Урок на тему "Освіта та наука від минулогодо сьогодення"

Про матеріал
Комбінований урок на тему "Освіта та наука від минулого до сьогодення" у 5 класі. Урок спрямований на розвиток в учнів умінь аналізувати, робити висновки, висловлювати власну думку.
Перегляд файлу

 

Тема: «Освіта і наука від минулого до сьогодення»

Очікувані результати:

1) Когнітивний компонент: розуміти зміст понять «освіта», «наука» та тлумачити їх; визначати хронологічну послідовність подій у освітній та науковій сфері життя суспільства; описувати явища та події, пов’язані з розвитком освіти та науки;

2) Ціннісний компонент: висловлювати власне ставлення до освіти та шкільного життя; висловлювати судження щодо необхідності розвитку науки; давати власну оцінку ролі освіти та науки у житті суспільства і власному житті;

3) Діяльнісний компонент: визначати зв'язок між школою та освітою, освітою та наукою;  порівнювати розвиток освіти та науки на різних етапах життя суспільства і держави; аналізувати досягнення у галузі освіти та науки й їх важливість для формування особистості.

Обладнання: роздатковий матеріал, електронна версія підручника                  О. Пометун «Досліджуємо історію та суспільство» 2022 р., підручник            О. Гісем «Вступ до історії» 2018 р.

Хід уроку

     І. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів з теми «Навіщо людина господарює та заробляє гроші»

1) Робота з роздатковим матеріалом: ознайомившись з характеристикою діяльності стартапера (початківця у якійсь галузі), визначити чи буде він успішним в отриманні стабільного прибутку. Скористатися планом успішного підприємництва, опрацьованого на попередньому уроці:

                                                            - Чим займатися?

                                                            -  Хто буде споживачем?

                                                            -  Чи є конкуренти?

                                                      -  Як виробляти, реалізовувати, рекламувати?

                                                           - Як розподіляти прибуток? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні мають знайти й пояснити дві помилки Василя: 1) він не з’ясував чи будуть споживачі його послуг; 2) він не розподілив прибуток з врахуванням потреб свого бізнесу. Висновок – його підприємницький хист потребує корегування.

2) Учні ознайомлюються з біографією відомого українського громадського діяча Євгена Чикаленка. Вони мають з’ясувати

Портрет Євгена Чикаленка роботи Фотія Красицькогоякі риси сприяли його підприємливості.

«Після смерті батька Євген Чикаленко починає господарювати в родинному маєтку самостійно. У цей час експериментує як агроном, навіть у посушливі роки домагається хорошого врожаю на своїх полях. Пише і видає практичні поради для сільського господарства: «Розмови про сільське хазяйство» у 5 книгах (Одеса (1897), пізніше — Петербург (1910–1912)), що з'явилися півмільйонним накладом і становили своєрідну популярну енциклопедію. У формі розмови із селянином у ній оповідається про ефективні методи агрономії. Свою брошуру Євген Харлампійович написав українською мовою і потім аж п'ять років добивався її видання, причому дозвіл підписував сам міністр внутрішніх справ Росії, оскільки українська мова на той час була забороненою».

Відповіді: 1) самостійність; 2) не боявся експериментувати; 3) наполегливість; 4) вміння добиватися поставленої мети. Це і є рисами підприємливої людини.

      Доцільно ознайомити учнів із словами Євгена Чикаленка: «Треба любити Україну не тільки до глибини душі, але й до глибини власної кишені». Учням пропонується висловити свої думки з цього приводу.

      ІІ. Розгляд нового матеріалу

1) Робота з лінійкою часу: учні мають розташувати на лінійці часу у хронологічній послідовності дати подій, пов’язаних з розвитком освіти в Україні:

ХІХ ст., ХІ ст., ХУІІ ст., Х ст.,  ХУІ ст.,

 

Потім їм потрібно підібрати до століть роки та події:

 989 р. – поява першої школи у Києві;

1086 р. – поява першої школи для дівчат у Києві;

1576 р. – відкриття Острозької академії у Острозі на Волині;

1632 р. – відкриття Києво-Могилянської колегії у Києві;

1805 р. – відкриття університету у Харкові.

     Висновок: українські землі завжди славилися високим рівнем розвитку освіти, а українці завжди були освіченими людьми.

     2)  Робота над завданням на стор. 125 підручника О.Пометун: поміркувати над тим, якою може бути школа майбутнього й поділитися своїми думками в групах. Опорні терміни:  дистанційне навчання, роботи-учителі,

 електронні підручники й зошити, вибір навчальних предметів, гіпершвидкісні екскурсії, штучний інтелект, медіа простір, інтерактивність, креативність, комп’ютерні науки, 3D друк тощо.

Висновок: шкільна освіта

 

розвиватиметься разом з розвитком науки.

     Домашнє завдання: використовуючи стор. 133 підручника О. Гісема відповісти на питання. 1) Що таке наука? 2) Без чого не можливий розвиток науки? 3) Як наука впливає на освіту?

    Оцінювання, рефлексія «Закінчи речення» по змісту уроку. 

 

Школа майбутнього: сьогодення чи утопія? | КиївВлада ...

 

 

 

Школа моєї мрії» – віртуальна галерея – versiits2Дивитись Школа майбутнього малюнки

1

 

docx
Додано
7 лютого 2023
Переглядів
255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку