Урок на тему: "Про що розповідає писанка?"

Про матеріал
Конспект уроку для 1 класу за підручником Ольги Волощенко "Я досліджую світ" по темі: "Про що розповідає писанка?" Мета: ознайомити учнів з народними звичаями, традиціями, пов'язаними з фарбуванням яєць на Великдень, із символікою знаків на писанках; розвивати вміння аналізувати; виховувати кращі якості національного характеру, прагнення до відродження національної культури.
Перегляд файлу

Тема. Про що розповідає писанка?

Мета: ознайомити учнів з народними звичаями, традиціями, пов՚язаними з

             фарбуванням яєць на Великдень, із символікою знаків на писанках;      

            розвивати вміння аналізувати; виховувати кращі якості національ-

           ного характеру, прагнення до відродження національної культури.

Освітні галузі: мовно-літературна, громадянська та історична, інформа-

                             тивна, мистецька, математична.

 

                                           Хід уроку

І.Організаційна частина

     1.Ранкова зустріч (привітання)

- Доброго ранку!

- Доброго дня!

- Бажаєте ви і бажаю вам я. А тепер давайте станемо в коло.

- Привітаймо Сонечко! ( говорять вчитель )

- Здрастуй дороге! ( говорять діти )

- Привітаймо Квіточку! ( говорить вчитель )

- Хай вона росте! ( говорять діти )

- Привітаймо Дощик! ( говорить вчитель )

- Лийся мов з відра! ( говорять діти )

- Привітаймо друзів всіх! ( говорить вчитель )

- Зичимо добра! ( говорять діти )

- А тепер по черзі передайте квіточку добра, бажаючи при цьому один одному всього найкращого.

  Я дуже рада всіх вас бачити, бажаю вам гарного настрою, цікавих уроків і справ на сьогоднішній день.

  А зараз давайте покажемо який у вас сьогодні настрій. Якщо гарний – покажіть рукою ось так, так собі – помахайте долонькою, поганий – опустіть руку. Тож ми будем працювати, настрій гарний піднімати.

  А тепер давайте налаштуємося на роботу.

- Ви найкращі! ( говорить вчитель )

- Ми найкращі! ( говорять діти )

- Ви активні! ( говорить вчитель )

- Ми активні! ( говорять діти )

- Ви розумні! ( говорить вчитель )

- Ми розумні! ( говорять діти )

- Ви винахідливі! ( говорить вчитель )

- Ми винахідливі! ( говорять діти )

- Я люблю вас! ( говорить вчитель )

- Ми любимо вас! ( говорять діти )

2.Заповнення щоденника даних

  Діти називають який сьогодні день, яке число.

ІІ.Актуалізація опорних знань.

-Про яке весняне свято ми говоримо цей тиждень?

-Що таке Великдень?

-Коли в цьому році відзначатимемо великоднє свято?

1.Інтерактивний метод «Мікрофон»

  Ми зараз пограємо в гру. Я буду в ролі кореспондента, а ви дасте мені інтерв’ю. Розкажіть мені як святкує Великдень ваша родина, які традиції у вашій сім՚ї, як готуєтесь до свята.

ІІІ.Оголошення теми і мети уроку

1.Чарівна скринька

  У мене є чарівна скринька. Як ви думаєте, що в ній знаходиться. Висловіть свої припущення. Скриньку можна трясти, не відкриваючи і задати одне питання. (Кожна група задає своє питання, поки не відгадають. Це навчальний предмет?

Це рослина? Це можна їсти? І так далі.) Гра закінчується тоді, як предмет відгадано. Показую писанку.

 -А що таке писанка? ( Великоднє яйце, оберіг, що приносить добро, щастя, достаток, захищає від усього злого.)

2.Читання вірша  Олександра Олеся «Писанка»

З*являється дівчинка в костюмі писанки і розповідає вірш.

  Я писанка-красуня,

  Вся в рисках і квітках.

  Красу митців несу я,

  Їх славлячи в віках.

  Щоби моїм убранством

  Втішалися малі,

  Мене кладуть на свято

  На пишному столі.

  Без мене наше свято

  Не буде тим, чим є,

  Бо писанка багато

  Всім радості дає.

3.Розповідь про писанку

  Великдень не обходиться без писанки. Ще у давнину люди шанували писанку. Для наших пращурів вона символізувала зародження життя, була символом сонця, тепла і вічності. Дотепер уважають, що писанка приносить щастя. Крашанками та писанками обмінюються, дарують їх рідним та друзям.

  У давні часи освячену писанку клали до першої купелі немовляти, щоб зростало сильним і сміливим. Писанку приорюють в полі, щоб краще родило жито, пшениця. Увечері у відро з водою клали великоднє яєчко і вірили, що той, хто зранку вмиється цією водою, буде гарним, як весна. Наші пращури вірили, що писанка приносить добро, достаток, щастя, здоров՚я та захищає людину від усього злого.

4.Гра з лего

  Діти, коли ви даруєте писанку друзям, рідним чи близьким, дуже важливо знати яким кольором її розфарбувати, що ви хочете побажати людині, адже кожний колір щось символізує. Давайте пограємо з лего.

  Покажіть мені колір, яким ви зафарбуєте писанку, бажаючи людині здоров՚я. (Синій)

  Покажіть колір, яким ви зафарбуєте писанку, бажаючи радості, любові. (Червоний)

  Покажіть мені колір, яким ви зафарбуєте писанку, бажаючи надії на краще майбутнє. (Жовтий)

  Покажіть колір, яким ви зафарбуєте писанку, бажаючи весняного пробудження, оновлення. (Зелений)

5.Гра з писанками

  Давайте пограємо у гру. З кожної групи виходить одна дитина, кладе в ложку писанку і по команді під музику несе її так, щоб не випала. Виграє той, хто швидше принесе писанку і, щоб вона жодного разу не випала з ложки.

6.Фізкультхвилинка (Пісня «Ой, візьму я писачок»)

  Час настав для відпочинку, розпочнем фізкультхвилинку.

7.Презентація «Види великодніх яєць»

  Давайте пригадаємо, які ще є види великодніх яєць?

  Що таке крашанка?

8.Розповідь експертної групи

  Найдавніший спосіб фарбування крашанок – то є лушпиння цибулі. Але відомі й інші способи фарбування. У нас працювала експертна група. Дівчатка фарбували вдома яйця природним барвником. Зараз вони поділяться результатами своїх досліджень, розкажуть, що в них вийшло.

  а) Розчин з ромашки

  Дівчинка розповідає, що вона вдома разом із бабусею заварили крутий розчин ромашки і зварили в ньому яйце. Показує який колір крашанки вони одержали.

б) Сік буряка

  Дівчинка розповідає, що вона вдома з бабусею зварили яйце в буряковому соку і показує який вийшов колір крашанки.

-Діти, а як ви думаєте, який барвник корисніший для здоров՚я людини? Чому?

9.Презентація «Види великодніх яєць»

-Що таке крапанка? (Яйце з крапками одного чи кількох кольорів)

-Що таке драпанка? (Яйце, яке фарбують у темний колір, підсушують, а потім голкою видряпують візерунок)

-Що таке мальованка? (Яйце розмальоване пензликом та фарбами)

10.Ознайомлення з символами писанки (презентація та робота по підручнику)

                                                  Сонце

  У давнину Великдень був одним з традиційних свят вшанування сонця. Отож сонце символізує знання, справедливість, переможця всілякого зла. Писанка, оздоблена сонячними знаками мала чудодійну силу. Вона могла охороняти її власників від хвороб, нещастя і лихого ока. Зоря теж є символом сонця.

                                                   Хрест

  Хрест – сонячний знак, стародавній символ сонця, вогню, душі. В орнаменті його називали «божим знаком». У давнину означав Землю із чотирма сторонами світу.

                                                   Завиток

  Завиток – символ життєвої сили і зародження життя.

                                                   Безконечник

  «Безконечник», хвилясті і прямі лінії – це символічні зображення води.

                                                   Грабельки

  Грабельки належать до символів, що пов՚язані з водою. Зображають хмари і дощ. Писанки із грабельками писали в посуху, гадаючи, що написавши цей знак, можна викликати небесні води.

                                                  Пташка

  Пташка символізує людську душу. Існує повір՚я, ніби душа прилітає пташкою до новонародженої дитини.

                                                   Квіти

  Образ квітів більше пов՚язаний із дітьми. Писанка з квітами також допомагала людині одужати.

11.Гра «Склади писанку» (групова робота)

  Діти, у нас сталася пригода. Лежала писанка. Бігла мишка, хвостиком зачепила, писанка впала і розсипалась на різні фігурки. Щоб скласти її, ви повинні розв՚язати приклад на частинці писанки і наклеїти на відповідь. Кожному в групі є фігурка. Будьте уважні, не допустіть помилки. Якщо буде хоч одна помилка, то писанку не складете. Яка група склала – піднімає писанку.

 -Що ж символізує ваша писанка? (Кожна група розповідає що означають символи, зображені на їхній писанці)

ІІІ.Підсумок уроку

 -Як називається інструмент для виготовлення писанки? (Писачок)

 -Як називається яйце гладко фарбоване в один колір? (Крашанка)

 -Як називається яйце прикрашене крапками? (Крапанка)

 -Я думаю, що ви зможете підібрати символи для писанки, яку будете дарувати комусь із своїх рідних чи друзів на Великдень. Сьогодні на уроці образотворчого мистецтва ви намалюєте писанку з символами, які вам найбільше сподобались і вставите в кишеньку лепбука, якого ми з вами почали виготовляти на цьому тижні. А ще ми завтра розкриємо «Скриньку запитань», щоб дати відповіді на всі питання, які ще вас цікавлять по темі «Великдень».

1.Рефлексія (колективна робота)

  Діти, у вас у кожного лежать паперові долоньки трьох кольорів. Зараз ви виберете одну з долоньок, щоб виготовити колективне великоднє панно. Якщо вам на уроці сподобалось все, то ви приклеюєте на панно зелену долоньку, якщо не все сподобалось або, можливо, щось було важко, то приклеюєте жовту долоньку, якщо урок не сподобався, то приклеюєте оранжеву долоньку. (Діти підходять до дошки і наклеюють долоньки на панно).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
2374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку