Урок на тему " Стихійні лиха"

Про матеріал
Урок на тему " Стихійні лиха" для учнів 5 класу НУШ з інтегрованого курсу " Здоров'я, безпека, добробут". Матеріал можна використати на виховних бесідах.
Перегляд файлу

Тема: Стихійні лиха. 5 клас.

Цілі: Продовжити знайомити дітей з небезпеками навколишнього середовища, навчити правил безпечної поведінки при стихійних лихах, формувати уявлення про можливі наслідки надзвичайних ситуацій; розкрити способи захисту від несприятливих явищ природи. Виховувати організованість і відповідальне ставлення до своїх обов’язків, обережність та акуратність.

Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів:

учень/учениця

називає:

- причини стихійних лих;

пояснює:

- наслідки стихійних лих,

уміє:

- безпечно поводитися під час сильного вітру, грози, підтоплення;

- виготовляти рятувальні засоби з підручних матеріалів;

Компетентності, які формуються в учнів: уміння спостерігати за природою,

аналізувати,  швидко приймати рішення, організованість, відповідальність, обережність.

Обладнання:  відеоролик «Правила поведінки під час повені», відеоролик        « Що робити під час грози», відеоролик « Що робити під час землетрусу».

Зміст уроку

І.Організаційний момент

Як гарно сьогодні у класі у нас,

І сонечко світить для вас.

Уважними, старанними, охайними ставайте,

Фантазуйте, працюйте , руки піднімайте,

Завдання усі ви сміливо долайте,

Урок свій вже починайте.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Відгадайте загадки. Про які природні явища йде мова? Коли природні явища стають небезпечними?

1) Щось холодне і сердите

Сіється немов крізь сито,

На сади, луги й поля.

Стала мокрою земля.

Як, скажіть, ті сльози звуться,

Що з очей небесних ллються? (Дощ)

  1.   Викотилося вранці

Золоте кружальце.

Не спиняється ніде,

Наче хтось його веде.

В шпарки скрізь проникло,

А надвечір зникло.

Діти, хто з вас озоветься:

Як оте світило зветься? (Сонце)

  1.   Він шепоче: « Шу-шу-шу,

Листя обірвать спішу.

З листячком в осіннім гаї

У таночку покружляю». ( Вітер)

ІІІ. Формування нових знань, умінь, навичок

  1. Розповідь учителя

Часто чуємо такі слова: «Земля - наш дім» Живучи на Землі, люди не замислюючись, роблять їй дуже боляче, руйнують її надра, втручаються у космічний простір, змінюють русла річок, забруднюють повітря і воду, знищують рослин і тварин. Наша Земля дуже болісно реагує на таке ставлення і часто відповідає нам «взаємністю» - стихійними лихами.

Стихійні лиха - екстремальне явище природи катастрофічного характеру, що призводить до раптового порушення нормальної діяльності людей, від яких руйнуються міста, села, дороги, мости.

До стихійних лих належать :

виверження вулканів, землетрус, цунамі, зсуви, обвали, селі, лавини, повені, урагани, смерчі, град, блискавки, пожежі, зливи, снігопади, заморозки, ожеледь.

На жаль, часто це призводить до загибелі дуже багатьох людей, і називають такі події - надзвичайними ситуаціями, про них і піде мова на нашому уроці.

  1. Гроза
  • Робота з підручником (ст..221-222)
  • Перегляд відеоролика « Що робити під час грози»
  • Складання пам’ятки

Під час грози купатись не можна,

Під одиноке дерево ховатись не смій,

Сховайся краще в балці, чи в канаві,

І на місцях відкритих ти не стій.

Коли шумить гроза-позачиняй всі вікна,

А металеві речі краще не чіпай,

Нікуди не біжи, перечекай грозу удома,

А вийде сонце - знов іди гуляй.

  1. Повені
  • Робота з підручником (ст..223-225)
  • Перегляд відеоролика « Правила поведінки під час повені»
  • Складання пам’ятки.
  1. Землетрус
  • Перегляд відеоролика «Що робити під час землетрусу»
  • Складання пам’ятки

ІV.Закріплення вивченого

1. Гра « Так-Ні»

При грозі купаємося у річці.

Коли сильний вітер, провітрюємо кімнату.

При землетрусі зберігаємо спокій.

При грозі ховаємося під високим деревом.

Коли повінь, піднімайся на верхні поверхи.

Коли почалася блискавка, швидко знімай на камеру телефону.

  1. Вставити пропущені слова

Блискавка влучає у _____________ точку на місцевості.

Під час грози не можна користуватися ________________.

Коли прибуває вода, рятуйся на ___________ місці.

V. Підсумок уроку

Природа споконвічно не жаліє нам нічого,

Даруючи щедро всі свої дари…

А від нас щоденно просить лиш одного,

Щоб до неї люди добрими були.

VІ. Домашнє завдання

  Опрацювати  параграф 28. Підібрати інформацію про передвісників стихійних лих.

 

 

docx
Додано
31 жовтня 2023
Переглядів
250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку