Урок на тему: Мейоз. Фази мейозу. Рекомбінація ДНК

Про матеріал
Даний матеріал уроку вивчає процес мейозу, його особливості, розглядає гаметогенез і його стадії. Формує знання про життєвий цикл клітин, закономірності перебігу цитологічних процесів .
Перегляд файлу

Тема: Мейоз. Фази мейозу. Рекомбінація ДНК. 9 клас.

Мета: Сформувати уявлення про мейоз та його фази, розкрити роль мейозу в процесах гаметогенезу порівняно з мітозом, розкрити біологічне значення мейозу.

      Продовжувати формування уміння і навичок порівнювати, узагальнювати, робити висновки ; розвивати пізнавальний інтерес до біології.

      Виховувати культуру мовлення , почуття гармонійного співіснування людини і природи, любов до біології як науки.

Обладнання: таблиця «Поділ клітини», мультимедійна презентація «Мейоз», мікрофотографії фази мейозу, фігурки хромосом самоклеючі.

Тип уроку: закріплення і корекція знань, умінь і навичок.

                                                        Хід уроку

I.Організаційний момент

II.Актуалізація опорних знань учнів.

   Мотивація до навчання.

-Чому існує смерть?

-Що є причиною старіння живих організмів?

-Чи старіють клітини молодого організму?

(Учні розмірковують і відповідають)

-Дайте визначення мітозу.

-У чому полягає біологічне значення мітозу?

-Пояснюючи явище мітозу, ви зупинилися на  таких органелах, як ядро, й центріолі. А що відбувається з іншими органелами?

-Закінчіть формулу:  2n(мітоз)=…

-Рошифруйте  запис 2n(мітоз)=2n + 2n

III.Вивчення нового матеріалу

Завдання уроку : -продовжити формувати поняття про мейоз; поглибити знання про основні процеси мейозу та їх особливості, порівняно з мітозом;

розкрити біологічне значення мейозу. (Переглянути відеосюжеhttps://www.youtube.com/watch?v=r8WL_K4EChYт:

Учні  коментукючи  акцентують увагу ,що саме перший мейотичний поділ принципово відрізняється від мітозу.

Питання до учнів:

-Назвіть основні процеси, які відбуваються під час першого мейотичного поділу?

-Як відбувається другий мейотичний  поділ?

-Що відбувається під час інтеркінезу?

- Чим відрізняється профаза 2 від профази 1?

-Що відбувається в метафазі 2.

Вправа: Закінчіть речення

У телофазі 2 хроматиди, які потрапили до ядер дочірніх клітин…                           ( перетворюються на хромосоми).

IV. Узагальнення та систематизація знань

А зараз,  використовуючи  знання з теми « Мітоз» і отримані знання з теми «Мейоз» спробуємо самостійно визначити, яке біологічне значення процесу мейозу?

1.Забезпечує підтримання сталості хромосом (це важливо для запліднення).

2.Під час мейозу утворюється більша кількість різних комбінацій негомологічних хромосом. Її можна виразити формулою N=2n, де N – кількість комбінацій,  n – кількість пар хромосом

 Так, у людини можлива  2  -23 – 8388608 кількість комбінацій хромосом.

3. У процесі кросинговеру відбувається перекомбінація генетичного матеріалу, що забезпечує мінливість організмів.

V. Домашнє завдання.

Прочитати конспект, докінчити таблицю « Порівняння мітозу і мейозу».

 

 

 

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Остапченко Л.І., Балан П.Г., Поліщук В.П.)
Додано
6 серпня 2023
Переглядів
848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку