Підсумкова перевірка. Навичка читання мовчки. 4 клас І семестр ІІ варіант

Про матеріал

Перевірка навички читання мовчки здійснюється в письмовій формі фронтально за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного. Учні мають прочитати текст мовчки і письмово виконати завдання. Для цього вчитель пропонує узяти в руки олівці. Після слова вчителя "старт" , учні розпочинають читання тексу. Через 3 хвилини вчитель говорить "фініш" і учні ставлять олівцем крапку над словом, на якому зупинились. Далі учні дочитують текст і виконують запропоновані завдання; 4 завдання закритого типу, 2 завдання відкритого типу.

Перегляд файлу

Літературне читання    4 клас

Навичка читання мовчки               І семестр                       ІІ варіант

Дата ____________Прізвище , імя_______________________________________________

1.Прочитай текст 

ЛЕГЕНДА ПРО ЗОЛОТЕ ЗЕРНЯТКО ІСТИНИ

   У батька було два сини. Коли вони виросли й могли вже тримати в руках заступа, батько сказав їм: «Беріть заступи, підемо копати поле». Копають вони й копають, і видалася праця братам важкою і незрозумілою.
    Для чого ми копаємо? — питають вони. — І взагалі, для чого ми живемо на світі?
Батько й каже синам:
    Бачите цю велику гору? — і показав рукою на величезну гору, вершина якої вкрилася хмарами.
    Бачимо, — відповіли сини.
    У цій горі — Золоте Зернятко Істини. Можливо, десь у глибині, можливо, на поверхні — ніхто не знає. Кажуть люди: хто знайде це Зернятко, той зрозуміє, для чого людина живе на світі, для чого працює, для чого копає землю і сіє хліб, споруджує будинки і думає про зірки. Ідіть, сини, шукайте Золоте Зернятко Істини.
    Підійшли брати до гори, а вона величезна й висока, за день не обійдеш навколо, за три дні не зійдеш на вершину. Як же шукати Золоте Зернятко Істини?
    Стали брати біля підніжжя гори. Старший — з одного боку, молодший — з іншого. Почали копати гору, пересипаючи землю жменя за жменею. Золотого Зернятка не було.    
Молодший брат підійшов до старшого і каже:
    Я більше не буду копати. Не хочу стати рабом цієї гори.
Старший відповідає:
    Хоч і все життя доведеться копати, а я все-таки знайду Золоте Зернятко Істини. Тому що я не раб, а вільна людина. А ти раб, бо не хочеш дізнатися, для чого ми живемо на світі, для чого копаємо землю і сіємо хліб, споруджуємо будинки й думаємо про зірки.
Пішов молодший брат, поселився на березі річки — курінь збудував, рибу ловить і юшку варить.
    А старший брат копає і копає, кожну жменю землі у порох розтирає. Золоте Зернятко Істини шукає.
    Десять років копав старший брат гору, жодного дня не відпочивав. Нарешті, на одинадцятий рік, коли вся гора була розкопана й пересипана на нове місце, знайшов старший брат на самому дні гори Золоте Зернятко Істини. Воно було маленьке, як мачинка. Поклав старший брат Зернятко на долоню, і яскраве світло Істини осяяло весь світ. Дізнався старший брат, для чого людина живе на світі, землю копає і ниву засіває, споруджує будинки й про зірки думає.
     Пішов старший брат по Землі, побудував Щастя для всіх людей. І став Могутнім і Непереможним. Тому що він — Вільна Людина.
    А молодший брат живе в убогому курені, одяг на ньому порвався, відро, в якому він юшку варив, продірявилося, їсть він сиру рибу і водою болотною запиває. Тому що він безвільний раб — раб свого ледарства, неробства і невігластва. Тому що справжня свобода — в умінні працювати день і ніч для того, щоб пересунути гору з місця на місце, побудувати Щастя для людей.   (327 слів)

Василь Сухомлинський

ІІ. Виконай завдання:

  1. Визнач жанр даного твору (1 бал)

А  легенда 

 Б оповідання   

 В байка

  1. Від чийого імені ведеться розповідь у творі? (1 бал)

А від імені старшого сина

Б від імені батька

В від імені автора

  1. Чим брати копали землю? (1 бал)

А лопатою

Б  заступом

В  сапою

  1. Хто з братів закінчив перекопувати гору? (1 бал)

А старший брат

Б молодший брат

В обидва  брати

  1. Віднови послідовність(2 бали)

А Для чого ми копаємо?

Б У батька було два сини.

В Пішов молодший брат, поселився на березі річки

Г І став Могутнім і Непереможним.

Д Десять років копав старший брат гору.

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 


  1. Запиши , у чому справжня свобода людини.(2 бали)

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Іванова Ксенія Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кулик Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шевгеніна Тетяна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Степанова Лариса Іванівна
    Дякую. Цінний матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Білаш Оксана Йосифівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
30788
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку