Плавають вони, до речі, теж непогано. На ногах у коал по п’ять пальців, але кігті є лише на чотирьох з них. Вони допомагають цим тваринкам лазити по деревах.

Номер слайду 16

Єхидна. Біля берегів водойм мешкають давні ссавці, які викладають яйця: Качконіс

Номер слайду 17

Казуар

Номер слайду 18

Лірохвіст

Номер слайду 19

Вінценосний журавель

Номер слайду 20

Савани

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Кенгуру. Карликові кенгуру (валлабі)Ему. Вомбат

Номер слайду 23

Пітон аметистовий. Довжина може сягати 8,5 метрів3-тя за розміром у світі змія

Номер слайду 24

Пустелі

Номер слайду 25

Велика пустеля Вікторія

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Одногорбий верблюд. Маса сягає 800 кг, зріст до 2 м. Без води – 2 тижні, без їжі - місяць

Номер слайду 28

Рудий кенгуру. Тушканчик. Молох. Плащоносна ящірка

Номер слайду 29

Природоохоронні території АвстраліїНаціональний парк «Косцюшко»підводний парк Великого Бар’єрного рифу

Перегляд файлу

Костопільська загальноосвітня школа № 3 І – ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований день

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               Підготувала

                 Зарицька Н. В.

       учителька початкових класів

 

 

 

 

Костопіль 2021

Інтегрований день. Уроки природознавство, математика, українська мова у 4 класі

Природознавство. Рослинний і тваринний світ Австралії.

Математика. Обчислення значень виразів на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух. Задачі на спільну роботу.

Укр. мова. Практичне засвоєння вимовляння і написання відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50, 60, 70, 80, 1000). Утворення словосполучень із числівниками.

Мета уроку:

  • формування предметних компетентностей:
  • сформувати в учнів загальне уявлення про своєрідність та особливості природи Австралії, рослинний та тваринний світ;
  • формувати обчислювальні навички, вдосконалювати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на одноцифрові, розвивати критичне мислення при розв’язуванні задач;
  • навчити учнів вимовляти і писати числівники, передбачені програмою 4-го класу, форми родового відмінка числівників 50-80 (п’ятдесяти, шістдесяти, сімдесяти, вісімдесяти);
  • розвивати орфографічну пильність.
  • формування ключових компетентностей:

= уміння вчитися: розвивати готовність самостійно працювати з новим доступним за складністю матеріалом, з підручником, картами атласу, додатковою літературою;

  • дотримуватись єдиних вимог оформлення письмових робіт;
  • розвивати критичне мислення

= комунікативної:

  • розвивати вміння осмислювати, опрацьовувати інформацію;

= інформаційної: формувати здатність знаходити необхідні відомості, доводити та спростовувати судження; активізовувати фантазію, творчість і креативність, закріпити корисну інформацію і набути практичних навичок;

= загальнокультурної: навчити використовувати набуті знання, уміння під час виконання соціальних ролей; виховувати інтерес до навчання.

 

Тип уроків: уроки ознайомлення з новим матеріалом з елементами критичного мислення.

Обладнання: глобус, атласи, підручники, ілюстрований матеріал про природу материка, відео презентація, картки-кластери для записів, картки для записів, картки з задачами для роботи в парах, картки для самостійного оцінювання, картки для опитування «Доповни речення».

Хід уроку

І. Організаційний момент

-Привітання

-Вправа-руханка

-Девіз уроку: Думай, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь!

І про кмітливість не забудь!

-Вперед до успішної роботи на уроках сьогоднішнього дня.

-Успіхів Вам, бажаю Вам гарної та цікавої співпраці.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

  • Письмове опитування «Доповни речення».(Додаток 1)

(Діти працюють на картках)

  • Розв’яжіть задачу.

S Євразії – 54 760 000 км2

S найменшого материка – 7 692 000 км2

На скільки/у скільки менша площа?

  • Проблемне запитання: Про який материк йде мова?
  • Ось послухайте загадку:

Я – найменший, найсухіший

І, мабуть, найцікавіший:

Звірі з сумками живуть,

«Лихом» кролика тут звуть.

Сьогодні ми будемо мандрувати його просторами, віртуально знайомитися з рослинним і тваринним світом. І не просто знайомитись, а й рахувати, мислити, допомагати один одному й мені, розв’язувати задачі з природничим змістом на зустрічний рух, спільну роботу. Якщо швидко будемо працювати, то продовжимо вчитися самостійно складати задачі!

  • А оцінювати свою роботу будете в таблиці самостійного оцінювання.(Додаток 2)
  • Діти, що Ви очікуєте від уроку? Про що нове хотіли б дізнатись?

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

  1. Гра «Дешифрувальники» (Додаток 3).

-Розв’язати приклади ланцюжком. Записати зашифроване слово, розставивши числа у порядку спадання. Таким чином дізнаємося зашифроване слово.

НАВПАКИ 

  1. Послухайте вірш Зої Когут, письменниці української діаспори в Австралії, і погляньте на глобус. Чи все вам зрозуміло?

Австралія – країна навпаки,

Де в січні квітнуть всі сади.

Дерева можуть жити без кори,

А ріки протікають без води…

Велика латка на блакитнім тлі…

Згори надщерблена, надгризена з долини,

На колір сухаря, пожовклого з нудьги.

  1. Проблемне запитання: Чому країна навпаки?

Багато чого є протилежним до того, що вважають нормальним для нас – України і Європи.

Коли в Україні зима – літо

В Києві 10 год – Канберрі – 18 год

Чим далі на північ – холодніше, а в Австралії спекотно.

  •                   Проблемне запитання: Чому?

Навіть на географічних картах Австралії південь – у верхній частині. Не всі дерева дають тінь. Тварини вирощують дитинчат в сумках. Окремі ссавці відкладають яйця, а годують малюків молоком. І кролик «найстрашніший звір»…

  1. Ось послухайте:

200 років тому мандрівникові потрібен був рік, щоб дістатись з Києва до Сіднея (найбільше місто Австралії, а столиця - Канберра).

-А сьогодні - ? Хочете дізнатись?

-Ось вам цифри:

Відстань S = 6296 км

Швидкість літака v = 850 км/год

t - ?

5.Фізкультхвилинка «Ой мете, метелиця…»

ІV. Вивчення нового матеріалу. Ось ми і в Австралії

  1. Перегляд відеофільму про рослинний та тваринний світ Австралії. Працюємо від девізом: «Слухати і записувати – теж наука!» (Додаток 4).

(Створення учнями індивідуальних кластерів з теми) (Додаток 5).

  1. Вправа «Мікрофон»

Загадки:

В неї є кишеня-дім,

Там маля живе у нім.

Грається, відпочиває,

Помаленьку підростає…

  (Кенгуру)

Бура шерсть, качиний дзьоб,

У водичці льоп-льоп-льоп…

Їсть молюсків і рачків,

Жаб, креветок, черв’ячків.

  (Качконіс)

Ці малесенькі звірята

Мов лялькові ведмежата.

Можуть гілку обійняти,

Та на ній спокійно спати.

  (Коали)

  • Які природні зони ви виділили?

(Робота в атласі)

Урок 2

І.Каліграфічна хвилинка.

 Математичний диктант (взаємоперевірка)

- Який за величиною материк Австралія?

- Скільки океанів омиває Австралію?

- Скільки держав розміщено на материку?

- Скільки вулканів є на материку?

- Скільки великих материків розташовано біля Австралії?

(62102 – характеристика числа дітьми)

ІІ. Розповідь учителя

Австралія – багата і розвинена країна. Її економіка – посідає 12 місце в світовому рейтингу розвитку країн. Але найменш заселений материк. 9/10 – населення живе на пд-сх.

Корінне населення – становить 1/100 (1 відсоток) від загальної кількості. Більшість – це переселенці з Європи та Америки. З 1820 р. українці почали селитися в Австралії; особливо із заходу після Другої Світової війни. Зараз в Австралії проживає 35 тисяч українців. А населення складає 24 931 182 (25 250 000) особи.

України 42 248 598 (41 980 000) осіб

ІІІ. Складання задачі!

  •                   Розв’язання
  •                   На скільки більше?
  •                   Ускладнити запитанням у скільки разів більше ?
  •                   Проблемне запитання: порівняйте з площею України площу Австралії.

Площа України – 603 990 км2

Площа Австралії – 7 692 000 км2

На 7 млн км2

  •                   Який висновок можемо зробити?

IV. Фізкультхвилинка «Покажи екзотичну тваринку»

V. Робота по варіантах.

Розв’язання задач з природничим змістом про рослини та тварини Австралії.   (Додаток 6)

!!! ТВОРЧА РОБОТА(скласти і розв’язати обернену задачу)

VІ. Узагальнення й систематизація отриманих знань. Гра «Знайди помилки» (робота в парах). (Додаток 7)

VІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

1. Вікторина «Я знаю»

2. Чи здійснилися ваші очікування?

Чого навчились, про що дізнались?

3.Оцініть роботу на уроці на картках самооцінки та виберіть смайл, який характеризує ваш настрій.

VІІІ. Домашнє завдання

Природа ст. 88 – 93 (опрацювати).

Математика – скласти і розв’язати задачу з природничим змістом за вибором:

  • на зустрічний рух;
  • на спільну роботу.

 

Урок 3

 

«Не знаючи граматики, не втнеш і математики»

Г. Бойко.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Створення емоційного настрою.

-Девіз уроку: Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто працювати, а міркувати.

Про каліграфію не забувати.

-Аутотренінг «Учитель – Учні»:

Сидимо – Рівно

Пишемо – Гарно

Слухаємо – Уважно

Відповідаємо – Точно

2. Перевірка домашнього завдання

 - Скажіть, яке домашнє завдання було задано на сьогодні?

Перед вами «Крісло автора». Хто хоче присісти на нього і загадати загадку, яку він придумав про рослин і тварин Південної Америки?

(Декілька учнів запрошують в крісло автора, інші відгадують загадки і називають числівники, які почули).

3. Гра «Асоціації»

(Називаю числівники, учні відповідають, які асоціації вони в них викликають).

4. Каліграфічна хвилинка. Ребуси (100 вбур, 3 зуб, 3 кутник, 100 лиця, 40 а, 3 вога, 3 тон, смор1а, ци3на).

5. Повідомлення теми і мети уроку.

Тож сьогодні ми продовжимо знайомитися з числівниками і на практиці засвоїмо вимовляння та написання відмінкових форм окремих числівників.

  • Продовжіть речення:

Сьогодні: я хочу навчитися …

                 Я хочу повторити …

  Я хочу спробувати …

  Я хочу досягти …

  •                   А оцінювати свою працю будете самостійно в кінці уроку за допомогою карток.

ІІ. Основна частина

  1. Продовжуємо створювати кластер на тему «Числівник». (Додаток 8)
  • Як ви гадаєте чому ми не заповнили усі частини нашого кластеру?
  • Отже, пропоную переглянути відео і з’ясувати, яких слів не вистачає в нашому кластері.

(Перегляд відео презентації)

  • Які числівники ми випишемо у кластер?
  • Яка їхня особливість? (Вірно, їх можна розділити на дві частини. Перша незмінна, змінюється лише друга частина.)
  1. Творча робота з дошки.

Страус може розвивати швидкість до 70 км/год.

Вага великого рудого кенгуру може сягати 80 кг.

Кенгуру можуть бігати зі швидкістю 50 – 60 км/год.

Валабі - маленькі кенгуру мають довжину до 50 см, важать до 10 кг.

  1. Робота в парах. Вправа «Завдання для однокласників»
  • Складіть один для одного математичні вирази з числівниками п’ятдесяти, шістдесяти, сімдесяти, вісімдесяти, вживаючи прийменники від, до.
  • Наприклад, до п’ятдесяти додати сорок дорівнює дев’яносто.
  • На виконання завдання три хвилини.
  1. Фізкультхвилинка «Злови числівник».
  2. Розстав правильно питання до числівників

Котрий?    двадцять кроликів, дерев, орхідей

Котрі?     перша орхідея

Котра?    четверте дерево

Котре?    десяті кролики, дерева, орхідеї

Скільки?     п’ятий кролик

  1. Поєднайте числівники з іменниками. Запишіть утворені словосполучення.

5 (страус), 1 (папуги), 13 (заєць), 600 (крокодил), 50 (верблюд), 100 (евкаліпт), 70 (кілограм), 500 (дерево), 8 (собака Динго), 11 (качконіс).

  1. Творчий диктант «Який? – Скільки?»

Від числівників, що відповідають на питання який? Котрий?, тобто порядкових, утворіть кількісні, тобто ті, що відповідають на запитання скільки і запишіть!

Двохсотий, дев’ятий, тридцять третій, сорок восьмий, перший, тридцятий, сотий, сто перший.

ІІІ. Заключна частина уроку

  1. Продовж речення :

Сьогодні я навчився …

  Я повторив …

  Я спробував …

  Я досягнув …

     2. Самооцінка на картках

- Ви пересвідчились, що математика і мова – дві вірні подруги, які приходять одна одній на допомогу: «Не знаючи граматики, не втнеш і математики», - Г. Бойко.

ІV. Домашнє завдання за вибором:

  • скласти і записати 5-6 ребусів;
  • скласти і записати 5-6 речень з числівниками.

 

 

 

 

Додаток 1.

Доповни речення

  1. Австралія – _______________ материк на Землі.
  2. Його омивають на сході води – ___________ океану, з півночі й заходу _______ океану.
  3. На материку розміщена __________________ держава, яка називається _______________ .
  4. На півночі материка розташований острів ___________ , а на півдні острів _________ .
  5. Особливістю материка є  ________________ .
  6. Найбільша річка - _____________________ . 
  7. Найбільше озеро - _____________________ .
  8. Корінне населення – це _________________ .
  9. Населення Австралії розводить ______________________________________________ .
  10.  На полях вирощують: ______________________________________________________.
  11. У садах збирають: _________________________________________________________.

 

Додаток 2.

Таблиця самостійного оцінювання

Задача № 1

2

 

Ланцюжки прикладів

2

 

Задача № 2 Знаходження t

2

 

Математичний диктант

2

 

Задача № 3

Населення

2

 

Задача № 4

Робота в парах

2

 

 

Оцінка

 

 

 

 

 

 

Додаток 3.

І

   4500 : 10 =

 : 9 =

 + 250 =

 : 3 =

  • 10 =

П

 

ІІІ

7200 : 10 =

 : 8 =

 + 400 =

 : 70 =

  • 100 =

В

V

5000 : 10 =

 : 5 =

 + 170 =

 : 3 =

  • 100 =

А

ІІ

3600 : 10 =

 : 60 =

 + 120 =

 : 3 =

  • 10 =

Н

ІV

3200 : 10 =

 : 40 =

 + 120 =

 : 2 =

  • 10 =

А

VI

1500 : 10 =

 : 30 =

 + 195 =

 : 2 =

  •        100 =

КИ

 

Додаток 4.

 

Презентація «Австалія. Природні зони»

 

Додаток 5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 6.

1 варіант

Крокодил і кенгуру рухалися назустріч один одному. Через три години вони зустрілись. Швидкість кенгуру була 60 км/год, а крокодила – 30 км/год. Скільки кілометрів була відстань між ними?

2  варіант

Страус і кенгуру рухались назустріч один одному. Через 3 години вони зустрілись. Швидкість страуса 70 км/год, а кенгуру – 60 км/год. Скільки кілометрів була відстань між ними?

Задачі з природничим змістом

Маса великого рудого кенгуру сягає 80 кг, а маленького кенгуру – валабі –  10 кг. У скільки разів маса великого кенгуру більша за масу валабі?

Швидкість орла 160 км/год, лебедя в два рази менша, ніж орла, а качки – на 1/5 більша від швидкості лебедя. На скільки швидкість лебедя менша від швидкості орла? Яку відстань пролетить лебідь за 3  години?

Пітон аметистовий, що живе в Австралії, має довжину      9 м. Якої довжини буде «стрічка» зі ста змій?

Один верблюд за 10 хв випиває 90 л води. Скільки вип’є 5 верблюдів води за 1 хв?

Страус розвиває швидкість 50 км/год. Яку відстань він подолає за 30 хв?

Гірський козел перестрибує ущелини шириною 4 м, а великі кенгуру, рятуючись можуть стрибнути у 3 рази далі. Яку відстань подолає за 4 стрибки кенгуру? А яку гірський козел?

Щотижня в світі вимирає 2 види диких рослин. Між тим один вид таких рослин забезпечує існування в середньому 11 видам тварин. Скільки видів тварин залишається без «засобів існування» за рік?

Додаток 7.

Знайди помилки

Австралія – найбільший материк.

 

Австралія – це материк, де все навпаки: у липні тут зима, а у січні – літо.

 

В Австралії дуже часто йдуть дощі.

 

Пустелі займають близько половини території. Найпоширеніше дерево – сосна.

 

Це материк з найбільшою кількістю населення.

 

 

Додаток 8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
22 лютого 2021
Переглядів
694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку