Урок на тему: "Розв’язування вправ і задач. Трикутники. Прямокутник. Квадрат"

Про матеріал
 Формувати уміння застосувати вивчені властивості трикутників, прямокутника, квадрата до розв’язування задач.  Домогтися засвоєння формул для обчислення периметра прямокутника та квадрата.  Домогтися засвоєння класифікації трикутників.
Перегляд файлу

Тема уроку: Розв’язування вправ і задач. Трикутники. Прямокутник. Квадрат.

Мета уроку:

Навчальна:

  • Формувати уміння застосувати вивчені властивості трикутників, прямокутника, квадрата до розв’язування задач.
  • Домогтися засвоєння формул для обчислення периметра прямокутника та квадрата.
  • Домогтися засвоєння класифікації трикутників.

Розвивальна:

  • Розвивати пізнавальний інтерес до геометрії;
  • вміння використовувати власний досвід;
  • вміння організовувати навчальну працю;
  • формувати логічне, абстрактне, системне мислення.

Виховна:

  • Сприяти підтримці на високому рівні загальної працездатності до навчання;
  • виховувати волю і наполегливість в учнів для досягнення кінцевих результатів;
  • виховувати спостережливість, кмітливість.

Обладнання:

  • мультимедійний проектор, презентація до уроку, роздатковий матеріал.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

 - Любі діти! До нас на урок завітали гості. Привітаймо їх.

ІІ. СТВОРЕННЯ СИТУАЦІЇ УСПІХУ

  До нас зазирнуло дуже гарне усміхнене сонечко. Подивіться на нього. Усміхніться. А тепер усміхніться один одному.  Я хочу щоб з таким гарним настроєм ви працювали увесь урок.  Коли ми будемо працювати з гарним настроєм то досягнемо гарного успіху під час роботи.

 Ми сьогодні працюємо у групах і кожній групі я дарую особливе сонечко. Це сонечко команді «2+2», це – команді «Плюс», а це команді «Добуток». Для роботи в групах ми пригадаємо правила співпраці, які допоможуть вам організувати свою роботу.

  1. Швидко розподіляємо ролі в групі. Визначитесь, хто головуючий, посередник, секретар, доповідач.

Головуючий (спікер):

  • зачитує завдання групи;
  • організовує порядок виконання;
  • пропонує учасникам групи висловитись по черзі;
  • заохочує групу до роботи;
  • підбиває підсумки роботи;
  • за згодою групи визначає доповідача.

Секретар:

  • веде коротко і розбірливо записи результатів роботи своєї групи;
  • як член групи має бути готовим висловити думку групи при підбитті підсумків або допомогти доповідачеві.

Посередник:

  • стежить за часом;
  • заохочує групу до роботи.

Доповідач:

  • чітко висловлює думку, до якої дійшла група;
  • доповідає про результати роботи групи.
  1. Починайте висловлюватися спочатку за бажанням, а потім по черзі.
  2. Дотримуйтесь правил активного слухання, головне — не перебивайте один одного.
  3. Обговорюйте ідеї, а не особи учнів, які висловили цю ідею.
  4. Утримуйтесь від оцінок та образ учасників групи.
  5. Намагайтеся дійти спільної думки, хоча в деяких випадках у групі може бути особлива думка і вона має право на існування.

І так перше завдання. Кожна група повинна вибрати:

 «Що  будемо робити на уроці!» і «Що  не будемо робити на уроці»

  1. Уважно слухати вчителя
  2. Активно працювати на уроці
  3. Заважати однокласникам
  4. Розмовляти з сусідом за партою
  5. Заохочувати групу до співпраці
  6. Їсти цукерки
  7. Грати в телефон
  8. Розв’язувати задачі
  9. Акуратно писати в зошиті
  10. Користуватися коректором
  11. Гратися слаймом
  12. Поважати думку інших
  13. Заряджати своїх сонечок позитивною енергією
  14. Задавати домашнє завдання
  • На уроці ви повинні не просто слухати, а чути.
  • Не просто дивитись, а бачити.
  • Не просто відповідати, а міркувати.
  • Дружно й плідно працювати.

І так ми  починаємо з кросворду:

 

 

С

Т

О

Р

О

Н

А

 

 

 

 

 

 

 

 

П

Р

Я

М

О

К

У

Т

Н

И

К

 

 

Р

І

В

Н

О

Б

Е

Д

Р

Е

Н

И

Й

 

 

 

Б

І

С

Е

К

Т

Р

И

С

А

 

 

 

 

 

 

 

Л

А

М

А

Н

А

 

 

П

Р

О

М

І

Н

Ь

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Відрізок, що з’єднує вершини трикутника.
  2. Чотирикутник, у якого всі кути прямі.
  3. Трикутник, у якого дві сторони рівні.
  4.  Промінь, що проходить через вершину кута і ділить його навпіл.
  5. Геометрична фігура, яка складається з декількох відрізків зі спільними початковими і кінцевими точками.
  6. Частина прямої, обмежена однією точкою

В зафарбованих клітинках ми отримали ключове слово. Прочитайте його. Діти, чи  знаєте ви, хто такий Нобель?

AlfredNobel2.jpgКартинки по запросу фото золота відзнака нобеляКартинки по запросу фото золота відзнака нобеляПохожее изображение 

 

 

 

 

 

 

 

 

А́льфред Бе́рнард Но́бель (швед. Alfred Bernhard Nobel; 21 жовтня 1833, Стокгольм  10 грудня 1896, Санремо, Італія)  шведський хімік, винахідник, підприємець і благодійник.

 День Нобеля - це щорічне вручення Нобелівської премії, яке проходить 10 грудня в Стокгольмі. Нобелівська премія - одна з найбільш престижних міжнародних премій, щорічно присуджується за видатні наукові дослідження, революційні винаходи або великий внесок в культуру або розвиток суспільства. Кожен лауреат отримує золоту медаль із зображенням Нобеля і диплом. Розмір грошової премії змінюється щорічно і становить приблизно 1 мільйон доларів.

Сьогодні на уроці ми навчимося робити свої наукові відкриття, а за них отримаєте медаль та премію.

Ми продовжуємо працювати над темою уроку «Трикутники і їхні види. Прямокутник. Квадрат». Ми навчимося застосовувати  раніше отримані знання для обчислення периметрів трикутників та прямокутників, для розв’язування прикладних задач.

 Щоб успішно впоратися із завданнями, пригадаємо теоретичний матеріал з цієї теми.

І. Завдання «Ромашка»:

- На дошці нарисована ромашка. На кожній з її пелюсток записано завдання. Учень має вийти до дошки, витягнути пелюстку, прочитати завдання в голос і відповісти на нього.

Завдання записані на пелюстках:

  1. Яку геометричну фігуру називають трикутником?
  2. Які бувають види трикутників залежно від виду їхніх кутів?
  3. Який трикутник називають гострокутним? прямокутним? тупокутним?
  4. Який трикутник називають рівнобедреним? рівностороннім? різностороннім?
  5. Як називають сторони рівнобедреного трикутника?
  6. За якою формулою обчислюють периметр рівностороннього трикутника?
  7. Який чотирикутник називають прямокутником?
  8. Які сторони прямокутника називають сусідніми? протилежними?
  9. Що називають довжиною і шириною прямокутника?
  10.                       Яку властивість мають протилежні сторони прямокутника?
  11.                       Яку фігуру називають квадратом?
  12.                       За якою формулою обчислюють периметр прямокутника?
  13.                       За якою формулою обчислюють периметр квадрата?

 

ІІ. Знайти периметр трикутника:

                     а) рівностороннього;

б) рівнобедреного тупокутного;

в) різностороннього прямокутного.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Експеримент № 1

Виміряти градусну міру кожного кута трикутника і знайти їх суму.

Команда «2+2»: гострокутний

Команда «Плюс»: прямокутний

Команда «Добуток»: тупокутний

Зробити висновок.(Сума кутів будь – якого трикутника дорівнює 180)

ІІІ. Вид трикутника за кутами:

Експеримент № 2

ІV. Пропоную вам скласти три трикутники з комплектів з трьох відрізків певної довжини.

Команда «2+2»: червоні відрізки

Команда «Плюс»: зелені відрізки

Команда «Добуток»: жовті відрізки

Зробити висновок.(Сума довжин двох сторін трикутника має бути більшою за довжину третьої сторони)

Завдання: Чи можливо з дроту, довжина якого 20 см, зробити трикутник зі стороною 12 см?

Колективна задача

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

 

Знання з даної теми ми перевіримо при допомозі задачі, поштовхом до її рішення буде «Мозковий штурм». Після презентації умови задачі, яку необхідно розв’язати (умова надрукована на картках лежить перед вами ) я пропоную спочатку перейти до обговорення побудови рисунка. Пропонуйте, висловлюйте свої ідеї, коментарі, шляхи розв’язування задачі.

Дерева поглинають вуглекислий газ і виділяють кисень, необхідний для життєдіяльності людини. Дерева працюють як фільтри: вони фільтрують повітря від сажу та пилу. А також є шумовим щитом. Ось чому дерева висаджують уздовж доріг та навколо спортивних, дитячих майданчиків, бігових доріжок.

Дитячий майданчик має форму прямокутника, сусідні сторони якого дорівнюють 64 м і 36 м. Навколо дитячого майданчику встановлено огорожу. Сільська рада вирішила посадити дерева на відстані 2 м від огорожі. Відстань між деревами – 3 м. Яку суму заплатить сільська рада за дерева, якщо вартість одного дерева 80 гривень?

V. Розв’язування прикладних задач.

Команда «2+2»: У спортивному залі потрібно розмітити баскетбольний майданчик, який має форму прямокутника сусідні сторони якого дорівнюють  15 м і 7 м. Щоб провести лінію завдовжки 1 м, потрібно 50 г фарби. Скільки потрібно фарби, щоб обвести лініями контури майданчику? Яку суму треба заплатити за  білу фарбу, якщо 100 г білої фарби коштує 6 грн.?

Команда «Плюс»: Класна кімната має форму прямокутника, сусідні сторони якого дорівнюють 8 м і 6 м. Скільки потрібно фарби, щоб пофарбувати плінтус класної кімнати, якщо на 1 м потрібно 50 г фарби? Яку суму треба заплатити за жовто – коричневу фарбу, якщо 100 г жовто – коричневої фарби коштує 5 грн.?

Команда «Добуток»: Плац має форму прямокутника, сусідні сторони якого дорівнюють  20 м і 10 м. Щоб провести лінію завдовжки 1 м, потрібно    70 г фарби. Скільки потрібно фарби, щоб обвести лініями контури плацу? Яку суму треба заплатити за  білу фарбу, якщо 100 г білої фарби коштує 6 грн.?

Домашнє завдання розраховане на вашу творчість, кмітливість.

Славетна Ольга Павлівна задумала засіяти квітами клумби у вигляді квадрата, але довжину сторони не може визначити. Однак їй відомо, що периметр прямокутника одна сторона якого 10 м, а інша на 4 м довша, має такий самий периметр, що й квадрат. Знайдіть довжину сторони квадратної клумби.

      VІ. Підбиваємо підсумок уроку. Секретарі підрахуйте кількість фішок. Спікері оприлюдніть результати.

Кожний учень групи  на сходинках знань пише своє прізвище, що відповідає рівню його знань.

Нагородження учнів медалями та премією.

Рефлексія.

  • Я добре навчився …
  • Було важко…
  • Сьогодні я дізнався…
  • У мене вийшло…
  • Тепер я можу…

«Сходинки знань»

 

 

Д

 

10  11  12

 

 

7  8  9

  • самостійно виконую всі завдання

 

4  5  6

  • знаю правила
  • надаю допомогу іншим

1  2  3

  • знаю правила
  • застосовуюю до розвязування задач

 

  • багато помилок
  • припускаюсь помилок
  • у складних завданнях припускаюсь помилок

 

  • потребую допомоги
  • потребую допомоги
  • намагаюся самостійно впоратись

 

Дякую вам за підготовку та проведення цього уроку, за роботу на ньому. Бажаю всім присутнім успіху!

 

docx
Додано
26 грудня 2019
Переглядів
2230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку