Урок "Правильні і неравильні дроби"

Про матеріал
Даний урок з елементами дослідження допомагає учням : сформувати поняття правильного і неправильного дробу; формувати вміння розв’язувати задачі, які передбачають використання цих понять, та вміння виконувати порівняння правильного і неправильного дробу з одиницею і між собою. Урок містить задачі на розвиток життєвих копетентностей.
Перегляд файлу

Правильні   та  неправильні    дроби.

Урок  математики  в  5  класі  з  елементами  дослідження.

Цілі  уроку:

  формування предметних  компетентностей: сформувати  поняття  правильного  і  неправильного    дробу;   формувати  вміння  розвязувати  задачі,  які  передбачають   використання   цих  понять,  та  вміння   виконувати   порівняння    правильного   і    неправильного   дробу   з  одиницею  і   між  собою.                                                                         формування  ключових  компетентностей: формувати  навички  пошукової  діяльності,  логічного  мислення,  самоконтролю,  пізнавальну  активність;  формувати  вміння  аналізувати,  порівнювати, узагальнювати  та  робити  висновки,  правильно  висловлювати  думки;                                                                                                          формувати  компетентності  саморозвитку  і  самоосвіти, продуктивної   творчої  діяльності, інформаційні,  комунікативні, здоров’язберігаючі.

Тип   уроку:  засвоєння   нових  знань  і  вмінь.

Обладнання:   комп’ютер, проектор, екран, аудіоматеріали   та  відео-матеріали   уроку №68, паперові  моделі   кругів,  жетони, картки  для  самостійної  роботи.

                          ЕПІГРАФ    УРОКУ 

         Математика   цікава  тоді,   коли  дає поживу   нашій  винахідливості  й  здатності  до  міркувань.                                                                Д.  Пойа.                                                                                                                                                                                                                             

        ХІД     УРОКУ

          І.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ    ЕТАП                                                        

       Сьогодні  ви  повинні                                                                                                       Не  просто  слухати,  а  чути,                                                                                           Не  просто  дивитися,  а  бачити,                                                                                          Не  просто  відповідати,  а  міркувати,                                                                                                                  Дружно  і  плідно  працювати.                                                                                        (Письмове  домашнє  завдання   перевіряє   вчитель, зібравши  зошити. )                             -Яку   тему   вивчаємо?                                                                                                   Оголошення    епіграфа   уроку.   (Слайд № 1)

                                                                                                                                       То  ж  бажаю,  щоб  ви  були   кмітливими, винахідливими,  активними,  працьовитими.                                                                                                                - Оцінювання   відповідей  буде  допомогою  жетонів.

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ    ОПОРНИХ    ЗНАНЬ

1.Метод   «Мікрофон» 

-Торт  подилили  на   9  рівних  частин. Чому   дорівнює  кожна   частина  торта?

-5  таких   частин ?

-Що   показує   знаменник  дробу?

-Що   показує   чисельник  дробу?

-Як   порівняти  два   дроби  з  однаковими   знаменниками?

2. Міні-диктант

У  мотку   24 м - 1варіант      (  2 варіант  18 м)   тканини. Знайдіть   довжини   таких   його  частин:

,   ,     ,   ,    .

Взаємоперевірка   за  відповіддю:

1  варіант  -      12 м,  8 м, 4 м, 16м,  20 м

2  варіант  -       9 м,  6 м,  3 м,  12  м,  15м

Оцінювання  жетонами.

3. Гра   «Вірю – не вірю»

-Чи   вірите  ви,  що

                        

             .     (Слайд № 2)

 

Оцінювання  жетонами.

      ІІІ.ФОРМУЛЮВАННЯ   МЕТИ  І   ЗАВДАНЬ   УРОКУ. МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ.

Створення   проблемної  ситуації  

На  дошці  записані  дроби   різними    кольорами  (Слайд № 3)

                                                      

-Як  називають   число  записане  над   рискою  дробу  (під  рискою  дробу)?

-Чому   деякі  дроби  записані   одним   кольором,   а   деякі – іншим?

-Що  спільного  у  всіх   дробів,   записаних   зеленим   кольором?

-Що  спільного  у  всіх   дробів,   записаних    червоним   кольором?

Висновок.

(-Порівняйте   чисельник  і  знаменник    кожного  з  дробів, записаних  зеленим   кольором (червоним).)

 

        VI.  ЗАСВОЄННЯ НОВИХ  ЗНАНЬ

1.Відеоматеріали  («Мультик»).                                                                                               Ці  дроби  мають  певні   назви. Ми  дізнаємось  про  них  переглянувши    відеоматеріали  (Урок  №68  - 3-є).

2. Робота   в  парах

Записати  зошитах    по  2  приклади  правильних   і   неправильних   дробів. Зачитують.  (Оцінювання   жетонами.) 

3. Практично-дослідницька   робота.(Інструктаж з БЖД)

Кожному   учневі   видаю   по  дві   паперові   моделі  круга.   

-Поділіть   (розріжте)  кожну   модель   круга  на  4  рівні  частини.

1) Складіть  фігуру  з  трьох  частин,  на  які   ви   розрізали  круги.

-Яку   частину  цілого   ви  використали?     (  )

-Правильним   чи  неправильним   є   дріб -  ?

 -Чи  вистачило   частин  одного   круга,  щоб  скласти   таку   фігуру?

-Чи всі  частини  одного  круга   були  використані? 

-Порівняйте        і  1.

Висновок. 

Будь-який    правильний   дріб   менший   від    одиниці.

2) Складіть  фігуру  з    5  частин,  на  які   ви   розрізали  круги.

-Яку   частину  цілого   ви  використали?     (  )

-Правильним   чи  неправильним   є   дріб -  ?

-Чи  вистачило   частин  одного   круга,  щоб  скласти   таку   фігуру?  Висновок.         

Неправильний     дріб    більший   за  одиницю.

3). ) Складіть  фігуру  з    4  частин,  на  які   ви   розрізали  круги.

-Яку   частину  цілого   ви  використали?     (  )

-Правильним   чи  неправильним   є   дріб -  ?

-Чи  вистачило   частин  одного   круга,  щоб  скласти   таку   фігуру?  Висновок.            (відзначити   активних)

Неправильний   дріб,   чисельник   якого   дорівнює  знаменнику,  дорівнює   одиниці.      (відзначити   активних)

      V.   ФОРМУВАННЯ   ВМІНЬ.

1.Виконання  усних  вправ.

  1000 ;   (ланцюжком)   

2.Фізкультхвилинка.

Всі піднесли руки - раз,

І навшпиньки став весь клас.

Два – присіли, руки вниз.

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Хто старався присідати –

Може вже відпочивати.

3.Виконання   письмових  вправ.

1) Колективно Додаткові   інд.  завдання

№1002;   №1006 

-Чи  однозначно     можна  дати  відповіді?

2) №1008 (1-4) ; 1013

4. Самостійне виконання учнями практичних завдань                                             ( кількість  завдань  за вибором  учнів)

 Робота в парах (групах) за карткою.  (Самоперевірка)

Картка

1. Запишіть усі правильні дроби зі знаменником 5.

2. Запишіть усі неправильні дроби з чисельником 5.

3. При яких натуральних значеннях a дріб буде правильним; дріб буде неправильним?

4. При яких натуральних значеннях a будуть неправильними дроби і ?

Відповіді й розв’язання до картки

1. ; ; ; .

2. ; ; ; ; .

3. Дріб буде правильним при всіх натуральних значеннях a, менших за 7; дріб буде неправильним при та всіх натуральних значеннях a, менших за 7.

4. і . Дріб буде неправильним, якщо a більше від 14. Дріб буде неправильним при і всіх натуральних значеннях a, менших за 15. Тобто при і обидва дроби — неправильні.

5. Є  чудова народна  приказка:  «Хто  хоче  більше  знати,  треба  менше  спати».                                                                                                             А  Скільки  повинен  спати  підліток  годин  на  добу  для  нормального  розвитку?  (Слайд № 4)

Учень – медик. Повноцінний  сон  необхідний  для  нормального  росту  і  розвитку  дитини,  особливо  у   період  період  підвищення  навчального  навантаження. Постійні  «недосипання»  призводять  до   погіршення  загального  стану,  головного  болю,  зниження  імунітету  та  пам’яті. Тому  медиками  встановлено,  що  для  нормального  розвитку  здоровий  сон  підлітка  становить  1/3  доби.

Учитель. Сон  Світланки  складає  ¼  доби. Обчисліть, скільки  годин  спить  Світланка  і  чи буде  її  сон  здоровим?

Усне розв’язування  задачі.                                                                                 Висновок  «Бережіть  здоров’я  з  молоду».

VI.  ПІДСУМОК      УРОКУ

1)Інтерактивна  вправа  «Продовж   речення»:

Сьогодні на уроці я ознайомилась...

Сьогодні на уроці я дізнався...                                                                          Під  час  проведення  уроку  мені  сподобалось…                                              Під  час  проведення  уроку  мені не  сподобалось…                              Під  час  проведення  уроку  мені  найбільш  цікаво було…                                           Ми  тепер  вміємо…

2) Підрахунок   жетонів – переведення  в  бали.   

Бали

10-13

14-15

16-17

18-19

20-22

23-24

25

Оцінка

6

7

8

9

10

11

12

                                                                                                                          Отже,  девіз нашого уроку справджується. Ви  були   кмітливими, винахідливими,  активними,  працьовитими.                                                                         Тому  й  отримаєте    сьогодні  звання  магістра  математичних  наук  за  спеціальною  шкалою.

12 балів – «Ас»                                                                                                              11 балів  - «Сильна  ланка»                                                                                                   10 балів – «Ерудит»                                                                                                               9  балів -  «Онук (Онучка)  Піфагора»                                                                        8 балів  - «Молодець»                                                                                                              7 балів –«Юний  математик».

Під  час  роботи  заохочую  учнів,  звертаючись до  них:  «Спробуй,  це тобі  під  силу»;  «Подумай,  це  буде  тобі  цікаво»;  «Добре,  що  ти  це  зробив»;  «Ти  вмієш  це  робити».

VIІ.   ДОМАШНЄ     ЗАВДАННЯ

П.30,  впр. 1009;1015;1020; додаткове  завдання   № 1027(1).

  Список  використаних  джерел

1. Ворожейкіна О. М. 100  цікавих  ідей  для  проведення  уроку.Х.: –  вид.  група  Основа,  2012.

2 Істер О.С. Математика. Підручник  для  5 кл. загальноосвіт.  навч.  закл. –   К.: Генеза , 2013.

3.  Інтернет –ресурси.

4.  Корнієнко  Т. Л.,  Фіготіна  В. І.  Математика  5  клас.  Плани-конспекти  уроків. Х.:ТОВ  вид.  «Ранок», 2014.

  

      

 

docx
Додав(-ла)
Бесараб Тетяна
Додано
22 лютого 2020
Переглядів
428
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку