Урок на тему: "Оператори розгалуження. Розклад числа. Складні умови (and or not)"

Про матеріал

Урок вдосконалення умінь та навичок використовувати оператор розгалуження. Вчимось визначати чи число парне, який це вид трикутника за довжинами сторін, записувати тризначне та чотиризначне число у зворотньому порядку. Ну і декілька вправ пов'язаних із шахами. Практичні завдання використані із дистанційного курсу навчання Оксани Пасічник.

Перегляд файлу

Тема: Оператори розгалуження. Розклад числа. Складні умови (and or not)

 

Метою є формування таких компетентностей:

Спілкування державною мовою. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів).

Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття.

Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові ) методи для вирішення прикладних завдань. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей.

 

Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційнокомунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).

Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави.

 

Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок (уроки повторення).

 Обладнання: комп’ютер, проектор, зошит, дидактичні картки.


Структура уроку

  1. Повідомлення теми, мети уроку. Перевірка домашнього завдання.

Побудувати програму «Щасливий квиток». Припустимо користувач придбав квиток на автобус з чотирьохзначним номером. Квиток буде вважатися щасливим, якщо сума перших двох цифр буде дорівнювати сумі двох інших цифр цього квитка. На вході матимемо два числа, перше буде складатися із перших двох цифр номеру білету, а наступне число із двох інших цифр. На виході маємо повідомлення у вигляді True/False.

Знайти і виправити помилки у коді:

a=int(input("Введіть першу цифру чотирьохзначного номера квитка "))

b=int(input("Введіть другу цифру чотирьохзначного номера квитка "))

c=int(input("Введіть третю цифру чотирьохзначного номера квитка "))

d=int(input("Введіть четверту цифру чотирьохзначного номера квитка "))

if a+b==c+d:

    print("Квиток  щасливий")

else:

    print("Квиток не щасливий")


2.    Мотивація навчальної діяльності.

Продовжуємо розв’язувати ряд практичних завдань, із якими ми можемо зустрітись у житті.

3.    Повторення основних понять.

 1) Назвати відомі вже вам арифметичні дії? Як вони позначаються у мові програмування Python?

2) Записати структуру неповного розгалуження мовою програмування Python.

3) Записати структуру повного розгалуження мовою програмування Python.


4.    Повторення основних закономірностей, правил теми.

Для пояснення можна використати презентацію із курсу дистанційного навчання Оксани Пасічник.

https://dystosvita.gnomio.com/mod/page/view.php?id=2972

Задача 1. Чи парне число, введене з клавіатури?

k=int(input('Введіть число '))

if (k%2==0):

    print('Число парне')

else:

    print('Число непарне')

 

Задача 2. Дано двозначне число. Визначити чи однакові його цифри

k=int(input('Введіть число '))

a=k//10

b=k%10

if (a==b):

    print('цифри однакові')

else:

    print('цифри різні')

 

Задача 3. Дано тризначне число. Надрукувати його навпаки.

k=int(input('Введіть число '))

a=k //100

b= k //10 %10

c=k %10

n=c*100+b*10+a

print('Число навпаки=',n)

 

Задача 4. Дано чотиризначне число. Надрукувати його навпаки.

Розв'язок задачі

k=int(input('Введіть число '))

d=k//1000

a=k //100 %10

b= k //10 %10

c=k %10

n=c*1000+b*100+a*10+d

print('Число навпаки=',n)


5.    Виконання практичних завдань на повторення й закріплення основних умінь і навичок.

Для пояснення використаємо презентацію Оксани Пасічник дистанційний курс навчання 8 клас. https://dystosvita.gnomio.com/mod/page/view.php?id=2973

Задача 1. До якої пори року належить місяць, номер якого введено з клавіатури?

m=int(input('Введіть номер місяця '))

if ((m==1)or(m==2) or(m==12)):

    print('Зима')

if ((m==3)or(m==4) or(m==5)):

    print('Весна')

if ((m==6)or(m==7) or(m==8)):

    print('Літо')

if ((m==9)or(m==10) or(m==11)):

    print('Осінь')

 

Задача 2. З клавіатури вводяться довжини сторін трикутника. Визначити чи він є рівностороннім.

a=int(input('Введіть сторони трикутника '))

b=int(input())

c=int(input())

if (a==b)and(b==c):

    print('рівносторонній')

else:

    print('Не рівносторонній')

 

Задача 3. З клавіатури вводяться довжини сторін трикутника. Визначити чи він є рівнобедреним.

a=int(input('Введіть сторони трикутника '))

b=int(input())

c=int(input())

if (a==b)or (b==c) or(a==c):

    print('рівнобедрений')

else:

    print('Не рівнобедрений')

 

Задача 4. З клавіатури вводяться три числа. Визначити, чи існує трикутник з такими сторонами

Умова існування трикутни­ка відома з геометрії:
сума двох будь-яких сторін повинна бути більша третьої.

a=int(input("Введіть довжину однієї сторони трикутника "))

b=int(input("Введіть довжину однієї сторони трикутника  "))

c=int(input("Введіть довжину однієї сторони трикутника  "))

 

if (a+b>c) and (a+c>b) and (c+b>a):

    print("Існує такий трикутник")

else:

    print("Такого трикутника не існує")

 

Задача 5. З'ясуйте, чи однакового кольору клітинки шахової дошки, координати яких введено з клавіатури?

a=int(input('Введіть координати першої клітинки '))

b=int(input())

c=int(input('Введіть координати другої клітинки '))

d=int(input())

if ((a+b+c+d)%2==0):

    print('Один колір')

else:

    print('Різні кольори')

 

Задача6. З'ясуйте, чи може пішак за один хід потрапити з клітинки з координатами (x1,y1) у клітинку з координатами (x2,y2).

x1=int(input('Введіть координати першої клітинки '))

y1=int(input())

x2=int(input('Введіть координати другої клітинки '))

y2=int(input())

if (abs(x1-x2)==1) and(abs(y1-y2)<=1):

    print('Так')

else:

    print('Ні')


6.  Домашнє завдання.

  1. Опрацювати конспект.
  2. Виконати завдання на комп’ютері, зберегти його.

Задача 1. З клавіатури вводяться довжини сторін трикутника. Визначити чи він є різностороннім.

Задача 2. З клавіатури вводяться довжини сторін трикутника. Визначити, чи є він прямокутним

Трикутник є прямокутним, якщо для нього виконується теорема Піфагора.

Задача 3. З'ясуйте, чи може шахова тура за один хід потрапити з клітинки з координатами (x1,y1) у клітинку з координатами (x2,y2).

Тема: Оператори розгалуження. Розклад числа. Складні умови (and or not)

Домашня вправа (знайти і виправити помилки):

a=float(input("Введіть першу цифру чотирьохзначного номера квитка "))

b=int(input(Введіть другу цифру чотирьохзначного номера квитка ))

c=int(input  "Введіть третю цифру трьохзначного номера квитка ")

b=str(input("Введіть четверту цифру чотирьохзначного номера квитка "))

if a+b=c+b то

    prin ("Квиток не  щасливий")

else то

    print(Квиток  щасливий)

 

Задача 1. Чи парне число, введене з клавіатури?

Задача 2. Дано двозначне число. Визначити чи однакові його цифри

Задача 3. Дано тризначне число. Надрукувати його навпаки.

Задача 4. Дано чотиризначне число. Надрукувати його навпаки.

Задача 5. До якої пори року належить місяць, номер якого введено з клавіатури?

Задача 6. З клавіатури вводяться довжини сторін трикутника. Визначити чи він є рівностороннім.

Задача 7. З клавіатури вводяться довжини сторін трикутника. Визначити чи він є рівнобедреним.

 Задача 8. З клавіатури вводяться три числа. Визначити, чи існує трикутник з такими сторонами

Задача 9. З'ясуйте, чи однакового кольору клітинки шахової дошки, координати яких введено з клавіатури?

Задача10. З'ясуйте, чи може пішак за один хід потрапити з клітинки з координатами (x1,y1) у клітинку з координатами (x2,y2).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Семеняк Володимир Васильович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
13376
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку