Урок на тему: "Кодування інформації"

Про матеріал
Презентація розроблена до підручника інформатика авторів О.О.Андрусич, І.Б. Стеценко, 4 клас
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Кодування інформації. Пошук повідомлень та створення посилань на нього через QR-код

Номер слайду 2

Нумо, діти, підведіться!Всі приємно посміхніться. Продзвенів уже дзвінок,Починаємо урок!ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Номер слайду 3

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В КАБІНЕТІ ІНФОРМАТИКИ

Номер слайду 4

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУСЬОГОДНІ НА УРОЦІ МИ З ВАМИ:- З’ЯСУЄМО У ЯКОМУ ВИГЛЯДІ ЦИФРОВІ ПРИСТРОЇ ЗБЕРІГАЮТЬ ТА ОПРАЦЬОВУЮТЬ ІНФОРМАЦІЮ; - ДІЗНАЄМОСЯ, ЯК І НАВІЩО ЛЮДИ ВИКОРИСТОВУЮТЬ КОДИ; - НАВЧИМОСЯ СТВОРЮВАТИ СПИСКИ В ТЕКСТАХ.

Номер слайду 5

Розминка- ЯКИЙ ДЕНЬ НАСТАЄ ПІСЛЯ ПОНЕДІЛКА?- ЯКА ПОРА РОКУ ПЕРЕДУЄ ЗИМІ?- ЧОТИРИ НОГИ, А ХОДИТИ НЕ МОЖЕ. ЩО ЦЕ ТАКЕ?ВІВТОРОКОСІНЬСТІЛЕЦЬ

Номер слайду 6

Чи доводилося тобі робити таємні нотатки в секретному щоденнику або листуватися з кимось шифрованими записками? Як саме ти це робив / робила? Навіщо?ШИФРИ І КОДИ

Номер слайду 7

Люди здавна кодували інформацію, щоб приховати повідомлення від тих, для кого вони не призначені, створювали таємні шифри.

Номер слайду 8

Але інформацію кодують і для того, щоб її було зручніше зберігати та передавати — наприклад, слова замінюють малюнками чи символами (як-от давні ієрогліфи чи сучасні дорожні знаки). Кодом можна вважати й абревіатуру, наприклад, ПК — персональний комп’ютер.

Номер слайду 9

Наведи власні приклади кодів. Для чого їх використовують?

Номер слайду 10

Закодувати інформацію можна і за допомогою жестів. Передай однокласнику чи однокласниці жестове повідомлення. Чи правильно він / вона його розшифрує? Що варто зробити, аби твої жестові повідомлення розуміли правильно? Коли використовують такий спосіб передавання повідомлень?

Номер слайду 11

жестове виконання пісні «Україна — це ти»«УКРАЇНА – ЦЕ ТИ»(ЩОБ ПРОСЛУХАТИ ПІСНЮ НАТИСНИ НА ЦЮ КНОПКУ)

Номер слайду 12

Цифрові пристрої також кодують інформацію і використовують при цьому двійковий код. Так називають різноманітні комбінації двох елементів — 0 і 1, "так" і "ні", чорний і білий. ЯК ЦИФРОВІ ПРИСТРОЇ ПРАЦЮЮТЬ З ІНФОРМАЦІЄЮ?

Номер слайду 13

Наприклад, число 9 у комп’ютері кодується як 1001. Саме в такій формі комп’ютер отримує, зберігає, обробляє і передає інформацію.

Номер слайду 14

ПРИКЛАДИ КОДУВАННЯ

Номер слайду 15

Кодування Гая Юлія Цезаря 100-44 до н.е. УМОВА КОДУВАННЯ: ЗМІЩЕННЯ ПРАВОРУЧ НА 3 ПОЗИЦІЇЗакодоване слово:жуціґг. ДРУЖБАРозкодоване слово:

Номер слайду 16

Розглянь зображення. Де ти бачив / бачила такі коди? Дізнайся, для чого вони потрібні. Чи знаєш, як можна прочитати зашифровану в них інформацію?Штрих-код. QR-код

Номер слайду 17

Зчитати (розшифрувати) штрих-код та QR-код може спеціальний пристрій або встановлений на смартфоні додаток (спеціальна програма).

Номер слайду 18

А тепер — цікавинка! Подивіться відео “Шоу дронів”. Щоб улаштувати таке шоу, розробники створили спеціальну програму, яка керувала кожним дроном та узгоджувала рух усіх безпілотників. Запис цієї програми, як і всіх інших, був перетворений на двійковий код.

Номер слайду 19

Поміркуй, чи можна назвати QR-код двійковим. А азбуку Морзе? Шрифт Брайля?

Номер слайду 20

Роз. Гадай ребус. Чи можна сказати, що слова-відгадки закодовані? Поясни свою думку. МОНІТОР,і,

Номер слайду 21

,,И=ОКУРСОР

Номер слайду 22

2,,с,,ПРОЦЕСОР

Номер слайду 23

ПРАЦЮЄМО ЗА КОМП’ЮТЕРОМРобота з інструкційною карткою. Картки з Qr-кодами(дододаткове завдання)

Номер слайду 24

ст. 38-39 РОБОТА ІЗ ЗОШИТОМ (ДОДАТКОВО ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ)

Номер слайду 25

Номер слайду 26

ЩОБ ВІДКРИТИ ІНТЕРАКТИВНЕ ЗАВДАННЯ, НАТИСНІТЬ НА ПРЯМОКУТНИК АБО НАВЕДІТЬ КАМЕРУ СМАРТФОНА НА QR-КОД.Інтерактивне завдання

Номер слайду 27

ПІДСУМОК- НАВІЩО ЛЮДИ ВИКОРИСТОВУЮТЬ КОДИ?- НАВЕДИ ПРИКЛАДИ СПОСОБІВ КОДУВАННЯ, ЯКІ ТОБІ ВІДОМО.- У ЯКОМУ ВИГЛЯДІ ЦИФРОВІ ПРИСТРОЇ ЗБЕРІГАЮТЬ ТА ОПРАЦЬОВУЮТЬ ІНФОРМАЦІЮ?- ЩО ТАКЕ КОДУВАННЯ??

Номер слайду 28

Сьогодні на уроці я навчився/навчилася…На уроція запам’ятав/запам’ятала…Найкраще мені вдалося…Найбільше мені сподобалося…Урок завершую з настроєм…Труднощі виникали…РЕФЛЕКСІЯ «ЗАГАДКОВІ ЛИСТИ»Обери лист, який ти хочеш відкрити(щоби відкрити лист, натисніть на нього)

Номер слайду 29

ЧУДОВО ПРОВЕЛИ ЧАС. ДО ПОБАЧЕННЯ!

Номер слайду 30

Список використаних джерел1. Методичні матеріали, 4 клас URL :  https://svitdovkola.org/metodic/inf4/rozdil3 (дата звернення 24.01.2023).2. Вправи для розминки на уроках інформатики URL :  https://naurok.com.ua/infoznayka-pospishae-na-dopomogu-vpravi-dlya-rozminki-na-urokah-informatiki-u-2-klasi-16566.html(дата звернення 24.01.2023). 3. Додаткові матеріали до підручника URL : https://svitdovkola.org/inf4/16 (дата звернення 24.01.2023). 4. Андрусич О. О., Стеценко І. Б. Інформатика : підручн. для 4-го кл. закл. загал. серед. освіти – Київ : Світич, 2021, 96 с.5. Андрусич О. О., Волощенко О. В. Інформатика : зошит для 4-го кл. закл. загал. серед. освіти – Київ : Світич, 2021, 63 с.

pptx
Додав(-ла)
Обиюх Олена
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Презентації
НУШ
Додано
18 березня 2023
Переглядів
1726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку