28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок на тему " Міфи Стародавньої Греції. Міф “Дедал та Ікар”".

Про матеріал

Мета. Ознайомити учнів із давньогрецьким міфом та дати уявлення про його витоки; формувати уявлення дітей про міфи як жанр усної народної творчості; збагачувати уявлення про міфи народів світу, вчити осмислювати їх зміст; розвивати навички читання, увагу, мислення, пам'ять, зв'язне мовлення, словниковий запас; виховувати старанність, активність, доброту, милосердя, справедливість; інтерес та зацікавленість до грецької міфології.

Обладнання. Слайд – шоу, завдання для роботи в групах, слова на картках.

Перегляд файлу

 


 

           

Конспект уроку у 4 класі

Міфи Стародавньої Греції. Міф Дедал та Ікар

 

 

 

Підготувала:

вчитель поч. кл.

Дерюжко М.М.

 

 

 


Тема. Міфи Стародавньої Греції. Міф Дедал та Ікар.

 

Мета. Ознайомити учнів із давньогрецьким міфом та дати уявлення про його витоки; формувати уявлення дітей про міфи як жанр усної народної творчості; збагачувати уявлення про міфи народів світу, вчити осмислювати їх зміст;  розвивати навички читання, увагу, мислення, пам'ять, зв’язне мовлення, словниковий запас; виховувати   старанність, активність, доброту, милосердя, справедливість; інтерес та зацікавленість до грецької міфології.

Обладнання. Слайд – шоу,  завдання   для роботи в групах, слова на картках.

 

                                             Хід уроку

 

  1.  Організаційний момент. (Слайд 1)
    • Який зараз урок? Налаштуємось на нього.

     Аутотренінг    (Слайд 2)                                                                                                                                                       

    Я  - учень.

    Я  ходжу  до  школи .

    Мене  навчають  вчитись.

    Я   все  розумію.

    Я   хочу  все  знати.

  • Коли до нас приходять гості, як приймаємо ми їх? (Вгощаємо, частуємо)
  •    А чим частуватимемо ми своїх гостей? (Уважністю, вміннями працювати на уроці, раніше набутими знаннями)
  •    Отож, розпочинаємо з вами працювати.

  ІІ. Вправи для вдосконалення читацьких навичок

2. Гра «Блискавка».

Завдання: прочитати слова на картках, спробувати запам’ятати їх, назвати узагальнене слово (поняття) для кожної групи слів.

Діти швидко читають слова, стараються запам'ятати їх і визначають, що:

Слайд

Слайд№3• Грім, блискавка, вогонь, вода. (Природні явища) 

 

 

 

 

 

Слайд №4Чудовиська, демони, , велетні. (Народні фантазії)

 

 

Слайд№5• Мова, оповідь, слово, казання,  розповідь, переказ. (Міф)

-Де  ми можемо зустріти   ці слова? ( у міфах)

ІІІ Актуалізація опорних знань

1. Що  таке  міф ? (Це  стародавні  оповіді  про  явища  природи, історичні  події  або  фантастичні  оповідання  про  богів,  про  появу  Всесвіту , Землі )

2. З  якої  мови   походить  слово  міф ?  грецької  -слово,  розмова,  переказ,  розповідь, оповідь )

IV. Перевірка домашнього завдання

  • З яким міфом ми познайомились на попередньому уроці?

Приготуйте сигнальні картки.

Гра « Так – Ні»

1.Ще до початку світу , коли не було ні неба ,ні землі, а  саме   лише синє море , то посеред того моря стояло велике дерево  ( так)

2. На тому дереві сиділи дивовижні мавпи ( ні)

3.Найголовнішими істотами на цьому дереві були: два горобці і сивий сокіл.

 ( ні)

4.Слов'янські племена вважали, що символом життя є яйце (так).

5.Найдавніші міфи стверджують , що людей розмножила по світу птиця

 ( так).

V.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Бесіда

 - Любі діти, сьогодні ми з вами продовжимо подорожувати сторінками чудової країни – країни Міфології.

2. Інтерактивний метод «Вузлик».

- А в якому напрямку подорожуватимемо  Країною Міфологією ви дізнаєтесь, коли прочитаєте закодовані слова: (Слайд 6)                          

                                                                

 

 

 

 

- Отже, сьогодні ми думками полинемо у Стародавню Грецію (Слайд 7) та познайомимося з давньогрецьким міфом «Дедал та Ікар»(Слайд 8)

3.Завдання уроку

На цьому уроці ми з вами: (Слайд 9)

а) розширимо свої знання про міф як жанр усної народної творчості;

б) осмислимо його зміст;

в) дізнаємось про витоки давньогрецьких міфів;

г) поповнимо словниковий запас новими словами;

4. Проблемні запитання.

1. Як ви думаєте, чи потрібна людині мрія і для чого?

- Люди завжди про щось мріяли. Мрії, звичайно, у всіх різні. Це залежить від самої людини, від її прагнень і бажань, її прин­ципів. Але вічним є нестримне прагнення до чогось невідомого, щоб пізнати його.  Багато хто вважає, що найбільшою мрією людства завжди було небо. Як піднятися у безкінечну небесну блакить — ось що в усі часи хвилювало людей.

  VІ. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу.

 

 1) Вступна бесіда. (Слайд 10)

           Міфи Стародавньої Греції є одними з найцікавіших міфів світу.

          Під час читання міфу «Дедал та Ікар»  ми зустрінемо у тексті слова, які не використовуємо в повсякденному спілкуванні, тож ознайомимося з ними.

2) Словникова робота.

А)Читання гнізд споріднених слів.

               (Слайд 11,                12,                               13)

               Ікар                            Крит                         Афіни

               Ікарія                         критянка                  афіняни

               Ікарійське                 критських                афінський

Б)Робота із тлумачним словником.

(Слайд 14)

Небіж – племінник, син брата чи сестри.

Акрополь – розташована на височині укріплена частина давньогрецького міста; був фортецею і притулком громадян у воєнні часи.

 (Слайд 15) Крит — назва великого острова у Середземному морі, що був центром стародавньої культури.

Критянин — житель острова Крит.

(Слайд 16) Афіни — головне місто Греції, яке ввійшло в історію грецької та світової культури.

Афінянин — мешканець Афін.

(Слайд 17) Засторога — попередження.

Напризволяще — без догляду, без нагляду, без допомоги.

Відчайдушний — який нічого не боїться, хоробрий.

Зненацька — раптово.

(Слайд 18)

3) Ознайомлення з текстом «Дедал та Ікар».

Читання  міфу « Вчитель – учень».

VII.  Узагальнення та систематизація вивченого.

1). Аналіз прочитаного з елементами вибіркового читання.   

 - Хто головні герої твору?( усно)

    -   Ким був Дедал?    (Нащадок царського роду, митець, різьбяр і будівничий.                Найвизначнішим ученим, скульптором і архітектором міста Афіни.)

-Хто такий Талос?  (Це племінник Дедала і його учень.)

    - Чому Дедал був змушений утекти на Крит? (Бо його звину­ватили у                       вбивстві Тала.)

  1. Вибіркове читання.

-  Відшукайте в тексті і прочитайте, чому нащадок царського роду опинився на острові Крит?     (Діти зачитують уривок з тексту (третій абзац).
- Як поставився до митця цар Мінос?      ( Цар Мінос прийняв Дедала з радістю, загадав йому багато роботи, згодом одружив його і в сім'ї Дедала народився син.)
- Прочитайте, як Дедал робив крила?  (Діти зачитують останній абзац тексту на с. 29 )
- Розкажіть, як батько вчив сина літати?  (Батько наказував Ікарові не підніматися дуже високо, бо «…сонце там палюче, воно розтопить віск – і пір'я розсиплеться». Також батько попереджував сина, щоб той не летів низько над морем, бо хвилі можуть намочити пір'я.)
(Слайд 19)

- Зверніть увагу на засторогу батька:  «Треба триматися середини, запам'ятай це, Ікаре, тільки середини. Будь слухняний, не шукай власної дороги, а лети просто за мною».
(Слайд 20)

 - Як ви гадаєте, чому Ікар забув батькову пересторогу? (Ікар забув батькову пересторогу тому, що він відчув радість вільного польоту, відчув присмак свободи, волі і незалежності.)

(Слайд 21)
- Прочитайте, як загинув Ікар? (Діти зачитують другий абзац тексту на с. 30.)

- Як люди зберегли пам’ять про Ікара? (Слайд 22)

             Фізхвилинка

3. Робота  в  групах (6 груп). Встановлення  послідовності  подій  у  тексті.

  • 3.Тепер  увесь  вільний  час  Дедал  робив  із  пташиного  пір’я  великі  крила.
  • 5. Не  чув  того  крику  Дедал,  та  ще  раз  озирнувшись, не  побачив  за  собою  Ікара.
  • 1. Колись  за  сивої  давнини , в  Афінах  жив  великий  митець, різьбяр  і  будівничий           Дедал,  нащадок  царського  роду.
  • 2. Цар  Мінос  одразу  запросив  до  себе  Дедала,  загадав  йому  багато  роботи.
  • 4 Не  можна  підійматися  дуже  високо, синку,  бо  сонце  там  палюче.
  • 6     а  море  довкола  люди  і  досі  звуть  Ікарійським.

Перевірка  роботи.

Прочитайте 1 пункт(  слайд), 2,3,4,5,6

 

4. Робота за ілюстрацією (Слайд 25)

— Розгляньте малюнок.

— Кого зобразив художник?

— Доведіть, що це Ікар.

— Зверніть увагу на вираз обличчя  Ікара. Чому в нього широко розплющені очі, а на устах — усмішка?( він був у захваті,бажав досягти своєї мети,хотів дізнатися щось нового)

Діти , так як потрібно діяти :

  • Слухати дорослих;
  • Чи шукати власний шлях;
  • Або йти навмання ( як буду, так і буде)

— Як ви оцінюєте вчинок Ікара?

     5.  Характеристика героїв ( 2 учні біля дошки).

     І учень –вибрати і зачитати слова, що характеризують Дедала.

      ІІ учень – вибрати і зачитати слова, що характеризують Ікара.

Дедал                  Працьовитий                                   Ікар               

                           Неслухняний

                          Наполегливий

                           Відважний

                            Сміливий

                           Застережливий

                           Ризикований

                           Винахідливий 

7.  Гра Займи свою позицію

- На кого  із героїв твору ви хотіли б бути схожі? (Учні підходять до позиції, яку вони обрали )

                 Дедал                                Ікар

 - Чому саме цю позицію ви вибрали? (Відповіді учнів)

VІII. Підсумок уроку (Слайд 30)

1. Визначення головної думки твору.

    (Слайд 31)  - Прочитавши і обговоривши давньогрецький міф «Дедал та Ікар», давайте визначимо головну думку твору.

- Яку віковічну мрію людей реалізує Дедал?

- Хто став втіленням мрії людства про крила?

  (Слайд 32)   -  Головною думкою твору є те, що люди завжди мріяли піднятися в небо, прагнули до чогось нового, незвіданого, прагнули відчути волю і незалежність навіть якщо це коштувало їм життя.
2.Інтерактивна  вправа  «Сенкан»   Ковалевська  Г. М.

1ряд-  має  містити  слово ,яке  позначає тему (це  іменник )         Ікар.

2ряд-це опис теми, який  складається з 2-х слів(це прикметники)                            мужній,хоробрий.

 3ряд- визначає  дію,пов’язану  з темо( складається з  3-х  дієслів )вчився, летів,                                                                                                          

      загинув.

 4ряд- є  фразою, яка  складається  з  3-х – 4-х слів і  виражає  ставлення  до  теми

            Відкрив  дорогу  в небо.

  5ряд- складається  з  одного  слова, ніби  робиться  підсумок. Міфічний  герой.

 

VІ І. Домашнє завдання

-Діти, вам сподобався міф?

  • Перед тим як я задам вам домашнє завдання, прочитайте мою пораду

  Гра     «Поверни  слова  на  місце»

     ( Раджу, міфів, прочитати, Стародавньої, Греції,  вам, книгу,і  себе,  для,    ви,     захоплюючий,  відкриєте,  і  світ,  чарівний.)

                 Перевірка  роботи.

       Раджу  вам   прочитати  книгу  міфів  Стародавньої  Греції  і  ви  відкриєте  для       себе  захоплюючий  і  чарівний  світ.

  •  

Самооцінка  роботи на уроці за таблицею: (Слайд 37)

 

 

 

 

 

 

 

 - Що ви взяли для себе з цього уроку?

 - Чого вчить нас міф Дедал та Ікар

ХІ. Домашнє завдання: (Слайд 38)

 

  С.28-30

           1 група – скласти  план  до  міфу  «Дедал  та  Ікар».

         2 група – підготувати  стислу  розповідь  за  прочитаним.

        3 група -  навчитись  виразно  читати  міф  і  відповідати  на  запитання.

 

 

 

doc
Додано
1 липня 2018
Переглядів
1005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку