Урок на тему ,,Моя улюблена страва''

Про матеріал
Відкритий урок про рецепт приготування українського борщу. Розвиток навичок читання. аудіювання та непідготовленого говоріння.
Перегляд файлу

Тема уроку. Моя улюблена страва.

Мета:

  • Навчальна:
  • повторити та активізувати лексичний матеріал з теми;
  • практикувати учнів у читанні та аудіюванні, ММ;
  • навчати учнів послідовно викладати інформацію;
  • повторити граматичний матеріал (злічувані та незлічувані іменники).
  • Розвиваюча:
  • розвивати вміння швидкого мислення, навички монологічного мовлення;
  • розвивати вміння планувати свою мовленнєву поведінку.
  • Виховна:
  • Виховувати усвідомлення важливості правильного харчування та прагнення до творчого втілення ідей.

Обладнання: тематичні картки, роздатковий матеріал, схеми.

Тип уроку: урок розвитку мовленнєвих умінь.

Хід уроку

                                                                    “You are what you eat”

І. Організація учнів до уроку.

1. Привітання.

Teacher: Good afternoon, dear children!

Pupils: Good afternoon, dear teacher!

Teacher: I’m glad to see you.

Pupils: We’re glad to see you, too.

Teacher: Are you ready for the lesson?

Pupils: Yes, we are.

2. Повідомлення теми та мети уроку.

T: - Today we are going to speak about your favourite dishes and the ways of cooking.

  • Do you like cooking?
  • What is your favourite dish?
  • What cooking equipment do you use while cooking?

T: You know that there is the saying “You are what you eat”.

P: I think it means …

T: By the way, what did you have for breakfast today?

P: I had  ………. for breakfast.

3. Введення в іншомовну атмосферу.

T: Now, look at the blackboard and give the answers to my question: “What do you need?”

  1. To make tea I need …
  2. To fry an egg I need …
  3. To eat my food I need …
  4. To drink some water I need …

T: - Now look throw these cards and name the way of cooking of these dishes.

 Ps: Frying (fish), frothing (ice-cream), boiling (borshch), baking (cake), slicing (salad), frying (chicken).

II. Основна частина уроку.

  1. Виконання завдання на картках з метою активізації лексичного матеріалу.

Fill in the missing words:

 food, fruit, vitamins, bread, meat, fish, butter, milk, cheese.

  1. People cannot live without ______________ .
  2. _________ , _________ , __________ , __________ make you strong and give you energy.
  3. _________ , __________ help you to grow.
  4. You must eat vegetables and ________ because they have got a lot of vitamins.
  5.  ______________ are important for your bones, skin, eyes, hair and for other parts of your body.

 

  1. Аудіювання.

T: I’ll read you the recipe of my favourite dish. Your task is to guess what my favourite dish is.

"Oil the pan . Put the flour and salt into a bowl. Add some butter, milk and mix. Put the dough into the oiled pan. Add sliced tomatoes, cheese and ham. Bake for about 15 minutes in a microwave oven. Enjoy your ..." (pizza)

- You are right. My favourite dish is pizza.

3. Фізкультхвилинка.

Т: Lets have a rest. Lets sing a song „If you are happy…”

4. Читання тексту "Ukrainian Borshch".

 - Pre - Reading Activity.

T: You know that every country has its own national dishes. Ukrainian borshch is our national dish. Let's  read the text about borshch , its ingredients and the way to cook.

  •     Reading.
  •     Post - Reading Activity.

 

 

 

 

"Ukrainian Borshch"

 

Ingredients:

  • a head of cabbage;
  •  some pieces of meat;
  •  some beetroots;
  •  1 carrot;
  • 5 potatoes;
  • 2 tomatoes;
  • 1 chopped onion;
  •  greens, spices and some sour cream.

Steps:

Cook the meat, peel vegetables, slice potatoes, beetroots and carrot, chop the onion and greens. Then put all the vegetables into the pot. Add tomatoes, spices and don't forget to salt. When borsch is ready, add some sour cream into your plate. You may eat either hot or cool.

 

Enjoy your meal!

 

 

 

5.Мовлення. Практикування учнів у непідготовленому монологічному висловлюванні.

T: - Tell your classmates about your favourite dish. The following ideas help you:

My name is __________

I am________

I am in the 5 th form.

I like to drink __________

      My favourite dish is ______________

 

III. Заключна частина уроку.

  1. Підведення підсумків.

T: - What was this lesson about?

  • Did you like it?
  •       Now I want to thank you for taking part in our lesson. I hope it was interesting and useful for you.
  1. Повідомлення домашнього завдання.

T: - Your homework will be to write a recipe of your favourite dish and draw the picture of it.

  1. Оцінювання.

T: - Your marks are the following …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Exercise 1.

Fill in the missing words:

 food, fruit, vitamins, bread, meat, fish, butter, milk, cheese.

  1. People cannot live without ______________ .
  2. _________ , _________ , __________ , __________ make you strong and give you energy.
  3. _________ , __________ help you to grow.
  4. You must eat vegetables and ________ because they have got a lot of vitamins.
  5.  ______________ are important for your bones, skin, eyes, hair and for other parts of your body.

 

Exercise 2.

"Ukrainian Borshch"

 

Ingredients:

  • a head of cabbage;
  •  some pieces of meat;
  •  some beetroots;
  •  1 carrot;
  • 5 potatoes;
  • 2 tomatoes;
  • 1 chopped onion;
  •  greens, spices and some sour cream.

Steps:

Cook the meat, peel vegetables, slice potatoes, beetroots and carrot, chop the onion and greens. Then put all the vegetables into the pot. Add tomatoes, spices and don't forget to salt. When borsch is ready, add some sour cream into your plate. You may eat either hot or cool.

 

Enjoy your meal!

 

 

Exercise 3.

Ingredients

Actions

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (5-й рік навчання) 5 клас (Несвіт А.М.)
Додано
8 травня 2020
Переглядів
1184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку