Урок на тему: "Поняття про травму, види травм. Особливості промислових і воєнних травм. "

Про матеріал

Урок на тему: "Поняття про травму, види травм. Особливості промислових і воєнних травм. " 10 клас. Захист Вітчизни.

Мета: розкрити поняття травма, поранення, їх особливості та різновиди; розвивати уміння швидко діяти в екстрених умовах; виховувати патріотичність та любов до України.


Перегляд файлу

10 клас

Дата

Тема. Поняття про травму, види травм. Особливості промислових і воєнних травм.

Мета: розкрити поняття травма,  поранення, їх особливості та різновиди; розвивати уміння швидко діяти в екстрених умовах; виховувати патріотичність та любов до України.

Тип уроку; вивчення нового матеріалу

Хід уроку

1. Організаційний етап

2. Опитування домашнього завдання

3. Мотивація навчальної діяльності.

Ми з вами дізнались як побудоване наше тіло, з яких органів та систем органів воно складається. Проте воно теж «ламається». Це може відбуватись по 2 причинам: власне природний відказ системи  та через заподіяну шкоду зовнішніми чинниками (травматизм).

4. Вивчення нового матеріалу

Травма - механічне пошкодження тканин організму, що супроводжуються порушенням цілості шкіри і слизових оболонок, глибоких тканин.

Вплив шкідливих факторів, які можуть заподіяти травму або нанести поранення, на людське тіло різноманітний. Нерідко цей вплив відбувається несподівано і стрімко. Травмою вважається обумовлене впливом зовнішніх факторів ушкодження організму, що призводить до розладу здоров'я.

           Всі травми можна класифікувати, зокрема, за ознакою фактора впливу середовища, у такий спосіб:

  1. Побутові травми (отримані вдома, або, наприклад, у дворі).
  2. Транспортні травми (нанесені засобами транспорту, або отримані в ході поїздки).
  3. Промислові травми (отримані в ході роботи на виробництві).
  4. Спортивні травми (отримані в ході тренувань або змагань).
  5. Військові травми (отримані в ході бойових дій від дії засобів ураження).
  6. Сільськогосподарські травми (отримані під час польових робіт або на фермі).
  7. Дитячі травми (отримані особами, які не досягли віку у 14 років).

Якщо травма отримана у зв'язку з професійною діяльністю потерпілого, то її вважають професійної травмою.

Крім того, травми можна класифікувати за природою отриманого впливу наступним чином:

  1. Фізичні травми (отримані в результаті опіку або переохолодження).
  2. Механічні травми (завдані інструментом або іншим матеріальним предметом).
  3. Біологічні травми (обумовлені впливом бактерій або їх токсинів).
  4. Хімічні травми (отримані з-за шкідливого впливу кислот, лугів або отруйних речовин).
  5. Психічні травми (з'являються через постійний тиск на психіку і нервову систему за допомогою страху, погроз або всіляких фобій).

Нарешті, за ступенем тяжкості ушкодження травми класифікуються, як:

  1. Важкі - сильна крововтрата, переломи стегон, струс мозку.
  2. Середні - переломи пальців, вивихи.
  3. Легені - розтягування або рвані рани.

 

Антисептика - знищення потрапили в рани бактерій шляхом застосування антибіотиків, хімічних та інших засобів, які називають антисептичними, або антисептиками. В якості антисептиків використовують розчин хлораміну, йодну настоянку, спирт, перекис водню та ін Однак, застосуванням антисептиків домогтися повного знищення мікробів у рані найчастіше не вдається. Більш ефективно діють антибіотики (пеніцилін, стрептоміцин та ін.)

Асептика - спосіб запобігання ран від зараження мікробами. Для цього необхідно, щоб стикаються з раною предмети були стерильними. Повне знищення мікробів у перев'язному матеріалі, на інструментах та інших предметах називається стерилізацією.

Найбільш надійно стерилізація предметів досягається застосуванням високої температури - киплячої води, водяної пари, гарячого повітря та полум'я. Для знезараження деяких об'єктів застосовують антисептичні средства.Способи асептики і антисептики доповнюють один одного і сприяють ефективній боротьбі з ранової інфекцією.

 

5 . Закріплення

Що таке травма?

Які є види травм?

Що треба робити при їх виникнення?

 

6. Підсумок уроку

На сьогоднішньому уроці мені сподобалось… не сподобалось…

 

7. Домашнє завдання

Опрацювати опорний конспект та параграф…..

 

 

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
8006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку