Урок на тему: "Населення і народи Африки", Презентація "Населення і народи Африки"

Про матеріал
Конспект уроку розроблений для 7 класу при вивченні теми "Населення і народи Африки". Даний урок проводиться у формі урок-подорож. Під час уроку-подорожі учні, зупиняючись на різних станціях мають змогу знаходити потрібну інформацію з різноманітних джерел та аналізувати її, виділяти головне; а також отримувати нові знання щодо особливостей життя африканського населення, розміщення різних африканських племен та народів, навчитися користуватися картою „Густота населення”; розвивати логічне мислення. Урок-подорож підвищує особисту активність кожного учня. Застосування ігрових методів навчання дає можливість кожному учневі реалізувати себе в навчальній діяльності, відчути власний успіх.
Перегляд файлу

Тема уроку: Населення і народи Африки

 

Мета: Дослідити особливості життя африканського населення, розкрити особливості розміщення різних африканських племен та народів, навчитися користуватися картою „Густотою населення”; аналізувати розміщення населення, розвивати логічне мислення.

 

Обладнання: фізична карта світу, довідники, словники,

енциклопедії, мультимедійний проектор, екран.

 

І. Організаційний момент

Вчитель:

Сьогодні у нас незвичайний урок. На цьому уроці ви будете навчатися самостійно здобувати інформацію з різноманітних джерел, аналізувати її, робити висновки.

 

 На уроці ми будемо вивчати населення Африки. Так, як не можна мати повного уявлення про материк, не познайомившись із його населенням.

Африка-це материк, де зародилося життя. На території Сх. Африки виявлено найдавніші знаряддя праці, які виготовлені приблизно 2 млн. років тому. З плином часу люди розмножувалися та розселялися спочатку на території континенту, а потім і за його межі.

Африка - це сотні племен, що ведуть надзвичайно цікавий спосіб життя.

 

Мотивація навчальної діяльності

 

Сьогодні ви дізнаєтесь:

  • про кількість і розміщення населення
  • про народи, що заселяють материк
  • їх зовнішні ознаки
  • де живуть

 

Епіграф уроку:

Людина освічена-та, яка знає, де

знайти те, чого вона не знає.

        Георг Зіммель,

        німецький соціолог

 

Вчитель:

А чи знаєте ви, де можна знайти те, чого не знаєш?

Отже, вирушаємо в подорож по знання з даної теми.

 

І першою нашою зупинкою є станція

„Географічна мозаїка”

 

З розкиданих складів скласти слова: карта, книга, словник.

 

Наступна наша зупинка на станції

„Бібліотечна”

 

Вчитель:

А щоб не заблукати в бібліотечних лабіринтах і знайти потрібну інформацію, вам допоможе наш бібліотекар.

 

Вступне слово бібліотекаря:

Прошу звернути увагу на стелаж, який має назву „Для Вас, читачі”. Тут зібрані й упорядковані книги, які призначені для швидкого і якісного задоволення інформаційних потреб читачів. Довідкові видання: словники, довідники, енциклопедії допоможуть вам про щось довідатись, визначити значення незнайомих слів, пояснити їх походження, розширити кругозір.

 

Вчитель:

Ви вже зрозуміли, як знайти необхідну інформацію.

А зараз дізнаєтесь, з якими джерелами інформації ми будемо працювати на уроці.

Наступна зупинка на станції

„Словникова”

 

Вчитель:

Вам потрібно з’ясувати значення таких слів, як плем’я, народ, раса і встановити між ними відповідність:

 

1.Плем’я                     А. група людей, об’єднана спільністю

походження, що виражається в     спільності ознак:будова тіла, форми голови, пігментація шкіри, волосся, очей

 

2.Народ    Б. об’єднання людей, зв’язаних родовими 

відносинами, спільністю мови, суспільної організації

 

3.Раса    В.  населення, об’єднане приналежністю

до однієї держави; жителі однієї

країни

 

 Г. група людей, що проживають на

 певній  території

 

Наступна зупинка

„Картографічна лабораторія”

 

Вчитель:

Користуючись картою „Густота населення” в атласі

потрібно з’ясувати:

  • кількість населення на материку
  • середню густоту населення
  • визначити території з густотою населення, меншою за

   1 чол/км2 та більшою за 50 чол./км2

Зробити висновок: сформулювати закономірності розміщення населення, які ви виявили при виконанні цього завдання.

 

(Робота в групах).

Висновок: Населення Африки розміщене нерівномірно.

Величезні площі пустель майже безлюдні. Рідко заселена також частина екваторіальних і тропічних лісів.Водночас одним з найгустіше заселених районів Африки є долина Нілу-давній осередок активної діяльності людини.

Причинами нерівномірного розподілу населення є природні умови та історія заселення материка.

 

Наступна зупинка на станції

„Творча лабораторія”

 

Вчитель:

Користуючись картою населення Африки, підручником та додатковою літературою заповнити таблицю

 

Раси

Народи

Зовнішні ознаки

Де живуть

Європеоїдна

 

 

 

Екваторіальна

 

 

 

Монголоїдна

 

 

 

 

 Завдання групам:

  1. Які народи відносяться до даної  раси, їх зовнішні ознаки, де живуть

 

І група - європеоїдна раса

ІІ група - екваторіальна раса

ІІІ група - монголоїдна раса

ІV група - звичаї та традиції народів Африки

 

Вчитель:

Хвилинка цікавої географії

 

  1. Як вітаються в країнах Африки
  2. Краса вимагає жертв
  3. Новий рік в Африці

(Інформує вчитель)

 

Наступна зупинка на станції

„Здивую всіх”

 

Презентація робіт учнів про такі народи Африки, як

  • пігмеї
  • масаї

 

 

Наступна зупинка на станції

„Ерудити”

 

  1. Відгадай головоломки

     ИААРБ (араби)

     УТІСТ (тутсі)

 

  1. Лови помилку
  • Сучасне населення Африки складає 650 млн. чол.
  • В Африці проживають представники негроїдної і монголоїдної раси.
  • Населення Африки розміщено рівномірно.
  • На Мадагаскарі проживають туареги.

 

  1. Вікторина

 

  • Кого називають дітьми лісу?
  • Люди якого племені мають низький зріст? (пігмеї)

 

  • Мову якого племені можна чути, але не можна записати? (бушмени)
  • У якого народу фінікова пальма використовується як їжа, корм, будівельний матеріал (туареги)
  • Діти лісу (пігмеї)
  • Хто дуже часто використовує для полювання різноманітні пастки на тварин.
  • Який народ живе у важких природних умовах Калахарі? (бушмени)
  • Який народ надає великого значення зачіскам? (масаї)

Домашнє завдання

  1. Опрацювати зміст  §27
  2. Написати твір „Три дні в Африці”
  3. Готувати проекти по Австралії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку