Урок на тему "Обємні геометричні фігури"

Про матеріал

Цікавий урок із різними цікавинками які зможуть зацікавити учнів. Учні із захватом виконують завдання не помічаючи що вивчають нову тему яка із легкістю їм дається.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Поняття графічного редактора, його призначення.

Середовище растрового графічного редактора.

Малювання геометричних фігур.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:

Поняття графічного редактора, його призначення. Середовище растрового графічного редактора.

Малювання геометричних фігур.

 

Тип уроку:

урок-подорож

Мета:

навчальна – познайомити учнів з можливостями графічного редактора Paint, його інструментами, палітрою та меню; навчити створювати графічні примітиви у Paint; проконтролювати рівень засвоєння матеріалу з тем: "Пристрої комп'ютера", "Робота з мишею", "Інформація та її види";

розвивальна – розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення; розвивати моторику руки при роботі з мишею; активізувати роботу учнів на уроці за рахунок залучення до гри;

виховна – виховувати інтерес до предмету, акуратність, дисциплінованість, самостійність учнів. 

 

Обладнання:

 

комп’ютери, карта-маршрут подорожі, картки-пристрої ПК, картки з техніки безпеки та правил поведінки у кабінеті інформатики, білети, картки-олівці, кросворди, комп’ютерна презентація до уроку, приклади малюнків, створених у Paint.

 

Структура уроку

п/п

Етапи уроку

Час, хв.

Методи та форми роботи з класом

  1.  

Організаційний момент

1

 

  1.  

Вступне слово учителя

2

Розповідь вчителя

  1.       

Систематизація та узагальнення знань з інформатики

10

Робота в парах Презентація

  1.        

Викладання нового матеріалу

12

Лекція вчителя

демонстрація презентації

  1.  

Закріплення нового матеріалу на практиці

15

Робота за ПК

  1.        

Підведення підсумків уроку

2

 

  1.    

Домашнього завдання

2

 

  1.  

Виставлення оцінок за урок

1

 

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент:

  • Привітання учителя.

Добрий день! Вітаю всіх присутніх.

На дошці висить карта подорожі до країни "Інформатика

ІІ. Вступне слово учителя:

Ми з вами освоювали ази комп’ютерної грамотності: вивчали основні пристрої комп’ютера, вчилися працювати з мишкою, набирати текст, виконувати нескладні обчислення. Але на цьому можливості комп’ютера не закінчуються. І сьогодні ми підведемо перші підсумки нашої роботи, а також навчимося новому, а саме чому, дізнаєтесь пізніше. Давайте для цього відправимося у чарівну подорож.

Допомогати нам буде карта подорожі до якоїсь країни яку ми пізніше відгадаємо. ", на карті зазначені основні маршрути куди ми маємо потрапити та подолати перешкоди Щоб дістатися до Містера пензлика:

  1. Придбання білету.
  2. Збір багажу знань.
  3. Замкнений вхід до країни "Інформатика".
  4. Вулиця "Кросвордна".
  5. Проспект "М’яча-Стрибунця"
  6. Квартал "Мишки-Програмишки".
  7. Перехрестя "Веселий Олівець".
  8. Провулок "Містера Пензлика".

Карта:

 

Протягом уроку за гарні відповіді, за правильне виконання завдань ви отримуватимете  малюнки-олівці. За їх кількістю я  виставлю у кінці уроку оцінки.

А куди ж саме ми відправимося? До якої країни? Давайте не будемо гадати, а придбаємо безкоштовні білети, на яких і зашифрована назва країни у вигляді ребуса. Відгадайте його і дізнайтеся, куди ми будемо подорожувати.

Білет:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти розгадують ребус. Перший учень, хто розгадав ребус, озвучує назву країни "Інформатика". Учитель відкриває назву країни на карті.

 

Після придбання білетів, люди планують маршрут подорожі. І в цьому нам допоможе чарівна карта.

Подорожуючи, люди ставлять собі мету. І в нас є мета - ми повинні на нашому шляху зустріти старих друзів і познайомитися з новими.

 

ІІІ. Систематизація та узагальнення знань з інформатики:

Маршрут і мета подорожі у нас вже є. Чого ж не вистачає? Збираючись у подорож, люди беруть з собою багаж, куди кладуть особисті речі, одяг. Ось ми візьмемо багаж, куди покладемо свої знання. Давайте збирати багаж знань. У деяких учнів на робочих місцях лежать картинки комп’ютерних пристроїв, цим учням необхідно по черзі казати назви пристроїв, їх призначення і класти ці пристрої у чемодан, а потім передавати чемодан іншому учневі.

 

Таким чином, діти збирають "багаж знань" про пристрої комп’ютера, а саме:

  1. Монітор
  2. Клавіатура
  3. Мишка
  4. Системний блок.
  5. Колонки
  6. Навушники
  7. Мікрофон
  8. Принтер
  9. Сканер
  10.         Диск
  11. Флеш-карта.

 

Ну що, багаж знань ми зібрали і візьмемо його з собою до країни "Інформатика." Діти, а як назвати всі пристрої, які ви поклали до чемодану одним словом? Комп'ютер.

А як ви гадаєте, чому саме комп’ютер ми взяли з собою. … Бо президентом країни "Інформатика" є комп’ютер і без нього нам у подорожі не обійтись.

Давайте пригадаймо, що вміє наш комп’ютер.

Діти хором з учителем зачитують вірш про комп’ютер:

 

Він рахує, він малює,

Все, що треба, роздрукує,

Проектує він заводи,

Прогнозує нам погоду.

Навіть в космосі літає,

Всі новини в світі знає.

І мільйони розрахунків

Зробить за одну секунду.

Не людина, не тварина,

А розумна це машина.

Нас навчить всього вміти,

З інформатикою дружити.

 

Ось ми і підійшли до воріт чарівної країни. Але вони замкнені. Що ж робити? … Необхідно підібрати ключ. Діти, а ось лист, давайте його прочитаємо.

 

Учитель читає листа.

Лист: "Добрий день, друзі! Буду дуже радий відкрити вам двері до комп’ютерної країни. Але для цього я маю переконатися, що ви слухняні. Це так? А також не пропущу вас без знань правил поведінки у світі комп'ютерів. Ви знаєте правила поведінки? А виконуєте їх? Розкажіть мені ці правила – і двері до країни "Інформатика" відчиняться.

Ваш новий знайомий Ключик-Чарівник".

 

 Молодці, ви справилися і з цим завданням. І по маршруту ми потрапили на вулицю "Кросвордну". А на ній нас чекає завдання. Справимось з ним? На кожній парті ви бачите кросворд, розшифруйте його. А в зафарбованих клітинках отримайте ключове слово нашої подорожі.

Кросворд:

 

Діти розгадують кросворд (робота в парах і трійках). Хто перший розгадав, коментує відповіді, інші діти перевіряють.

 

Отже, ключове слово кросворда – малювати. Хто здогадався, чому саме воно зашифроване? … Тому, що саме малювати на комп’ютері сьогодні ми і будемо. І допоможуть нам у цьому Мишка-Програмишка, Веселий Олівець і Містер Пензлик. Кого з них ви вже знаєте? … Правильно, Мишку-Програмишку. А що вона вміє?

 

ІV. Викладання нового матеріалу:

Отже, Мишка-Програмишка запрошує вас до себе на урок.

А щоб пройти на квартал "Мишки-Програмишки", необхідно спочатку завітати до проспекту "М'яча-Стрибунця".

 

Він пропонує вам зробити фізкультхвилинку. Згодні?

 

Фізкультзвилинка: перегляд відео, діти виконують вправи.

Ось ми з вами і опинилися на кварталі "Мишки-Програмишки". Вона вам сьогодні розповість багато нового.

Відкриваємо робочі зошити і запишим Тему уроку. головні поняття сьогоднішньої теми уроку.

Paint - це графічний редактор, що дозволяє створювати, редагувати та роздруковувати малюнки.

Щоб запустити програму слід виконати таку послідовність команд: ПУСК-УсіПрограми-Стандартні – Paint

Середовище графічного редактора.

 

V. Закріплення нового матеріалу на практиці:

Тепер ви знаєте, які інструменти є у програми Paint. А хочете навчитись малювати за допомогою них? Тоді вирушаємо в гості до Веселого Олівця. Він вже з нетерпінням чекає на нас.

Діти займають свої місця за комп’ютерами.

Виконуйте вказівки Олівця – і швидко навчитесь малювати на комп’ютері. Готові?

 

Практикум "Веселого Олівця"

(діти виконують вказівки учителя)

  1. Олівцем написати червону букву А.
  2. Пензликом написати синю букву Б.
  3. Розпилювачем написати зелену букву В.
  4. Намалювати червону лінію.
  5. Намалювати зелене коло та зафарбувати його.
  6. Намалювати синій прямокутник та зафарбувати його.
  7. Стерти червону лінію.
  8. Зберегти малюнок у папці Мої документи.

 

Молодці діти, Веселий Олівець задоволений тим, як ви виконували його завдання. А тепер він пропонує вам виконати завдання "Розмальовка".

 

Опис : E:\Робота\Вчитель Інформатики\План-конспекти\3 клас\№23 Об'ємні геометричні фігури\Урок-подорож Робота в графічному редакторі Paint. Створення графічних примітивів\Розмальовки\Мак-дак.jpg
Завдання "Розмальовка"

Наступне завдання від Веселого Олівця – "Що намальовано?"

 

Завдання "Що намальовано?"


VІ. Підведення підсумків уроку:

Діти сідають за парти.

Мишці та Олівцю дуже сподобалось, як ви малюєте і вони запрошують вас до себе у гості рівно через тиждень. Прийдете?

Діти, а вам сподобалась подорож до країни "Інформатика"?

Яких старих друзів ви зустріли під час подорожі? …

А яких нових друзів ви придбали? …

Якими інструментами ви сьогодні навчилися малювати? …

 

VІІ. Домашнього завдання:

 

Нажаль, час подорожі закінчується. Ось вже виїзд з країни "Інформатика". Але тут ще залишився один провулок. Завітаємо до нього? Це провулок "Містера Пензлика". Пензлик – кращий друг Веселого Олівця, він хоче задати вам цікаве завдання, яке необхідно виконати вдома, щоб на наступному уроці створити гарний малюнок на комп’ютерах. Тільки ті діти, хто виконає завдання гарно, зможе знову потрапити до чарівної країни.

 

Учитель пояснює д/з: вам необхідно у зошиті придумати та намалювати малюнок, який складається з геометричних фігур – прямої, кривої лінії, овалу, прямокутника, квадрата. Цей малюнок на наступному уроці ви і будете створювати на комп'ютері. Учитель демонструє примірні малюнки.

 

VІІІ. Виставлення оцінок за урок:

Ось ми вдома, у своєму комп’ютерному класі. Урок підійшов до кінця. Діти, протягом подорожі ви збирали олівці. Запишіть кількість олівців у білет. У кого більше 3-х олівців – 12 балів, 3 олівця – 11, а 2 олівця – 8.

Дякую за ваші знання, до наступної подорожі. Урок закінчено. До побачення.

doc
Додав(-ла)
Дозорців Олена
Додано
30 липня 2018
Переглядів
1387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку