Урок на тему "Робота з інформаційними джерелами"

Про матеріал
Конспект уроку можна використати при вивченні модуля "Технологія вирощування рослин"
Перегляд файлу

Урок 7-8

Тема: Робота з інформаційними джерелами.

Мета: навчальна: ознайомити учнів  з типами інформаційних джерел, навчити здійснювати  пошук необхідної інформації;

           розвивальна: залучати учнів до творчої розробки  зі створення квітників і       клумб; розвивати фантазію при поєднанні різних видів квітів;

 виховна: виховувати бережливе ставлення до природи, навчити економно використовувати посадковий матеріал.

Оснащення: комп’ютери  з доступом до мережі Інтернет, картинки та фото з видами клумб та квітників, упаковки з насінням.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація  опорних знань та вмінь  учнів

Запитання

  1. Хто з вас не милується гарним квітником чи клумбою7
  2. А чи не виникало у вас бажання самому створити  квітник чи хоча б маленьку клумбу?
  3. Як ви думаєте, з чого ми повинні розпочати нашу роботу?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 На минулому уроці ми ознайомилися з вами з етапами планування роботи з виконання творчого проекту. І сьогодні  наш урок  відрізняється від інших, тому що проводитимемо ми його у комп’ютерному класі.

IV. Повідомлення теми та мети уроку

 (Учитель записує на дошці тему уроку і повідомляє завдання для учнів).

Учні мають:

  • знати правила роботи з різними інформаційними джерелами; правила поєднання різних видів квітів;
  • вміти відбирати інформацію, яка найбільш підходить для даного проекту; добирати квіти для вирощування з урахуванням призначення.

V. Вивчення нового матеріалу

 Для виконання будь-якого проекту  необхідно зібрати велику кількість інформації, що потрібна для роботи. Для цього слід використовувати як друковані матеріали так і мережу Інтернет. Насамперед потрібно записати перелік питань, що необхідно шукати. З книгами працювати ви вмієте, а от для того, щоб працювати в Інтернеті  необхідні деякі навички.

Слід пам’ятати, що безперервна робота з комп'ютером упродовж навчального дня повинна тривати:

 • для учнів Х-ХІ класів на першій годині занять — до 30 хвилин, на другій годині занять — 20 хвилин;

• для учнів VIII-IX класів — 20-25 хвилин;

• для учнів VI-VII класів — до 20 хвилин;

• для учнів II-V класів — 15 хвилин;

 • для навчання дітей 6 років роботі з комп'ютером безперервні заняття в індивідуальному ритмі не повинні тривати більше 10 хвилин.

VI.  Практична робота    1. Робота з інформаційними джерелами

  • Вчитель опрацьовує з учнями пам’ятку «Техніка безпеки при роботі з комп'ютером. Правила поведінки в комп'ютерному класі» (додаток)

Розпочинаючи працювати на ПК, необхідно пам`ятати, що це дуже складна апаратура, яка потребує акуратного й обережного ставлення  до неї, високої самодисципліни на всіх етапах її експлуатації.

  • Учні під керівництвом вчителя працюють за комп’ютерами. Вчитель дає консультації, слідкує за дотриманням учнями правил безпеки при роботі за комп’ютером.

Для класів, де є велика кількість учнів на урок можна запросити вчителя інформатики, чи інших вчителів. Якщо немає потрібної кількості комп’ютерів, то робота проводиться почергово: одні учні працюють з комп’ютерами, інші з друкованою літературою, а потім навпаки.

Практична  робота

 2. Добір квітів для вирощування з урахуванням призначення, клімату та їх декоративних якостей   (на прикладі своєї школи)

В основному  ми вибираємо квіти для вирощування:

  1. на підвіконні (залежить від розміщення класу);
  2. на підлозі (чи доцільно це у класах, де велика кількість учнів);
  3. на стіні (залежить від розміщення класу);
  4. на підставці (чи доцільно це у класах, де велика кількість учнів)
  5. для квітників пришкільної території (враховуючи їх розміщення) – один на сонячній стороні, інший в затінку;
  6. квітники біля пам’ятника невідомому солдату – два квітники розміром 1х2 м з сонячної сторони.

Можна використати додаток до уроків  5- 6

Учні працюють з літературою та з пакетиками квітів, які є в наявності: підбирають для свого проекту ті, що підходять.

Обов’язковим є проведення фізкультхвилинки

VII. Підбиття підсумків уроку

  1. Аналіз практичної роботи
  2. Визначення та усунення помилок, що виникли під час  виконання практичної роботи
  3. Оцінювання результатів роботи учнів

VIII. Домашнє завдання

Закінчити добирати квіти (вазони)  згідно обраного проекту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК  1

«Техніка безпеки при роботі з комп'ютером. Правила поведінки в комп'ютерному класі» (додаток)

Розпочинаючи працювати на ПК, необхідно пам`ятати, що це дуже складна апаратура, яка потребує акуратного й обережного ставлення  до неї, високої самодисципліни на всіх етапах її експлуатації.

Напруга живлення ПК (220 В) є небезпечною для життя людини. Тому, незважаючи на те що в конструкції комп`ютера передбачена достатня ізоляція від струмопровідних ділянок, необхідно знати та чітко виконувати ряд правил техніки безпеки.

ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

  • знаходитися в класі у  верхньому одязі;
  • класти одяг і сумки на столи;
  • знаходитися в класі з напоями та їжею;
  • працювати  на комп`ютері у вологому одязі та вологими руками;
  • розташовуватися збоку або ззаду від включеного монітора;
  • торкатись екрана, тильного боку дисплея, проводів живлення, заземлення, з`єднувальних кабелів
  • пересувати комп'ютери і монітори, знімати кришку корпуса системного блоку;
  • включати/виключати комп'ютер без дозволу, від'єднувати і під’єднувати будь-які пристрої комп'ютера, порушувати  порядок увімкнення й вимикання апаратних блоків;
  • самостійно намагатися усунути будь-які неполадки в роботі комп'ютера, незалежно від того, коли і з чиєї вини вони сталися;
  • перекривати вентиляційні отвори на системному блоці та моніторі;
  • ударяти по клавіатурі, натискувати безцільно на клавіші;
  • класти книги, зошити та інші речі на клавіатуру, монітор і системний блок;
  • видаляти і переміщати чужі файли, приносити і запускати комп'ютерні ігри.

Перед початком роботи на комп`ютері необхідно отримати дозвіл на роботу у вчителя.

Під час роботи на комп`ютері НЕОБХІДНО:

  • дотримуватись тиші і порядку;
  • працювати  на клавіатурі чистими сухими руками, не натискуючи на клавіші без потреби чи навмання;
  • працюючи з дискетами, оберігати їх від ударів, води, тепла, правильно вставляти дискети в дисковод;
  • коректно завершувати роботу з тим чи іншим програмним засобом;
  • при відчутті втоми чи болю – негайно повідомити вчителя.

Під час роботи за комп'ютером необхідно дотримуватися певних правил:

  • робота учнів в комп’ютерному класі дозволяється лише у присутності викладача;
  • дисплей повинен бути розвернений від вікон під кутом, не меншим 90°, з метою запобігання потрапляння на екран прямих сонячних променів та уникнення відблиску, що значно ускладнює читання інформації з екрана дисплея.
  • екран дисплея повинен бути очищений від пилу, оскільки пил спричинює появу шкідливих впливів при роботі за дисплеєм.
  • відстань від екрану до очей – 60-70 см. (відстань витягнутої руки);
  • вертикально пряма спина, плечі опущені і розслаблені, ноги на підлозі і не схрещені, лікті, зап'ястя і кисті рук на одному рівні, ліктьові, тазостегнові, колінні, гомілковостопні суглоби під прямим кутом;
  • на столі, де встановлено комп'ютер, не повинні знаходитися сторонні речі, їжа чи її залишки
  • перед початком роботи за комп'ютером слід вимити і насухо витерти руки для запобігання появи плям на клавіатурі, корпусі комп'ютера, дисплея, мишки та ін.
  • через кожні 10 хв. роботи за екраном дисплея слід зробити перерву на кілька хвилин, під час якої записати отримані результати, підготувати дані для продовження роботи чи її план, або просто відпочити.
  • якщо використовується мишка, то під неї слід покласти спеціальний килимок для запобігання забруднення, що може призвести до виходу з ладу.
  • якщо клавіатура не використовується, вона має бути накрита спеціальною прозорою кришкою для запобігання попадання пилу чи якихось предметів під клавіші, що може призвести до ушкодження клавіатури.
  • при виникненні будь-яких запитань під час роботи з комп'ютером слід звертатися до вчителя.

Без значної спеціальної підготовки ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ:

  • розмістити на столі зошит або підручник так, щоб вони не заважали роботі за комп’ютером;
  • користуватися клавіатурою, під’єднаною до комп'ютера, яка служить для введення повідомлень-вказівок про виконання комп'ютером тих чи інших операцій;
  • користуватися мишкою, під’єднаною до комп'ютера, яка використовується, щоб мати можливість серед переліку послуг, позначення чи назви яких подані на екрані дисплея, вибрати (вказати на) одну із них;
  • вмикати комп'ютер за допомогою вмикача на передній панелі системного блоку;
  • після появи на екрані дисплея повідомлення «Тепер комп’ютер можна вимкнути» вимикати його.

У разі появи запаху горілого, самовільного вимикання апаратури, незвичних звуків треба негайно повідомити про це вчителя та вимкнути комп`ютер. Не можна працювати на комп`ютері при недостатньому освітленні, високому рівні шуму тощо.

Під час роботи комп`ютера екран дисплея є джерелом електромагнітного випромінювання, яке руйнує зір, викликає втому, знижує працездатність. Через це треба, щоб очі користувача знаходилися на відстані 60 - 70 см від екрана, а безперервна робота за комп`ютером тривала не більше 25 хв. для дітей.

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Гасяк Галина
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
1492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку