Урок на тему " Поведінка у небезпечних місцях"

Про матеріал
Урок з інтегрованого курсу " Здоров'я, безпека, добробут" для учнів 5 класу.
Перегляд файлу

Тема: Поведінка у небезпечних місцях. 5 клас.

Цілі: з’ясувати з учнями, які небезпечні місця є в мікрорайоні школи та дому, чим вони небезпечні, формувати у школярів уміння обирати безпечні місця для гри та відпочинку, формувати навички безпечної поведінки дітей надворі, виховувати обережність, обачність.

Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів:

учень/учениця

називає:

- місця підвищеної небезпеки надворі;

 відпрацювує:

- навички відмови від ігор у небезпечних місцях.

пояснює:

- небезпеку недотримання правил безпеки надворі,

- необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки надворі; 

дотримується :

-  правил безпеки  надворі;

 демонструє здатність:

- відмовлятися від пропозицій гратися у небезпечних місцях.

Компетентності, які формуються в учнів: уміння передбачати наслідки своїх дій, відмови у небезпечних пропозиціях, аналізувати та оцінювати ризики навколишнього середовища,  уміння цінувати думки інших, дослухатися до них, партнерської роботи у творчій діяльності, навички самопізнання та самоосвіти, виконувати алгоритми дій у небезпечних ситуаціях.

Обладнання:  картки із ситуаціями для перевірки д/з, мультфільм « Корисні підказки. Ліфт», пам’ятка « У натовпі», пам’ятка « Поведінка у ліфті»

Зміст уроку

І. Організаційний момент

Слухай вчителя уважно

І веди себе поважно.

Щоб зуміли все зробити

Та все добре зрозуміти.

На уроці не гукайте,

Завжди руку піднімайте.

Там, де шум і крик буває,

Працездатності немає.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Дитина і незнайомець

Які можливі варіанти безпечної поведінки з незнайомою людиною ( по групам).

  1. Під час гри у дворі до дитини підходить ровесник і каже: «Недалеко звідси побудували нове спортивне містечко. Підемо подивимося ». (Відповідь: «Спочатку мені потрібно запитати дозволу у батьків».)

 Незнайомець продовжує: «Я думав, що ти вже досить великий (велика), а тобі, виявляється, мама не дозволяє. Тобі слабо? ».( Відповідь: «Мені не слабо. Я піднімуся додому і попереджу батьків, що піду на спортивне містечко».) Після цього дитина швидко відходить на безпечну відстань і йде додому, перевіряючи, чи не переслідує його незнайомець. Після його розповіді батькам варто спуститися у двір і перевірити отриману від нього інформацію.

2. Поруч з дитиною на вулиці зупиняється автомобіль, і незнайома жінка-водій, посміхаючись, просить: «Сядь, будь ласка, в машину і покажи дорогу до вулиці Липневої, а то я сильно спізнююся».( Відповідь: «Вибачте, не можу вам допомогти».) Ви  швидко відходите від машини на безпечну відстань, а потім ідете в напрямку, протилежному ходу руху автомобіля, перевіряючи, чи не переслідує його жінка. А опинившись у безпечному місці (вдома або у дворі), розповідаєте про цей випадок батькам, вчителям або іншим знайомим дорослим.

3. Під час прогулянки у дворі до дитини підходить бабуся і просить: «Допоможи мені, будь ласка, підняти продукти в мою квартиру в сусідньому будинку на третьому поверсі». (Правильна відповідь: «Вибачте, не можу вам допомогти. Зверніться по допомогу до дорослих».) Опинившись у безпеці, дитина, як і в інших випадках, оперативно зв'язується з батьками і розповідає їм про подію, дослівно переказуючи розмову з незнайомою людиною.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети

Опинившись на вулиці, ми переносимося у світ небезпек. Це можуть бути тварини, покинуті будівлі, скупчення людей, під’їзди, ліфти… Для цих ситуацій немає єдиного алгоритму поведінки. Ми повинні уміти орієнтуватися у небезпеках та уміти знаходити вихід з кожної ситуації.

-       Які небезпеки можуть бути у нашому мікрорайоні?

-       Чим вони загрожують дітям?

ІV. Формування нових знань, умінь

  1. Поведінка у натовпі

Сьогодні ти з друзями збираєшся у кінотеатр, де буде багато дітей. Про що потрібно пам’ятати, коли збираєшся і перебуваючи у будівлі?

Складання пам’ятки

У натовпі

  • Не вдягай одяг, що буде заважати
  • Рухайся у напрямку натовпу
  • Тримайся далі від стін, вікон, вітрин, колон
  • Руки тримай зігнуті у ліктях
  • Якщо упав, намагайся згрупуватися
  • Захисти голову та живіт
  • Не піднімай речі, які впали
  • Попередньо домовся з друзями та батьками про місце зустрічі
    1. У ліфті
  1.   Перегляд мультфільму « Корисні підказки. Ліфт».
  2.   Складання пам’ятки.
  • Не їздити самим дітям до 7 років
  • Не сідати у ліфт з незнайомцями
  • Не пригати у ліфті
  • Якщо застряв, викликай аварійну службу
  • Не панікувати

V.Закріплення вивченого

Ситуаційні завдання

Вибери варіанти правильних дій у ситуаціях та встанови їх порядок.

1. Після концерту на стадіоні тебе відтіснили від батьків. Ти їх не бачиш. На виході виникла тиснява, люди запанікували. Твоя сумка впала під ноги. Твої дії:

а) кричатиму, кликатиму батьків;

б) триматимусь усередині натовпу. Після проходження вузьких місць постараюсь вибратися з нього;

в) намагатимусь розштовхати людей і знайти батьків;

г) нахилюся за сумкою;

ґ) шукатиму батьків після закінчення штовханини;

д) не зважатиму на сумку, зосереджуся, застібну одяг.

2. Під час святкування Дня міста на майдані утворився натовп. Зібралося багато молоді, що чекала на концерт. Ти прийшов з друзями, але в натовпі відстав і залишився сам. Люди поруч стоять дуже щільно, концерт ось-ось почнеться. Твої дії:

а) кричатиму, кликатиму друзів;

б) триматимусь усередині натовпу. Після закінчення концерту постараюсь вибратися з нього;

в) намагатимуся розштовхати людей і знайти друзів;

г) якщо є мобільний телефон, скористаюсь ним, щоб домовитися про місце зустрічі з друзями;

ґ) шукатиму друзів після концерту;

д) виберусь з натовпу на примітне місце (рекламний щит, вхід до будинку, зупинка), зателефоную друзям чи батькам, повідомлю, де чекаю на них;

е) виберусь з натовпу, пройду на заздалегідь вибране місце зустрічі та чекатиму друзів.

3. Ти збираєшся з батьками на футбольний матч. Що із запропонованого можна одягти або взяти із собою? Чому?


а) довгий в’язаний шарф;    

б) джинси;                             

в) кросівки;                           

г) рюкзак;                              

ґ) широкий довгий плащ;        

д) спортивну куртку;

е) туфлі на високих підборах;

є) товстий ланцюжок на шию; 

ж) довгу парасольку;

з) іграшкового ведмедика;

и) вузькі штани;

і) сумку на довгому ремінці.


VІ. Підсумок уроку

Продовж речення

Сьогодні я розкажу батькам, що у натовпі…

Коли ми з другом будемо сідати у ліфт, то я йому нагадаю про…

Виконати завдання на ст. 118- оціни себе.

VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати ст. 213-215. Намалювати речі, які не бажано одягати у натовп.

 

 

docx
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку