Мета: Узагальнити та систематизувати знання, уміння та навички учнів з теми; формувати вміння працювати самостійно, спілкуватись, допомагати іншим, аналізувати ситуацію. Сприяти розвитку уваги, обчислювальних здібностей, логічного мислення, уяви, кмітливості, оперативность при виконанні вправ. Сприяти вихованню любові до математики, до праці; прищеплювати бажання до вивчення математики.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, вмінь.
Цілі для учня:
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
Якщо хочеш, щоб життя тобі усміхнулося, спочатку сам усміхнись життю. Тож усміхніться один одному і побажайте успіху на уроці.
Епіграфом до нашого сьогоднішнього уроку стануть слова Євгена Галата
Разом навчатися не тільки легше й цікавіше,
але й значно ефективніше.
Є.С. Галат
ІІ. Етап перевірки домашнього завдання
Взаємоперевірка домашньої самостійної роботи(ст.102-104).
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа «Ланцюжок»
Інтерактивна гра «Математичне лото»
Ви добре впоралися з теоретичним матеріалом. А чи знаєте ви алгоритм розв’язання рівнянь?
Пропоную вам гру «Математичне лото».
Знайди правильний крок до розв’язування рівняння
Х+12=36
36-Х=12
Х:12=36
36:Х=12
Х=36:12
Х=36·12
Х=36-12
Х=36+12
IV.Мотивація навчання.
Сьогодні проведемо з вами ділову гру під назвою «Компетенція».
Хто з вас знає, а що це означає?
Компетенція (з лат.) – це коло питань, з якими людина добре обізнана, володіє знаннями і досвідом.
Компетентний – це той, хто вміло застосовує набуті знання та досвід у своєму житті.
Тож сьогодні, ми з’ясуємо наскільки ви компетентні з теми «Рівняння», яку будемо повторювати. Як ви вважаєте, стати компетентним легко чи важко?
Стати компетентною людиною можна тільки тоді, коли розум не знає ні хвилини спокою, а силу розумові надають вправи і постійний пошук.
Наш урок – теж пошук, пошук шляхів досягнення успіху. Тому шукайте завзято, не здавайтесь.
А психологічно налаштуватися на урок вами допоможуть такі правила.
Пам’ятка для учня
1.Будь уважним.
2.Будь наполегливим.
3.Не бійся помилятися.
4.Міркуй самостійно.
5.Твори і дій рішуче.
6.Май гарний настрій.
7.Пробуй оцінити свій ступінь оволодіння навчальним матеріалом.
V. Формування та вдосконалення умінь та навичок.
Робота в парах. Вправа «Знайди корінь рівняння»
Вибрати правильні корені рівняння і заповнити пропуски в умовах
1) + 48 = 94 2) ·20= 160
3) (74-):= 5 4) 378 - = 165
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Встали — сіли, встали — сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ.
Сіли, дітки, всі гарненько.
Спинки держимо рівненько.
Робота в групах
1.Скласти рівняння до задач за рисунками. Стрілка спрямована у бік більшого числа. Розв’яжіть рівняння.
І група ІІ група
на 5 на 11
разом разом
47 35
ІІІ група
у 7 разів
разом
64
Один учень з групи презентує складене рівняння та його розв’язок
2. Розв’язування компетентнісних задач
Клас поділено на три групи
I група. Для приготування абрикосового варення на 2 частини цукру бабуся бере 3 таких самих частин ягід. Скільки коштів затратить бабуся, щоб приготувати 10 кг варення?
II група. Для приготування вишневого варення на 2 частини цукру бабуся бере 3 таких самих частин ягід. Скільки коштів затратить бабуся, щоб приготувати 10 кг варення?
III група. Для приготування полуничного варення на 2 частини цукру бабуся бере 3 таких самих частин ягід. Скільки коштів затратить бабуся, щоб приготувати 10 кг варення?
Кожна група аналізує кількість затрачених грошей бабусею для приготування варення. Учні роблять висновок, яке варення найдорожче для приготування.
Прейскурант цін
VІІІ. Підсумок уроку
Учитель. Саме час повернутися до початку уроку, до мети, яку ми перед собою поставили. Поміркуйте, чи досягли ви її, чи відтворили знання про рівняння, чи перевірили свої навчальні досягнення під час виконання завдань? Чи змогли удосконалити свою компетентність з теми рівняння?
ІX. Рефлексія.
Продовж речення
було цікаво...
було важко...
я зрозумів, що...
тепер я можу...
я навчився...
у мене вийшло...
я зміг...
я спробую...
мене здивувало...
мені схотілося...
Учитель. Усе людське життя – це не що інше, як постійне визначення мети та бажання досягти успіху під час розв’язування все нових завдань і проблем.
Тож учіть свій розум та душу бачити добро, і тоді дорогу до успіху буде для вас відкрито!
X. Етап інформації про домашнє завдання.
Повторити § 4, 5, розв’язати №101; 137,