Урок на тему" Речовина.Матеріал.Тіло"

Про матеріал

Мета: сформувати поняття «тіло», «матеріал», «речовина» та навчить їх розрізняти; показати, що кожна речовина має свої властивості; навчити описувати та визначати речовини за їхніми фізичними властивостями; розвивати навички спілкування, формувати життєзберігаючу компетенцію.

Перегляд файлу

Урок №

Тема: Речовина, матеріал, тіло.

Мета: сформувати поняття «тіло», «матеріал», «речовина» та навчить їх розрізняти; показати, що кожна речовина має свої властивості; навчити описувати та визначати речовини за їхніми фізичними властивостями; розвивати навички спілкування, формувати життєзберігаючу компетенцію.

Обладнання: штатив з пробірками; хімічні речовини: сода, кухонна сіль, цукор, оцет, вода, олія; довідники з хімії

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

Форми роботи

І.  Вступна частина

1. Презентація загадки (учитель зачитує)

Я до всього справу маю,

Грунт у полі удобряю

Урожай оберігаю,

Я перу і одягаю

І метал я добуваю

І будую й освітляю

А запитання ось моє:

Відгадайте, хто я є?

(хімія)

2.Актуалізація опорних знань

Питання:

А) Що таке хімія?

Б) Що є предметом вивчення хімії?

В) Сформулюйте основне завдання хімії.

 

Повідомлення мети, теми уроку та шляхи її реалізації.

 

II. Основна частина

Розкриття теми здійснюється через розповідь учителя з опорою на життєвий досвід учнів.

  1. Роз‘яснення вчителем понять:
  • речовина;
  • матеріал;
  • тіло.  

Всі тіла живої та неживої природи, що нас оточують складаються з речовин. У побуті ми з вами зустрічаємось з безліччю речовин - це вода, цукор, сіль, олія та багато інших речовин. Кожна з них має свою масу чи об’єм, а також певні специфічні ознаки, які дають змогу відрізнити їх від інших речовин. Речовини надзвичайно різноманітні і можуть перебувати в трьох агрегатних станах (рідкий, твердий, газоподібний). Речовина - це те, що має певну масу чи об’єм, а також те з чого складаються фізичні тіла. Деякі речовини, використовують для виготовлення предметів або фізичних тіл називаються матеріалами. Наприклад, речовина-матеріал- тіло. Скло-скло-скляна ваза.

  1. Вивчення властивостей речовин шляхом міні-експерименту.

Властивості речовин - це ознаки, за якими різні речовини можуть бути подібними або відрізнятися одна від одної.

Хімічні властивості: здатність утворювати хімічні сполуки та взаємодія з іншими речовинами.

Демонстраційний дослід:  взаємодія натрій карбонату з хлоридною кислотою.

Спостереження: наявність бульбашок, що свідчить про виділення вуглекислого газу.

  1. Практичне дослідження

 

Лабораторний дослід

«Ознайомлення з фізичними властивостями речовин»

  1. Розгляньте речовини та визначте:

а) агрегатний стан;

б) колір;

в) запах;

г) відношення до води.

  1. Зробіть висновок про фізичні властивості запропонованих речовин.
  2. Грунтуючись на власному досвіді, запропонуйте можливі способи застосування цих речовин.
  3. Оформіть звіт у лабораторному  зошиті.

IIІ. Заключна частина

Практичне застосування набутих знань

 

  1. Виписати у два стовпчики назви тіл та речовин: склянка, голка, залізо, виделка, кисень колба, мідь, алюміній, підручник, золото, графіт, цукор, пенал, ручка, сірка.

 

IV. Оцінювання результатів роботи

 

V. Домашнє завдання (диференційоване)

 

На кодокартці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фронтальне

опитування

 

 

 

 

 

 

 

 

Розповідь вчителя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснення вчителя з демонстрацією дослідів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконання роботи за поданим алгоритмом

 

Самостійна дослідницька робота учнів в групах

 

 

 

 

 

Хімічний диктант

Взаємоперевірка

 

 

 

 

Інструктаж учителя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
1430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку