Мета: сформувати поняття «тіло», «матеріал», «речовина» та навчить їх розрізняти; показати, що кожна речовина має свої властивості; навчити описувати та визначати речовини за їхніми фізичними властивостями; розвивати навички спілкування, формувати життєзберігаючу компетенцію.
Урок №
Тема: Речовина, матеріал, тіло.
Мета: сформувати поняття «тіло», «матеріал», «речовина» та навчить їх розрізняти; показати, що кожна речовина має свої властивості; навчити описувати та визначати речовини за їхніми фізичними властивостями; розвивати навички спілкування, формувати життєзберігаючу компетенцію.
Обладнання: штатив з пробірками; хімічні речовини: сода, кухонна сіль, цукор, оцет, вода, олія; довідники з хімії
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку |
Форми роботи |
І. Вступна частина 1. Презентація загадки (учитель зачитує) Я до всього справу маю, Грунт у полі удобряю Урожай оберігаю, Я перу і одягаю І метал я добуваю І будую й освітляю А запитання ось моє: Відгадайте, хто я є? (хімія) 2.Актуалізація опорних знань Питання: А) Що таке хімія? Б) Що є предметом вивчення хімії? В) Сформулюйте основне завдання хімії.
Повідомлення мети, теми уроку та шляхи її реалізації.
II. Основна частина Розкриття теми здійснюється через розповідь учителя з опорою на життєвий досвід учнів.
Всі тіла живої та неживої природи, що нас оточують складаються з речовин. У побуті ми з вами зустрічаємось з безліччю речовин - це вода, цукор, сіль, олія та багато інших речовин. Кожна з них має свою масу чи об’єм, а також певні специфічні ознаки, які дають змогу відрізнити їх від інших речовин. Речовини надзвичайно різноманітні і можуть перебувати в трьох агрегатних станах (рідкий, твердий, газоподібний). Речовина - це те, що має певну масу чи об’єм, а також те з чого складаються фізичні тіла. Деякі речовини, використовують для виготовлення предметів або фізичних тіл називаються матеріалами. Наприклад, речовина-матеріал- тіло. Скло-скло-скляна ваза.
Властивості речовин - це ознаки, за якими різні речовини можуть бути подібними або відрізнятися одна від одної. Хімічні властивості: здатність утворювати хімічні сполуки та взаємодія з іншими речовинами. Демонстраційний дослід: взаємодія натрій карбонату з хлоридною кислотою. Спостереження: наявність бульбашок, що свідчить про виділення вуглекислого газу.
Лабораторний дослід «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин»
а) агрегатний стан; б) колір; в) запах; г) відношення до води.
IIІ. Заключна частина Практичне застосування набутих знань
IV. Оцінювання результатів роботи
V. Домашнє завдання (диференційоване)
|
На кодокартці
Фронтальне опитування
Розповідь вчителя
Пояснення вчителя з демонстрацією дослідів
Виконання роботи за поданим алгоритмом
Самостійна дослідницька робота учнів в групах
Хімічний диктант Взаємоперевірка
Інструктаж учителя |