Урок на тему:" Квітка, як орган статевого розмноження"

Про матеріал
Дана розробка допоможе вчителям біології у короткий час підготовити урок із використанням ІКТ на різних його етапах, формувати в учнів ключові, спілкування державною мовою,уміння вчитися впродовж життя, здоров’язберігаючу, екологічну, естетичну, математичну, наукову, інтелектуально-гуманістичну компетентності. В розробці показані різні форми і методи роботи на уроці.
Перегляд файлу

 

Урок біології

у 6 класі на тему:

«Квітка, як орган статевого

 розмноження рослин»

 

Вчитель біології та географії

 вищої категорії,

Великонизгірецької ЗОШ

І-ІІІ ступенів,

Семенівської ОТГ,

Житомирської області,

Бурило Ганна Василівна

 

 

 

2020 р.

Біологія 6 клас

Тема уроку: Квітка – орган статевого розмноження рослин.

Лабораторне дослідження будови квітки.

Мета: формувати в учнів основні поняття про будову квітки, статеве розмноження рослин; значення основних частин квітки, різноманітність квіток; значення утворення статевих клітин для рослин у природі, типи квіток. Формувати ключові( спілкування державною мовою, математичну, природничу, уміння вчитись впродовж життя) предметні, міжпредметні  компетентності через наскрізні змістові лінії: «Здоровя та безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека та сталий розвиток». Розвивати уміння порівнювати, робити  висновки, узагальнення; уміння логічно мислити; розвивати увагу, спостережливість, уяву. Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та рослин навколишнього середовища.

Корекційна мета. Стежити за правильністю побудови відповідей дітьми.

Тип уроку. Комбінований.

Місце уроку в навчальній темі. Поточний.

Методи і методичні прийоми:

1. Інформаційно - рецептивний:

а) словесний: розповідь-пояснення, бесіда, повідомлення учнів, робота

з підручником, м/м дошкою.

б) наочний: ілюстрація, демонстрація, комп’ютер, м)м дошка.

Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, одержання з

тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.

2. Репродуктивний.

Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді,

конкретизація і закріплення вже набутих знань.

3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.

Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних

запитань, активізація уваги та мислення.

4. Сугестивний: застосування різних видів мистецтва.

5. Релаксопедичний: психологічне розвантаження

Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, презентація,

комп’ютер.

Основні поняття та терміни: статеве розмноження, маточка, приймочка, стовпчик, тичинка, зав’язь, спермії, пилок, насінний зачаток.

Література. Л.І. Остапченко  Біологія 6 клас.Київ Генеза 2014р,, Н.М.Поліщук Зошит Біологія 6 клас, Житомир 2018 р.; І.П.Упатова Біологія Нестандартні уроки 7-8 клас, видавництво Ранок, Веста 2007 р.; Л.Мєчник, Робочий зошит 6 клас до підручника  Остапченко Л.І., Тернопіль Видавництво «Підручники і посібники» 2019 р.ст 36. Презентаці дітей «Цілюща сила квітів та рослин», «Червона книга України»

Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап.

Організаційна підготовка до уроку. Зясувати готовність учнів до уроку: наявність зошитів підручників, олівців та іншого необхідного приладдя. Ми пам’ятаємо, що на уроці ми уважні, розумні кмітливі, працюємо враховуючи правила роботи на уроці.

Психологічна підготовка учнів (активізація уваги).

Усміхнімось  всім  довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді  обов'язково -

День до  нас  привітним  буде.

Інтерактивна вправа «Знаємо, хочемо дізнатися. Дізналися»

Знаємо?

Хочемо дізнатися?

Дізналися?

Розмовляємо українською мовою.

Корінь Листок. Пагін

Будову квітки

Будову квітки

Розмноження рослин, вегетативне, статеве

Функції її частин

Функції її частин

Будова бруньок та різниця між ними…

Оцвітину, її склад

Що таке оцвітина?

Квіткова-округла, із зачатковими квітками

Головні частини квітки. Типи квіток. Цікавинки про квіти.

Що таке головні частини квітки?

Місце утворення статевих клітин

Значення квітки

 

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок учнів.

(Слайд 2-3) До початку вивчення нового матеріалу ми згадаємо, які частини квіткової рослини ми вже з вами вивчили? (корінь, пагін, бруньки, вегетативне розмноження) і візьмемо робочу картку.

1.Рослина це відкрита, чи закрита система?

2.Пояснити, що рослина це відкрита система.

3. Що таке розмноження? (Збільшення кількості особин будь-якого виду організмів).

4. Що таке вегетативне розмноження? (відбувається за допомогою нестатевих клітин – спор, або при допомозі вегетативних органів: кореневищами, цибулинами, бульбами, вусами, або їх частинами).

5. Назвати види вегетативного розмноження по карточках «Вегетативне розмноження рослин».

6. Що таке статеве розмноження? ( за допомогою статевих клітин:чоловічих - сперматозоїдів і жіночих – яйцеклітин)

7. Будова бруньок.

8.Порівняти по схемі Венна. Показати подібність та відмінність між будовою листкових та квіткових бруньок. (Сл.3 - 4)

1 - ознаки листкової бруньки; 2 - ознаки квіткової бруньки; 3 - спільні ознаки.

Поміркуйте! Білі, жовті, фіолетові, рожеві, червоні – яких тільки не

побачиш у природі. Але квіток із зеленим забарвленням пелюсток майже

немає, чому це так? Звідки взялися квіти ? (сл.. 8).

      Щоб жити потрібні сонце, свобода і маленька квіточка.

Г.К Андерсен.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

(Сл..8-(4))

Гра «Галявина» Людське око завжди помічає прекрасне, як оці квіти на уявній галявині, яку нам потрібно перейти, щоб розкрити тему уроку, але з умовою, нам необхідно відповісти на запитання, які ховаються під квітками.

Кожен бере квітку. Давайте подивимось із другої сторони картинки квітки. що там заховане? Так є розповіді та питання…

Живуть квіти у міфах та легендах .

Повідомлення учнів

Афродіта, богиня кохання і вроди, коли дізналася про смерть коханого Адоніса і  бігла до місця загибелі поміж кущі шипшини не помічаючи, як гострі колючки ранять руки і капала кров.- на їх місці  утворювались червоні троянди.

Серед квітів є особливі - геральдичні. Вони стали державними символами, представляючи на гербах цілі країни, або знамениті прізвища. Це

квітка троянди, так сподобалася представникам королівського дому Ланкастерів, що ті зробили її своєю емблемою.(Англія)

Тріада з лілій стала символом королівської династії Бурбонів.(Франція)

Жовта хризантема була покладена в основу імператорського друку Японії і використовується як герб.

Конвалія -  стала національним символом Фінляндії.

Поети та композитори не можуть уникнути теми квітів у своїх творах.

 

Квіти

Які дивовижні ці квіти,

У кожній чарівність своя.

Всі різні, та й що говорити —

У квіти закохана я.

Надія Красоткіна

-Дівчину та жінку часто порівнюють із квіткою .наприклад, із квітками калини порівнюють молоду дівчину. А от із її плодами жінку.

 

«Мова квітів» (Присвоєння значень для квітів відоме як «мова квітів»)

  • Червоні троянди -  символ любові, краси та пристрасті.
  • Маки є символом спокою у момент смерті. У Великій Британії, Новій Зеландії, Австралії і Канаді, а також останнім часом в Україні символічні зображення червоного маку носять на пам'ять про солдатів, загиблих під час війни.
  • Іриси та лілії використовується в похованнях як символ з посиланням на «воскресіння життя».
  • Ромашки є символом невинності.
  • У скарбниці народної творчості є досить багато прислів’їв та приказок на тематику квітів, а також загадок., але до цього вернимось пізніше  
  • Словникова робота (додається за інтересами, наприклад, відшукати значення імен: Роза, Лілія. Якій квітці я відповідаю по гороскопу, даті народження)

 

А тут і питання…( на картці яку витягнув учитель)

1. Які ви знаєте рослини, що цвітуть? Назвати(троянди,чорнобривці, майори, повняки і багато інших, весняних, літніх, осінніх видів рослин)

2. Яке значення має квітка в житті людини?( квітами милуються, висаджують для прикраси дворів, вітають у дні урочистостей, на дні народження, свята, просто так, щоб зробити людині приємність…)

3. Для чого рослині потрібна квітка?

ІУ. Вивчення нового матеріалу.

Дане питання розглянемо на уроці вивчаючи квітку. Розшифруйте будь-ласка хмаринку. D:\Семінар  лютий\Квітка Томчук\Word Art 2.jpeg    Сл.

Так, правильно: «Квітка – орган статевого розмноження» це і є тема нашого уроку.(.Сл.5-8) ))0) Завданн

Цей урок ми проводимо у гарний зимовий день, але скоро наступить весна найкрасивіша пора року. Відбудуться зміни в природі

Пригадайте із свого життєвого досвіду: - будуть рясно цвісти вишні сливи, груші …(Слайди № 8-10    )

Квіти, квіти…

Чарівні квіти, Картинки по запросу "малюнок квітучий сад"

Кольорові великі й малі…

Ви умієте душу зігріти,

Бо і самі ви – душа Землі.

Ви побачили різнобарвя квітів (слайди № 8 )

А що ми хочемо тепер із цієї теми знати?( Будову квітки, функції її частин, значення цих частин для самої рослини, для природи в цілому і для життя людини. Прикріпимо наші очікування.

А що відбувається із квітами після відцвітання? (Слайд № 9)

 

Який новий орган утворився із генеративної бруньки? (Квітка)

Тож давайте знайдемо відповідь, що таке квітка працюючи з підручником.

Пошукова робота 2. Робота з підручником ( ст. 125 1-й і 2-й рядок.) і словниками. Зачитайте. Дайте визначення . Квітка – це…………………………………………………………………………………………………………...

………………………………………………………………………………………………………………………………

Знайти визначення в інтернеті, що таке квітка, а також у словнику.

(Інтернет - ресурс. Квітка – видозмінений укорочений, нерозгалужений пагін з обмеженою здатністю до росту, метаморфізованими листками, призначений для запилення, статевого процесу і утворення насіння та плодів, що формується у квіткових рослин).

(Визначення з підручника. Квітка - це генеративний орган, який забезпечує статеве розмноження квіткових рослин)

(Знайти у Біологічному словнику -  виписати визначення дома, або в школі).

Квітка – це орган рослини у якому відбуваються всі події, пов’язані із статевим розмноженням. Тому квітку називають генеративним органом. Для статевого розмноження необхідно утворити гамети та умови для їхнього  запліднення, забезпечити надійний захист головних учасників цього процесу.

Яка повинна бути будова квітки?

Різноманітність квіток Сл.№ 9,10,11,… .

Актиноморфні Сл № 10

Зигоморіфні Сл.№ 11

Забарвлення квіток Сл.№12

Будова чашечки Сл.№13

Будова квітки(віночок буває.вільнопелюстковий зрослопелюстковий. Сл №14

Вільнопелюстковий віночок Сл.14

Проста оцвітина Сл № 15

Подвійна оцвітина Сл. 16

Проаналізуємо схему будови квітки (Слайд №  18 ) і ст. 125 підручника.

Завдання. Сл.17. Розглянути будову квітки, познайомитись із новими термінами, які означають назву частин квітки. Визначити , які терміни необхідно знати по хмаринці

(Термінив хмаринці

Вивчення частин квітки Сл.18)

Картинки по запросу "малюнки верхня і нижня завязь"

 

                    

У вас у групах є картки із планом роботи для кожної групи

Будьте уважними, кмітливими…

План роботи в групах.

1 група. Будова квітки, (роздати      малюнки)

Завдання– підписати частини квітки на малюнках, в зошиті.Сл. 17-18

2 група. Головні частини квітки.

Звіртися, чи ви правильно підписали малюнки?

Формула квітки та діаграма.

Вчитель. Тепер додаю до розповіді таку інформацію.

Діаграма квітки: коротко – схематично можна показати будову квітки у вигляді схеми, в якій умовними знаками позначені усі частини квітки.

Так чашолистики та пелюсточки позначають дужками, тичинки –виїмчастими кружечками, маточку більшим кружечком, розташованим у центрі схеми, квітконіжку зафарбованим  кружечком.

Запишемо у завданні діаграму квітки, адже формула у вас є для квітки рослини картоплі. Картоплі: Ч(5) П(5) Т5 М1.

 ( розглянемо її на макеті.)

Формула квітки:

Чашолистики –Ч кількість         

Пелюсточки – П кількість

Тичинки – Т кількість

Маточка – М кількість

1- неправильна квітка

Зрослі між собою частини квітки беруть в дужки, не зрослі доплюсовуються.

Давайте тепер складемо формулу квітки…Записуємо початкові букви і вказуємо число відповідних елементів.

Наприклад: формула квітки: суниці: Ч5П5Т5М1 гороху:

рослин родини  Метеликових Ч(5) П3+(2)Т(9)+1 М1;

Картоплі: Ч(5) П(5) Т5 М1.

Завдання. Зробіть доповнення виразів:

1. Чашолистики виконують функцію захисту внутрішніх частин квітки

2. Якщо чашолистки відокремлені один від одного то квітку називають роздільнолистою. Наприклад у вишні.

3. Якщо вони зрощені між собою то квітку називають зрослолистою. Наприклад у картоплі.

(Додаток. Схема:Будова тичинок і маточок )

Завдання. Пояснити будову квітки, діаграму та формулу квітки за кольоровими картками однієї або декількох рослин.

Завдання. Використовуючи термінологію, написати схеми будови жіночої та чоловічої систем розмноження у квітковій рослині використовуючи прийом  «кластер». Сл № 19 -20– будова маточки.

Маточка ( приймочка – стовпчик – завязь – насінний зачаток – зародковий мішок - 2 клітини: центральна, яйцеклітина, ще 6 клітин. Насінні зачатки – покриви – пилковхід - проникає пилкова трубка, після запліднення – насінина, із стінок завязі – стінка плода. Насінина + стінка плода = плід.)

(Тичинкова нитка - пиляк – гнізда з пилком – пилок – 2 статеві клітин, вегетативна клітина. Пилинка це мікроспорангій) Сукупність тичинок квітки називається андроцеєм. Тичинки мають різну форму, яка сильно варіює і служить систематичною ознакою. Сл.№21

(Завершити схеми: будова тичинок і маточок

БУДОВА МАТОЧКИ:

ПРИЙМОЧКА

СТОВПЧИК

ЗАВ’ЯЗЬ

ПОКРИВИ Н.С .- пилковхід – пилкова трубка

НАСІННІ

ЗАЧАТКИ н а с і н и н а

Із стінок завязі – стінки плода

Насінина + стінки плода = п л і д.

 

БУДОВА ТИЧИНКИ

2 СПЕРМІЯ      1 ВЕГЕТАТИВНА

                             КЛІТИНА

ПИЛИНКИ

ПИЛОК

ПИЛКОВІ ГНІЗДА

ПИЛЯК

ТИЧИНКОВА НИТКА)

 

Група №2 Перевірте відповіді по малюнку 140 підручника..

Розглянути та записати схему морфологічної будови квітки(обом групам). Вміти відтворити.

Схема будови квітки.

Картинки по запросу "будова квітки малюнки картинки"

Повідомлення.

Велику увагу приділяв  вивченню головних частин квітки С.Г.Навашин професор Київського університету. Дістав міжнародне визнання. Але про це детальніше через урок дізнаємось.

Перевір себе Сл № 22 – 23.

Підсумок. Загальну будову квітки ми вивчили завдання виконали.

№ 3. Типи квіток. ( тичинкові, маточкові, однодомні, дводомні.

І група.

Завдання 2. Прочитати в підручнику, дати відповідь, які квітки називають тичинковими та маточковими, одностатевими та двостатевими. (Ст 127). Тичинковими(чоловічими) називають квітки у яких з головних частин квітки є лише тичинки. Сл.№ 30 Типи квіток схема.

Маточковими (жіночими ) називають квітки у яких із головних частин квітки є лише маточки.

Квітки, що мають лише тичинки або лише маточки називають одностатевими.

Квітки, які мають і тичинки і маточки називають двостатевими.Сл 2-25.

(Одностатеві квітки верби, голі, сидячі. Сл 26-27.

Двостатеві квітки яблуні, лілії).

ІІ група.

Завдання 2. Прочитати в підручнику, дати відповідь, які квітки називають нестатевими та рослини однодомними та дводомними

Нестатеві або стерильні квітки  - це частина квіток без тичинок і маточок. Вони яскраво забарвлені, приваблюють комах до статевих квіток, які розташовані поруч. Це язичкові квітки соняшника, волошки.Сл 28.

Якщо на одній рослині розміщені як тичинкові так і маточкові квітки то таку рослину називають однодомною. Однодомні: кукурудза, огірки.Сл 29.

Якщо ж тичинкові та маточкові квітки містяться на різних особинах (чоловічих і жіночих), то такі рослини називають дводомними.

Дводомні ( верба, тополя, обліпиха, коноплі.) (Ст. 127, 128 ) Сл № 30.

Пояснення що таке двостатеві, а що таке одностатеві квітки.

Якщо в одній квітці є маточка, як жіночий орган і тичинки як чоловічий такі квітки називаються двостатеві, це однодомні рослини. (Вишня, персик, лілія.)

Висновок груп про виконану роботу.

Задача.1-н садівник посадив обліпиху чекав, чекав плодів, а їх не було, а в сусіда - дуже гарна і кожного року давала розкішні плоди. Чому, діти не було плодів на обліписі у садівника?

Висновок. Памятайте, як садити дома рослини, то слід використати набуті знання на уроці. В такому разі садити слід 2 рослини, 1-у із чоловічими квітками, а другу із жіночими, щоб не вийшло як у садівника по задачі.

У обліпихи, тополі, верби формуються чоловічі і жіночі квітки на окремих рослинах. Називають їх дводомні - діти ви правильно зрозуміли.

Давайте підкажемо садівнику, що ж робити, щоб зародила обліпиха…

(Якщо буде рости рослина лише із чоловічими квітками, то можна буде дочекатись плодів, чи ні?

- Ні!

…порадимо йому посадити поряд рослину із жіночими квітками. Тоді він точно буде кожного року мати багато плодів.

Підсумок. Ми вивчили з вами будову квітки, типи квіток та рослин, роздивіться загальну схему. Завдання: навчитись її озвучувати, розуміти, використовувати.

У. Закріплення вивченого матеріалу

Лабораторне дослідження. Будова і різноманітність квіток.

Мета роботи: вивчити будову квіток.

Обладнання: модель квітки, гербарні, живі зразки рослин троянди, тюльпани, підсніжники, таблиці.

Хід роботи.

1. Розгляньте квітку запропонованої рослини. Знайдіть частини квітки, що утворилися із стебла. квітконіжку та квітколоже, а також частини квітки, що утворилися з листків.

2. Запишіть назви частин квітки та заповніть таблицю.

Будова та функції квітки

Частина квітки

Будова

Функції

 

Вісь квітки, на якій розташовуються інші частини квітки, може бути опукла, видовжена, укорочена, плоска або увігнута.

 

 

Зовнішня частина подвійної оцвітини, що складається з чашолистиків, може бути роздільнопелюстковою або зрослопелюстковою.

 

 

Внутрішня яскраво забарвлена частина подвійної оцвітини, що складається з пелюсток, може бути

роздільнопелюстковою або зрослопелюстковою

 

 

Складаються із тичинкової нитки і пиляка.

 

 

 

Складається із завязі і приймочки, які розташовані на стовпчику. Утворюються в результаті зрощення країв одного або декількох

плодолистиків

 

Висновок…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 ( 1 стовпчик. Відповідь до лабораторного дослідження. Квітколоже, чашолистки, пелюсточки, тичинки, маточки)

3-й стовпчик. Утримує інші частини квітки. Захищають пелюсточки та головні частини квітки від несприятливих умов. Приваблює комах та захищає Г.Ч.К.. Утворюються чоловічі статеві клітини. У зародковому мішку утворюються жіночі статеві клітини.

Висновок. На лабораторному дослідженні ми вивчили будову квітки, та функції її частин. Із стебла утворились квітконіжка та квітколоже. Із листків утворились тичинки, маточка, пелюсточки, хоч мало квіток із зеленими пелюсточками, але є.

Завдання. Фрукти та овочі. Що це? Результат якого процесу?

Давайте подумаємо. Ми говорили, що ж може бути після відцвітання…- утворення плодів та насіння.

Яка функція квітки? Сл.№ 31.

Ми переконались в лабораторному дослідженні, що квітка виконує функції:

- утворення плодів та насіння.

- приваблення комах;

- утворення статевих клітин;

- щоб утворився плід і насіння квітка завдячує комахам, процесу запилення про який дізнаєтесь на наступному уроці.

Діти , що ми допишемо у таблиці, у графі ДІЗНАЛИСЯ: - функції вище вказані, частини квітки та також їх функції. Прикріпіть свої …

Утворення плодів та насіння.

Діти, чи важливо те, що у квітці утворюються плоди і насіння?

Так, адже ми знаємо із теми «Розмноження рослин», «Розмноження тварин» що утворюється зигота, з якої розвивається зародок нового організму, а також із теми «Листок» про результати фотосинтезу, та утворення органічних речовин, а також відкладання їх у запас…

От вам і плід? А якби не було квітки? Був би таким плід?....

Подивимось на слайд 32. Адже правда, щоб жити, потрібні сонце, свобода і маленька квіточка. Адже після цвітіння утворюється плід. А от уявіть собі, що квітка зникла, пропала, що відбувалося б?

 - не буде приваблювання комах,

- не утворяться статеві клітини,

- не утворяться плоди…

А хто є винуватцем того, що зникають квітки?

…- по різних причинах…

- а людина може бути винна в тому, що зникають квітки? Так…

Але ж людина розумна…

Доповнимо . Сонце - рослина з вегетативними органами – маленька квіточка.

Послухайте будь-ласка такі слова…

Я зірвав квітку і вона зівяла у мене в руці.

Я спіймав жука і він помер у мене на долоні.

І тоді я зрозумів, що доторкнутись до красивого потрібно тільки серцем.

Тож важливо охороняти рослини? Так.

 

Сл № 32. «Червона книга України ти Житомирської області»

 

Ми кожну квіточку повинні берегти, що для цього слід зробити?

А в країні є такий документ, за яким квітка почувається захищеною?  (Це Червона книга)

В 1996 р на Житомирщині  була створена Червона книга Житомирщини до я кої занесено квіти, які зникають і ми їх повинні шанувати і берегти.

1. Зозулині черевички(1996 р)

2. Сон широколистий(1979 р)

3. Глід український-(1991 р)

4. Козилець український(1991 р)

5. Лілія лісова (1996 р)

6. Підсніжник білосніжний(1996 р)

Слайди конвалія, глід, підсніжники, проліска дволиста.

Слайд № 34.

Стривай! Не рви. Квіти - це природи діти.

Дивись, як розпустились пелюстки

І ми повинні вміти розуміти,

Що їх потрібно берегти

 

У Вас було завдання зібрати цікавинки про квіти…

Сл.№ 35. Наприклад, «Квітковий годинник»

Карл Ліней. 1735 р. – «Система

природи». Склав годинник флор.

Розкриваються квітки в певний час.

Шипшина, цикорій – 5 год. ранку.

Кульбаба, польова гвоздика – 6 год.

Дзвоники, картопля, біле латаття – 7год.

Нагідки, чорнобривці - 8год.

Закриваються квітки.

О 14-15 год. квітки кульбаби,картоплі.

О 16-17 год. нагідки. О 17-18 - мати й мачуха.

О 19 – латаття закриває квітку, ховається у воду, о 20год. - лілійні, шипшина.

«Цікавинки»

Ви знайшли ж повідомлення. Повідомлення знайти цікаві факти

Завдання : «Най-най»

Сл № 36.- Сама красива квітка у кактуса «Цариця ночі» цвіте 2 години. Кращого аромату не буває

Сл № 47 Дивне у світі квітів

Квітка ряски  в діаметрі ),1 мл.

Психотрія – запилюється комахами та колібрі.

Арабідопсіс – рослина  космосу.

Сл. № 38  Найбільша квітка «рафлезія» діаметр квітки 1м. з неприємним запахом тухлого мяса.

Сл № 39.  Аморфафалус гігантський  подібна до рафлезії.

Сл 47. У Запорізькій області зацвіла кульбаба

А у Львові кожного року цвіте сакура подарована японцями. А ще японці навчають своїх дітей із раннього дитинства замічати красиве, адже кажуть «Краса врятує світ» , тому вчать дітей складати із природного матеріалу красу для дому, займатись флористикою.

А ще вам було приготувати загадки.

То ж давайте ми їх відгадаємо. Загадуйте команда команді

 «Загадки»

І група

1) Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю,

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку

(Пролісок)

 

2)Запалали в чистім полі,

Наче галстуки червоні.

То палає в полі так

Польовий червоний...

(Мак)

 

3)Стережуть колючки їй

Цвіт весняний запашний,

А осінньої години -

Червонясті намистини.

(Шипшина)

ІІ група

4)Із зеленої сорочки,

Що зіткав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки.

Як зовуть їх? Відгадай!

(Конвалії)

 

5)Стоять в полі сестрички:

Жовті очка, білі повічки

(Ромашки)

 

6)Стоять красуні на воді,

Вінки в них білі й золоті

(Лілеї).

 

Робота в парах.

Шукаємо помилку. Пояснюємо її.

Це одностатеві чи двостатеві квітки? Слайд 42.

Пояснити Чому одні квітки називаємо одностатевими другі – двостатевими? Сл.43.

Тестові завдання Виберіть одну правильну відповідь

1. Квітка – це орган:

A) спороношення;

Б) статевого розмноження;

B) насінного розмноження;

Г) вегетативного розмноження.

2. Рослина з одностатевими квітками – це:

A) слива;

Б) тополя;

B) яблуня;

Г) суниці.

3. Однодомна рослина – це:

А) верба;

В) коноплі;

Б) тополя;

Г) кукурудза.

4. Зародок у покритонасінних рослин розвивається із:

A) зиготи;

Б) насінного зачатка;

B) яйцеклітини;

Г) стінок зав’язі.

5. Плід утворюється із:

А) зав’язі;

В) тичинок;

Б) маточки;

Г) квітколожа.

6. Репродуктивний орган квіткової рослини – це:

А) плід;

В) стебло;

Б) корінь;

Г) листок.

7. Відділ рослин, якому притаманне подвійне запліднення:

A) мохоподібні;

Б) голонасінні;

B) покритонасінні;

Г) папоротеподібні.

Відповіді: 1- Б; 2- Б; 3 – Г; 4 – А; 5 –А; 6 –А; 7 – В.

Завдання. Яка група швидше.

І гр. Які частини квітки зображені на слайді? Сл.44.

ІІ гр. Описати будову тичинки та маточки Сл.45.

УІ.  Підсумок уроку.

•Підсумок уроку проводимо разом з учнями.

•На уроці ми дізналися про ( будову, функції квітки та її частин, різноманітність, цінність квіток, квіткових рослин, використання їх як лікарських рослин, наприклад, ромашки, звіробою, глоду.…

•Ми повинні знати будову та функції квіток….

•Ми повинні вміти розповісти будову квітки, визначити функції її частин. кв УІІ. Домашнє завдання § 33, питання в кінці тексту. Підготувати повідомлення. Пристосування квіток рослин до запилення. Наступний урок Суцвіття.

Постарайтесь виготовити квітку у переддень 8 Березня по рекомендаціях – 2..

 2  3

Як ген можна примінити до будови квітки. Пояснити - 3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
4121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку