Мета: -ознайомити учнів з елементами астрономії на доступних прикладах;
-розкрити поняття: галактика, Сонце, планета, Сонячна система, орбіта, комета, метеорит, астероїд;
- ознайомити з цими поняттями на міжнародній мові спілкування (англійській);
- формувати у дітей науковий світогляд;
-формувати навички слухання та мовлення з теми;
- розвивати спостережливість, вміння порівнювати, робити висновки;
- розвивати мислення, пам`ять, увагу;
-розширювати міжпредметні зв'язки ;
- виховувати інтерес до наукових знань;
- виховувати вміння працювати в групі;
- виховувати дружні стосунки в колективі.
слайд 1Тема: Космос ( Space). Сонячна система (The Solar system).
слайд 2Objective : talk about space, our Solar system, stars and planets.
Lesson outcomes: learners know the names of the planets and the order of the
planets in the Solar System;
слайд3 Мета: -ознайомити учнів з елементами астрономії на доступних прикладах;
-розкрити поняття: галактика, Сонце, планета, Сонячна система, орбіта, комета, метеорит, астероїд;
- ознайомити з цими поняттями на міжнародній мові спілкування (англійській);
- формувати у дітей науковий світогляд;
-формувати навички слухання та мовлення з теми;
- розвивати спостережливість, вміння порівнювати, робити висновки;
- розвивати мислення, пам`ять, увагу;
-розширювати міжпредметні зв’язки ;
- виховувати інтерес до наукових знань;
- виховувати вміння працювати в групі;
- виховувати дружні стосунки в колективі.
Vocabulary: Sun, Mars, Earth, Saturn, Pluto, Venus, Mercury, Uranus, Neptune, Jupiter, Moon, planets, stars, space, galaxy.
Grammar: tobe ( is / isn`t; are / aren`t);
the ordinal numerals ( first, second, third, …);
Обладнання: плакат Сонячної системи;
фотографії планет Сонячної системи;
картки з назвами планет (англійською мовою);
роздатковий матеріал (наліпки та логотипи команд);
відеоролик “ The Planet Song”,
телевізор або смарт дошка для виведення відео на екран;
тестові завдання.
Хід уроку
І. Організація класу. Привітання.
слайд 4 Вчитель 1:Доброго ранку, діти! Я сподіваюсь, наш урок буде цікавим і захопливим! Адже сьогодні ви - не просто учні, ви - космічні мандрівники і астронавти! Ви чудово знаєте, що астронавти усієї планети наввипередки досліджують космос, щоб зробити першими нові відкриття. І дуже часто на космічних кораблях співпрацюють вчені різних країн світу. Ось і сьогодні наш урок не буде винятком. Адже ми будемо досліджувати космос двома мовами, рідною і міжнародною – англійською.
Вчитель 2:Good morning, children! Nice to see you!I hope ourlessonwillbeveryinteresting. You know, that English is the language of international communication and it`s very important to know English! Today you aren`tjustpupils, you`retravelers and astronauts!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
слайд 5 Хвилинка фантазерів
Вчитель 2: Close youre yes and Bequiet! Where is always the total silent?
Where can wesee these objects?
Вчитель 1: Закрийте очі і зробіть повну тишу. Уявіть, ви опинилися в повній невагомості, а навколо тиша і темрява. Де завжди темно і тихо?
Yes, inspace. (Так, у космосі)
А хто знає чому в космічному просторі завжди тихо?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитель 2: How many stars are the rein the sky?Is the Sun a planet or a star? How bigis the Sun?How many planets ar ethe rein the Solar System?What is the Moon like?What are the nearest planet stoour Earth?Att his lesson we`re going to find answers for these and other questions.
Вчитель 1:Сьогодні у мандрівку по Всесвіту на космічних кораблях відправляються екіпажі для того, щоб з’ясувати що ж таке космос та Сонячна система - рідна домівка планети Земля.
слайд 6 Гра «Шифрувальники»
Вчитель 1: Діти, з космосу ми отримали дивні повідомлення. Щоб вдало здійснити нам свою подорож по Всесвіту треба розшифрувати анаграми.
Учитель розповідає римівку-акровірш, записуючи під кожним зображенням відповідну літеру. Діти разом повторюють за педагогом кожен рядок римівки, читають слово, що утворилося — space (космос).
Вчитель 2: for Sun (для Сонця) Р for planet (для планети)A for astronaut (для астронавта)С for comet (для комети),Е Exciting things are in space. (Захопливі речі є у космосі).
Вчитель 1: І так, капітани, озвучте назви своїх екіпажів!
Орієнтовні назви екіпажів: Mysterious comet (Таємнича комета), Space travelers (космічні мандрівники), Sunrays (Сонячні промені).
І Презентація нового матеріалу.
слайд 7 Гра “Знайомтеся: планети (тренування у правильній вимові слів)
Вчитель 2: There are about 1000 billion stars, but wecan`t see allof them.How nice the yare! They are silver and golden. There are nine planets in our Solar Systemand they all go around the Sun. The planets are like big and giant balls.The planets can`t make light.Listen and repeat the names of the planets.
слайд 8 відео про назви планет
Вчитель 1. Слайд 9 Центральне тіло нашої планетної системи — Сонце.
Слайд 10 . Сонце від Землі знаходиться дуже далеко.
Слайд 11. Тисячі років люди вдивлялися в нічне небо. Вони помічали, як яскраві вогники рухаються по небу, і мріяли хоч щось дізнатися про них. Вивчення планет почалося давно, коли перші астрономи помітили, що 5 зір (планети, які можна бачити без телескопа)яскравіші за інші. Стародавні греки саме ці зорі назвали планетами, що означає «мандрувати».
Слайд 12 . Донедавна до 2006 року в Сонячній системі налічували дев’ять планет. Плутон було відкрито у 1930 р., завдяки математичним розрахункам. Але з плином часу та розвитком технічних можливостей з’ясувалося, що на одній орбіті з планетою рухається ще багато малих небесних тіл, які називаються астероїдами. Таким чином, зробили висновок, що існує ще один астероїдний пояс, який отримав назву пояс Койпера, і Плутон теж належить до нього, а отже, і сам є астероїдом. Але наразі немає жодної думки серед учених щодо Плутона — це мала планета чи, може, астероїд.
Слайд 13. Орбіта – шлях по якому планета рухається.
Вчитель 2: Let`s learn more about the Sun and the planets.What do you thinkis the Sun a planet or a star?
слайд 14 The Sun
Учень 1:The Sun isn`t a planet, it`s a big star.
The Sun is very important to us. The Sun gives us light and heat.
Учень 2:Колись Сонце використає все своє газове паливо і помре. Але цього не станеться за наше життя, за життя наших дітей чи навіть пра-пра-пра-правнуків! Астрономи вважають, що Сонце має запаси палива принаймні ще на 5 мільярдів років.
Вчитель 2: Let`s get more information about planets.
Учні розповідають про планети Сонячної системи
слайд 15 1 - Mercury
Учень 1 The first planet, next to the Sun, is Mercury.
It`s 58 million kilometers from the Sun.
Учень 2 : Поверхня Меркурія вкрита кратерами – порожнинами, утвореними внаслідок падіння на поверхню планети уламків скель, що прилітали з космос
слайд 16 2- Venus
Учень 3 : Venus is the second planet from the Sun. It`s the hottest planet.
Учень 4 : Венера – найгарячіша планета. Температура там може сягати 500 градусів за Цельсієм. Венера покрита газовими хмарами, які затримують тепло Сонця.
слайд 17 3- The Earth
Учень 5 : Our planet, the Earth, is the third one.
Only on Earth we have air and water.
Учень 6 : З космосу Земля здається голубою. Це пояснюється тим, що майже три чверті нашої планети вкриті водою.
Учень5: Земля не є абсолютно круглою: це сплюснута куля, трохи плоска зверху та знизу і випукла у середній частині.
Учень 6 : Earth is going round and round all the time in space.
Учень 5 : Земля обертається навколо своєї осі за 24 години. Так на Землі день змінюється на ніч. Навколо Сонця наша планета обертається за один рік – за 365 днів.
Учень 6 : The Moon is Earth`s closest neighbour in space. It`s the largest object in our night sky.
Учень 5 : Місяць – це найближчий сусід Землі у космосі. Поверхня Місяця вкрита кратерами, які утворилися внаслідок падіння метеорів. Місяць не випромінює світло, він тільки відбиває сонячне світло. Місяць не має ані повітря, ані води, ані живих істот.
слайд 18 4- Mars
Учень 7: The fourth planet is Mars. We often call Mars the Red Planet.
Учень 8: Поверхня Марса вкрита червоними грунтами, які, підхоплені вітром, утворюють рожеві хмари. Скелі на Марсі багаті на залізо. Залізо іржавіє і набуває червоного кольору. Доречніше було б назвати Марс іржавою планетою.
Учень 7 : Люди колись вважали, що на Марсі можуть існувати живі істоти. Проте послані туди космічні зонди не виявили там жодних ознак життя.
слайд 19 5- Jupiter
Учень 9: Jupiter is the fifth planet. Jupiter is the largest planet. Jupiter is one of four planets with rings around them.
Учень 10: Юпітер такий величезний, що зміг би помістити всередині всі інші планети.
Учень 9: Юпітер – це одна з чотирьох планет, що мають кільця навколо себе.
Юпітер було названо так стародавніми римлянами на честь їхнього головного бога.
слайд 20 6-Saturn
Учень 11: Saturn is the sixth planet. It is large. Saturn is surrounded by beautiful rings.
Учень 12: Сатурн – це планета -гігант з кільцями навколо неї. Блискучі кільця Сатурна надають цій планеті найчарівнішого вигляду у всій Сонячній системі. Ці кільця складаються з льоду, скель та пилу.
слайд 21 7-Uranus
Учень 1: Uranusistheseventhplanet. It`s a giant planet made of liquids and gases. It`s hard and rocky too.
Учень 2: Уран – це гігантська планета , що складається із газів. Газ метан надає цій планеті чарівний блакитно-зелений колір.
слайд 22 8-Neptune
Учень 3:Neptune is eighth planet. It`s a giant planet made of liquid sand gases.
It`s hard and rocky.
Neptune has eight moons.
Учень 4:Нептун розташований так далеко від Землі, що його неможливо розгледіти із Землі навіть у найпотужніший телескоп.
слайд 23 9- Pluto
Учень 5: Pluto is the last planet. It is the smallest and coldest planet.
Учень 6: Плутон має п’ять супутників. Морозиво на Плутоні здаватиметься гарячим, адже там неймовірно холодно – 240 градусів Цельсія. Плутон такий холодний тому, що він розташований в 40 разів далі від Сонця, ніж Земля.
слайд 24Фізкультхвилинка
слайд 25 Гра «Знайди орбіту кожної планети.» Демонстрація моделі Сонячної системи
Вчитель 2:Let`s make a line of planets. Let`s find its place in the Solar System.
Вчитель 1: А тепер давайте розташуємо наші планетина на їхні орбіти, по черзі, за моїми підказками
слайд 26 Сонячна система
Меркурій по першій доріжці іде,
По другій – красуню Венеру веде,
А рідна Земля ось по третій біжить,
А Марс по четвертій за ними летить.
Юпітер за Марсом на п’ятій орбіті,
Сатурн аж на шостій, кільцем оповитий,
По сьомій орбіті Уран пролітає,
Нептун за Ураном по восьмій стрибає.
Останнім в системі Плутон пробігає, –
Але за планету його не вважають.
слайд 27 Вчитель 1: Неймовірна Сонячна система вийшла, та чогось не вистачає. Мабуть інших її складових. А зараз у Вас буде нагода їх отримати, адже ми розпочинаємо гру Правда чи Брехня.
слайд 28 Game “ TRUE or FALSE”(Учні працюють у командах. За кожну правильну відповідь гравці отримують наліпку — космічний об’єкт (зірку).)
слайд 29 Вчитель 2: Listen and say, yes or no. (Послухайте і скажіть, “так" чи “ні"):
1)Mars is the 4th planet from the Sun. (Yes).
2)Jupiter is the smallest planet. (No).
3) Saturn is the fifth planet. (No).
4) Earth is the second planet from the Sun. (No).
5)Venus is the coldest planet. (No).
6) Uranus Is an ice planet. (Yes).
7) Mercury is the first planet from the Sun. (Yes).
8) Venus is the nearest planet to the Sun (No)
9) Venus is the hottest planet (Yes).
10) Mars is often called the “Black Planet” (No)
слайд 30
1. Сонце – це планета?( Ні.)
2. Планети – це небесні тіла, які світяться світлом, відбитим від Сонця(Так).
3. Найближча планета до Сонця- Земля( Ні).
4. До Сонячної системи входять 10 планет ( Ні).
5. Венера і Марс є сусідами Землі( Так) .
6. Наша планета Земля знаходиться на третьому місці від Сонця( Так) .
7. Сонячна система у Космосі єдина ( Ні) .
8.Наша Сонячна система знаходиться в галактиці Чумацький шлях( Так).
9. Сонце є джерелом життя на Землі( Так).
10. Найбільшою планетою Сонячної системи є Юпітер(Так) .
11.У Сонячній системі зараз нараховують 8 планет( Так) .
12.Навколо Сонця обертаються планети і малі небесні тіла( Так) .
слайд 31 Отримані нагороди ( наліпки у вигляді зірочок ) діти приклеюють на аркуш чорного картону у довільному порядку, створюючи власну “галактику”, "сузір’я”, придумують планетам назви. Учитель відзначає всі роботи.
ІV Закріплення та перевірка набутих знань.
слайд 32 Гра " Третій зайвий"
У запропонованих ланцюжках знайдіть зайве слово і поясніть причину, за якої його необхідно виключити.
Сонце – Юпітер – Сатурн (Сонце)
Меркурій – Фобос – Венера (Фобос – супутник Марса)
Сатурн – Юпітер – Місяць (Місяць)
Демос – Фобос – Місяць – Сонце (Сонце)
V Підсумок уроку.
Вчитель 1: Швидко сплинув час подорожі, і нам треба повертатися додому. Ви дуже добре сьогодні попрацювали.
слайд33 Вчитель 2: Children, do you like our lesson? Do you like learning about planets, stars and space? There is a good tradition toguess a dream if ou see a “shooting star”. But it is not really a starat all! It`s a meteor that has come from space. Let`s guess a dream! And I hope that wewould beableto visit other planet sone day.
Вчитель 1 У вас на столах є зірочки, на яких ви можете записати свої бажання , а потім повісити ці зірочки на новорічну ялиночку.
слайд 34 Домашнє завдання :
1. Параграф 18 опрацювати.
2.Робота з роздатковим матеріалом.
3.Написати твір - есе на тему : " Космічна подорож".
слайд35 До зустрічі!