Урок на тему Література рідного краю. Олена Станіславівна Ходюк «Мій тато янгол» (із збірки «Казки незламності»).

Про матеріал

Урок літератури рідного краю у 5 класі. Олена Станіславівна Ходюк «Мій тато янгол» (із збірки «Казки незламності»).

Конспект уроку з літератури рідного краю коротко знайомить з біографічними відомостями письменниці, з її казкою «Мій тато янгол» (із збірки «Казки незламності»), із завданнями на закріплення матеріалу, розвиває читацькі інтереси, творчу уяву учнів, логічне мислення.

Казка О. С. Ходюк «Мій тато янгол» - відображає реальні сучасні події, які відбуваються в Україні, надихає на віру у Перемогу.

Перегляд файлу

Тема. Література рідного краю. Олена Станіславівна Ходюк «Мій тато янгол» (із збірки «Казки незламності»).

Мета. Коротко ознайомити учнів із біографічними відомостями О. С. Ходюк, із змістом казки «Мій тато янгол» (із збірки «Казки незламності»); вдосконалювати навички виразного читання; розвивати читацькі смаки школярів, їхню творчу уяву; виховувати повагу до українського слова, гордість за талановитих письменників нашого краю – наших земляків, плекати національну свідомість, патріотизм, виховувати співчуття зневажливого ставлення до війни.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Обладнання. Портрет О. С. Ходюк. Збірка «Казки незламності», малюнки учнів до казки «Мій тато янгол», окопні свічки, енергетичні батончики, янголи, сердечка.

Міжпредметні зв’язки: історія, зарубіжна література.

Теорія літератури: казка, літературна казка.

Епіграф:                                 Честь і слава незламним!

                   О.  С. Ходюк

Хід уроку

І. Мотиваційний етап.

1. З’ясування емоційної готовності до уроку. (Добре слово душу зігріє. Скажіть одне одному добре слово).

2. «Мікрофон-1». Продовжте речення. «Від сьогоднішнього уроку я очікую…»

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Учитель. Шумщина – це земля, овіяна легендами, край неповторної краси, з мальовничими селами, родючими землями, пишними лісами і гаями. Жили і живуть тут талановиті люди. Ми маємо знати їхні імена, їхню творчість, щоб мати повніше уявлення про свою малу батьківщину, аби більше цінувати її, трепетніше любити.

 Дорогі мої, п’ятикласники! Сьогодні у нас незвичайний урок, урок літератури рідного краю. Ми помандруємо у казковий незламний світ нашої землячки Олени Станіславівни Ходюк, яка написала збірку «Казки незламності», яку присвятила воїну-захиснику України сину Владиславу та його побратимам. Ви дізнаєтеся про деякі факти з біографії письменниці, детальніше ознайомитеся із казкою «Мій тато янгол». 

C:\Users\Teacher\Documents\1708427572095.jpg
 Казки незламності – це сімнадцять різноманітних сюжетів про виклики сьогодення, про війну і втрати, але водночас про віру, незламну й всеперемагаючу. Ознайомлення учнів із портретом О. С. Ходюк, її біографічними відомостями.

 Всі ви знаєте, що в нашій країні війна… Події, які відбуваються в Україні вплинули й на літературу. З’явилися твори на військову тематику. Створилось дві реальності: світ, в якому стріляють, помирають від куль і світ, в якому триває життя.

В моїй Україні сьогодні війна,

Небачена людством донині,

Весь світ пробудила страшна новина.

- Вночі, о четвертій годині.

                                                        Людмила Федорова

             Готуючись до цього уроку, я сподіваюсь, що ви ознайомилися із деякими сюжетами із збірки О. С. Ходюк «Казки незламності», зокрема із казкою «Мій тато янгол».

 Ці казки незламності не вигадка, сюжети засновані на реальних подіях. Прості, доступні тексти, яскраві та сучасні, захоплюють з першої хвилини, багато ілюстрацій.             

 Діти до зошитів записують дату, тему уроку, епіграф.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда.

- Згадайте, що таке казка? (Це фольклорний розповідний твір про вигадані, а часом фантастичні події.)

- Які види казок ви знаєте? (Народні та літературні.)

- Яка між ними відмінність? (Народні створив народ, літературні створили письменники.)

- Назвіть відомі вам народні казки.

- Які літературні (авторські) казки ви знаєте?

 

ІV. Сприймання та засвоєння навчального матеріалу.

1. Виразне читання епізодів казки «Мій тато янгол» вчителем, учнями.

Словникова робота.

Янгол – символ світла, доброго, духовного, піднесеного, символ вісника долі, божої волі. За давніми уявленнями, кожна людина від народження отримує від Бога свого ангела-хранителя.

Війна – збройна боротьба між державами.

Незламний – міцний, непохитний.

2. Бесіда за запитаннями, робота з текстом:

1. Чому так називається збірка О. С. Ходюк «Казки незламності»?

2. Які казки із цієї збірки ви прочитали?

3. Про що говориться в казці «Мій тато янгол», які образи зустрічаються в ній?

4. Знайдіть у казці і зачитайте, яким Софійка пам’ятає свого тата?

(Красивим, усміхненим, турботливим. Він умів розважити, коли хмаринка суму з’являлася на обличчі донечки. Підходив, обіймав, розказував смішні історії. І ставало веселіше.

5. У якому вигляді Софійка хотіла бачити тата? (У вигляді янгола.)

6. Які були уявлення Софійки про тата-янгола? Знайдіть у тексті казки, зачитайте. (Може він як подих вітерця? А може як хвиля на ставку? Ні, напевно як хмаринка.)

7. За що хвалив тато Софійку? (За майстерність малювати.)

8. Яка неймовірна думка прийшла Софійці? (Що її тато-янгол має форму серця. На великому аркуші паперу Софійка намалювала тата-янгола і прапор України.)

9. Кому передавала Софійка свої малюнки? (Волонтерам, щоб вони відвозили на фронт воїнам-захисникам, побратимам тата.)

10. Яку казку пригадала дівчинка із зарубіжної літератури, яку читала у 5 класі? («Пензлик Маляна»)

11. Про що мріяла Софійка? (Про Перемогу)

(Звучить пісня «Тату» - Ярина Мицик)

Дослідницька робота.

 За спільними ознаками і належністю до певних сфер об’єднайте образи, які зустрічаються у казці «Мій тато янгол» у світи.

 Світ людей: тато, мама, Софійка.

 Світ природи: вітерець, ставок, хмаринка.

 Світ віри: янгол, серце, прапор України.

 Світ війни: сум, втрати, горе.

- Що означає кожен із цих світів?

- Що символізує?

Вчитель. Ви всі активно працювали, правильно відповідали на запитання, виразно читали відповідні епізоди із казки. Намалювали малюнки, сердечка, янголи, які відішлете нашим воїнам-захисникам. Вони надихають нас у віру в Перемогу.

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка.

Ось наші воїни відважні,

Вони усі – герої справжні!

Йдуть боронити Батьківщину –

Прекрасну нашу Україну!

(Діти крокують на місці)

Запитання.

- А що для вас Україна?

- Що означає боротися, боронити Батьківщину?

Робота в групах.

І. Група. Скласти інформативне ѓроно щодо характеристики воїна-захисника.

 

 

 

 

 

Воїн-захисник

 

 

 

 

 

 

ІІ група. Скласти інформативне ѓроно щодо характеристики тата-янгола.

 

 

 

 

 

 

                                                          Тато-янгол

 

 

 

 

Робота в парах.

Знайдіть у тексті казки «Мій тато янгол» символи, які вам зустрічалися. Запишіть у зошити. (Подих вітерця, хвиля на ставу, хмаринка, серце, янгол, прапор України.)

Гра. «Хто швидше». Знайти в тексті казки (епітети за одну хвилину).

V. Рефлексивно-оцінювальний етап.

1. «Мікрофон-2.» Після прочитання казки я зрозумів, зрозуміла…

2. Саморефлексія діяльності.

- Як ви оцінюєте власну роботу на уроці?

- Чи досягли ви відповідних результатів?

- Що цьому сприяло?

VI. Підсумок уроку.

1. Збірку «Казки незламності» написала О. С. Ходюк. Вони мені запам’ятаються назавжди.

2. Крім народних казок є ще літературні, які мають авторів.

3. Я читала казку «Мій тато янгол» і була дуже вражена, бо події у ній схожі на те, що відбуваються в Україні.

Вчитель. Я вірю, що ми переможемо! Бо ми на своїй землі! Нехай кожна дитина дочекається свого тата. Нехай їхні маленькі серця зігріє батьківська любов.

 Честь і слава незламним!

Щоб ви хотіли побажати нашим воїнам-захисникам, захисницям?

1. Міцного здоров’я.

2. Світлого настрою.

3. Успіхів на всіх фронтах.

4. Нехай Бог береже кожного українського воїна.

5. Шана і слава захисникам, захисницям.

6. Наснаги, щастя, сили та любові.

7. Низький вам уклін і велика подяка.

8.Хай буде щасливою ваша дорога.

9. Незламного духу та мирного неба.

Відео про Героїв Щумщини, які віддали своє життя за Україну…

https://www.facebook.com/100001962245619/videos/1114467226199267/

VII. Домашнє завдання.

Прочитати твори для дітей Іванни Блажкевич.

1

 

docx
Додано
7 березня
Переглядів
170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку