Тема : Профілактика пожеж. 5 клас.НУШ
Цілі: навчити дітей визначати причини виникнення пожеж, умови горіння; вміти досліджувати з дорослими безпеку своєї оселі; розвивати навички відмови від небезпечних пропозицій, що приводять до пожеж; удосконалювати навички здоров’язбережувальних компетентностей , формувати уміння жити безпечно у сучасному світі.
Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів:
Учень/учениця
називає:
- умови виникнення горіння;
наводить приклади:
- джерел запалювання;
- горючих, легкозаймистих і негорючих матеріалів
уміє:
- досліджувати з дорослими безпеку своєї оселі;
демонструє:
- здатність відмовлятися від пропозицій гратися у небезпечних місцях, розпалювати багаття, псувати громадське майно;
пояснює:
- небезпеку недотримання правил безпеки житла.
Компетентності, які формуються в учнів: навички логічного мислення, розпізнавання загроз для життя, бути активним у прийнятті рішень, уміння використовувати отриману інформацію, уміння розмірковувати, розв’язувати проблемні ситуації
Обладнання: презентація «Пожежна безпека», мультфільм « Фокс і Трот спішать на допомогу».
Зміст уроку
І. Організаційний момент
Продзвенів дзвінок
Починається урок,
Будемо старанно працювати
Щоб «Основи здоров’я» гарно знати!
ІІ. Актуалізація опорних знань. Повідомлення теми, мети.
Відгадайте загадки
Він може зігріти, зварити обід.
Він плавить метал і розтоплює лід.
А може і ліс велетенський спалити,
Майно і будинок – усе спопелити.
Сьогодні ми познайомимося з дуже корисними правилами – правилами протипожежної безпеки, іншими словами у нас заняття обережного поводження з вогнем. На занятті ми дізнаємося про види пожеж, причини та умови їх виникнення, вивчимо правила протипожежної безпеки, переконаємося в небезпечності гри з вогнем.
ІІІ. Формування нових знань, умінь, навичок
1.Вправа « Асоціативний кущ»
З чим у вас асоціюється слово вогонь?( Страх, небезпека, біль, смерть, втрата майна…)
2.Легенда про вогонь
Красива легенда розповідає, що вогонь людям подарував Прометей. Вночі він таємно пробрався в колісницю бога Сонця Геліоса і доторкнувся зламаною гілкою до осі колісниці. Гілка загорілася, і з нею Прометей спустився на Землю і запалив людям перше багаття, яке палає й досі.
- Як ви гадаєте, діти, без вогню людина могла б жити?
- Обґрунтуйте свою думку. (Відповіді дітей).
3. Робота з презентацією « Пожежна безпека»
4. Робота з підручником сторінка 194. Встановіть причини пожежі .
5.Творча хвилинка
Які ще можуть бути причини пожежі? Намалюйте у зошиті відповіді на загадки. 1 на вибір)
- На роботі мама й тато.
Сірники знайшли малята.
І не знає дітвора,
Чим скінчитись може гра.
(Недбале поводження з сірниками).
- Електропраска – кожен знає –
У побуті допомагає.
Та пам’ятати має кожний:
Лишать без нагляду її не можна.
(Залишені без нагляду працюючі електроприлади).
- Наказали мама й тато
Всі електроприлади разом не вмикати,
Бо нагріється розетка,
Спалахне вогнем умить,
І від того дім згорить.
(Несправна електропроводка або перевантаження електророзетки).
- Новий рік! Зійшлись малята,
Щоб ялинку прикрашати.
Та свічкам – прикрасам – зась!
Глиця щоб не зайнялась.
(Запалені свічки на новорічній ялинці, бенгальські вогні, хлопавки, петарди).
6. Перегляд мультфільму «Фокс і Трот спішать на допомогу».
ІV. Підсумок уроку.
Продовжити речення :
Пожежа може виникнути коли… .
Щоб не сталося пожежі, я буду …
V. Домашнє завдання
Опрацювати параграф 24.
Разом з батьками дослідити безпеку своєї оселі. Визначити, що може спричинити пожежу у вашій оселі.