Тема уроку: Розв’язування вправ і задач. Трикутники. Прямокутник. Квадрат.
Мета уроку:
Навчальна:
Розвивальна:
Виховна:
Обладнання:
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
- Любі діти! До нас на урок завітали гості. Привітаймо їх.
ІІ. СТВОРЕННЯ СИТУАЦІЇ УСПІХУ
До нас зазирнуло дуже гарне усміхнене сонечко. Подивіться на нього. Усміхніться. А тепер усміхніться один одному. Я хочу щоб з таким гарним настроєм ви працювали увесь урок. Коли ми будемо працювати з гарним настроєм то досягнемо гарного успіху під час роботи.
Ми сьогодні працюємо у групах і кожній групі я дарую особливе сонечко. Це сонечко команді «2+2», це – команді «Плюс», а це команді «Добуток». Для роботи в групах ми пригадаємо правила співпраці, які допоможуть вам організувати свою роботу.
Головуючий (спікер):
Секретар:
Посередник:
Доповідач:
І так перше завдання. Кожна група повинна вибрати:
«Що будемо робити на уроці!» і «Що не будемо робити на уроці»
І так ми починаємо з кросворду:
|
С |
Т |
О |
Р |
О |
Н |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
П |
Р |
Я |
М |
О |
К |
У |
Т |
Н |
И |
К |
|
|
Р |
І |
В |
Н |
О |
Б |
Е |
Д |
Р |
Е |
Н |
И |
Й |
|
|
|
Б |
І |
С |
Е |
К |
Т |
Р |
И |
С |
А |
|
|
|
|
|
|
|
Л |
А |
М |
А |
Н |
А |
|
|
П |
Р |
О |
М |
І |
Н |
Ь |
|
|
|
|
|
|
|
В зафарбованих клітинках ми отримали ключове слово. Прочитайте його. Діти, чи знаєте ви, хто такий Нобель?
А́льфред Бе́рнард Но́бель (швед. Alfred Bernhard Nobel; 21 жовтня 1833, Стокгольм — 10 грудня 1896, Санремо, Італія) — шведський хімік, винахідник, підприємець і благодійник.
День Нобеля - це щорічне вручення Нобелівської премії, яке проходить 10 грудня в Стокгольмі. Нобелівська премія - одна з найбільш престижних міжнародних премій, щорічно присуджується за видатні наукові дослідження, революційні винаходи або великий внесок в культуру або розвиток суспільства. Кожен лауреат отримує золоту медаль із зображенням Нобеля і диплом. Розмір грошової премії змінюється щорічно і становить приблизно 1 мільйон доларів.
Сьогодні на уроці ми навчимося робити свої наукові відкриття, а за них отримаєте медаль та премію.
Ми продовжуємо працювати над темою уроку «Трикутники і їхні види. Прямокутник. Квадрат». Ми навчимося застосовувати раніше отримані знання для обчислення периметрів трикутників та прямокутників, для розв’язування прикладних задач.
Щоб успішно впоратися із завданнями, пригадаємо теоретичний матеріал з цієї теми.
І. Завдання «Ромашка»:
- На дошці нарисована ромашка. На кожній з її пелюсток записано завдання. Учень має вийти до дошки, витягнути пелюстку, прочитати завдання в голос і відповісти на нього.
Завдання записані на пелюстках:
ІІ. Знайти периметр трикутника:
а) рівностороннього;
б) рівнобедреного тупокутного;
в) різностороннього прямокутного.
Експеримент № 1
Виміряти градусну міру кожного кута трикутника і знайти їх суму.
Команда «2+2»: гострокутний
Команда «Плюс»: прямокутний
Команда «Добуток»: тупокутний
Зробити висновок.(Сума кутів будь – якого трикутника дорівнює 180)
ІІІ. Вид трикутника за кутами:
Експеримент № 2
ІV. Пропоную вам скласти три трикутники з комплектів з трьох відрізків певної довжини.
Команда «2+2»: червоні відрізки
Команда «Плюс»: зелені відрізки
Команда «Добуток»: жовті відрізки
Зробити висновок.(Сума довжин двох сторін трикутника має бути більшою за довжину третьої сторони)
Завдання: Чи можливо з дроту, довжина якого 20 см, зробити трикутник зі стороною 12 см?
Колективна задача
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
Знання з даної теми ми перевіримо при допомозі задачі, поштовхом до її рішення буде «Мозковий штурм». Після презентації умови задачі, яку необхідно розв’язати (умова надрукована на картках лежить перед вами ) я пропоную спочатку перейти до обговорення побудови рисунка. Пропонуйте, висловлюйте свої ідеї, коментарі, шляхи розв’язування задачі.
Дерева поглинають вуглекислий газ і виділяють кисень, необхідний для життєдіяльності людини. Дерева працюють як фільтри: вони фільтрують повітря від сажу та пилу. А також є шумовим щитом. Ось чому дерева висаджують уздовж доріг та навколо спортивних, дитячих майданчиків, бігових доріжок.
Дитячий майданчик має форму прямокутника, сусідні сторони якого дорівнюють 64 м і 36 м. Навколо дитячого майданчику встановлено огорожу. Сільська рада вирішила посадити дерева на відстані 2 м від огорожі. Відстань між деревами – 3 м. Яку суму заплатить сільська рада за дерева, якщо вартість одного дерева 80 гривень?
V. Розв’язування прикладних задач.
Команда «2+2»: У спортивному залі потрібно розмітити баскетбольний майданчик, який має форму прямокутника сусідні сторони якого дорівнюють 15 м і 7 м. Щоб провести лінію завдовжки 1 м, потрібно 50 г фарби. Скільки потрібно фарби, щоб обвести лініями контури майданчику? Яку суму треба заплатити за білу фарбу, якщо 100 г білої фарби коштує 6 грн.?
Команда «Плюс»: Класна кімната має форму прямокутника, сусідні сторони якого дорівнюють 8 м і 6 м. Скільки потрібно фарби, щоб пофарбувати плінтус класної кімнати, якщо на 1 м потрібно 50 г фарби? Яку суму треба заплатити за жовто – коричневу фарбу, якщо 100 г жовто – коричневої фарби коштує 5 грн.?
Команда «Добуток»: Плац має форму прямокутника, сусідні сторони якого дорівнюють 20 м і 10 м. Щоб провести лінію завдовжки 1 м, потрібно 70 г фарби. Скільки потрібно фарби, щоб обвести лініями контури плацу? Яку суму треба заплатити за білу фарбу, якщо 100 г білої фарби коштує 6 грн.?
Домашнє завдання розраховане на вашу творчість, кмітливість.
Славетна Ольга Павлівна задумала засіяти квітами клумби у вигляді квадрата, але довжину сторони не може визначити. Однак їй відомо, що периметр прямокутника одна сторона якого 10 м, а інша на 4 м довша, має такий самий периметр, що й квадрат. Знайдіть довжину сторони квадратної клумби.
VІ. Підбиваємо підсумок уроку. Секретарі підрахуйте кількість фішок. Спікері оприлюдніть результати.
Кожний учень групи на сходинках знань пише своє прізвище, що відповідає рівню його знань.
Нагородження учнів медалями та премією.
Рефлексія.
«Сходинки знань»
|
|
Д
|
10 11 12 |
|
|
7 8 9 |
|
|
4 5 6 |
|
|
1 2 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Дякую вам за підготовку та проведення цього уроку, за роботу на ньому. Бажаю всім присутнім успіху!