Урок на тему "Майбутній час польської мови. "Мої плани на канікули"

Про матеріал

Конспект для факультативного вивчення польської мови, збагачення словникового запасу учнів. З метою навчити учнів розпізнавати дієслова в текстах, утворювати майбутній час дієслів, будувати з ними речення; розвивати вміння описувати свої плани на майбутнє з допомогою дієслів; виховувати культуру мовлення і грамотність, прищеплювати любов до сільської природи.

Перегляд файлу

Tема.                       Moi plany na wakacje.

(Мої плани на літні канікули. Дієслова майбутнього часу)

Мета: навчити учнів розпізнавати дієслова в текстах, утворювати майбутній час дієслів, будувати з ними речення; розвивати вміння описувати свої плани на майбутнє з допомогою дієслів; виховувати культуру мовлення і грамотність, прищеплювати любов до сільської природи.

 

Przebieg lekcji

І. Faza wprowadzająca

1. Powitanie i sprawdzenie listy obecności.
-Dzień dobry! Proszę siadać. Sprawdzamy obecność.

Wszyscy są, witam was,

Zaczynamy już ten czas.

Jestem ja, jesteś ty

Raz, dwa, trzy

2. Sprawdzanie wiedzy z poprzedniej lekcji.

Опитування учнів на знання назв свійських та диких тварин.

ІІ. Wprowadzenie do nowego tematu. Zapoznanie uczniów z tematem lekcji.

 Діти, яка пора року наближається до нас? (Літо)

Назвіть цю пору року польською мовою. Які ще пори року ви знаєте? Молодці!

Кожен з вас уже мабуть має якісь плани на літні канікули. А чи знаєте ви як буде польською мовою канікули? А хочете знати.  Тоді відгадайте кросворд.

1. 3. 4. 6. 7.

 

K

R

O

W

A

 

 

 

 

 

 

B

A

R

A

N

 

 

 

 

 

K

O

T

 

 

 

 

 

Ż

A

B

A

 

 

D

Z

I

Ę

C

I

O

Ł

 

 

 

Z

A

J

Ą

C

 

 

 

 

P

I

E

S

 

 

 


2. 5.

 

 

 (Wakacje)

Отож, сьогодні на уроці ми з вами будемо працювати над темою Moi plany na wakacje. Але для того, щоб уміти розказати про свої плани польською мовою, вам потрібно познайомитися із майбутнім часом дієслова. Адже саме ці дієслова стануть нашими помічниками.

Отож, мета нашого уроку навчитися розпізнавати дієслова в текстах, утворювати майбутній час дієслів, будувати з ними речення; розвивати вміння описувати свої плани на майбутнє з допомогою дієслів; виховувати культуру мовлення і грамотність.

 

III. Opracowanie i utrwalanie nowego materiału.

1. Nauczyciel wyjaśnia nowy materiał. Objaśnia, w jaki sposób tworzy się czas przyszły.

 

2. Rozwiązanie zadań.

a) Zapisz tylko czasowniki.
         Pracować, koń, odpoczywać, spać, wiatr, las, czytać, liść,  kość, grać igry komputerowe,  miś, słuchać muzyki,  chodzić na rzekę, gość, opalać się, jeździć na rowerze,  taniec, jeździć na rolkach, kino, kąpać się w rzece, spacerować, pole, uczyć się polskiego, jechać metrem, mysz, jeść słodycze, robić zdjęcia.

 

b) Прочитайте  речення. Вкажіть дієсловa майбутнього часу. Визначте особу.

Jabłoń będzie kwitnąć wiosną.

Dzieci będą śpiewać.

Jutro będę pić mleko.

Będziecie jutro na rzece?

Czy będziesz pisać list do Mikołaja?

Będziemy oglądać nowy film.

 

c) Скориставшись дієсловами із цієї вправи перекладіть наступні речення.

Я буду дивитись новий фільм.

Вони будуть співати.

Оля буде завтра на річці.

Ти будеш пити молоко.

Ви будете писати листа Миколаю.

 

Фізкультхвилинка

Tu paluszek, tam paluszek,

Kolorowy mam fartuszek.

Tu jest rączka, a tu druga,

A tu oczko do mnie mruga.

Tu jest buźka, tu ząbeczki,

Tu wpadają cukiereczki.

Tu jest nóżka i tu nóżka,

Chodź, zatańczysz jak kaczuszka.

 

d) Виконайте вправу, використовуючи правильну форму дієслова być.

 

e)  Письмово дайте відповідь на питання: Co będziesz robić na wakacjach, a czego robić nie będziesz? Скориставшись дієсловами із першої вправи.

Na wakacjach pewno będę…, …, … .

Na wakacjach być może  będę …, …, … .

Na wakacjach nie  będę …, …, … .

 

III. Faza podsumowująca

             Niedokończone zdanie.

Uczniowie kończą zdanie: „Na tej lekcji …”

 

IV. Zadanie domowe

Nauczyć się wiadomości poznanych na lekcji. Napisać 6 zdań z czasownikom czasu przyszłego.