Урок на тему Ольга Кобилянська. Життя і творчість, формування світогляду письменниці.

Про матеріал
Урок засвоєння нових знань з орієнтацією на попередню підготовку учнів на тему "Ольга Кобилянська. Життя і творчість, формування світогляду письменниці. Проза Ольги Кобилянської – найяскравіша модель раннього українського модернізму"
Перегляд файлу

1

 

УЧИТЕЛЬ: Коба Оксана Вікторівна

ТЕМА: Ольга Кобилянська. Життя і творчість, формування світогляду письменниці. Проза Ольги Кобилянської – найяскравіша модель раннього українського модернізму

МЕТА:  – домогтися розуміння учнями своєрідності життєвого і творчого шляху письменниці; з’ясувати роль О. Кобилянської в розвитку української літератури; вчитися добирати необхідний матеріал з літератури;

 розвивати активне мовлення;

 на прикладі життя письменниці виховувати старшокласників свідомими громадянами.

ТИП УРОКУ: комбінований.

МЕТОДИ І ПРИЙОМИ: метод зв’язного викладу матеріалу, евристична бесіда.

ЛІТЕРАТУРА: Авраменко О. М., Пахаренко В. І. Українська література: підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту, академічний рівень) / О. М. Авраменко, Пахаренко В. І. – К. : Грамота, 2010. – 280 с.

НАОЧНІСТЬ: портрет О. Кобилянської, підручник, технічні засоби навчання.

ПЛАН УРОКУ

  1. Мотивація навчання школярів:
  • Організаційний момент.
  • Оголошення теми, мети, завдань уроку.
  1. Актуалізація опорних знань учнів:

2.1. Перевірка домашнього завдання.

  2.2. Сприймання й засвоєння нового матеріалу.

  1. Підведення підсумків.
  2. Підготовка до виконання домашнього завдання.

ХІД УРОКУ

  1. Мотивація навчання:
    1.  Організаційний момент (1 хв)

Вчитель. Доброго дня, діти! Прошу сідати. Підготуйтесь, будь ласка, до уроку, щоб у кожного на парті лежав підручник, зошит та ручка. Скажіть, хто сьогодні відсутній?

Учні називають відсутніх.

Тепер можемо починати наше заняття, запишіть, будь ласка, число, класна робота і тему нашого уроку та епіграф до нього.

  1.  Оголошення теми, мети, завдань уроку (2 хв)

Вчитель. Тема нашого уроку:

Мета і завдання нашого уроку:

 домогтися розуміння учнями своєрідності життєвого і творчого шляху письменниці; з’ясувати роль О. Кобилянської в розвитку української літератури; вчитися добирати необхідний матеріал з літератури;

 розвивати активне мовлення;

 на прикладі життя письменниці виховувати старшокласників свідомими громадянами.

Епіграф:

«Робітниця свого народу»,

«Пишна троянда в саду української літератури».

        М. Старицький

Діти, що нового ви очікуєте почути сьогодні на уроці? Чи сподіваєтесь на цікаву роботу?

(Відповіді дітей)

  1. Актуалізація опорних знань учнів:

2.1. Перевірка домашнього завдання (7 хв)

Вчитель. Давайте перевіримо виконання домашнього завдання. Вам потрібно було скласти дві таблиці – хронологічну та творчий доробок О. Кобилянської.

Дайте відповідь на питання:

1. Коли і де народилася О. Кобилянська?- 27 листопада 1863 року на півдні Буковини.

2. Як звали батька? – Юліан Якович.

3. З якого роду походила мати Марія Вернер? – З німецького роду.

4. Назвіть талант, яким була наділена вся родина Кобилянських. – Музичний.

5. Якою мовою велося навчання у школі, де навчалася письменниця? – Німецькою.

6. Назвіть перше німецькомовне оповідання О. К. – «Гортенза, або нарис з життя однієї дівчини».

7. З якими громадськими діячками знайомиться О. К. у вісімнадцятирічному віці? – Софією Окуневською і Наталею Кобринською.

8. У якому селі мешкала родина, коли батько вийшов на пенсію? – У селі Димці.

9. Назвіть громадський рух, в якому брала участь О. К. – Український жіночий рух.

10. На ювілеї якого письменника у 1898 році побувала О. К.? – Івана Франка.

11. З іменами, яких відомих письменників пов’язана доля О. Кобилянської? – О. Маковей та Л. Українка.

12. У якому році О. Кобилянську було прийнято до Спілки письменників України? – У 1940 р.

13. Що сталося з О. Кобилянською, коли Буковину окупували румуни? – Її хотіли віддати під трибунал.

2.2. Сприймання й засвоєння нового матеріалу (30 хв)

Вчитель. Діти, зараз я пропоную вам переглянути відео про життєвий і творчий шлях О. Кобилянської «Бути сама собі ціллю». Під час перегляду записуйте ключові слова.

Вчитель задиктовує значення основних понять.

Доба модернізму – загальна назва літературних напрямів та шкіл XX ст., яким притаманні формотворчість, експериментаторство, тяжіння до умовних засобів, антиреалістична спрямованість.

Основні ознаки: особлива увага до внутрішнього світу особистості, проголошення самоцінності людини та мистецтва, індивідуалізм, пильна увага до позасвідомих сфер психіки, використання символу як засобу пізнання і відтворення світу, використовуються такі художні прийоми, як «потік свідомості» та монтаж, що прийшов у літературу з кіномистецтва, естетизм.

Емансипація – звільнення від залежності, гніту, зрівняння в правах.

Фемінізм – жіночий рух за повне зрівняння жінок у правах з чоловіками у друг. пол. ХІХ ст. Учасниця гуртка «Товариство українських жінок».

Імя Ольги Кобилянської носить єдиний в Україні меморіальний музей в Чернівцях.

Моветон – поведінка, манери та вчинки, які не прийняті в пристойній спільноті.

Індивідуалізм – право на самовираження.

На художній світ О. Кобилянської вплинув німецький філософ кін. ХІХ ст. Ніцше.

Доповідь учня про особливості творчого доробку О. Кобилянської.

Улюблений стиль О. Кобилянської – неоромантизм, в основі якого лежить звертання до чуттєвої сфери людини, застосування символізму. Кобилянська зосередила увагу на розкритті душевного, психічного світу інтелігенції та селянства – двох верств, які становили тоді основу укр. нації.

  • Перша й одна з провідних тем її творчості – душа жінки-інтелігентки, її боротьба з консервативним міщанським середовищем за рівноправність з чоловіками.
  • Модерністське осмислення духовних основ селянського життя бачимо в повістях «Земля», «В неділю рано зілля копала», оповіданнях «Некультурна», «Вовчиха».
  • Жах, антилюдська сутність війни разюче, психологічно тонко розкриті в оповіданнях і новелах «Юда», «Лист засудженого вояка до своєї жінки».

3. Підведення підсумків (3 хв)

Слово вчителя. Отже, діти, давайте ще раз звернемося до епіграфів до уроку, прокоментуємо їх зміст і доцільність щодо змісту уроку.

Яка роль О. Кобилянської в розвитку укр. літератури?

4. Підготовка до виконання домашнього завдання (2 хв)

Прочитати повість «Земля», опр. с. 173.

Оцінювання учнів.

Вчитель. Дякую за увагу. Можете бути вільні.

 

 

 

docx
Додано
6 листопада 2019
Переглядів
4695
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку